Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
to, co jsem psal, není že to hrozí, to už je u dnešních dieselů bráno jako běžná údržba, stejně jako když se před X lety šílelo, když se musela na dieslech měnit váha vzduchu, dnes už to nikoho nerozhází a bere to jako běžnou spotřební věc dieselu.
U dieselu hrozí, že pokud se ti vstřik nebo turbo posere během jízdy, vezme to s sebou do kytek zpravidla i něco dalšího a oprava může být násobně dražší.
Taková spotřební věc u dieselu je ještě dvouhmotový setrvák, kontrola by měla být minimálně po 50.000 km a kolem 100.000 km se zpravidla mění, což máš hned 15-25.000 Kč dle značky.
U dieselu hrozí, že pokud se ti vstřik nebo turbo posere během jízdy, vezme to s sebou do kytek zpravidla i něco dalšího a oprava může být násobně dražší.
Taková spotřební věc u dieselu je ještě dvouhmotový setrvák, kontrola by měla být minimálně po 50.000 km a kolem 100.000 km se zpravidla mění, což máš hned 15-25.000 Kč dle značky.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Reklama
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
zdenek: ale pak jsou auta jako mam ja, ktera za 9 (200+tkm) let nepotrebovala sahnout na motor - vyjhma vlastni viny menen jeden vstrik. To je jako bys nepochopil, proc si lidi koupej Alfu, kdyz jich jsou pln bazary a standardne maj Motorschaden. To je jedno s druhym.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
však jo, to není že šmahem odsuzuju diesely, jen je tam prostě větší riziko, že se něco stane, zvláště třeba u ojetiny. A Cuore sportivo je zcela jasný, mám roky dost zákazníků s Alfou, kteří furt něco potřebují, dostupnost dílů mizerná, cena vysoká, ale stejně si další auto koupí zase Alfu.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
zdenek: idealni priklad je muj kamarad, koupil 156 2.0 TS, kazdy tyden jina zavada - pro me vetsinou neznamy. Auto po roce za absolutne smesny penize prodal. Ted ma G IV TDI,spolehlivy, ale na co myslis, ze vzpomina kazdej den? Na Alfu...mne se 156-159-166 libej, ma to zajimavy interiery, motor 2.4 JTD zni pro me lakave..ale strach by mi nedal.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
no jo no, zase je rozdíl jet v Golfu nebo v Alfě, jen kdyby ta Alfa nestála většinu času na servise
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Asi nemusim pripominat vtip, odkud se znaji vsichni Alfisti, ze?
Nebo proc ma Ford tak tlusty manual
Nebo proc ma Ford tak tlusty manual
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
no hleďme, Pavel M tu má podobně postiženého kamaráda
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Mozna brachove???!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Tak origo na 1,6 stoji 41 000,-ale na 2,0 uz 65 000,-!matysekul píše:Tak já už to dnes vím taky. A příští auto už diesel nebude. Ale jestli se půjde cestou dovnsizingu,tak za chvíli už normální atmosféru nekoupíš. Nebuď labuť a hod něco do placu. Jestli tedy víš.Hujer píše:Hele radeji vam Dieslakum nebudu kazit dojem z dobre koupe!A hlavne z pocitu ze z dieslem usetrite! Ma rada automechanika s 15 letou praxi u ,ale i s jinymi znackamy je:Radeji koupit benzin nez dnes celkove poruchovejsi a z drasimy naklady diesel!matysekul píše:Tak to je masakr. Zrovna přemýšlím,jestli jsem udělal dobře s CRDi. Nemáš představu,kolik stojí turbo na moje auto? Sice se člověk o auto stará,ale nikdy nevíš.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
to je mi pak skoro jasné, proč je na prodej tolik dva roky starých i30 v naftě, byť mají najeto s bídou 30.000 km. Přece není možný, aby věc jako turbo, která je v zásadě konstrukčně stejná bez ohledu na značku, stála na Hyu 2x 3x tolik než na evropský auto.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
@Hujer: Dík.Trochu jsi mně uklidnil,že to není 70 Holt budem doufat.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Trocha off topic, ale nedá mi to:
Môj názor je jednoznačný...nafťáky sú pracanty na dlhé trate. Nechápem ľudí, ktorý si kupujú diesel do mesta na ročný nájazd do 15 000 km, len kôli "ušetreným" pár korunám. Ktoré následne vsypú do servisu. A tiež veľa ľudí s turbodieselom nevie jazdiť, lebo si neuvedomujú, že to turbo treba aj dochladzovať, neuvedomujú si, že natlakované turbo v plnom výkone točí až 160k otáčok za min. Najradšej mám vodičov čo idú po diaľnici, prídu na odpočívadlo a hneď po zastavení vypnú motor . Osobne poznám takých expertov.
A potom sa čudujú, že auto má najazdené 50 tisíc a turbo je out. Alebo keď jazdia na čo najnižších otáčkach, mysliac si ako šetria naftu...a čudúju sa že dvojhmota je out.
Česť výnimkam ako nekvalitné časti alebo vadné kusy od výroby, ale drvivá väčšina porúch (nielen) na naftových motoroch je spôsobená zlým medzikusom medzi volantom a sedadlom.
Môj názor je jednoznačný...nafťáky sú pracanty na dlhé trate. Nechápem ľudí, ktorý si kupujú diesel do mesta na ročný nájazd do 15 000 km, len kôli "ušetreným" pár korunám. Ktoré následne vsypú do servisu. A tiež veľa ľudí s turbodieselom nevie jazdiť, lebo si neuvedomujú, že to turbo treba aj dochladzovať, neuvedomujú si, že natlakované turbo v plnom výkone točí až 160k otáčok za min. Najradšej mám vodičov čo idú po diaľnici, prídu na odpočívadlo a hneď po zastavení vypnú motor . Osobne poznám takých expertov.
A potom sa čudujú, že auto má najazdené 50 tisíc a turbo je out. Alebo keď jazdia na čo najnižších otáčkach, mysliac si ako šetria naftu...a čudúju sa že dvojhmota je out.
Česť výnimkam ako nekvalitné časti alebo vadné kusy od výroby, ale drvivá väčšina porúch (nielen) na naftových motoroch je spôsobená zlým medzikusom medzi volantom a sedadlom.
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
O turbo se starám,dochlazuji a za studena nevytáčím.Jezdím delší trasy.Po městě chodím pěšky. Moje auto má normální setrvačník.Ale i přes to všechno mám o auto obavy.Co když je vadný kousek.Tohle ovlivnit nedokážu
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř
Nelze nez souhlasit. Zase na druhou stranu mi prijde zbytecny turbo vychladat, kdyz neletim ve trech tisisch otackach. To je fakt nutnost jen na dalnici nebo agresivni jizde.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT