reálná spotřeba
Moderátoři: miooo, Moderátoři
reálná spotřeba
Tak jsem dal do kupy všechny výpisy z euroShell karty a vypadá to takhle:
- pořízení vozu 26.1.2006
- najeto k 30.6.2006: 4.487 km
- palivo celkem 420,61 litrů (z toho V-Power 308,18 l a V-Power Racing 112,43)
- průměrná spotřeba 9,37 l/100km
Styl jízdy: město do 54km/hod, mimo město do 100 km/hod, dálnice do 160 km/hod
Podíl silnic (odhad): město 9% (couračky uvnitř města), dálnice 39%, zbytek jsou trasy mimo město+průjezdy městy
Povrch: na sněhu (zima) najeto cca 1.184 km, zbytek asfalt (konec zimy+jaro/léto)
Pneu: 2.174 km na zimních, 2.313 km na letních
Obsazenost: cca 70% km v max. 2 osobách+zavazadla, zbytek 1 nebo dvě osoby a plně naloženo (minimálně přes 300 kg nákladu)
- pořízení vozu 26.1.2006
- najeto k 30.6.2006: 4.487 km
- palivo celkem 420,61 litrů (z toho V-Power 308,18 l a V-Power Racing 112,43)
- průměrná spotřeba 9,37 l/100km
Styl jízdy: město do 54km/hod, mimo město do 100 km/hod, dálnice do 160 km/hod
Podíl silnic (odhad): město 9% (couračky uvnitř města), dálnice 39%, zbytek jsou trasy mimo město+průjezdy městy
Povrch: na sněhu (zima) najeto cca 1.184 km, zbytek asfalt (konec zimy+jaro/léto)
Pneu: 2.174 km na zimních, 2.313 km na letních
Obsazenost: cca 70% km v max. 2 osobách+zavazadla, zbytek 1 nebo dvě osoby a plně naloženo (minimálně přes 300 kg nákladu)
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Reklama
já bych řekl, že při stejném vytížení a stylu jízdy bude ta 2.7 v automatu brát tak o 1,5 l více, v manuálu tam bude dle mě rozdíl do litru
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Spotřeba
Jasně kluci, že se Ozawa ozve....i když to peklo na silnicích Jezdit 90tkou na čtyřproudovce, jenom proto, že to není označené cedulí a slavná obecní policie s radarem za bukem..... tomu říkám prosazování zákona v praxi. Díky spolutrpícím v protisměru jsem nepřišel o vzácné bodíky
Takže teď při couračce - manželka jezdí do školky s malou od nás z vísky tam a zpět,denně cca 80 km - ráno a odpoledne, v normálním provozu s neustále zapnutou klimatizací atd..... 12,4litru aktuální stav. Při delších cestách ´méně - okolo 10,4-11,00.
Takže teď při couračce - manželka jezdí do školky s malou od nás z vísky tam a zpět,denně cca 80 km - ráno a odpoledne, v normálním provozu s neustále zapnutou klimatizací atd..... 12,4litru aktuální stav. Při delších cestách ´méně - okolo 10,4-11,00.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Re: Spotřeba
Tak když se to porovná s 2.4 je tam rozdíl 2-3 L ,což není moc na obsah,ale je to 6válec,který je jako hodinky - nevím proč uvádí v prospektech 15L ve městě a pod. Tak dík a štastné km bez bodů !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ozawa píše:Jasně kluci, že se Ozawa ozve....i když to peklo na silnicích Jezdit 90tkou na čtyřproudovce, jenom proto, že to není označené cedulí a slavná obecní policie s radarem za bukem..... tomu říkám prosazování zákona v praxi. Díky spolutrpícím v protisměru jsem nepřišel o vzácné bodíky
Takže teď při couračce - manželka jezdí do školky s malou od nás z vísky tam a zpět,denně cca 80 km - ráno a odpoledne, v normálním provozu s neustále zapnutou klimatizací atd..... 12,4litru aktuální stav. Při delších cestách ´méně - okolo 10,4-11,00.
Zdravím všechny.
