Automatické rozsvícení světel
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Z jednoduchého dúvodu Rade662, jde totiž o zpoždění. Konkrétně o zpožděné zapnutí světel. Totižto možná sis všimnul, že ke startéru jdou kabely tenší...- hodí rotor do záběru a zapnou buzení a hrubší ...- po sepnutí silového kontaktu ve startéru tudy frčí proud který uvede rotor do obrátek - špičkově tudy frčí až 100A - proto musí mít velký prúřez a minimální odpor....kvúli ztrátám. V zimě jde o to kolik nám baterka vlastně dá proudu... proto je vhodné očistit kontakty na baterce, ale taky na startéru a aby jsem baterku nepřetěžovali, - proto v okamžiku startu ji necháme napájet jen startér. Po té co naskočí motor a zhasne kontrolka mazání .. se spožděním se zapne relátko které pošle proud do světel. V té chvíli už totiž altík dodáva dostatek proudu aby bylo čim živit světla a přikrmit baterku. Vsjééé jáááásna?
- Reklama
spinač
Ale jo Franto, senilní ještě nejsem. Použiji levou stranu schematu, to zajistí zpoždění sepnutí relé, pravou stranu upravím - zruším přívod +12V na přepínací kontakt relé, to tady nechám jen jedno a zbytek zapojím jak jsem popsal výše. Nemůže vzniknout prodlém se zavlečením + někam kde nemá co dělat a i bez znalosti zapojení jsem schopen na konektoru co jde k přepínači určit vstup a výstup potkávacích, parkovací neřeším, ty budou svítit buď samotným zapojením origo, nebo mě nezajímají - potkávací a tím i dálkové svítit musí, dálkové jsou jen přepínač na stejné větvi jako potkávací. To je vše.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
To: Rade622
Parkovací neřešíš to bys ale měl když je nezapneš tak ti nebude svítit přístrojovka a zadní světla . Jedno relé to jde ale musíš použít oddělovací diodu pro oddělení okruhu parkovací a potkávací. Pokud totiš propojíš ty dva okruhy (bez diody) a budeš je spínat tím jedním relátkem tak v případe když z nějakého důvodu vypneš používání toho relé tak po zapnutí orygo spínače do polohy parkovaček se ti rozsvítí i potkávací.
A to že má někdo na kostře auta + no koment . A už to neřeším je to pořád dokola.
Parkovací neřešíš to bys ale měl když je nezapneš tak ti nebude svítit přístrojovka a zadní světla . Jedno relé to jde ale musíš použít oddělovací diodu pro oddělení okruhu parkovací a potkávací. Pokud totiš propojíš ty dva okruhy (bez diody) a budeš je spínat tím jedním relátkem tak v případe když z nějakého důvodu vypneš používání toho relé tak po zapnutí orygo spínače do polohy parkovaček se ti rozsvítí i potkávací.
A to že má někdo na kostře auta + no koment . A už to neřeším je to pořád dokola.
relé
Tak relé se dvěma páry spínacích kontaktů. Vstup jen jeden, přepínací kontakty propojeny, výstupy na konektor, jedno jak.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
spínač
A ještě jedna věc na kterou mě upozornil kolega co si podobný obvod vyráběl pro sebe. V zapojení podle schématu výše, pokud dojde k přerušení přívodu + od dobíjení, světla zhasnou, což by asi při noční jízdě nebylo dobré.Takže s tímto spínačem v noci zapnout normálně světla klasicky.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Perfektní postřeh rade... Naskýtá se otázka co se skutečně děje na kontrolkách mazání a nabíjení, zda jsou trvale pod + anebo mínus, pak by se podle okolností přes dvě diody mohl ......,
případně tam vložit invertor doplněný o spožďovací obvod s nějakou signalizací.
Anebo skusme trochu jiný pohled na věc..., co takhle tento obvod upravit tak aby kontroloval zda řidič pár sekund po nastartování vozidla zapnul světla a pokud ne .... (přepínač je přepínač, relé je přec jen závisle na napájení..)
případně tam vložit invertor doplněný o spožďovací obvod s nějakou signalizací.
Anebo skusme trochu jiný pohled na věc..., co takhle tento obvod upravit tak aby kontroloval zda řidič pár sekund po nastartování vozidla zapnul světla a pokud ne .... (přepínač je přepínač, relé je přec jen závisle na napájení..)
- goblin
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 15 říj 2005, 20:06
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi, mám problém koupil jsem si tu automatiku OSV-1B, ale nemůžu přijít na to kam připojit ten kablík pro impuls k tomu rozsvícení. Když to napojím na kontrolku dobíjení tak je tam hned po zapnutí klíčku 12V takže se mi to sepne dřív než nastartuju. Když jsem to chtěl dát na alternátor tak je tam zase stálých 12V od baterky i bez běžícího motoru. Potřeboval bych najít bod kde je 12V až po nastartování motoru. Please poraďte mi jak na to.
Dik Filip
Dik Filip
Hyundai Accent 1.3 SOHC,12 V r.v. 2002, LPG
- goblin
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 15 říj 2005, 20:06
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Tak uz jsem na to prisel u alternátoru jak je ten konektor tak u mýho modelu je tam cerveny a ruzovy kablík, a je to ten ružový, po roztočení je tam napětí. Zrovna jsem tu celou akci dokončil, dalo mě i zabrat kde najít který kablíky spínají relátka, ale vše se zdárně povedlo. Kdyby chtěl někdo poradit tak teď už jsem chytřejší
Hyundai Accent 1.3 SOHC,12 V r.v. 2002, LPG
Ty jsi to připojoval na ten červený který vede od baterky? Tak to potom jo to nemohlo chodit.. Jak jsi správně pokusem vykoumal je to ten slabší který vede ke kontrolce dobíjení. Kontrolka dobíjení když je motor v klidu je ukostřená právě přes tento vývod a jak začne altík dobíjet tak se na tom vývodu objeví plus a tím dojde ke zhasnutí kontrolky protože dostává z obou stran plus.goblin píše:Tak uz jsem na to prisel u alternátoru jak je ten konektor tak u mýho modelu je tam cerveny a ruzovy kablík, a je to ten ružový, po roztočení je tam napětí. Zrovna jsem tu celou akci dokončil, dalo mě i zabrat kde najít který kablíky spínají relátka, ale vše se zdárně povedlo. Kdyby chtěl někdo poradit tak teď už jsem chytřejší
Re: Automatické rozsvícení světel
Nevím jak kde, ale v Chomutově pod tímto označením (006ND50) prodávají toto akorád v jiném pouzdru.vipe píše:Návod na zapojení pro Accent 2005 pro ostatní modely se může mírně lišit.
Jednotka automatického rozsvěcení se montuje paralelně k přepínaci světel. Zapojení se provádí u konektoru pro otočný spínač světel.
Obrysová světla - růžový vodič
Hlavní světlomety - žlutý vodič
Kostra - černý vodič
Automatická jednotka spíná kostru na obrysová a hlavní světla.
Napájení automatického spínače bereme z konektoru spínací skříňky - zelený vodič (spínané plus za klíčkem)
Vše je umístěno pod spodním panelem přístrojové desky pořádně připevněné.
Montován tento spínač nebo některý podobný. ( Po nastartování sepnou za cca 6 sekund obrysové a hlavní světla, po vypnutí motoru zhasnou. Origo přepínač v poloze "O")