Jaký olej?
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej 10W-40
michaela:
dej tam tu 5W-40 A3/B3,B4 a neexperimentuj. 0W-30 - longlife oleje v motoru kde je výměna předepsaná po roce nebo 15.000 km je zbytečné,. Navíc zimní třída 0W je tak por podnebí ve Skandinávii. Pozor při výběru oleje na oleje se sníženou viskozitou za tepla A1/B1 a A5/B5 - existují ve xW-30. 5W-40 je jen A3/B3,B4 - ten je podle mého do benziňáku, který produkuje víc "odpadního"tepla vhodnější a navíc máš rezervu, že olej "umaže" motor když mu někde v kopcích nebo po dálnici naložíš.
Hlavní a zásadní věc je ale dodržení včasných výměn oleje včetně filtru !!! Pokud couráš po městě, tak měň olej po max. 10.000 km. Tím motor pošetříš víc než olejem 0W-30.
dej tam tu 5W-40 A3/B3,B4 a neexperimentuj. 0W-30 - longlife oleje v motoru kde je výměna předepsaná po roce nebo 15.000 km je zbytečné,. Navíc zimní třída 0W je tak por podnebí ve Skandinávii. Pozor při výběru oleje na oleje se sníženou viskozitou za tepla A1/B1 a A5/B5 - existují ve xW-30. 5W-40 je jen A3/B3,B4 - ten je podle mého do benziňáku, který produkuje víc "odpadního"tepla vhodnější a navíc máš rezervu, že olej "umaže" motor když mu někde v kopcích nebo po dálnici naložíš.
Hlavní a zásadní věc je ale dodržení včasných výměn oleje včetně filtru !!! Pokud couráš po městě, tak měň olej po max. 10.000 km. Tím motor pošetříš víc než olejem 0W-30.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
- Reklama
Re: olej 10W-40
Čerte vím, že jsi v tomhle expert. Tak co myslíš, mám starší Almeru (99) v benzínu, ale najedu s ní ani ne těch 10T za dva roky. Od konce záruky tak měním olej s filtrem taky jednou za dva roky, v podstatě tam leju to samé co do Accenta a auto v podstatě nikdy extrémně nehoním (přes 4000 ot párkrát do roka ). Ubližuju mu moc? Zatím běhá jako samet, olej nežere, dolévání ani úniky žádné. Dík
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej 10W-40
Gandalf:
tak expert rozhodně nejsem - jen jsem si o tom něco přečetl a něco poexperimentoval na mých předchozích autech...
Můj názor jse ten, že je lepší dávat levnější ale ověřenou značku oleje, který SPLŇUJE požadavky výrobce auta na motorový olej a měnit VŽDY S FILTREM jednou za rok nebo po max. 15.000 km (podle toho co nastane dřív), než kupovat lepší olej stejných specifikací a "hudlat" ho tam dva roky a držet se předepsaných nějakých 15.000 - 20.000 km.
Nejhorší jsou pro motor studené starty a courání po městě kdy je motor v podstatě stále studený. Já studený motor nikdy (samozřejmě kromě krizových situací) netočím přes 2.500 ot/min. Pokud je motor ohřátý, tak využívám celé rozumné spektrum otáček - k omezovači motor nedřu, ale k 5.000 ot/min se klidně otáčkoměr podívá. Při delší trase nedržím stále konstantní otáčky. Motor v tahu rozhodně nepodtáčím, ale po rovince po městě klidně 50km/h na IV. - to Ti dá cit, jestli se tomu motor brání nebo ne. Rozhodně ale bych z 50 km/h na IV nezrychloval při výjezdu z města na 90 km/h - prostě nepodtáčet.
Tohle podle mého motor pošetří a udrží v dobré kondici.