Tedy ty kolony na silnici jedoucí s bídou 80 za nějakým čepičářem, co neví, jestli mu správně ukazuje tachometr, to je zářivý výhled do budoucnosti.To bude havárií z důvodu usnutí zavolantem. Je to opravdu o nervy a u nehodovosti se asi jen změní příčina. Tvrdě bych trestal bezdůvodně pomalou jízdu.Nasadili tresty přísnější než v Unii, ale kvalita silnic a značení neumožňuje jet plynule, jako třeba v Německu. Nechali si otevřené pasti v podobě alibistických snížení rychlosti a vůbec jim nevadí, že po padesátce, omezující nějakou díru na vozovce vůbec nedají značku rušící toto omezení a celá ta kolona se za nějakým poserou plazí několik kilometrů k nejbližší křižovatce. Na příklad na trase Pohořelice -Znojmo (asi 30 km) - 3x. Bohužel v tomto státě je značení a kvalita silnic na takové úrovni, že při striktním dodržování dopravních předpisů hrozí kolaps. Ale pan ministr je v pohodě. Zapne majáček, a když to jinak nepůjde, přesedne do vrtulníku. Silnice 43 Svitavy - Brno je jedna z nejpřetíženějších v republice. čtyřicetikilometrová trasa do Brna se dala v noci udělat za 25 minut. přes den do 40 min. a od 1.7. okolo hodiny. Vpřed ke světlým zítřkům.
Přeji pevné nervy.
Tedy ty kolony na silnici jedoucí s bídou 80 za nějakým čepičářem, co neví, jestli mu správně ukazuje tachometr, to je zářivý výhled do budoucnosti.To bude havárií z důvodu usnutí zavolantem. Je to opravdu o nervy a u nehodovosti se asi jen změní příčina. Tvrdě bych trestal bezdůvodně pomalou jízdu.Nasadili tresty přísnější než v Unii, ale kvalita silnic a značení neumožňuje jet plynule, jako třeba v Německu. Nechali si otevřené pasti v podobě alibistických snížení rychlosti a vůbec jim nevadí, že po padesátce, omezující nějakou díru na vozovce vůbec nedají značku rušící toto omezení a celá ta kolona se za nějakým poserou plazí několik kilometrů k nejbližší křižovatce. Na příklad na trase Pohořelice -Znojmo (asi 30 km) - 3x. Bohužel v tomto státě je značení a kvalita silnic na takové úrovni, že při striktním dodržování dopravních předpisů hrozí kolaps. Ale pan ministr je v pohodě. Zapne majáček, a když to jinak nepůjde, přesedne do vrtulníku. Silnice 43 Svitavy - Brno je jedna z nejpřetíženějších v republice. čtyřicetikilometrová trasa do Brna se dala v noci udělat za 25 minut. přes den do 40 min. a od 1.7. okolo hodiny. Vpřed ke světlým zítřkům.
Přeji pevné nervy.
Tak jsem si postěžoval ( předch. příspěvek) a teď něco o spotřebě mého zabíhajícího se šestiválce.
Mám najeto 3800 km a průměrná spotřeba klesla z původních průměrných 13,5 l na současných 10,8 l/100km. Opakovaně je v tom asi 20% dálnic (to se jede kolem 13 l při 140 km/h, asi 40 % městský provoz na malém městě a zbytek kombinace silnic I. a II. třídy.
Jinak spokojenost je zatím 100%ní, motor šlape jako švícarské hodinky a klima funguje v těchto dnech perfektně.
Zdravím všechny a jdu plnit manželské povinnosti.
Mám najeto 3800 km a průměrná spotřeba klesla z původních průměrných 13,5 l na současných 10,8 l/100km. Opakovaně je v tom asi 20% dálnic (to se jede kolem 13 l při 140 km/h, asi 40 % městský provoz na malém městě a zbytek kombinace silnic I. a II. třídy.
Jinak spokojenost je zatím 100%ní, motor šlape jako švícarské hodinky a klima funguje v těchto dnech perfektně.
Zdravím všechny a jdu plnit manželské povinnosti.
Re: reálná spotřeba
Vrátil som sa z nádhernej dovolenky v Chorvátsku, po dlhej dobe som šiel "novým" autom (po posledné roky som dal prednosť lietadlu)
Pred cestou som vymenil olej 5w40, samozrejme olej. filter, + K&N vzducháč som vypral a naimpregnoval.
- už z predošlých áut sa mi osvedčilo používanie viac oktánového benzínu, či už plynulejšou akceleráciou zo stredných otáčok, mierne nižšu spotrebou a tichším chodom motora.
- mierne prefukujem pneumatiky, v odporúčaní môjho pneuservisáka sme hustili na 2,7 (jazdou po rozpálenej diaľnici sa vzduch rozpínal až k 2,95)
Santík bol naložený 5timi dospelými ľuďmi, plnou bagážou na 7 dní vrátane pitného režimu, auto A/C nastavená na 24,5 'C a môj počiatočný skeptizmus kôli vysokej spotrebe naturalu.
