Klima - manuál , nebo automatiku ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
To, co napsal matysek, potvruzuju, jelikoz jsem byl s nim.
To ale neni zadna novinka, protoze to umely i starsi Lantry. Bohuzel nekteri (jako napr. staflik) to nepochopi ani dnes.
To ale neni zadna novinka, protoze to umely i starsi Lantry. Bohuzel nekteri (jako napr. staflik) to nepochopi ani dnes.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Jen pro zpestření. Mám na Lantře J2 manuální klimatizaci.Zapíná se normalně tlačítkem AC. Okruh tohoto tlačítka jsem přerušil a zapojil do něj sériově digitální prostorový temostat s hysterezí 0,1 stupně C. Na tomto termostatu, který mám dole u popelniku /střed / si nastavím teplotu př. 25st.C a termostat zapíná a vypíná kompresor v rozmezí 24.9 - 25,1st.C ale jelikož je v autě určité zpoždění tak to funguje v praxi zap. při 24,8 a vypíná při 25,2 rozdíl 0,4 stupně se dá vydržet. Pokud je to víc, tak je to poznat a je to nepříjemné. Časem při dlouhé jizdě se auto vychladí a a pak je rozdíl onoho sepnutí 0,2 st.C, což je ideál.Kompresor mně jede jen několik minut a pak ho termostat vypne. Je to úspornější než jet s automatikou /trvale zaplý kompresor/ a ladit teplotu teplým vzduchem. Sepnutí kompresoru poznám také podle mírného trhnutí motoru. Mně to vyhovuje a nemusím v autě mrznout /ledový průvan z výduchů/ a nebo se smažit při vyplé klímě.Při používání klímy mám vždy knoflík teploty vzduch nastaven na minimum /začátek modrého pole/. Jednotlivé režimy výduchů si nastavuji libovolně a během jízdy /delší/ je střídám. Rovněž tak si intenzitu foukání větráku nastavuji dle potřeby tak, aby mě to neobtěžovalo. Z počátku maximum a později snižuji na 3-2-1.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Tak tohle je trefa do černýho
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Já jsem jezdíval s manuál klimou a dycky jsem měl problém, že jsem ji zapnul, chvíli nic a časem mi už začla bejt zima, tak jsem jí stále zapínal/vypínal no a nikdy to nebylo ideální, stejně tak topení. Teď mám automatiku a jsem spokojen, auto si dělá vše samo, bohužel v létě ještě moc nevyzkoušeno auto mám od října, ale jistě podám zprávy až se tak stane.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Já u Sonáty používám jen manuální klimatizaci a to s foukáním směrem na obličej v režimu otáček ventilátoru 3 nebo 4 dílky. Když je potřeba zapnu ofuk čelního skla. U automatické klimatizace (po zmáčknutí tlačítka AUTO) mi klimatizace fouká všude možně a to hlavně na nohy a to je mi hodně nepříjemné. Kdyby se nějak dalo u automatické klimy vypnout foukání na nohy, tak by to bylo fajn. Takže z toho důvodu automatickou klimu nepoužívám, ale provádím regulaci jen pomocí ventilátoru a teploty.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Mám obě varianty, AUT i Man.
Rozhodně AUT. Nastavení pouze teploty a o vše ostatní se nemusíš starat. Tím myslím, spouštění AC, nastavení kudy bude proudit vzduch ( teplý v zimě jde na nohy, studený v létě přední průduchy) rychlost ventilátoru atd.
Rozdíly:
Aut / Man
Rychlost vent. 8 stupnů/ pouze 4 stupně.
Při odmlžování skla nastavení max. otáček / musí se nastavit rychlost vent. ručně.
aut. se dá přepnout do poloautomatu, to znamená můžeš si vybrat změnu otáček vent., směr proudění, dokonce lze zapnout všechny 3 směry výstupu vzduchu! u manuálu pouze 4 možnosti výstupu vzduchu dané výrobcem (já postrádám přední průduchy a sklo). Najdou se další drobnosti komfortu i obsluhy. Za mě jedině Automat.
To Bruno: pěkně jsi udělal úpravu klimatizace . Bohužel jí dalším NEDOPORUČUJI !
A to hned z několika důvodů:
Provedenou úpravu jak popisuješ lze udělat jen bez znalosti fungování klimatizace a jejich částí, hlavně kompresoru.
Největším problémem je spouštění kompresoru. Asi ještě před cca 6 lety se spojka která spojuje kompresor s pohonem řemenu spínala rovnou 12V, při tomto zapnutí bylo cítit škubnutí, el. spojka spojila rovnou řemen s kompresorem. Tento postup náběhu kompresoru se dnes již nepoužívá a to právě proto rázové zatížení jak řemenu, tak kompresoru. Představ si, že máš motor vytočený na 3 000 otáček a ted k němu připneš zastavený kompresor. Namáhání je obrovské, proto se doporučovalo zapínat klimatizaci při volnoběžných otáčkách motoru, nebo po sešlápnutí spojky. Mám pár fotek rozebraného kompresoru, když se zapínala klima za jízdy. Utrhla se pojistná mech. spojka v kompresoru. Je to nevratné, musel se kompresor vyměnit.