Ročně najedu +/- 10.000 km a olej měním a vždycky měnit budu i kdybych najel třeba jen polovinu. To že bych při výměně jednou za dva roky ušetřil 750,- za olej a filtr je proti tomu že by motor začal žrát olej a ztrácel výkon nepodstatné. Olejový filtr beru vždycky solidní - nejraději MANN nebo originál - k nejlevnějším po přečtení testů nemám důvěru. Totéž platí o oleji - do Accenta vybírám oleje specifikace SL, protože ty oproti nejnovější specifikaci SM (cituji Pitrise, moderátora fora oleje.cz: "API SM.... Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální!") obsahují více aditiv.
Takže k Tvému dotazu - já bych měnil olej jednou ročně s filtrem a střídal bych značky oleje (vzhledem k tomu, že oleje od různých výrobců mají každý trochu jiné čistící schopnosti). Prostě podle lidí, kteří se oleji zabývají nejen teoreticky, ale i prakticky je to vhodné. Držel bych se 5W-40 A3/B3,B4 splňující předpis výrobce od známých výrobců (Mogul, Total, Q8, ...).
Převodový olej je podobná alchymie - rozhodně se nedržet nesmyslů jako je údaj, že je náplň v převodovce doživotní. Já jsem vždycky měnil olej v převodovce po 5 letech nebo 60.000 km. Tady je důležité se striktně držet předpisu výrobce auta. Hlavně nepřipustit použití oleje GL-5 v převodovce s předepsanou GL-4! Třeba Accent má předepsáno 75W-85 GL-4 - takže tam po 45.000 km (jak předepisuje výrobce) dám olej 75W-85 GL-4 nebo GL4+ - moc takový olejů není, ale dají se koupit (třeba TUTELA nebo CASTROL SMX). Rozšířené jsou oleje 75W-90 GL-4, GL-4+ kterými by originál šel nahradit, ale chce to porovnat tech. listy. který je nejpodobnější v parametrech předepsanému originálu.
Takže podle mně v převodovce také měnit...
Mnoho informací k tématu najdeš na foru www.oleje.cz .
tak expert rozhodně nejsem - jen jsem si o tom něco přečetl a něco poexperimentoval na mých předchozích autech...
Můj názor jse ten, že je lepší dávat levnější ale ověřenou značku oleje, který SPLŇUJE požadavky výrobce auta na motorový olej a měnit VŽDY S FILTREM jednou za rok nebo po max. 15.000 km (podle toho co nastane dřív), než kupovat lepší olej stejných specifikací a "hudlat" ho tam dva roky a držet se předepsaných nějakých 15.000 - 20.000 km.
Nejhorší jsou pro motor studené starty a courání po městě kdy je motor v podstatě stále studený. Já studený motor nikdy (samozřejmě kromě krizových situací) netočím přes 2.500 ot/min. Pokud je motor ohřátý, tak využívám celé rozumné spektrum otáček - k omezovači motor nedřu, ale k 5.000 ot/min se klidně otáčkoměr podívá. Při delší trase nedržím stále konstantní otáčky. Motor v tahu rozhodně nepodtáčím, ale po rovince po městě klidně 50km/h na IV. - to Ti dá cit, jestli se tomu motor brání nebo ne. Rozhodně ale bych z 50 km/h na IV nezrychloval při výjezdu z města na 90 km/h - prostě nepodtáčet.
Tohle podle mého motor pošetří a udrží v dobré kondici.
Ročně najedu +/- 10.000 km a olej měním a vždycky měnit budu i kdybych najel třeba jen polovinu. To že bych při výměně jednou za dva roky ušetřil 750,- za olej a filtr je proti tomu že by motor začal žrát olej a ztrácel výkon nepodstatné. Olejový filtr beru vždycky solidní - nejraději MANN nebo originál - k nejlevnějším po přečtení testů nemám důvěru. Totéž platí o oleji - do Accenta vybírám oleje specifikace SL, protože ty oproti nejnovější specifikaci SM (cituji Pitrise, moderátora fora oleje.cz: "API SM.... Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální!") obsahují více aditiv.