Hodnoty ma však naozaj veľmi milo prekvapili:
Spotrebovaných 227l paliva (N98 50% / OMV Carera 100ocan 50%) /na 2096 prejdených km.
Priemerná rýchlosť podľa GPS činila 114km/h. Zarážajúca je ale spotreba, ktorá pri spatočnej ceste činila podľa tankovania do plna (po vypnutí pištole načapem do hrdla ešte cca 3,5l paliva) 10,83l/100km. A to všetko pri hmotnosti atakujúcu cca 2,3tony
Som skrátka veľmi milo prekvapený.
Pred cestou som vymenil olej 5w40, samozrejme olej. filter, + K&N vzducháč som vypral a naimpregnoval.
- už z predošlých áut sa mi osvedčilo používanie viac oktánového benzínu, či už plynulejšou akceleráciou zo stredných otáčok, mierne nižšu spotrebou a tichším chodom motora.
- mierne prefukujem pneumatiky, v odporúčaní môjho pneuservisáka sme hustili na 2,7 (jazdou po rozpálenej diaľnici sa vzduch rozpínal až k 2,95)
Santík bol naložený 5timi dospelými ľuďmi, plnou bagážou na 7 dní vrátane pitného režimu, auto A/C nastavená na 24,5 'C a môj počiatočný skeptizmus kôli vysokej spotrebe naturalu.
Hodnoty ma však naozaj veľmi milo prekvapili:
Spotrebovaných 227l paliva (N98 50% / OMV Carera 100ocan 50%) /na 2096 prejdených km.
Priemerná rýchlosť podľa GPS činila 114km/h. Zarážajúca je ale spotreba, ktorá pri spatočnej ceste činila podľa tankovania do plna (po vypnutí pištole načapem do hrdla ešte cca 3,5l paliva) 10,83l/100km. A to všetko pri hmotnosti atakujúcu cca 2,3tony
Som skrátka veľmi milo prekvapený.
mx5/swiftsport/santafe/accent
Re: reálná spotřeba
gratulace, při takové vysoké rychlosti je to super spotřeba, to by myslím řada osobáku mohla závidět. Jsem rád, že se potvrzují mé zkušenosti s tímto motorem, opravdu se Hyu (nebo možná Mitsubishi) povedl.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: reálná spotřeba
Hm, ticho zavidim vsetkym zucastnenym v tejto debate.
Moju spotrebu delim na niekolko etap : ( jazdim v drvivej vacsine pripadov sam a nenalozeny )
1. etapa - skusanie bezproblemovosti motora, jazda cisto na benzin najazdenych asi 10t km spotreba 11 az 13 ale velmi velmi setrna jazda ziadne prudke pridavanie. V podstate som sa ucil jazdit s automatom. Vymena rozvodov, pumpy oleja 2 krat.
2. etapa - zabehavanie s plynom : problemy s trhanim pri velkom prietoku plynu spotreba 14 az 15 litrov - reklamacia, opravene
asi 10t km.
3. etapa - dobre spraveny plyn asi 50t km. Spotreba 14 az 17 litrov ( tych 16.9 to bolo iba raz pri 170 km/h po okreskach ).
4. etapa - chiptuning nastaveny spravny predstih a vsetky ostatne parametre. Spotreba 12 az 13 litrov a velka spokojnost.
to ako tu pisete 10.83 je pre mna z rise snov tych 11 na zaciatku som vydrzal iba vdaka sebazapretiu rozjazdy ako duchodce ( pomale a dlhe ) neviem kde este moze byt problem. Auto dlho stalo tak som dal aj fyzicky preplachnut motor olej do toho lejem dva krat castejsie ako treba a stale to mam takto. Je pravda ze jazdim jak prase ale taky rozdiel to byt nemoze.
Moju spotrebu delim na niekolko etap : ( jazdim v drvivej vacsine pripadov sam a nenalozeny )
1. etapa - skusanie bezproblemovosti motora, jazda cisto na benzin najazdenych asi 10t km spotreba 11 az 13 ale velmi velmi setrna jazda ziadne prudke pridavanie. V podstate som sa ucil jazdit s automatom. Vymena rozvodov, pumpy oleja 2 krat.
