pepane sdílím tvé rozčarování, ale naděláme s tím kulový. Výrobní program automobilek neurčují joudové z hor jako jsi ty nebo já, ale trh a ten si žádá odklon od tradičního SUV (tedy SUV, tak jak bylo před x lety vymyšleno) k autům městského či silničního typu, které si ze SUV berou jen pár vlastností. Před x lety bylo 4x4 u SUV samozřejmostí a jen pro pár zájemců byly ochotny automobilky udělat i 4x2 verze. Dnes je 4x2 skoro standard a 4x4 je za příplatek.
Dnes už holt SUV není vnímáno jako auto do něhož nahážu lyže a jedu se brodit sněhem do hor, hodím na střechu kajak a bahnem se prodírám k vodě. Dnešní SUV je auto jako každé jiné, tj. hlavně na jezdění do nákupních center
Na výrobce, kteří stále vyrábí SUV ve své původní specifikaci, by mi zřejmě stačily prsty jedné ruky. Ale ono se to myslím časem ukáže, že je možná lepší mít ve výrobním programu skutečné SUV a mít své zákazníky jisté, než nabízet urban-SUV a bojovat o zákazníka s desítkou velmi podobných vozů. Příkladem zrovna u Hyu může být konec výroby Terracanu, který byl oblíbený spolehlivý off-road (sice lehčího typu, ale i ty jsou potřeba) a přesto se svého nástupce nedočkal a Hyu tuto kategorii vozů zcela pustila, zákazníci přešli ke konkurenci a šlus.
Ale ono se to dá i chápat, Hyu si vybudovalo solidní pověst na několika podařených víceméně ojedinělých vozech, pak to utnulo a začalo chrlit auta jak na běžícím pásem, zřejmě pouze s vidinou zisku. A ono to funguje že, stačí se podívat na prodejnost Hyu a i na silnicích je Hyu pomalu stejně časté jako Škodovka, VW či Ford.
Takže pepane, je nezajímáme my 2, ale těch XXXX dalších zákazníků, kteří nehledají nic extrovního, ale chtějí prostě jen auto. No a my dva pane se budeme muset porozhlédnout u konkurence.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)