Nemusíme do značkových servisů

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2060
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Gandalf »

Od 1.6.2010 podle pravidel Evropské komise nemůže prodejce automobilů v rámci EU podmiňovat záruku u nových vozů návštěvami autorizovaných servisů. Vše má samozřejmě své pro a proti, ale je to tak a to už od příštího týdne...
Hovořilo se o tom v médiích už delší dobu, ale můj aktuální zdroj je dnešní Brněnský deník - rubrika ekonomické zprávy.

Tak co vy na to... :D
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od zdenek76 »

tohle platí už dávno podle českého zákona
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11634
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já na to, že řeč je o zákonné záruce, tedy záruce v délce 2 roky. Je to v podstatě opatření pouze pro majitele vozů evropských značek, a to pouze na ty vozy, které delší záruku nemají.
Předpokládám, že každý dovozce či výrobce uznání záruky nad rámec zákona podmíní servisem v autorizovaných servisech, a to po celou dobu trvání záruky, tedy od zakoupení nového vozu. A bude na každém, aby se svobodně rozhodl zda ušetří pár korun a zkrátí si záruku na 2 roky nebo jestli bude jezdit do autorizovaného servisu a bude mít záruku delší - u modelů "i" tedy 5 let, u KIA Motors dokonce 7 let.
Mě hlavně vyděsilo, že chtějí od roku, tuším 2013, zase měnit pravidla pro multibrading!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Aleš
****
Příspěvky: 1292
Registrován: 18 čer 2009, 14:34
Bydliště: Humpolec

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Aleš »

multibrading, co to je? :mrgreen:
ROVER 75 2.5 V6 r.v.2000
Bylo:
:hyu: Hyundai Lantra kombi 1.6 GL benzín, 84 kW, r.v. 97 :hyu:
Seat Cordoba 1.6 r.v. 97
Renault 19 1.6 r.v. 96
Fiat Uno
Škoda 105
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od matysekul »

Jestli jsem to dobře pochopil,jeden prodejce více značek. Je to zjednodušeně. Tady v kraji má třeba jeden prodejce VW,Škoda,Audi,k tomu přibral Suzuki a teď nedávno i KIA.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Paul Cabel
Příspěvky: 8
Registrován: 03 kvě 2010, 09:45

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Paul Cabel »

automobilka ti nemůže zamítnout záruku kvůli běžnému servisování. Jen tím dost obratně straší. Když se stane že přijede někdo s např. vadným ložiskem u auta který má 20 000km na tachometru a servisní prohlídku po 15-ti tis. si nechal udělat v neautorizovaném servisu tak tě vyhodí. Jenže stačí řvát, protože právní nárok na to nemají.

Dám příklad - koupíš si Lancer EVO X a po koupi si ho odvezeš na úpravy jako hydraulická ruční brzda atp. Rok poté ti odejde (co já vím) čidlo airbagu a servis tě pošle pryč. JENŽE SERVIS BY V TOM PŘÍPADĚ MUSEL PROKÁZAT PŘÍČINNOU SOUVISLOST POŠKOZENÍ ČIDLA NEODBORNOU PRACÍ.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11634
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já mluvím o odmítnutí záruky nad rámec zákona. :hyu: poskytuje záruku delší než 2 roky, které nařizuje zákon. Takže když Ti po 30 měsících odejdou tlumiče, tak je na čistě na dovozci za jakých podmínek Ti tlumiče vymění na záruku. Jestliže budeš celou dobu jezdit do autorizovaného servisu, tak je bez řečí vymění. Pokud do něj jezdit nebudeš, tak má právo je nevyměnit, protože poskytuje něco nad rámec zákona a zde má bezvýhradné právo stanovovat pravidla.

Multibrading je víceznačkovost, tedy prodej vozů více značek na jednom místě. Momentálně za poměrně benevoletních pravidel.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2060
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Gandalf »

Je pravda, že řada výrobců, zejména z Asie si drží delší záruku. Občas se přidá v rámci konkurence i někdo z Evropy. Ale je myslím ještě pořád řada značek, kde Ti bez nějakého doplatku nabídnou jen ty dva roky a dost...
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Nemusíme do značkových servisů

Příspěvek od Hardcam »

Uz jsme to psal v jinem tematu. Jsou neznackove servisy, ktere maji licenci na provadeni garancnich prohlidek. Nesmi le provadet zasahy do motoru, kastle atp. a zakaznik se tim pripravi jeste o zaruku mobility (ktera stejne vetsina ma v pojisteni). Nevim, proc by se nasledkem toho mela ztracet zaruka u vyrobce.
Jinak to osvedceni konkretniho servisu si muzu vypujcit a vyfotit - vim o novem Santa Fe a napr. Fabii, co tam jezdi na garancky a dostavaji dily z druhoyroby.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „Pokec“