matysekul: ty myslis toho borce z kia fora? jak daval i obrzaky?
Ad nase brzdy:
Rucka to neni, auto stoji v garazi, kde rucku nezatahujem. Jakekoliv problemy s tema brzdama mam jen ted v zime, v lete i pri jizde vodou pohoda, takze to nevidim na reklamaci.
Ahoj, se mi ted už podruhé stalo taky něco s brzdama, když jsem brzdil, tak se začaly ozývat dost hlasité zvuky, jako by se něco o něco drhlo, když to bylo poprvé tak jsem myslel, že se něco ve předu v podvozku dře o silnici, ale jak tu čtu, tak by to mohlo být něco podobného. Stalo se mi to jen ted v zimě, a v obou případech jsem dobrzďoval dost silně, při klasickém jemném se mi to ještě nestalo. Nevěděl jsem, jestli to je mojí chybou, bo jsem začátečník řidič, tak mě napadlo, že to mohlo být tím, že jsem nedošlápl při tom uplně spojku, ale to je asi blbost že, to by třeba prostě zdechl motor, ale brzdy by brzdily normálně že. Jinak při tom brždění to brzdilo dost slabě, takže jsem to zastavil až asi metr za semaforem, což moc příjemné nebylo. Jo a stalo se mi to asi až po 20km jízdy, ale je fakt že jsem jindu po cestě neměl potřebu víc brzdil . Napadlo mě, zda to nesouvisí nějak s ABS, že v obou případech šla brzda hodně na podlahu takže třeba se aktivovalo, protože ty zvuky byly takové přerušované jakoby, při mírnějším brzdění se to asi neaktivuje. Chci se na to zeptat na garančce, ale jdu tam až v květnu.
aký bol povrch cesty, na ktorom sa to stalo?
Ak bol mokrý, ladový.... tak tipujem ABS.
Je to dosť nepríjemné, ak sa ti to stalo prvý krát a nečakáš to.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
alarm píše:aký bol povrch cesty, na ktorom sa to stalo?
Ak bol mokrý, ladový.... tak tipujem ABS.
Jo to mě napadlo, že to mohlo být tím že bylo lehce namrzlo, nebo mokro, ale překvapilo mě že to brzdí tak dlouho a hlavně ten zvuk drhnoucí či jak to popsat, a v obou případech sem jel tak cca 30km/h.
Neviem, či toto vysvetlenie je "čisté" ale princíp by mal byť jasný.
Auto stojí, ak jeho pohybová energia je nulová.
Predstav si graf. Vertikálne sila, horizontálne čas.
Ak brzdíš 10 s na dobrom povrchu silou F=5, je to vodorovná čiara , dlhá 10. Plocha = 5*10
Ak brzdíš s ABS , predstav si sinusovku, jej kladnú časť, s ampitúdou 5. Plocha je menšia.
Na dosiahnutie rovnakej plochy musí byť čas dlhší priemerná brzdná sila je menšia.
Takto by som si to vysvetloval ja, ak to nie je správne, za chvílu uvidíš ukameňovanie.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
alarme tvoje vysvetleni radej ani nectu, ptze uz od stredni jsem alergicky na fyziku
ja bych to taky videl na ABS. zvuky to vydava priserne a pokud bylo namrzlo... jenze to bys citel, jak ti pedal skube
No , ja to chápem takto:
Ak aplikujeme treciu kružnicu, odstaneme fázy keď je koleso bočne vedené s nulovým, alebo malým prenosom brzdných síl, a fázy s maximálnym prenosom brzdnej sily bez možnosti preniesť bočnú silu.
Práve toto spôsobí dlhšiu brzdnú dráhu, ale v princípe o mnoho kratšiu, ako keď človek hamsne na brzdu, šmýka ho a on stále brzdí.
Dôležitá je možno aj tá skutočnosť, že na uvedenie vozidla do šmyku je potrebná väčšia sila, ako na udržanie vozidla v šmyku.
Je možné, že ABS nedovolí spadnúť silu na nulu, ale udržuje ju na nejakej hodnote.
Vyšrafovaná plocha by mohla znamenať energiu , potrebnú na zastavenie vozidla.
Myslím si, že nič nie je zadarmo, a to, že môžem na zlých adhéznych podmienkach ovládať auto do strany, sa musí niekde prejaviť-dlhšia brzdná dráha.
Přílohy
ABS.JPG (41.64 KiB) Zobrazeno 1850 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)