Výměna tyček stabilizátoru

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
aldakutil
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 led 2009, 20:33

Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od aldakutil »

Ahoj. Trošku mi klepe na přední nápravě a mám zato, že to budou volnější tyčky stabilizátoru. Ještě to nechám přezkoušet na stolici STK. Pokud se to potvrdí, je k tomu docela snadný přístup (po sundání kola), takže se do toho pustím sám.
Už je tady někdo měnil ? A který ? (Autokelly mají asi 5 druhů v relaci 350 - 790,- za kus). Kolik vám vydržely? Fábie mají životnost 30 000.
Díky všem za odpovědi.
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od zdenek76 »

Vyměníš to úplně v pohodě sám, jinak ohledně kvality asi takhle, dle Autokelly:
- Starline 76.44.736/737 (u mě za 288,-): nedoporučuju, je to auto od auta, ale životnost 6.000km není výjimkou, skladem
- Delphi TC1402/03 (427,-): bez problémů, ale nejsou skladem
- Moog LS1910/11 (382,-): říká se že hodně dobrý, ale ještě jsem s nimi neměl tu čest, skladem
- Febi 24905/06 (620,-): bez problémů, nejsou skladem
- Nipparts J4960518/4970518 (424,-): teoreticky origo díl, ale je to loterie, můžou být od nějakýho horšího výrobce, nejsou skladem

Osobně bych doporučil Febi či Delphi, ale jelikož nejsou ani na centrále, tak bych bral Moog.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
aldakutil
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 led 2009, 20:33

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od aldakutil »

zdenek76 píše:Vyměníš to úplně v pohodě sám, jinak ohledně kvality asi takhle, dle Autokelly:
- Starline 76.44.736/737 (u mě za 288,-): nedoporučuju, je to auto od auta, ale životnost 6.000km není výjimkou, skladem
- Delphi TC1402/03 (427,-): bez problémů, ale nejsou skladem
- Moog LS1910/11 (382,-): říká se že hodně dobrý, ale ještě jsem s nimi neměl tu čest, skladem
- Febi 24905/06 (620,-): bez problémů, nejsou skladem
- Nipparts J4960518/4970518 (424,-): teoreticky origo díl, ale je to loterie, můžou být od nějakýho horšího výrobce, nejsou skladem

Osobně bych doporučil Febi či Delphi, ale jelikož nejsou ani na centrále, tak bych bral Moog.
Super !!! Tolik informací jsem ani nečekal. Díky moc.
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)
Uživatelský avatar
Jířa
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 srp 2009, 13:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od Jířa »

Ahoj,

já jsem před rokem dával obě táhla nová MOOG, cena asi 470/ks a po 15tis. mi na pravé straně úplně odešel spodní kloub, a na levé se asi začíná taky dělat vůle :-k
Zkusil jsem takovej experiment - koupil jsem táhlo na fábii, který má větší průměr kloubů, uprostřed zkrátil a svařil podle originálu, tak uvidím, kolik vydrží...

Jinak výměna je jednoduchá, za hodinku není co dělat :D/
GETZ 1,6 16V SPORT, r.v. 2004
aldakutil
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 led 2009, 20:33

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od aldakutil »

Jířa píše:Ahoj,

já jsem před rokem dával obě táhla nová MOOG, cena asi 470/ks a po 15tis. mi na pravé straně úplně odešel spodní kloub, a na levé se asi začíná taky dělat vůle :-k
Zkusil jsem takovej experiment - koupil jsem táhlo na fábii, který má větší průměr kloubů, uprostřed zkrátil a svařil podle originálu, tak uvidím, kolik vydrží...

Jinak výměna je jednoduchá, za hodinku není co dělat :D/
Já bych s tím svařovacím experimentem neriskoval. I když jsem se svařováním asi 12 let živil, tak tyto věci dávám raději nový a vcelku. Jde přece o nápravu. I když ne pevnostní díl. Možná by byly lepší ty FEBI (Bilstein).
A než jsi je měnil, co ti to vyluzovalo za zvuky ? Já mám teď dilema, jestli je měnit, nebo nechat ještě v klidu. Něco mi slabě poklepává ( či slabě drnčí, tlumeně) na kočičích hlavách, při přejezdu nerovností a zřejmě je to na těch táhlech. Projel jsem test vůlí př. nápravy na STK a nic mi nenašli. Je to prý OK. A technik řekl, že vůle na táhlech na stolici nezjistí.
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)
Uživatelský avatar
Jířa
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 srp 2009, 13:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od Jířa »

aldakutil píše:
Jířa píše:Ahoj,

já jsem před rokem dával obě táhla nová MOOG, cena asi 470/ks a po 15tis. mi na pravé straně úplně odešel spodní kloub, a na levé se asi začíná taky dělat vůle :-k
Zkusil jsem takovej experiment - koupil jsem táhlo na fábii, který má větší průměr kloubů, uprostřed zkrátil a svařil podle originálu, tak uvidím, kolik vydrží...