Takže k Tvému dotazu - já bych měnil olej jednou ročně s filtrem a střídal bych značky oleje (vzhledem k tomu, že oleje od různých výrobců mají každý trochu jiné čistící schopnosti). Prostě podle lidí, kteří se oleji zabývají nejen teoreticky, ale i prakticky je to vhodné. Držel bych se 5W-40 A3/B3,B4 splňující předpis výrobce od známých výrobců (Mogul, Total, Q8, ...).
Převodový olej je podobná alchymie - rozhodně se nedržet nesmyslů jako je údaj, že je náplň v převodovce doživotní. Já jsem vždycky měnil olej v převodovce po 5 letech nebo 60.000 km. Tady je důležité se striktně držet předpisu výrobce auta. Hlavně nepřipustit použití oleje GL-5 v převodovce s předepsanou GL-4! Třeba Accent má předepsáno 75W-85 GL-4 - takže tam po 45.000 km (jak předepisuje výrobce) dám olej 75W-85 GL-4 nebo GL4+ - moc takový olejů není, ale dají se koupit (třeba TUTELA nebo CASTROL SMX). Rozšířené jsou oleje 75W-90 GL-4, GL-4+ kterými by originál šel nahradit, ale chce to porovnat tech. listy. který je nejpodobnější v parametrech předepsanému originálu.
Takže podle mně v převodovce také měnit...
Mnoho informací k tématu najdeš na foru www.oleje.cz .
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: olej 10W-40
Určitě nejen já děkuji za poměrně komplexní odpověď. Jen když už jsme u toho, už dřív jsem se zmiňoval o tom, že je řada automobilek, které už několik posledních let prodloužily servisní prohlídky na dva roky, včetně termínů výměny oleje. Přitom nemění specifikace olejů. Pokud vím, dělali to např. Opel nebo Fiat, nezjišťoval jsem to nějak plošně.
Já za sebe jednoznačně souhlasím s dodržením specifikace dle výrobce a občasné výměny výrobce oleje, to dělám taky. Ten dvouletý cyklus mi ale přijde jako v pohodě, ale je to jen můj laický názor...
Já za sebe jednoznačně souhlasím s dodržením specifikace dle výrobce a občasné výměny výrobce oleje, to dělám taky. Ten dvouletý cyklus mi ale přijde jako v pohodě, ale je to jen můj laický názor...
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Re: olej 10W-40
Intervaly výměn se prodlužují, protože se zlepšila kvalita olejů a hlavně se zvýšila technická dokonalost motorů (výrobní tolerance součástek, povrchové úpravy a složení materiálů....menší tření, menší otěry,atd.) Pokud někdo jezdí jen po městě a krátké vzdálenosti je vhodné zkrátit výměnný interval na polovinu. Ale jak už tu bylo několikrát řečeno, důležité je se řídit předpisem a doporučením výrobce.
Porsche třeba garantuje, že zapalovací svíčky v motoru vydrží po celou životnost auta
Porsche třeba garantuje, že zapalovací svíčky v motoru vydrží po celou životnost auta
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: olej 10W-40
Tak som trochu viac zisťovala o olejoch:
1.Hyundai v píručke odporúča 5W-20 alebo 5W-30 a jedine ak nie je k dispozicii je mozne pouzit druhy doporuceny motorovy olej pre teplotny rozsah
2.Shell n svojich strankach doporucuje Helix ultra 5W-30
3.Helix plus 10W-40 ma kinematicku viskozitu 92,1 pri 40° naproti Helix ultra 5W-30 ma 68,2 pri 40-ke co znamena ze plus ma o 35% vacsiu viskozitu ako ultra. To uz je podla mna dost
4.Na vela forach sa 10W-40 odporuca, ked uz motor menej tesni, napr po 100 000 km namiesto 5W-40
5.Kazdy kto ma trochu rozumu vam potvrdi, ze v zime ide motor pri 10W-40 dlhsie na sucho, lebo mu to trva kym pretlaci...
