Zamlžování čelního skla
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Zamlžování čelního skla
V chladnějších dech běžná věc,že se zamlžuje z vnitřní strany čelní sklo. Používáte nějaký přípravek? Fukot z klimy na čelní sklo není zrovna příjemný.
- Reklama
Re: Zamlžování čelního skla
Mně se nezamlžuje, mám teda zapnutou klimu, ale nefučí nějak extra. Nemáš zašvihanej kabinový filtr?
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Zamlžování čelního skla
Filtr mám cca 2 měsíce.
Re: Zamlžování čelního skla
zeptám se kámoše, nosí brýle a na to proti mlžení cosi používá , ale jinak se zapnutou klimou by to mělo být v pohodě
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Zamlžování čelního skla
jsou různé přípravky určené do koupelen proti zamlžování skel takže v autě by mohly taky působit.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 110kw, 2006
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Zamlžování čelního skla
NIE SOM SI ISTY ALE VED POD 3°C SA KLIMA BEZTAK NEZAPNE!?
ALE ZATIAL SA MI TO NESTALO ZE BY SA MI ROSILO SKLO...
LEN KED ZABUDNEM ZAPNUTY VNUTORNY OBEH
ALE ZATIAL SA MI TO NESTALO ZE BY SA MI ROSILO SKLO...
LEN KED ZABUDNEM ZAPNUTY VNUTORNY OBEH
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Zamlžování čelního skla
A dnes ráno -10 mi dokonce zvnitřku namrzlo. To se mi stalo naposledy ve Š 1000 MB.
Re: Zamlžování čelního skla
tak tohle se mi stává jen když si v zimě vezmu do auta kamarádku a pak je tam trošku víc vlhkosti než normálně a potom to sklo namrzá.belkov píše:A dnes ráno -10 mi dokonce zvnitřku namrzlo. To se mi stalo naposledy ve Š 1000 MB.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 110kw, 2006
- Plano
- *
- Příspěvky: 92
- Registrován: 29 črc 2009, 20:39
- Bydliště: pár kilometrů od Hradece Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování čelního skla
No jo, auto není ložnice )Redvous píše: tak tohle se mi stává jen když si v zimě vezmu do auta kamarádku a pak je tam trošku víc vlhkosti než normálně a potom to sklo namrzá.
I30 Kombi 1,6 2014
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
Re: Zamlžování čelního skla
Myslím, že úplně zabránit srážení vlhka na čelním skle nelze, zvlášť pokud parkuješ venku, ale dá se omezit.
Princip je jednoduchý - pokud na auto svítí ve dne slunce, vzduch se ohřeje,voda v kabině se odpařuje a vlhkost vzduchu stoupá. A když v noci přimrzne, vzduch se ochladí a voda se vysráží na nejstudenější ploše. Pokud tedy nechceme ráno zevnitř škrabat, musíme zamezit přístupu vody do kabiny, nebo nesmí být čelní sklo nejstudenější plochou.
Nejdůležitější je zabránit tomu, aby se do kabiny dostala voda - těch příčin, proč k tomu dochází, může být více - do auta může zatíkat, nebo není těsné topení, nebo stačí vlézt do auta v botech od sněhu - ten se rozpustí do koberce a na problém je zaděláno.
Čelní sklo lze přes noc přikrýt nějakým kobercem a tím snížit jeho prochladnutí.
To je teorie, v praxi se mě nejvíce osvědčilo prohřát čelní sklo - většinou stačí petláhev teplé vody, nalitá postupně na sklo. Po rozpuštění ledu se setře voda ze skla stěrkou, než opět přimrzne a zbytek se z teplého skla poměrně rychle odpaří.
Princip je jednoduchý - pokud na auto svítí ve dne slunce, vzduch se ohřeje,voda v kabině se odpařuje a vlhkost vzduchu stoupá. A když v noci přimrzne, vzduch se ochladí a voda se vysráží na nejstudenější ploše. Pokud tedy nechceme ráno zevnitř škrabat, musíme zamezit přístupu vody do kabiny, nebo nesmí být čelní sklo nejstudenější plochou.
Nejdůležitější je zabránit tomu, aby se do kabiny dostala voda - těch příčin, proč k tomu dochází, může být více - do auta může zatíkat, nebo není těsné topení, nebo stačí vlézt do auta v botech od sněhu - ten se rozpustí do koberce a na problém je zaděláno.
Čelní sklo lze přes noc přikrýt nějakým kobercem a tím snížit jeho prochladnutí.
To je teorie, v praxi se mě nejvíce osvědčilo prohřát čelní sklo - většinou stačí petláhev teplé vody, nalitá postupně na sklo. Po rozpuštění ledu se setře voda ze skla stěrkou, než opět přimrzne a zbytek se z teplého skla poměrně rychle odpaří.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Zamlžování čelního skla
no mně když zamrzne, pravda zvenku - zevnitř ještě ne, tak zapnu vyhřívání předního okna a za chvíli je to ok
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování čelního skla
Zdenku, Ty máš vyhřívané přední sklo? To je u těch faceliftovanejch modelů standard? My ho nemáme ani na jednom santíkovi.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: Zamlžování čelního skla
je to v manuálu nazváno snad jako vyhřívání skla pod stěrači, ale po zapnutí to zahřeje minimálně třetinu okna většinou však v pohodě polovinu. Nevím, jestli to byl u faceliftu standard, mám nejvyšší výbavu a tam to je, ale myslím, že to měli facelifty všechny stejně jako palubní počítačRexcor píše:Zdenku, Ty máš vyhřívané přední sklo? To je u těch faceliftovanejch modelů standard? My ho nemáme ani na jednom santíkovi.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamlžování čelního skla
Tak to až budu vyměňovat přední okno... abych chtěl vyhřívané:-D
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: Zamlžování čelního skla
Uff, to je to poslední, co bych zkoušel. Tedy teplou vodu na promrzlé sklo. To radši rukavice, škrabku, sprej a pustit ten fukar z klimatizace.vitak píše:Myslím, že úplně zabránit srážení vlhka na čelním skle nelze, zvlášť pokud parkuješ venku, ale dá se omezit.
Princip je jednoduchý - pokud na auto svítí ve dne slunce, vzduch se ohřeje,voda v kabině se odpařuje a vlhkost vzduchu stoupá. A když v noci přimrzne, vzduch se ochladí a voda se vysráží na nejstudenější ploše. Pokud tedy nechceme ráno zevnitř škrabat, musíme zamezit přístupu vody do kabiny, nebo nesmí být čelní sklo nejstudenější plochou.
Nejdůležitější je zabránit tomu, aby se do kabiny dostala voda - těch příčin, proč k tomu dochází, může být více - do auta může zatíkat, nebo není těsné topení, nebo stačí vlézt do auta v botech od sněhu - ten se rozpustí do koberce a na problém je zaděláno.
Čelní sklo lze přes noc přikrýt nějakým kobercem a tím snížit jeho prochladnutí.
To je teorie, v praxi se mě nejvíce osvědčilo prohřát čelní sklo - většinou stačí petláhev teplé vody, nalitá postupně na sklo. Po rozpuštění ledu se setře voda ze skla stěrkou, než opět přimrzne a zbytek se z teplého skla poměrně rychle odpaří.
Elantra 1.6, r.v.2006