Zdravím sanťáci!
Vyskytuje se mi nějaký problém zřejmě v oblasti kardanové hřídele, který se mi projevuje takto :
Při podřazování ze 4 na 3, a také ze 3 na 2 ... ale rovněž při zařazování 2 z 1 a někdy 3 ze 2 .... častěji v nezahřátém stavu motoru, dochází ke vzniku krátkodobého "hluchého záběrového místa" (cvaknutí vůlí mezi kusy materiálu ?) během začátku vyšlapávání předtím sešlápnuté spojky ...řekl bych při synchronizaci ... Spojkou to ale není, ta funguje perfektně, neprokluzuje.
Setkal se s tím někdo ?
Porucha u kardanové hřídele ?
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Porucha u kardanové hřídele ?
fógl*, new SF - 2.2 CRDi, Elegance-Black, man.
- Reklama
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Ono to nemusí byť kardan. Ja som mal podobné prejavy. Bola to porucha dvojhmotového zotrvačníka. Spojka nepreklzovala ale pri zmenách pomerov v náhone, vytlačení spojky, preraďovaní sa ozývalo podivné cvakanie, chrastenie. Pomohla iba výmena zotrvačníka.
Santa Fe 114 kW CRDI, 2007
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Díky za pozitivnější zprávu. V pátek jdu se santou do "úrazovky k chirurgovi", tak dám vědět a předtím jim slovně poskytnu tvou dílčí "lékařskou" zkušenost. ....Uvidím, pak dám info
fógl*, new SF - 2.2 CRDi, Elegance-Black, man.
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Po vyhledání a přečtení další matérie kolem možných projevů závad na tubodieselových motorech to asi opravdu vypadá na vadný dvojhmotový setrvačník, jsem si už téměř na 100% jistý.
Měl bych ještě dotaz jak to finančně řešil Hyundai servis : uznal či neuznal tuto závadu v rámci garančního servisu ?? Já bych to měl ještě časově stihnout (tu garančku). Jak to bylo u tebe, případně co stál nový dvojhmotový setrvačník ?
Měl bych ještě dotaz jak to finančně řešil Hyundai servis : uznal či neuznal tuto závadu v rámci garančního servisu ?? Já bych to měl ještě časově stihnout (tu garančku). Jak to bylo u tebe, případně co stál nový dvojhmotový setrvačník ?
fógl*, new SF - 2.2 CRDi, Elegance-Black, man.
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Porucha dvojhmoťáku na Santa Fe r. 2007 sa prejavila v prvom roku po cca 20 tis. km, oprava bola plne hradená importérom vrámci garancie.
Santa Fe 114 kW CRDI, 2007
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Díky za info, tak snad mi to ve finále dopadne stejně.
fógl*, new SF - 2.2 CRDi, Elegance-Black, man.
Re: Porucha u kardanové hřídele ?
Tak již vyřešeno: provedena výměna podložek pod předními homokinetickými klouby.master píše:Porucha dvojhmoťáku na Santa Fe r. 2007 sa prejavila v prvom roku po cca 20 tis. km, oprava bola plne hradená importérom vrámci garancie.
Po mé zkušební městské jízdě se mi (zatím ) původně projevující se krátké rázy (vůle) při změně zatížení (řazením) neobjevily. Tak doufám, že to bylo (jen a pouze) právě vyměněnými podložkami.
fógl*, new SF - 2.2 CRDi, Elegance-Black, man.
Jízda bez kardanu
Zdravím, tak na mém s najetými 135kkm mi odešlo středové ložisko na kardanu. V Servisu samostané objednat nejde, jen celý kardan za 22,5kKč bez DPH
Takže si ho nechávám měnit mimo servis HYUNDI, ale trvá to dost dlouho.
A otázka zní.... dá se jezdit bez kardanu? na cca 20km jízdě to šlo bez problému, ale nevím, jak se auto zachová při prokluzu, nebo když začne pracovat ESP. Nevím totiž, kde elektronika zjišťuje prokluz jednotlivých kol.
Je fakt, když bylo auto na zvedáku s běžícím motorem a zařazenou rychlostí, tak točilo všemi koly a ne jen předními. Dle servismena je to proto, že elektronika necítí odpor na předních kolech, tak připne i zadní.
Takže si ho nechávám měnit mimo servis HYUNDI, ale trvá to dost dlouho.
A otázka zní.... dá se jezdit bez kardanu? na cca 20km jízdě to šlo bez problému, ale nevím, jak se auto zachová při prokluzu, nebo když začne pracovat ESP. Nevím totiž, kde elektronika zjišťuje prokluz jednotlivých kol.
Je fakt, když bylo auto na zvedáku s běžícím motorem a zařazenou rychlostí, tak točilo všemi koly a ne jen předními. Dle servismena je to proto, že elektronika necítí odpor na předních kolech, tak připne i zadní.