Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Ventil je zakarbonovaný po vyčistění auto jezdí super. Servis doporučil vyměnu cca 18tis. Všichni říkají bud zaslepit nebo vyhodit prý je to nesmysl na nepatrné snížení emisi.... CO vy a to??????????
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- Reklama
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Na zaruku to teda neuznaji? Nevim, u takhle noveho auta bych ho tam asi chtel mit, u 10 let taryho IV Golfa bych ho asi vyhodil...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Neuznají. NO COMENT. Jinak stačí napsat na Googlu : ZASLEPENÍ EGR a vyjedu asi milion odkazu že se to děla normalně a že EGR jen zasíra sání, že to je jen kvůli emisím a že vlastně motoru to moc neděla dobře když to ty splodiny vrací zpět. Tak ho asi taky zaslepím a ušetřím 2Otis.. Mluvil sem s kamarádem co mě roky opravuje všechny auta a říkal že je lepší ho vyhodit nebo zaslepit. Jinak má Golf GTI Tdi z německa a první co udělal že ten EGR vyhodil
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Na Oplu Omega jsem ho měl chvíli zaslepený než jsem sehnal za pár kaček jiný a v podstatě jsem žádnou změnu nepozoroval, akorát jsem to chtěl mít komplet, tak jsem ho tam dal zpět. Ale co vím, tak u Omegy (benzin) se to zaslepovalo běžně.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
A ma tenhle technickej zazrak treba i CRDi Elantra nebo benzinovej Getz? Zkusil bych, jestli to ma vliv na na funkci...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
čtu to od rána, a zatím sem na nenarazil na nic že by to nějak huř jelo. Dělají jí to i u HDI, DCI, TDI a i u Hyundai santa fe atd. zaslepíme a uvidíme...
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
hlavně,at se to ten slavnej accent nevysere už uplně když se sere tak jak píšeš
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
tym ze odstranis EGR by si mal mat o nieco nizsiu spotrebu a vyzsi vykon , keby som mal diesel tak by som ho urcite zaslepil alebo vyhodil neviem co je lebsie , tiez som sa tu na klube dopocul ze aj sonata 04 ma EGR no sice neviem kde tam je ale u benzinovych aut tieto EGRka nebyvaju tak neviem co je na tom pravdy
accent 1,5 rv 96 65kW EX
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
každopádně nevím jak vy ale fakt se mě nechce dávat za to tolik peněz když vlastně je to přebytečna věc v motoru. Po tom co jsem o tom EGR přečetl si myslím že když tam nebude nic se nestane...... jinak Yeti bude za 2 měsíce snad to vydrží. hmmm stejně ho musím ještě 3 roky splacet pač ho mam na 5lety leasing. Jako firemní... Kdo mohl tušit že jse to bude tak srát. Nezlobte se ale věřím, že kdyby jste takové auto měli doma navíc s takovým origo servisem tak si H nikdy nekoupíte.
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- Ligimaster
- *
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17 úno 2009, 19:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Ja mam SF 2,0 CRDi tiez mi robi EGR problemy ako sa to da zaslepit a kde ho najdem
Santa Fe 2.0 CRDi
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
tak předčasně ukonči leasing, auto doplať a zbav se ho, ještě na tom výrazně ušetříšDavid C3 píše:každopádně nevím jak vy ale fakt se mě nechce dávat za to tolik peněz když vlastně je to přebytečna věc v motoru. Po tom co jsem o tom EGR přečetl si myslím že když tam nebude nic se nestane...... jinak Yeti bude za 2 měsíce snad to vydrží. hmmm stejně ho musím ještě 3 roky splacet pač ho mam na 5lety leasing. Jako firemní... Kdo mohl tušit že jse to bude tak srát. Nezlobte se ale věřím, že kdyby jste takové auto měli doma navíc s takovým origo servisem tak si H nikdy nekoupíte.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
... pomaly po 2 rokoch znova rozbehnem tento clanok ... dat zaslepit ci vyhodit ten EGR ventil ??? ... dilema ... ... poradte ... a kde ho najdem ... ??? ...