Naštěstí dnes se používá pomalé spouštění náběhem napětí od cca 4V. proto již u dnešních klimatizací není cítit škubnutí.
Další problém je v mazání kompresoru ( je to většinou jednopíst. typ). Olej ( dnes se používá POE, cena je přes 1000,-Kč za litr) je nasycen chladivem ( nejčastěji R134a), které je v něm "rozpuštěno", po zapnutí se toto chladivo začne rychle uvolnovat a olej začne pěnit, takže hůř maže. Proto by se mělo po zapnutí AC nechat kompresor běžet min 10 minut na promazání. Z tohoto důvodu výrobci kompresorů nedoporučují častější spouštění než 6x za hodinu!
Proto se nastavení teploty dělá mícháním studeného vzduchu z klimatizace a teplého vzduchu z motoru a ne zapínám a vypínáním kompresoru.
Další problém je po zastavení kompresoru, kdy se dostane více odpařeného chladiva do výparníku ( z důvodu úspor zde není elektromagnet pro "oddělení" vysokotlaké části od nízkotlaké, takže tlak se po čase vyrovná). Tím hrozí, že po opětovném zapnutí kompresoru se dostane neodpařené chadivo ve formě tekutiny k ventilům kompresoru a jak je známo, tekutina je nestlačitelná. Je to samozřejmě pojištěno a to hned několikrát. Např, volný prostor v kompresoru zaručí, že se chladivo odpaří, odlučovač tekuté formy před sacím vstupem do kompresoru atd.
Jak vlastně klimatizace funguje?
1, výstup kompresoru-stlačený plyn o tlaku cca 10-15 Atm a teplotě cca 60C. V tepelném výměníku plyn zkapalní a ochladí se.
2, výstup tekutiny z výměníku o tlaku cca 10-15 Atm a teplotě cca 30C. Vstupuje do Expanzního ventilu ( to není nic jiného jen "zúžení" průřezu potrubí, někdy se tomu říká vstřikovací tryska, odděluje vysokotlakou a nízkotlakou část).
3, podchlazený plyn o tlaku 1-3 Atm. a teplotě cca -20C, který vstupuje do výparníku, zde ochladí procházející vzduch do kabiny vozidla.
4, tím se ohřeje na cca 0-3C a tlak stále 1-3 Atm.
5, na obrázku to není nakresleno, je tu odlučovač neodpařeného chladiva a filtrdehydrátor.
Kompresor stlačí plyn, tím se zahřeje a opět předá své teplo do výměníku, který je ochlazován okolním vzduchem.
Chladivo má velmi nízkou odpařovací teplotu (bod varu), při atm. tlaku někde okolo -40C a víc. Proč se musí doplňovat chladivo? Protože se jedné o otevřený typ kompresor a hřídel se nadá dokonale utěsnit proti úniku chladiva. Únik je do 10% a rok.
Takže za mě: Automat klimu a žádné neodborné zásahy. A když, tak jen na vlastní riziko. Asi nejlepším příkladem je havárie v Černobylu, kde "experiment" řídil elektro inženýr a dopad byl na miliony lidí. Třeba zde
Rozhodně AUT. Nastavení pouze teploty a o vše ostatní se nemusíš starat. Tím myslím, spouštění AC, nastavení kudy bude proudit vzduch ( teplý v zimě jde na nohy, studený v létě přední průduchy) rychlost ventilátoru atd.
Rozdíly:
Aut / Man
Rychlost vent. 8 stupnů/ pouze 4 stupně.
Při odmlžování skla nastavení max. otáček / musí se nastavit rychlost vent. ručně.
aut. se dá přepnout do poloautomatu, to znamená můžeš si vybrat změnu otáček vent., směr proudění, dokonce lze zapnout všechny 3 směry výstupu vzduchu! u manuálu pouze 4 možnosti výstupu vzduchu dané výrobcem (já postrádám přední průduchy a sklo). Najdou se další drobnosti komfortu i obsluhy. Za mě jedině Automat.
To Bruno: pěkně jsi udělal úpravu klimatizace . Bohužel jí dalším NEDOPORUČUJI !
A to hned z několika důvodů:
Provedenou úpravu jak popisuješ lze udělat jen bez znalosti fungování klimatizace a jejich částí, hlavně kompresoru.
Největším problémem je spouštění kompresoru. Asi ještě před cca 6 lety se spojka která spojuje kompresor s pohonem řemenu spínala rovnou 12V, při tomto zapnutí bylo cítit škubnutí, el. spojka spojila rovnou řemen s kompresorem. Tento postup náběhu kompresoru se dnes již nepoužívá a to právě proto rázové zatížení jak řemenu, tak kompresoru. Představ si, že máš motor vytočený na 3 000 otáček a ted k němu připneš zastavený kompresor. Namáhání je obrovské, proto se doporučovalo zapínat klimatizaci při volnoběžných otáčkách motoru, nebo po sešlápnutí spojky. Mám pár fotek rozebraného kompresoru, když se zapínala klima za jízdy. Utrhla se pojistná mech. spojka v kompresoru. Je to nevratné, musel se kompresor vyměnit.