2. etapa - zabehavanie s plynom : problemy s trhanim pri velkom prietoku plynu spotreba 14 az 15 litrov - reklamacia, opravene
asi 10t km.
3. etapa - dobre spraveny plyn asi 50t km. Spotreba 14 az 17 litrov ( tych 16.9 to bolo iba raz pri 170 km/h po okreskach ).
4. etapa - chiptuning nastaveny spravny predstih a vsetky ostatne parametre. Spotreba 12 az 13 litrov a velka spokojnost.
to ako tu pisete 10.83 je pre mna z rise snov tych 11 na zaciatku som vydrzal iba vdaka sebazapretiu rozjazdy ako duchodce ( pomale a dlhe ) neviem kde este moze byt problem. Auto dlho stalo tak som dal aj fyzicky preplachnut motor olej do toho lejem dva krat castejsie ako treba a stale to mam takto. Je pravda ze jazdim jak prase ale taky rozdiel to byt nemoze.
2.7 V6 4WD
Re: reálná spotřeba
Martin:
- danú spotrebu som dosiahol plynulou jazdou rýchlosťou 120-130km/h kde ručička otáčkomera kulminovala striktne okolo 3000 rpm. Predpokladám, že pri sériových pneu 225/65 R16 by bola možno o 0,7l nižšia (obuté mám 255/55 R18)
V meste, alebo v špičke jazdou brzda/plyn plnej rozjazdov spotreba letí raketovo hore. Mesto bez problémov aj 13l/100km. Viac nie. Zvažujem LPG, ale nechcem ten motor nejako "odsrať"
- danú spotrebu som dosiahol plynulou jazdou rýchlosťou 120-130km/h kde ručička otáčkomera kulminovala striktne okolo 3000 rpm. Predpokladám, že pri sériových pneu 225/65 R16 by bola možno o 0,7l nižšia (obuté mám 255/55 R18)
V meste, alebo v špičke jazdou brzda/plyn plnej rozjazdov spotreba letí raketovo hore. Mesto bez problémov aj 13l/100km. Viac nie. Zvažujem LPG, ale nechcem ten motor nejako "odsrať"
mx5/swiftsport/santafe/accent
Re: reálná spotřeba
mám 2.4 benzín a moje spotřeba je mezi 9-11l na 100km podle stylu jízdy.když jedu na slovensko(okolí Nitry),tak je to mírně z kopečka a na vzdálenosti 125km jsem dotankoval necelých 12l,je fakt,že jsem jel max.100,zpátky to bylo svižnější a spotřeba šla o litr víc,ale jinak spokojenost,mám nejeto 175000km a zatím bez větších problémů,do servisu nejezdím a do značkového už vůbec ne
Re: reálná spotřeba
No plynom motor rozhodne neodseres. Nepamatam sa presne ale bolo to nejak tak ze plyn ma tusim vyssie oktanove cislo a tym padom je spalovanie lepsie a cistejsie. Proste vysledok bol, ze ked mas dobre urobene auto na plyn tak to na benzin uz ani nechce chodit. Co sa tyka 2.4 urcite by som do plynu isiel a to okamzite ( je to o dost lacnejsie ako 6 valec ). Neviem kolko najazdis mesacne a ako jazdis nalozeny ale uspora je nenormalna hlavne pri vyssej rychlosti. Mas to naklady na palivo deleno 2.5 az 3 podla ceny benzinu a plynu.Andy4 píše:Martin:
- danú spotrebu som dosiahol plynulou jazdou rýchlosťou 120-130km/h kde ručička otáčkomera kulminovala striktne okolo 3000 rpm. Predpokladám, že pri sériových pneu 225/65 R16 by bola možno o 0,7l nižšia (obuté mám 255/55 R18)
V meste, alebo v špičke jazdou brzda/plyn plnej rozjazdov spotreba letí raketovo hore. Mesto bez problémov aj 13l/100km. Viac nie. Zvažujem LPG, ale nechcem ten motor nejako "odsrať"
2.7 V6 4WD
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: reálná spotřeba
Tak lidi lezdim vetsinou couracky Bystrice tricec tesin, kdo to zna, tak jsou porad kolony a nacepoval jsem za 1300,- a ujel nejakych 450km to je 8.5l/100km, ale je pravda ze strasne lechtam plyn cca okolo 1200-1500ot. sam nechapu. Az nasporim pujde to na plyn a to se bude jezdit juchu
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Re: reálná spotřeba
Za tyhle otacky Te musi motor milovat...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT