Spojka
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spojka
Taky to delam tak, ze jdu se spojkou nejdriv do zaberu a pak slapu na plyn, protoze jinak jde motor do otacek a do kabiny se dere neprijemny zapach, hlavne do kopce. Plynovy pedal je dost citlivy, navic mam pocit, ze ma trosku zpozdeni. Nicmene pri tomto ukonu (spojka v zaberu bez plynu), jak jsem jiz psal v jinem topicu, pozoruji, ze mi na chvili trochu pohasnou svetla. Neni to moc videt, chce se na to soustredit, ale nemam z toho moc dobry pocit. Resim tedy dilema mezi timto jevem a vytacenim motoru => obcasne zasmrdeni spojky.
Hyundai i30 Classic Plus + ESP, 1.4 CVVT, Continental Silver, 07/2009, Nošovice, 75.000 km
- Reklama
Re: Spojka
Do kopce pres rucku a jinak plyn a pak spojka. Tu tvoji variantu jsme zkousel, ale radej to delam podle sebe
i30 1.4 + kn, 12/2007
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
to musi byt fakt strmy kopec a plne auto aby som zatiahol rucnu
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- Martin CVVT
- *
- Příspěvky: 64
- Registrován: 15 lis 2009, 18:11
- Bydliště: Havířov
Re: Spojka
Zdravím.
Taky jsem si všiml, že spojka na Íčku není kdoví jak úžasná, že řazení z 2. st. na 1. st. při velmi nízkých rychlostech je komplikované a že plyn je víc než jen citlivý, ale v podstatě od prvních km jsem přišel na fintu, jak všem těmto problémům předejít !!! Doufám, že vám to pomůže.
Všechno lze jednoduše vyřešit drobným přidáním plynu před samotným rozjezdem. Je to v podstatě takový meziplyn. Než se začnete rozjíždět, krátkce klepněte po plynovém pedálu (já sešlápnu spojku a řadím rychlost, pak lehce šlápnu na plyn a okamžitě na to jej slešlápnu znova a rozjíždím se). Otáčky motoru se vzpamatují a při následném rozjezdu už můžete dál dávkovat plyn jako v každém jiném autem. Výsledkem je úplně normální rozjezd bez zvýšených otáček (nebo naopak dušení motoru bez plynu -odtud ty pohasínající světla u některých, motor má tendenci zhasnout, když mu nedopřáváte alesp. minimální dávku benzínu) a hlavně bez smrdící spojky, atd...
A když už jsem nakousl i podřazování z 2. na 1. stupeň --> Taky to lze snadno vyřešit s meziplynem. V dobách starých škodovem (100, 120,...) se jinak ani tyto rychlosti zařadit nedaly. Jen za pomocí meziplynu. Synchronizace převodovek byla ještě v plenkách.
Doufám, že vám moje finta pomůže a rozjezdy již nikdy nebudou vaší noční můrou. Chce si to hlavně nacvičit a pak bude vše OK. Já na svém Íčku nalítal za posledních 15 měsíců už 34 000km a kdybych se znovu rozhodoval, jaké auto si pořídít, bez sebemenšího zaváhání bych jej koupil znovu !!!
Taky jsem si všiml, že spojka na Íčku není kdoví jak úžasná, že řazení z 2. st. na 1. st. při velmi nízkých rychlostech je komplikované a že plyn je víc než jen citlivý, ale v podstatě od prvních km jsem přišel na fintu, jak všem těmto problémům předejít !!! Doufám, že vám to pomůže.
Všechno lze jednoduše vyřešit drobným přidáním plynu před samotným rozjezdem. Je to v podstatě takový meziplyn. Než se začnete rozjíždět, krátkce klepněte po plynovém pedálu (já sešlápnu spojku a řadím rychlost, pak lehce šlápnu na plyn a okamžitě na to jej slešlápnu znova a rozjíždím se). Otáčky motoru se vzpamatují a při následném rozjezdu už můžete dál dávkovat plyn jako v každém jiném autem. Výsledkem je úplně normální rozjezd bez zvýšených otáček (nebo naopak dušení motoru bez plynu -odtud ty pohasínající světla u některých, motor má tendenci zhasnout, když mu nedopřáváte alesp. minimální dávku benzínu) a hlavně bez smrdící spojky, atd...
A když už jsem nakousl i podřazování z 2. na 1. stupeň --> Taky to lze snadno vyřešit s meziplynem. V dobách starých škodovem (100, 120,...) se jinak ani tyto rychlosti zařadit nedaly. Jen za pomocí meziplynu. Synchronizace převodovek byla ještě v plenkách.
Doufám, že vám moje finta pomůže a rozjezdy již nikdy nebudou vaší noční můrou. Chce si to hlavně nacvičit a pak bude vše OK. Já na svém Íčku nalítal za posledních 15 měsíců už 34 000km a kdybych se znovu rozhodoval, jaké auto si pořídít, bez sebemenšího zaváhání bych jej koupil znovu !!!
Hyundai i30 Kombi GDI Style
Hyundai i30 Classic 1,4 CVVT - Prodáno (6 let, necelých 150 000 km)
Ford Fiesta 1,3 - Prodáno (10 let, 124 000 km)
Hyundai i30 Classic 1,4 CVVT - Prodáno (6 let, necelých 150 000 km)
Ford Fiesta 1,3 - Prodáno (10 let, 124 000 km)
Re: Spojka
Chvalabohu ze tieto problemy nemusim riesit
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Re: Spojka
ale ten pocit, ze jedes 60-70 na 4, lupne ti v bedne a muzes tam dat za 3 a pekne ho poslat do otacek a pak si to dale korigovat podle sebe mi stale dokaze urobit usmev od ucha k uchu treba pri predjizdeni je to super!
automat jen s moznosti i vlastniho razeni
K tomu podrazovani na 1. Driv jsem podrazoval casteji, ted uz jen fakt v nouzi. Vetsinou pridam plyn a taham to pres spojku na 2
automat jen s moznosti i vlastniho razeni
K tomu podrazovani na 1. Driv jsem podrazoval casteji, ted uz jen fakt v nouzi. Vetsinou pridam plyn a taham to pres spojku na 2
i30 1.4 + kn, 12/2007
- Martin CVVT
- *
- Příspěvky: 64
- Registrován: 15 lis 2009, 18:11
- Bydliště: Havířov
Re: Spojka
[quote="laufas"]ale ten pocit, ze jedes 60-70 na 4, lupne ti v bedne a muzes tam dat za 3 a pekne ho poslat do otacek a pak si to dale korigovat podle sebe mi stale dokaze urobit usmev od ucha k uchu treba pri predjizdeni je to super!
automat jen s moznosti i vlastniho razeni
Souhlasím. Manuál je k nezaplacení. S automatem si zábavu neužiješ. A i ruční řazení stojí za ...... Už jsem se s automaty něco v práci najezdil a nikdy mi k srdci nepřirostly (A6 Tipt., Honda Accord Aut., hinda CR-V aut., Octavia Aut. a mnohé další....). Požitek s řazení k autu patří. A navíc se tím hned odhalí, jak dotyčný umí řídit
automat jen s moznosti i vlastniho razeni
Souhlasím. Manuál je k nezaplacení. S automatem si zábavu neužiješ. A i ruční řazení stojí za ...... Už jsem se s automaty něco v práci najezdil a nikdy mi k srdci nepřirostly (A6 Tipt., Honda Accord Aut., hinda CR-V aut., Octavia Aut. a mnohé další....). Požitek s řazení k autu patří. A navíc se tím hned odhalí, jak dotyčný umí řídit
Hyundai i30 Kombi GDI Style
Hyundai i30 Classic 1,4 CVVT - Prodáno (6 let, necelých 150 000 km)
Ford Fiesta 1,3 - Prodáno (10 let, 124 000 km)
Hyundai i30 Classic 1,4 CVVT - Prodáno (6 let, necelých 150 000 km)
Ford Fiesta 1,3 - Prodáno (10 let, 124 000 km)
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
2 staci aj na rozjazd... Uz sa mi tiez stalo zoparkrat ze som uz skoro stal, trosku som stlacil spojku pridal trochu plyn a v pohodicke sa to rozbehne. A to s podradovanim, zo zaciatku asi tak prvy rok som mal s tym problem aj ja ale teraz ide radenie z 2 do 1 uplne normalne
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
-
- *
- Příspěvky: 40
- Registrován: 06 kvě 2009, 11:05
Re: Spojka
Řazení z 2 na 1 komplikované? Je třeba jenom chvilku potlačit než se otáčky srovnají. Pokud zařadit nelze tak je to vada převodovky. Meziplyn rozhodně není třeba dávat ani u i30 ani u š100, možná si to pleteš s Pragou V3S ta má nesynchronizovanou převodovku. Pokud musíš dávat u své i30 meziplyn aby jsi lidsky přeřadil, tak je to opět vada převodovky.
- kowalski1410
- **
- Příspěvky: 325
- Registrován: 07 lis 2008, 15:37
- Bydliště: frýdlant nad ostravicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
já jsem se jednou omylem rozjel i na trojku2 staci aj na rozjazd...
Toyota Corolla...1,6(97kw)...super white 2...Trend+...03/2019
i30...1,4...white crystal...made in cz...12/08
i30...1,4...white crystal...made in cz...12/08
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
no to sa aj mne stalo a som sa cudoval ze preco to nechce ist
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Spojka
no to tata kdyz pro to byl u dealera, tak se taky rozjizdel na 3 a rikal, ze je to nejaky slabykowalski1410 píše:já jsem se jednou omylem rozjel i na trojku2 staci aj na rozjazd...
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Spojka
Pokial som to neskusil, tak som mal presne tvoj nazor. Teraz si "kick down" na automate uzivam viac ako tu 3-ku v manuali. A to ti poviem, ze je to pre mna ovela vacsia srandalaufas píše:ale ten pocit, ze jedes 60-70 na 4, lupne ti v bedne a muzes tam dat za 3 a pekne ho poslat do otacek a pak si to dale korigovat podle sebe mi stale dokaze urobit usmev od ucha k uchu treba pri predjizdeni je to super!
automat jen s moznosti i vlastniho razeni
PS1: O svoje jazdecke schopnosti sa nebojim, s manualom som na roznych typoch aut odjazdil okolo 200K km (nie na sluzobaku ako nejaky dealer, ale na vlastnom sukromnom aute), ale posledny rok som to na trase Kosice - Primorsko uz dost citil lave koleno (od spojky), takze sa asi zaradim k "starsim panom" a budem sa kochat
PS: Trochu zom zavedol diskusiu OT, ospravdelnujem sa, moj predchadzajuci prispevok maly byt narazka na to, ze mi spojka nesmrdi
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Re: Spojka
Kick down podle meho nepodlozeneho nazoru neurobi takovou srandu jako manualni podrazeni Neni problem me povozit nebo si pujcit predvadecku taky
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Spojka
Ja si nejak neumim predstavit srandu s 1.4....ale proti gustu
Automat zavidim, uz se tesim, az bude...zatim si ho muzu uzivat jen v obludce Sonate. Kickdown je proste Kickdown, kdo nepoznal, nepochopi.
Automat zavidim, uz se tesim, az bude...zatim si ho muzu uzivat jen v obludce Sonate. Kickdown je proste Kickdown, kdo nepoznal, nepochopi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT