No větší blábol jsem nečetl. 0,2 W?oKo píše:Podle návodu je to umístěno v nedovřeném okně, prostor kolem je utěsněn přiloženým páskem.mechoun píše:Kampak asi ten vzduch odvádí? Jedině přes pootevřené okno, a to bych neradil A jestliže okno budu mít samozřejmě zavřené, tak to pouze honí vzduch v uzavřeném prostoru.
Klima - manuál , nebo automatiku ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
- Reklama
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
U x I = Ptatchwud píše:No větší blábol jsem nečetl. 0,2 W?oKo píše:Podle návodu je to umístěno v nedovřeném okně, prostor kolem je utěsněn přiloženým páskem.mechoun píše:Kampak asi ten vzduch odvádí? Jedině přes pootevřené okno, a to bych neradil A jestliže okno budu mít samozřejmě zavřené, tak to pouze honí vzduch v uzavřeném prostoru.
2 x 0,1=0,2W. Opravdu výkon jako prase. Možná dokáže i roztočit hmotu rotoru motůrku s vrtulkou
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Tak jsem si dneska udělal takový malý experiment, abych si potvrdil svoje domněnky o fungování automatické klimatizace. Auto jsem měl v garáži s teplotou 21°C. Nastartoval jsem, na klimě nastavil 21°C, zapnul automatiku a kompresor běžel, s tím jsem počítal. Dále jsem klimu vypnul, nastavil 28°C, zapnul automat a kompresor se opět spustil. Kompresor se tedy spouští tlačítkem A/C a automatika na jeho běh nemá žádný vliv . Pokud si tedy chceme zatopit a necháme puštěnou automatiku s A/C bude nám kompresor stále běžet se všemi negativními důsledky - zvýšená spotřeba, citelně snížená pružnost motoru. Z toho mi vychází jedno, 20 kKč dávat za automatickou klimu v provedení jsou vyhozené peníze. Manuál má podle mě díky otočným voličům intuitivnější a méně času vyžadující obsluhu.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Těch 20 tis. Kč navíc ovšem nezaplatíš jen za automat. klimu, ale i za další doplňky, jak už zde bylo uvedeno ...
Já osobně jsem toto dilema neřešil, prodejce mi nabídl comforta za cenu "made i CZ".
Já osobně jsem toto dilema neřešil, prodejce mi nabídl comforta za cenu "made i CZ".
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Mam kolegu ktory ma v aute (znacka je nepodstatna) manualnu klimu a kebyze si kupuje auto znovu tak uz nic ine ako automaticku by nekupil. Ntvrdim ze my mame v aute automaticku klimu, ale urcite si na nej nastavim pozadovanu teplotu pohodlnejsie ako na manualnej.SKV píše:Tak jsem si dneska udělal takový malý experiment, abych si potvrdil svoje domněnky o fungování automatické klimatizace. Auto jsem měl v garáži s teplotou 21°C. Nastartoval jsem, na klimě nastavil 21°C, zapnul automatiku a kompresor běžel, s tím jsem počítal. Dále jsem klimu vypnul, nastavil 28°C, zapnul automat a kompresor se opět spustil. Kompresor se tedy spouští tlačítkem A/C a automatika na jeho běh nemá žádný vliv . Pokud si tedy chceme zatopit a necháme puštěnou automatiku s A/C bude nám kompresor stále běžet se všemi negativními důsledky - zvýšená spotřeba, citelně snížená pružnost motoru. Z toho mi vychází jedno, 20 kKč dávat za automatickou klimu v provedení jsou vyhozené peníze. Manuál má podle mě díky otočným voličům intuitivnější a méně času vyžadující obsluhu.
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Stačí zmáčknout jedno tlačítko a jede ti klimatizace bez kompresoru v automatice. Stačí číst,nebo přemýšlet.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Jistě sis všimnul, že jsem to také kdysi psal, jenže to byla venku taková teplota, že auto se uchladilo bez kompresoru, to pak funguje přijatelně. Ale právě kvůli tomu manuálně ovládanému kompresoru mi nějak v názvu nesedí slovo "automatická", když si kompresor musíš zapínat/vypínat sám. Kdyby dali do názvu "poloautomatická", nic bych nenamítal. Jen narážím na to, že spousta lidí kupuje "automatickou" klimu v domnění, že se jedná o automatickou klimu tak, jak ji známe např. od evropských automobilek.matysekul píše:Stačí zmáčknout jedno tlačítko a jede ti klimatizace bez kompresoru v automatice. Stačí číst,nebo přemýšlet.