Jinak výměna je jednoduchá, za hodinku není co dělat :D/
Já bych s tím svařovacím experimentem neriskoval. I když jsem se svařováním asi 12 let živil, tak tyto věci dávám raději nový a vcelku. Jde přece o nápravu. I když ne pevnostní díl. Možná by byly lepší ty FEBI (Bilstein).
A než jsi je měnil, co ti to vyluzovalo za zvuky ? Já mám teď dilema, jestli je měnit, nebo nechat ještě v klidu. Něco mi slabě poklepává ( či slabě drnčí, tlumeně) na kočičích hlavách, při přejezdu nerovností a zřejmě je to na těch táhlech. Projel jsem test vůlí př. nápravy na STK a nic mi nenašli. Je to prý OK. A technik řekl, že vůle na táhlech na stolici nezjistí.
Vůle se projevuje tak, že to dost hlasitě klepe při přejezdu nerovností, po rovině o tom nevíš. Ale zvuk je to fakt dost nepříjemnej, na to, že byla vůle ani ne 1mm, je to jako by někdo ťukal kladívkem. Na funkci stabilizátoru má tahle vůle vliv zanedbatelnej, ale jak se nějaká vytvoří, rychle se zvětšuje. Jinak z více stran jsem slyšel, že z výroby jsou táhla dost často mizerně namazaná, a je dobrý nová táhla dodatečně namazat kvalitní vazelínou (úplně nacpat manžety), a životnost se o dost prodlouží...
GETZ 1,6 16V SPORT, r.v. 2004
aldakutil
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 led 2009, 20:33

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od aldakutil »

Vůle se projevuje tak, že to dost hlasitě klepe při přejezdu nerovností, po rovině o tom nevíš. Ale zvuk je to fakt dost nepříjemnej, na to, že byla vůle ani ne 1mm, je to jako by někdo ťukal kladívkem. Na funkci stabilizátoru má tahle vůle vliv zanedbatelnej, ale jak se nějaká vytvoří, rychle se zvětšuje. Jinak z více stran jsem slyšel, že z výroby jsou táhla dost často mizerně namazaná, a je dobrý nová táhla dodatečně namazat kvalitní vazelínou (úplně nacpat manžety), a životnost se o dost prodlouží...[/quote]
Díky moc za info.
Až je budu měnit, dobře je promažu. =D>
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)
Uživatelský avatar
fungogh
*
Příspěvky: 13
Registrován: 28 říj 2008, 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna tyček stabilizátoru

Příspěvek od fungogh »

caute,
mam jednu otazku, ktora s tym mozno suvisi;
nedavno som menil predne tlmice (KAYABA - 333506 a 333507) kedze som mal mrtvy lavy. Existuje este aj mounting kit, ktory obsahuje horne ulozenia (SM3301 Suspension Mounting Kit).
Technik (inac KIA servis :)) povedal, ze tie ulozenia su este ok a netreba ich vymenit. Pred vymenou som pozoroval klepanie z lavej strany. Ked som zatlacil na lavy blatnik, vychadzalo z toho take klikanie z oblasti tlmica. Po vymene to uz sice neklika, ale pri prejazde nerovnosti to klepe dalej. Tycky drzia v pohode.
No a k otazke :) najcastejsie rano pri studenom rozjazde na jednotke sa mi stava, ze auto "skace" a z lavej strany od napravy citim nejake zubate vibracie (nesuvisi s motorom, ide to len z napravy). Najcastejsie pisem preto, lebo sa mi to obcas stava aj ked napriklad stojim v zapche a pohynam sa v kolone (objavuje sa zriedkavo), ale z pravidla vzdy, ked je spojka v zabere. Pred vymenou tlmicov tiez v rychlostiach nad 120 km/h vychadzali z lavej strany riadne vibracie do volantu. Po vymene je to takmer uplne prec, ale jemne chvenie je tam este stale. Mam po geometrii a nove pneu (cca ~4000km).
Mam podozrenie na rameno? Driveshaft joint? Stretli ste sa s tym niekto?
Dik!
P
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Odpovědět

Zpět na „GETZ“