Klepání v řízení

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Martin007
Příspěvky: 3
Registrován: 03 úno 2010, 21:01

Klepání v řízení

Příspěvek od Martin007 »

Pokud stojím na místě a otáčím volantem sem a tam ( posun sem a tam cca o 10cm ) tak vždy při změně směru volantu je slyšet klepnutí. Připadá mi že vůle v řízení je celkem v pořádku, na tyči volantu žádná vůle není a tak nevím zda to snad může být někde na čepech , ale připadá mi když chytnu tyč řízení a že to klepnutí jde přímo od řízení. Nemáte někdo podobný problém, nebo není třeba to klepnutí normální ??
Reklama
 

HGeza
*
Příspěvky: 54
Registrován: 07 srp 2007, 06:55
Bydliště: Komárno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od HGeza »

Že by poloos?? Mal som podobný problém, ale to klepnutie bolo aj za jazdy. Bolo treba vymeniť poloos, teraz už je o.k.
Vlastním Santa Fe 2.0 CRD 4x4 rv. 2004, dovezené z Francúzska.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od zdenek76 »

normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Martin007
Příspěvky: 3
Registrován: 03 úno 2010, 21:01

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od Martin007 »

zdenek76 píše:normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?

Nejvíc je to slyšet při vypnutém motoru, připadá mi to jako by prostě zub z ozubeného kola tyče volantu při změne otáčení volatntu vždy narazil o zub z hřebene řízení. Nevím ale jestli to tak není třeba normální, vždy tam přece asi bude trochu vůle mezi hřebenem řízení a ozubeným kolem. Nedá se to nějak dotáhnout ?
FIDO
*
Příspěvky: 16
Registrován: 24 lis 2010, 14:27

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od FIDO »

Martin007 píše:
zdenek76 píše:normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?

Nejvíc je to slyšet při vypnutém motoru, připadá mi to jako by prostě zub z ozubeného kola tyče volantu při změne otáčení volatntu vždy narazil o zub z hřebene řízení. Nevím ale jestli to tak není třeba normální, vždy tam přece asi bude trochu vůle mezi hřebenem řízení a ozubeným kolem. Nedá se to nějak dotáhnout ?

Mám stejný problém, našli jste nějaké řešení ? v nápravách to není to mám celou novou a stejně při točení volantu ze strany na stranu tam něco klepe jak při zapnutém motoru tak při vypnutém.Díky za jakoukoliv radu!
Brouzdal
*
Příspěvky: 53
Registrován: 06 dub 2010, 13:15
Bydliště: Příbram

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od Brouzdal »

Koukni na tohle - snad Ti to nějak pomůže.
Přílohy
zení.JPG
zení.JPG (128.3 KiB) Zobrazeno 6600 x
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
FIDO
*
Příspěvky: 16
Registrován: 24 lis 2010, 14:27

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od FIDO »

Brouzdal píše:Koukni na tohle - snad Ti to nějak pomůže.
A nemáš tušení která část by to mohla dělat ?
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od Saimon »

Chlapi já na to došel už taky asi před 14 dny, že mi to dělá stejně, jako vám a včera jsem volal do servisu kámošovi a ten mi zjistil od jeho kámoše v :hyu: servisu, že by to mělo být v pohodě :)
Když je vyplý motor, tak to dělá posilovač řízení a jakmile ho nastartuji, tak to neklepe.
Prej to dělají nějaké ventily v tom posilovači ale nechám se překvapit i od jiných na co dojdou :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
FIDO
*
Příspěvky: 16
Registrován: 24 lis 2010, 14:27

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od FIDO »

Saimon píše:Chlapi já na to došel už taky asi před 14 dny, že mi to dělá stejně, jako vám a včera jsem volal do servisu kámošovi a ten mi zjistil od jeho kámoše v :hyu: servisu, že by to mělo být v pohodě :)
Když je vyplý motor, tak to dělá posilovač řízení a jakmile ho nastartuji, tak to neklepe.
Prej to dělají nějaké ventily v tom posilovači ale nechám se překvapit i od jiných na co dojdou :)
Dělá to i při nastartovaném stavu a rozhodně to dělat nemá :cry:
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od Saimon »

Tak to je špatné :(
Uvidíme na co dojdou druzí, protože mně to taky rozčiluje a sere :roll:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
FIDO
*
Příspěvky: 16
Registrován: 24 lis 2010, 14:27

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od FIDO »

nemá stím někdo zkušenost ? :shock:
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od Richard555 »

Nevím, jestli to má i Santa, ale na nubiře způsobuje takový cvakání. nebo drhnutí při točení volantem křížový kloub zhruba na úrovni podlahy a ten spojuje sloupek řízení s vlastním tělesem řízení..... ale nevím opravdu jestli není řešeno řízení u Santy jinak
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od miooo »

neviem ci to moze byt ono ale na starom aute mi toto robilo to ze tiahlo riadenia je ulozene v takom plastovom puzdre a v tom mi to hrkalo...
Obrázek
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
kanal
**
Příspěvky: 150
Registrován: 22 zář 2010, 16:15
Bydliště: jižní plzeňsko

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od kanal »

Zdravim.
Uplne stejne, jak popisujes, mi to delalo na Trajetu. Asi takhle: jedno vyrazne klepnuti (lupnuti), pri toceni volantem na miste napr. rychle vlevo jednou dokola, dalsi jedno klepnuti pri rychlem otoceni vpravo vzpet a znovu a znovu pri dalsich otocenich, jak pri zapnutem, ci vypnutem motoru a uplne stejne jedno lupnuti za jizdy pri prujezdu zatackou, at levou nebo pravou, vzdy kdyz se autu jakoby prenesla vaha, ci se vratilo do rovneho smeru. Pocitove se lupnuti ozyvalo z leve strany, u ridice. Byl sem s tim u nekolika opravaru a vsichni tu napravu osahavali pri tom toceni kol na miste a lupani- ta vibrace lupu byla citit v cele naprave a nikdo to nedovedl presne identifikovat, kazdy hadal, nejvice tipu bylo na ulozeni tlumicu a prevodku hrebenovyho rizeni. Nakonec sem to u jednoho znameho opravare nechal a ten vylucovaci metodou- menil, co se mu nezdalo a kde nasel vule, vcetne obou ulozeni tlumicu, nejakych kulovych cepu a silentbloku. Uspech se vsak nedostavil, lupani furt. Nakonec ho, byl sem u toho, napadlo vymenit tlumice jeden za druhej (mel je venku) a hle- lupani se zacalo ozyvat z druhe strany! Celou dobu to delal tlumic! Borec tvrdil, ze to jeste nevidel a pry kdyz mel tlumice venku, tak je prohlizel a zkousel a zdaly se mu ok. Stejny zvuk, co to delalo na aute, se na nem naprazdno nepodarilo vyvolat, koukali jsme na to jako blazni. Kazdopadne jsem koupil oba tlumice novy a dobry. No konecne!
Ale to porad neznamena, ze to bude stejny pripad.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
ANJA
*
Příspěvky: 86
Registrován: 22 led 2010, 00:01
Bydliště: Slovácko :-)

Re: Klepání v řízení

Příspěvek od ANJA »

Ahoj tak jsem na tom stejně. Při točení na místě lupkání zleva. Taky jdu do nových tlumičů, už se na to chystám delší dobu, tak snad to bude ok. Silentbloky mám nové. Jo chlapi, nevíte kde sehnat torzní tyče pod zadní nápravu? Odešly do kytek, jako všechny tlumiče a zadní ramena ](*,) se z toho po.... Díky za tipy Jana
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Podvozek a řízení“