6.Volala som do ineho aurozivaneho servisu, kde sa ma hned mechanik s pocudovanim spytal, to vam fakt nedali 5W-30, preco? Ja, ze neviem, asi setria... Povedal, ze 10W-40 sa moze liat, patri k predpisanym a ze ani neuskodi, ale nechape dovod tohto oleja...
7.Este zavolam kamoske co kupovala rok a pol predomnou, ze co jej tam predtym nalievali, dufam, ze bude pamatat...
CO z toho, ze som zaplatila menej za olej ked budem mat vyssiu spotrebu a motor sa bude viac trapit . budem v strate ((((((((
1.Hyundai v píručke odporúča 5W-20 alebo 5W-30 a jedine ak nie je k dispozicii je mozne pouzit druhy doporuceny motorovy olej pre teplotny rozsah
2.Shell n svojich strankach doporucuje Helix ultra 5W-30
3.Helix plus 10W-40 ma kinematicku viskozitu 92,1 pri 40° naproti Helix ultra 5W-30 ma 68,2 pri 40-ke co znamena ze plus ma o 35% vacsiu viskozitu ako ultra. To uz je podla mna dost
4.Na vela forach sa 10W-40 odporuca, ked uz motor menej tesni, napr po 100 000 km namiesto 5W-40
5.Kazdy kto ma trochu rozumu vam potvrdi, ze v zime ide motor pri 10W-40 dlhsie na sucho, lebo mu to trva kym pretlaci...
6.Volala som do ineho aurozivaneho servisu, kde sa ma hned mechanik s pocudovanim spytal, to vam fakt nedali 5W-30, preco? Ja, ze neviem, asi setria... Povedal, ze 10W-40 sa moze liat, patri k predpisanym a ze ani neuskodi, ale nechape dovod tohto oleja...
7.Este zavolam kamoske co kupovala rok a pol predomnou, ze co jej tam predtym nalievali, dufam, ze bude pamatat...
CO z toho, ze som zaplatila menej za olej ked budem mat vyssiu spotrebu a motor sa bude viac trapit . budem v strate ((((((((
accent 1.4 dynamic, 6,5l/1OO km 90% mesto, 5/2009
Re: olej 10W-40
Ahoj, ještě mne tak napadlo, kde jsi přišel na tu výměnu oleje, protože Accent ji má jako všechny dnešní auta právě "doživotní". Doporučuje se jeho výměna při 100000km a to pouze při velmi náročných podmínkách...trvalá jízda v prašném nebo písčitém terénu, taxikáři atd. Výměna při 45000km platí pouze pro automatické převodovky ale to je o něčem jiném...... Samozřejmě, pokud si ho chce někdo nechat dát vyměnit, je to jenom jeho věc, ale v tomto případě naprosto zbytečnácert píše:Převodový olej je podobná alchymie - rozhodně se nedržet nesmyslů jako je údaj, že je náplň v převodovce doživotní. Já jsem vždycky měnil olej v převodovce po 5 letech nebo 60.000 km. Tady je důležité se striktně držet předpisu výrobce auta. Hlavně nepřipustit použití oleje GL-5 v převodovce s předepsanou GL-4! Třeba Accent má předepsáno 75W-85 GL-4 - takže tam po 45.000 km (jak předepisuje výrobce) dám olej 75W-85 GL-4 nebo GL4+ - moc takový olejů není, ale dají se koupit (třeba TUTELA nebo CASTROL SMX). Rozšířené jsou oleje 75W-90 GL-4, GL-4+ kterými by originál šel nahradit, ale chce to porovnat tech. listy. který je nejpodobnější v parametrech předepsanému originálu.
Takže podle mně v převodovce také měnit...
Naposledy upravil(a) rokolo dne 29 kvě 2010, 20:27, celkem upraveno 1 x.
