No ale to sedíš potom jako kdybys seděl do kopce,ne? No ale když ti to vyhovuje.....i30 píše:tatchwud:
Ospravedlňujem sa za šírenie poplašnej nepravdivej správy
Tiež nemám dva metre tridsať, a zle sa mi sedelo.Podložené mám predné skrutky-Dal som tam miesto podložiek maticu M16.
Jednoducho pri dobre nastavenom sedadle a operadle, som nemal stehná opreté o sedadlo a týmto podložením je to žúžo.
Na vyskúšanie len povol a vyber predné skrutky, podlož niečím, moc sa nekývaj .A JE TO
Opěrky hlavy
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Opěrky hlavy
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
- Reklama
Re: Opěrky hlavy
Čaute
Super nápad. Mne tie opierky hlavy vyhovujú. Sú super. Zatiaľ sa im ani jedny nevyrovnali. V žiadnom aute si ich neviem poriadne nastaviť. Lepšie povedané, vždy po nastavení a opretí o ne sa niekam posunú. Takže ma to po chvíľke prestane baviť a nechám to tak. A v I30 držia nádherne. Jedine čo mi prekáža je lakťová opierka. Mohla by byť o 3,4 cm dlhšia. Mám operú ruku len o kraj keď držím volant. Alebo aby šiel volant 2,3 cm viacej vytiahnuť. Ale to je jediné. INAK SUPER POSED a BOMBA pohodlie.
Super nápad. Mne tie opierky hlavy vyhovujú. Sú super. Zatiaľ sa im ani jedny nevyrovnali. V žiadnom aute si ich neviem poriadne nastaviť. Lepšie povedané, vždy po nastavení a opretí o ne sa niekam posunú. Takže ma to po chvíľke prestane baviť a nechám to tak. A v I30 držia nádherne. Jedine čo mi prekáža je lakťová opierka. Mohla by byť o 3,4 cm dlhšia. Mám operú ruku len o kraj keď držím volant. Alebo aby šiel volant 2,3 cm viacej vytiahnuť. Ale to je jediné. INAK SUPER POSED a BOMBA pohodlie.
i30 COMFORT 1,4i MPI DOHC CVVT, Farba: Continental Silver (2R)
Re: Opěrky hlavy
tatchwud:
Máš pravdu, z časti-sedím do kopca.S časti preto, lebo sedák sa dá nastaviť na ten istý uhol pri klesaní výškového nastavenia-ale vtedy prd vidím.
Máš pravdu, z časti-sedím do kopca.S časti preto, lebo sedák sa dá nastaviť na ten istý uhol pri klesaní výškového nastavenia-ale vtedy prd vidím.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Opěrky hlavy
Tak to já jsem asi divnej, protože opěrky mám v přední poloze a přesto se za jízdy opěrky hlavou nedotýkám. Nevím čím to je, musím se na to zítra zaměřit, možná je to větším sklonem opěradla.Digis píše:Mám auto asi tři týdny, a stále si nemohu zvyknout na opěrky hlavy, které jsou nakloněné dopředu a i když je mám nastavené aby se skláněly co nejméně dopředu stále mě po jízdě bolí z krkem a to nejen mě , ale i spolujezdci. Byl jsem zvyklej mít hlavu volně a když jsem potřeboval tak jsem zaklonil hlavu o pár cm dozadu a opřel se o opěrku, ale tady to bohužle nejde. Člověk je opřen stále, rozumím tomu, že to je kvůli bezpečnosti, ale zatím si na to nemohu zvyknout.
Jak jste na tom vy?
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
Re: Opěrky hlavy
Opěrky mi vyhovují, byl jsem už od Rencka zvyklý, že mám kontakt s opěrkou hlavy, takže z opěrek u i30ky je u mě radost veliká.
i30, myslíš, že Tvoje řešení nezmenšilo bezpečnost sedadla? Není v kritické situaci větší pravděpodobnost utržení sedadla?