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
někde jsem to už psal. EGR ventil = ventil recirkulace části spalin slouží opravdu jen pro nižší emise a to zejména NOx (oxidy dusíku). Funkce je taková, že část spalin (maximálně však 25% asi) se vrací tímto ventilem ochlazené speciálním chladičem zpět do sacího potrubí a znovu se spálí. Princip snižení emisí NOx je v tom, že omezíte-li kyslík ve válci, poklesne teplota hoření a tím zejména emise NOx. Tedy kyslík je třeba nahradit jiným plynem a aby se nemusela vozit lahvička naplněná čistým dusíkem (ne oxidem dusným, kde název zlidověl na dusík) a často ji měnit nebo doplnovat, nacož by se každej vykašlal, tak se jednoduše použije část výfukových plynů. Problém je to co ted majitelé EGR řeší, že to hodně "špiní" a špiní to vše čím to projde, tedy samotný ventil, co moc nevydrží a pak sací potrubí a sací ventily, kde aspon po uzavření EGR ventilu to saje čistý vzuduch a je zase "čisto".
Jak jsem zmínil, EGR ventil otevírá řídící jednotka jen při částečném zatížení motoru, tedy při jízdě na čtvrt plynu a přesněji podle zatížení i dávkuje množství spalin. Při částečném zatížení malý úbytek výkonu není téměř znát a hlavně v této chvíli je úbytek výkonu i "neškodný". Naopak při požadavku maximálního výkonu (plyn na podlaze) se EGR ventil uzavře dle pokynů ECU, tedy funguje-li EGR ventil správně a není již poškozen, kdy je např. trvale otevřen, pak opravdu nastává snížení výkonu ve chvíli, kdy jej potřebujete.
Celej tenhle nesmysl přišel opět jako reakce na normy Eura, podobně jako katalyzátor, nebo nejnověji filtr pevných částic DPF (u dieselů).
Já ho asi v autě mám taky ale ještě jsem nekontroloval, jestli jede nebo ne, tedy ani si nejsem jistý jestli ho Omega 2.2 benzin má. Nicméně můj názor je takový, že pokud se tohle pokazí, zaslepím to.
Snad jsem nenasral moc zelených mozků.
At ti to jezdí.
Jak jsem zmínil, EGR ventil otevírá řídící jednotka jen při částečném zatížení motoru, tedy při jízdě na čtvrt plynu a přesněji podle zatížení i dávkuje množství spalin. Při částečném zatížení malý úbytek výkonu není téměř znát a hlavně v této chvíli je úbytek výkonu i "neškodný". Naopak při požadavku maximálního výkonu (plyn na podlaze) se EGR ventil uzavře dle pokynů ECU, tedy funguje-li EGR ventil správně a není již poškozen, kdy je např. trvale otevřen, pak opravdu nastává snížení výkonu ve chvíli, kdy jej potřebujete.
Celej tenhle nesmysl přišel opět jako reakce na normy Eura, podobně jako katalyzátor, nebo nejnověji filtr pevných částic DPF (u dieselů).
Já ho asi v autě mám taky ale ještě jsem nekontroloval, jestli jede nebo ne, tedy ani si nejsem jistý jestli ho Omega 2.2 benzin má. Nicméně můj názor je takový, že pokud se tohle pokazí, zaslepím to.
Snad jsem nenasral moc zelených mozků.
At ti to jezdí.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
... je mi to jasne ... dik za namahawu odpowed ... cennim si to ...
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
problém může nastat v případě, že ŘJ má u ERG i čidlo zajišťující zpětnou vazbu:
Normálně ŘJ jenom otvírá/zavírá EGR cestu, ale někdy má ŘJ i podtlakové čidlo, které jí říká zda k otevření došlo nebo nedošlo...
Jinými slovy: Když to zaslepíš (taky bych to udělal), tak ti může ŘJ zařvat (check engine) v případě, že EGR otevře a čidlo nezaregistruje podtlak...
Normálně ŘJ jenom otvírá/zavírá EGR cestu, ale někdy má ŘJ i podtlakové čidlo, které jí říká zda k otevření došlo nebo nedošlo...
Jinými slovy: Když to zaslepíš (taky bych to udělal), tak ti může ŘJ zařvat (check engine) v případě, že EGR otevře a čidlo nezaregistruje podtlak...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out