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: olej 10W-40
Přesně tak, pokud se tu popravdě všude hlásá, že je nutno dodržovat doporučení výrobce (což je bez debaty), tak by se měl správně používat olej 5W-30....michaela píše:Tak som trochu viac zisťovala o olejoch:
1.Hyundai v píručke odporúča 5W-20 alebo 5W-30 a jedine ak nie je k dispozicii je mozne pouzit druhy doporuceny motorovy olej pre teplotny rozsah
2.Shell n svojich strankach doporucuje Helix ultra 5W-30
3.Helix plus 10W-40 ma kinematicku viskozitu 92,1 pri 40° naproti Helix ultra 5W-30 ma 68,2 pri 40-ke co znamena ze plus ma o 35% vacsiu viskozitu ako ultra. To uz je podla mna dost
4.Na vela forach sa 10W-40 odporuca, ked uz motor menej tesni, napr po 100 000 km namiesto 5W-40
5.Kazdy kto ma trochu rozumu vam potvrdi, ze v zime ide motor pri 10W-40 dlhsie na sucho, lebo mu to trva kym pretlaci...
6.Volala som do ineho aurozivaneho servisu, kde sa ma hned mechanik s pocudovanim spytal, to vam fakt nedali 5W-30, preco? Ja, ze neviem, asi setria... Povedal, ze 10W-40 sa moze liat, patri k predpisanym a ze ani neuskodi, ale nechape dovod tohto oleja...
7.Este zavolam kamoske co kupovala rok a pol predomnou, ze co jej tam predtym nalievali, dufam, ze bude pamatat...
CO z toho, ze som zaplatila menej za olej ked budem mat vyssiu spotrebu a motor sa bude viac trapit . budem v strate ((((((((
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: olej 10W-40
A jenom dodám, že podle doporučení výrobce to má být lehkoběžný olej se sníženou HTHS viskozitou podle normy ILSAC GF-3, čemuž odpovídá evropská ACEA A1/B1. Ale když se tam dá A3/B3, tak se taky nic nestane.rokolo píše: Přesně tak, pokud se tu popravdě všude hlásá, že je nutno dodržovat doporučení výrobce (což je bez debaty), tak by se měl správně používat olej 5W-30....
Re: olej 10W-40
omg, sa mi to tu zdá úplne zbytočná diskusia...michaela píše:Tak som trochu viac zisťovala o olejoch :
3.Helix plus 10W-40 ma kinematicku viskozitu 92,1 pri 40° naproti Helix ultra 5W-30 ma 68,2 pri 40-ke co znamena ze plus ma o 35% vacsiu viskozitu ako ultra. To uz je podla mna dost
4.Na vela forach sa 10W-40 odporuca, ked uz motor menej tesni, napr po 100 000 km namiesto 5W-40
5.Kazdy kto ma trochu rozumu vam potvrdi, ze v zime ide motor pri 10W-40 dlhsie na sucho, lebo mu to trva kym pretlaci...
CO z toho, ze som zaplatila menej za olej ked budem mat vyssiu spotrebu a motor sa bude viac trapit . budem v strate ((((((((
už som ti o tom písal aj ja, aj cert a ty stále hovoríš to svoje...
tu máš link a už si niečo o tom prečítaj kým zasa niečo napíšeš, na tej stránke je veľa dobrých článkov o olejoch...
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
skúsim urobiť rešerš ešte raz a polopate ...
Pri výbere správneho oleja pre daný motor sú najdôležitejšie dva základné parametre: viskozita oleja a výkonnostná trieda. Viskozitu oleja a jeho použiteľnosť v závislosti od vonkajšej teploty prostredia udáva norma SAE (napr.: SAE 5W 40). Viskozita a teda aj použiteľnosť oleja sa mení v závislosti od teploty. Zimné číslo udáva schopnosť oleja zaručiť štartovateľnosť motora pri nízkych teplotách. Všeobecne platí, že čím je nižšie číslo zimnej triedy, tým nižšia môže byť teplota okolia pri zachovaní tekutého stavu oleja (čerpateľnosť). Oleje 0W umožňujú štartovanie aj pri teplotách -50 stupňov. Letné číslo zase garantuje dostatočnú viskozitu oleja pri vysokých teplotách okolia. Čím vyššie je číslo letnej triedy, tým vyššia môže byť teplota okolia, pri ktorej je olej schopný mazať motor (netrhá sa mazací film). Pre európske podmienky stačia triedy 30 a 40. Norma SAE používa pre označenie viskozity olejov šesť zimných tried označených písmenom W a päť letných tried označených iba číslom, ktoré nevyjadruje teplotu ani inú fyzikálnu veličinu.