Ale jinak se samozřejmě nikomu nesnažím vzít radost z i30, každý jsme holt měli jiná očekávání.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Já bych to tak nehrotil. Prostě ty klimačky jsou stejné, s tím, že mají různé ovládání, které v případě automatické klimačky vyžaduje přečtení návodu, ale zase v určitém rozsahu ušetří občasný pohyb na středovém panelu.
Já bych to spíše viděl směrem, zda se někomu libí provedení středového panelu ve verzi Classic nebo Comfort a výše. Druhá věc je, že kdyby příplatek za automat byl 20k, tak je to vyložená kravina to kupovat (za 30k je v tom lepší motor, který IMHO využije člověk lépe). Na druhou stranu ten příplatek zahrnuje i pár dalších věcí, některé z nich dokonce užitečné. Osobně bych ovažoval v pořadí: auto bez klimi-neexistuje. Takže manuál - ještě mám nějaké prachy?-přikoupím si motor. Ještě mám nějaké prachy?- automat. Čili moje preference: bez klimy nikdy, potom připlatit za motor a pokud stále jsou prachy tak za komforta.
No a celou situaci ještě komplikuje to, pokud člověk loví skladovky, aby ušetřil. Bereš co dostaneš.
Ještě k názoru-že výhoda automatu je, že si nastavíš stupně - já nevím jak kdo, ale já si nastavuji teplotu jak v danou chvíli subjektivně vyhovuje mně či posádce a nějaké stupně neřeším.
Já bych to spíše viděl směrem, zda se někomu libí provedení středového panelu ve verzi Classic nebo Comfort a výše. Druhá věc je, že kdyby příplatek za automat byl 20k, tak je to vyložená kravina to kupovat (za 30k je v tom lepší motor, který IMHO využije člověk lépe). Na druhou stranu ten příplatek zahrnuje i pár dalších věcí, některé z nich dokonce užitečné. Osobně bych ovažoval v pořadí: auto bez klimi-neexistuje. Takže manuál - ještě mám nějaké prachy?-přikoupím si motor. Ještě mám nějaké prachy?- automat. Čili moje preference: bez klimy nikdy, potom připlatit za motor a pokud stále jsou prachy tak za komforta.
No a celou situaci ještě komplikuje to, pokud člověk loví skladovky, aby ušetřil. Bereš co dostaneš.
Ještě k názoru-že výhoda automatu je, že si nastavíš stupně - já nevím jak kdo, ale já si nastavuji teplotu jak v danou chvíli subjektivně vyhovuje mně či posádce a nějaké stupně neřeším.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Pro ty,kteří tady tvrdí,že kompresor klimatizace jede pořád,musím přidat výsledek mého testu.Kompresor aut.klimatizace u i30 opravdu vypíná a zapíná dle potřeby.Vyzkoušeno při desinfekci klimatizace. Konečně jsem stál při zapnuté klimatizaci a nastartovaném autě venku a klima opravdu zapnula a po chvíli vypnula.Takže nejede stále a nepřimíchává poze teplý vzduch,jak se tady psalo.....
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Hm, výkon si ale asi aj tak nereguluje podľa potreby, že? Len On/Off
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Nastudujte si najprv principy http://soc.nidm.cz/archiv/getWork/hash/40E12VB230989A a potom skuste zistit aky typ kompresoru mate a budete na istom.
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Mám pocit, že nadšení autorů práce se přiliš neprojevilo v její kvalitě. Zejména měla-li mít didaktický charakter.
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Ale aspon sa clovek trosku viac oboznami s problematikou.A je jedno ze to robili ucni na ucnovke
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Pokud by tomu tak bylo, bylo by to úžasné a vůbec by mi nevadila ani on/off regulace.matysekul píše:Pro ty,kteří tady tvrdí,že kompresor klimatizace jede pořád,musím přidat výsledek mého testu.Kompresor aut.klimatizace u i30 opravdu vypíná a zapíná dle potřeby.Vyzkoušeno při desinfekci klimatizace. Konečně jsem stál při zapnuté klimatizaci a nastartovaném autě venku a klima opravdu zapnula a po chvíli vypnula.Takže nejede stále a nepřimíchává poze teplý vzduch,jak se tady psalo.....
Jenže mám obavy, že Ti to vypínalo čidlo na výparníku, které zabraňuje tomu, aby systém zamrzl a ne regulace...
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
To by bylo reálné,ale pak by se kompresor musel zapnout po rozmrznutí.Což on neudělal,ale zapnul se až po dlouhé době,když jsem vyvětral auto a interiér se dostatečně ohřál.Nebylo to sice moc ekonomické,stát půl hodiny s autem blafajícím na volnoběh,ale aspoň jsem se poučil.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021