Taky mi vadí nepodepřená stehna, u i30ky to není až tak strašný, ale v jiných autech jsem měl kontakt se sedákem takřka pouze hýžděmi . Velice mi vyhovovalo nastavení v nějaké Mazdě SUV, kdy šel sedák elektricky sklopit tak aby podepřel nohy. Přijde mi to i bezpečnější, protože s tím sezením "do kopce" je vetší šance, že řidič při nárazu ze sedadla nevyklouzne.i30 píše:tatchwud:
Máš pravdu, z časti-sedím do kopca.S časti preto, lebo sedák sa dá nastaviť na ten istý uhol pri klesaní výškového nastavenia-ale vtedy prd vidím.
i30, myslíš, že Tvoje řešení nezmenšilo bezpečnost sedadla? Není v kritické situaci větší pravděpodobnost utržení sedadla?
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Opěrky hlavy
Prežil som dopravnú nehodu v osemnástich, bez airbagov, bez pásov, keď som lietal v aute spolu zo sedadlom, takže tvoju otázku beriem dosť zodpovedne.
Nemyslím si, že by to niečo mohlo ovplyvniť.Keď je skutka povolená, je namáhaná ohybom, čo nie je dobré,aj keď rameno ohybu je len cca 20mm.
Ale pri normálne pritiahnutej skrutke je skrutka namáhaná len ťahom, a sedadlo drží tým, že sila z pritiahnutia vyvolá takú treciu silu, ktorá udrží pozdĺžne sily.
Keby som tomu nedôveroval,tak ako vyštudovaný konštruktér podvozkových častí automobilov by som to nerobil.
Pri čelnom náraze v 130- ke ti to môže byť jedno
Nemyslím si, že by to niečo mohlo ovplyvniť.Keď je skutka povolená, je namáhaná ohybom, čo nie je dobré,aj keď rameno ohybu je len cca 20mm.
Ale pri normálne pritiahnutej skrutke je skrutka namáhaná len ťahom, a sedadlo drží tým, že sila z pritiahnutia vyvolá takú treciu silu, ktorá udrží pozdĺžne sily.
Keby som tomu nedôveroval,tak ako vyštudovaný konštruktér podvozkových častí automobilov by som to nerobil.
Pri čelnom náraze v 130- ke ti to môže byť jedno
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Opěrky hlavy
Jenom bych doplnil menší detail, ale to už je spíše akademická inženýrská debata. Když je šroub povolen, není namáhán od základny sedadla jen ohybem, ale i střihem (smykem), což je pro šroub nejhorší namáhání a v případě dopravní nehody právě nedostatečné tření ve spojených materiálech vzniklé nesprávným utažením šroubu a také vůle kolem šroubu může způsobit, že šroub se přestřihne. Zkrátka, minimální vůle kolem dříku šroubu a správný utahovací moment není žádná alchymie a zde to platí dvojnásob.
Je to sice velmi praktické řešení, ale jestli se časem něco stane, budiž Ti země lehká (jestli nejsi kočka a nemáš 9 životů, když jeden už jsi, jak jsi psal, vyčerpal).
Je to sice velmi praktické řešení, ale jestli se časem něco stane, budiž Ti země lehká (jestli nejsi kočka a nemáš 9 životů, když jeden už jsi, jak jsi psal, vyčerpal).
Re: Opěrky hlavy
Správne bertík, zažil som pri tej dopravnej nehode (1978)presne toto.Mali sme oktávku, ale tú starú, kde sedadlo bolo prichytené v spodných lyžinách tvaru U dvomi kolíkmi priemeru 10mm, lebo pri nastupovaní do zadu sa sedadlo muselo odklopiť.
V 80km rýchlosti sme zišli z cesty, prevrátili sa a spadli do jamy cca 4m.Cestou sme stihli vyťať dva stromy.Našťastie stará oktávka mala dobré pancierovanie .A pri tejto nehode prestrihlo všetky kolíky čo držali sedalo. Držal som sa ho ako kliešť, ale ono lietalo so mnou po aute-relatívne som stále sedel :lol:Prežili sme fakticky bez úrazu, ale z auta sa nedal použiť žiadny diel na opravu. Autobusár, ktorý to videl sa prežehnal, keď nás videl vyliezať oknom von- neveril, že to mohol niekto prežiť.
A preto občas, len tak kontrolujem dotiahnutie skrutiek.