Použitie olejov pri vonkajšej teplote podľa označenia SAE: SAE 30 (-5 oC do 40 oC), SAE 40 (0 oC do +45 oC), SAE 20W-50 (-15 oC do +50 oC), SAE 15W-40 (-20 oC do +45 oC), SAE 10W-40 (-25 oC do +35 oC), SAE 5W-40 (-30 oC do +30 oC), SAE 5W 30 (-30 do +25 oC), SAE 0W-30 (-50 oC do + 30 oC).
Dôležité je uvedomiť si, že intervaly výmeny oleja uvádzané výrobcami automobilov sú iba orientačné hodnoty platné za priaznivých jazdných podmienok. Medzi nepriaznivé jazdné podmienky môžeme zaradiť:
* jazda na vzdialenosť kratšiu ako 10 km,
* teploty pod 5°C,
* nadmerný podiel jazdy v dopravných zápchach a voľnobeh,
* vysoké teploty motora, napr. pri jazde s karavanom alebo s iným prívesom.
napr.: V severnej Európe ľudia často jazdia na krátke vzdialenosti v chladnom, vlhkom počasí. Práve to sú prevádzkové podmienky, ktoré trvale a negatívne vplývajú na mazacie a ochranné vlastnosti. Preto je dobrým pravidlom vymieňať olej najmenej dvakrát do roka,- na jar a na jeseň.
teda ak sa na to kukneme z hľadiska opotrebovania motora tak čím vyššie číslo tým lepšie motor "chráni" a predlžuje jeho životnosť, ale z hľadiska spotreby paliva teda € je to presne opačne... treba teda zvoliť kompromis, ale pre tvoj benzín tam viac ako 30-ka nemá význam a ak jazdíš často mesto, zápchy a krátke vzdialenosti tak radšej nekupuj Shell, ale skús nejakú lacnejšiu značku (ale s rovnakou výkonnostnú triedou) a meň ho 2x do roka...
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi Elegance
Farba: gold beige
Kúpený: 05/2008
Opel Astra 1.4, 16V, 66kW, r.v. 7/2007
Farba: gold beige
Kúpený: 05/2008
Opel Astra 1.4, 16V, 66kW, r.v. 7/2007
Re: olej 10W-40
Já už 3 náplň dávám do auta Castrol SLX 5W30.
Předtím byl Castrol TXT Softec 5W40 a byla to i prvonáplň z fabriky.
Předtím byl Castrol TXT Softec 5W40 a byla to i prvonáplň z fabriky.
Hyundai Accent LC 1.3 12V,3dvéřák,prodán
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
Re: Jaký olej?
tyo nikdy jsem jsi nemyslel že někdo doporučí olej z lidlu a ještě taková hádka tady =DDD no jak říká klasik: NEJSEM TAK BOHATEJ ABYCH JSI MOHL DOVOLIT KUPOVAT LEVNÉ VĚCI
když máte v plánu auto prodat tak je to pro vás celkem fuk ale pokud máte rádi své auto na tomhle bych nešetřil... zas ten příplatek na 15tis km není tak strašný oproti tomu kolik házíme do benzínu a sám vím co řekl mechanik při otevření víčka na dolévaní oleje a pohledem na něj "nj mogul ten je tak dobrý do škodovky..." bylo dost zanesené teda a ventily celkem hlasitě klapaly... nalil se nový a najednou klid... používám omw, pak castrol ale ten u mého staršího auta při 6000tis otáčkach se spaloval tak teď mám sheel a lidi kteří mají rádi trošku sportovnější jízdu jako já kdy to ženu do vysokých otáček což stejně na dálnici dělají všichni mi určo dají za pravdu že s nekalitním by můj motor trpěl...