V 80km rýchlosti sme zišli z cesty, prevrátili sa a spadli do jamy cca 4m.Cestou sme stihli vyťať dva stromy.Našťastie stará oktávka mala dobré pancierovanie .A pri tejto nehode prestrihlo všetky kolíky čo držali sedalo. Držal som sa ho ako kliešť, ale ono lietalo so mnou po aute-relatívne som stále sedel :lol:Prežili sme fakticky bez úrazu, ale z auta sa nedal použiť žiadny diel na opravu. Autobusár, ktorý to videl sa prežehnal, keď nás videl vyliezať oknom von- neveril, že to mohol niekto prežiť.
A preto občas, len tak kontrolujem dotiahnutie skrutiek.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Opěrky hlavy
Tak jsem si teda sklopil sedadlo a trochu posunul volant a když jsem naposled jel, tak jsem asi po půl hodině zjistil, že mě opěrka hlavy nevadí, teda spíš mě netlačí hlavu dopředu, přitom když ji zakloním asi o 1cm tak jsem opřenej. Tak že spokojenost, díky za rady.
i30 1.4 85kW Comfort, Vivid blue, 08/2009
Re: Opěrky hlavy
To jsme rádi
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Opěrky hlavy
Tak s opěrkou hlavy mám stejný problém, jak ho popisuje zakladatel tohoto vlákna DIGIS. Taky jsem s tím čtvrt roku laboroval, až už se mi zdálo, že to mám vychytaný. Předevčírem ale jsem auto půjčil mladýmu, kterej si samozřejmě upravil posed a můžu začít znovu. Taky jsem zvyklej sedět hodně zpříma a tím pádem (na rozdíl od jezdců "ležáků") mám opěrku (přestože je v nejzadnější poloze) hodně vpředu oproti poloze hlavy dané pohledem očí. Nápad DALIBORDU se mi zalíbil tak, že jsem šel hned k autu s tím, že si opěrku na zkoušku také o 180 stupňů otočím. Zjistil jsem ale hned tři vady tohoto zopůsobu řešení. Dvě vady funkční a jednu estetickou. První funkční vada je, že po otočení nelze aretovat opěrku po vysunutí nahoru, protože aretační drážky jsou jenom na jedné tyčce. Druhá podle mě možná životu nebezpečná funkční vada je, že opěrka po nárazu auta do překážky a následném zpětném nárazu hlavy do opěrky neposkytne oporu, ale posune se ještě více dozadu (tedy obráceně, než pro jaký účel je konstruovaná. No a kosmetika je to, že opěrka má zepředu i zezadu jinak řešený vzorek potahu. Tož tak.
i30 COMFORT, 1.6 CRDi 85 kW, šestikvalt, cashmere brown 12/2010
Re: Opěrky hlavy
Tomu čo píšeš nerozumiem. Keďže nie si vodič "ležiak", tak by ti práve predná poloha opierky mala vyhovovať - ležiakovi vyhovuje čo najviac vzadu. Ja sa pri šoférovaní podvedome trochu hrbím (mierne predkláňam hlavu vpred) a potom mám opierky na všetkých autách príliš ďaleko za hlavou. Nepomôže ani sklápanie celého operadlá vpred do rozumnej polohy, opierku mám vždy príliš ďaleko vzadu. Ak si o ňu opriem hlavu, tak sa cítim presne ako ten vodič "ležiak" a o chvíľu sa už pristihnem, že hlavu nemám zase opretú. Až na i30 si viem oprieť hlavu pohodlne počas celej jazdy, pre mňa je to vyriešené geniálne.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Opěrky hlavy
I kdyz jsou to operky, tak si o ne hlavu nikdy neopiram. Vzdyt se tak neda jezdit. Vibruje mi to do hlavy od nerovnosti a je to za chvili tak akorat na pobliti.
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opěrky hlavy
No vida a já zrovna nedávno někam psal jak se mi líbí na I30 hlavně ty opěrky hlavy. Mám problémy s krční páteří a jen v málokterém autě si mohu za jízdy opravdu opřít hlavu. A když si ji neopřu, tak mne pak bolí po jízdě záda... takže mi opěrky v třicítce připadají jako vynikající.
j.
j.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Re: Opěrky hlavy
No me vlastne boli hlava z jizdy autem pokazde