my tam sice dovnitř nevidíme a můžem odjezdit na nekvalitním spousty kilometrů kdy jsi ničeho nevšimneme ale následky na motoru už nijak nezpravíme a když pak začne klepat ventil bude už pozdě říct měl jsem použít kvalitnější olej...
když máte v plánu auto prodat tak je to pro vás celkem fuk ale pokud máte rádi své auto na tomhle bych nešetřil... zas ten příplatek na 15tis km není tak strašný oproti tomu kolik házíme do benzínu a sám vím co řekl mechanik při otevření víčka na dolévaní oleje a pohledem na něj "nj mogul ten je tak dobrý do škodovky..." bylo dost zanesené teda a ventily celkem hlasitě klapaly... nalil se nový a najednou klid... používám omw, pak castrol ale ten u mého staršího auta při 6000tis otáčkach se spaloval tak teď mám sheel a lidi kteří mají rádi trošku sportovnější jízdu jako já kdy to ženu do vysokých otáček což stejně na dálnici dělají všichni mi určo dají za pravdu že s nekalitním by můj motor trpěl...
my tam sice dovnitř nevidíme a můžem odjezdit na nekvalitním spousty kilometrů kdy jsi ničeho nevšimneme ale následky na motoru už nijak nezpravíme a když pak začne klepat ventil bude už pozdě říct měl jsem použít kvalitnější olej...
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Re: Jaký olej?
Olej je dosti a dosti důležitá tekutina v motoru, před léty jsem do Š 120 lil pouze Mobil, výměna po 10 000 km služební (zbylo i na soukromé) a mechanik když šlo na generálku 135000 km (dle plánu, motor šlapal) "doslova zíral" takhle čistý - to jsem ještě neviděl a už to dělám pár let.Dawson X píše:tyo nikdy jsem jsi nemyslel že někdo doporučí olej z lidlu a ještě taková hádka tady =DDD no jak říká klasik: NEJSEM TAK BOHATEJ ABYCH JSI MOHL DOVOLIT KUPOVAT LEVNÉ VĚCI
když máte v plánu auto prodat tak je to pro vás celkem fuk ale pokud máte rádi své auto na tomhle bych nešetřil... zas ten příplatek na 15tis km není tak strašný oproti tomu kolik házíme do benzínu a sám vím co řekl mechanik při otevření víčka na dolévaní oleje a pohledem na něj "nj mogul ten je tak dobrý do škodovky..." bylo dost zanesené teda a ventily celkem hlasitě klapaly... nalil se nový a najednou klid... používám omw, pak castrol ale ten u mého staršího auta při 6000tis otáčkach se spaloval tak teď mám sheel a lidi kteří mají rádi trošku sportovnější jízdu jako já kdy to ženu do vysokých otáček což stejně na dálnici dělají všichni mi určo dají za pravdu že s nekalitním by můj motor trpěl...
my tam sice dovnitř nevidíme a můžem odjezdit na nekvalitním spousty kilometrů kdy jsi ničeho nevšimneme ale následky na motoru už nijak nezpravíme a když pak začne klepat ventil bude už pozdě říct měl jsem použít kvalitnější olej...
Na oleji bych nešetřil a to je dnes kvalita úplně jinde.
Byl - Accent 1.6
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
Pokud někdo chce levnej a dobrej olej, tak je k sehnání Total Quartz 9000 5W/40 nebo Sunoco SYNTURO GOLD 5W/40. 5L kanystr je k sehnání do 750,-...
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Jaký olej?
Cert našels nějakej zdroj? za tu cenu bych ho bral v 5W30
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14