Naštěstí dnes se používá pomalé spouštění náběhem napětí od cca 4V. proto již u dnešních klimatizací není cítit škubnutí.
Další problém je v mazání kompresoru ( je to většinou jednopíst. typ). Olej ( dnes se používá POE, cena je přes 1000,-Kč za litr) je nasycen chladivem ( nejčastěji R134a), které je v něm "rozpuštěno", po zapnutí se toto chladivo začne rychle uvolnovat a olej začne pěnit, takže hůř maže. Proto by se mělo po zapnutí AC nechat kompresor běžet min 10 minut na promazání. Z tohoto důvodu výrobci kompresorů nedoporučují častější spouštění než 6x za hodinu!
Proto se nastavení teploty dělá mícháním studeného vzduchu z klimatizace a teplého vzduchu z motoru a ne zapínám a vypínáním kompresoru.
Další problém je po zastavení kompresoru, kdy se dostane více odpařeného chladiva do výparníku ( z důvodu úspor zde není elektromagnet pro "oddělení" vysokotlaké části od nízkotlaké, takže tlak se po čase vyrovná). Tím hrozí, že po opětovném zapnutí kompresoru se dostane neodpařené chadivo ve formě tekutiny k ventilům kompresoru a jak je známo, tekutina je nestlačitelná. Je to samozřejmě pojištěno a to hned několikrát. Např, volný prostor v kompresoru zaručí, že se chladivo odpaří, odlučovač tekuté formy před sacím vstupem do kompresoru atd.
Jak vlastně klimatizace funguje?
1, výstup kompresoru-stlačený plyn o tlaku cca 10-15 Atm a teplotě cca 60C. V tepelném výměníku plyn zkapalní a ochladí se.
2, výstup tekutiny z výměníku o tlaku cca 10-15 Atm a teplotě cca 30C. Vstupuje do Expanzního ventilu ( to není nic jiného jen "zúžení" průřezu potrubí, někdy se tomu říká vstřikovací tryska, odděluje vysokotlakou a nízkotlakou část).
3, podchlazený plyn o tlaku 1-3 Atm. a teplotě cca -20C, který vstupuje do výparníku, zde ochladí procházející vzduch do kabiny vozidla.
4, tím se ohřeje na cca 0-3C a tlak stále 1-3 Atm.
5, na obrázku to není nakresleno, je tu odlučovač neodpařeného chladiva a filtrdehydrátor.
Kompresor stlačí plyn, tím se zahřeje a opět předá své teplo do výměníku, který je ochlazován okolním vzduchem.
Chladivo má velmi nízkou odpařovací teplotu (bod varu), při atm. tlaku někde okolo -40C a víc. Proč se musí doplňovat chladivo? Protože se jedné o otevřený typ kompresor a hřídel se nadá dokonale utěsnit proti úniku chladiva. Únik je do 10% a rok.
Takže za mě: Automat klimu a žádné neodborné zásahy. A když, tak jen na vlastní riziko. Asi nejlepším příkladem je havárie v Černobylu, kde "experiment" řídil elektro inženýr a dopad byl na miliony lidí. Třeba zde
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Teoreticky je to pravda, jenže na Feldě jsem měl klimu 8 let, mechanickou, na dálnici do kopců při jízdě s karavanem jsem ji vypínal určitě průměrně 6x za čtvrt hodiny a kompresoru nic nebylo. S těmi hláškami o zapínání max. 6x za hodinu máš úplnou pravdu, ale jen ve velkých klima jednotkách v budovách apod., kde je příkon třeba 5 kW na jeden kompresor a systém musí běžet každý den v roce min. 14 hodin denně, nebo i 24h (pokud má jednotka i topení - režim tep. čerpadla).
Kdo si neumí klimu ručně zapnout/vypnout, příp. instalovat termostat, tak si nejspíš koupí automatickou, jenže ta nemá žádnou výhodu oproti ruční, protože i tu ruční se můžeš rozhodnout nechat trvale zapnutou (za cenu zvýšení spotřeby o 2 litry na sto u benzínu) a regulovat si teplotu přidáváním topení.
Jediné, co má podle mého skromného názoru v autě smysl, je dvouzónovka, protože vzadu bývá nechutné horko a navíc každý z nás požaduje trochu jinou "ideální" teplotu. A to není otázka manuálu/automatu.
Kdo si neumí klimu ručně zapnout/vypnout, příp. instalovat termostat, tak si nejspíš koupí automatickou, jenže ta nemá žádnou výhodu oproti ruční, protože i tu ruční se můžeš rozhodnout nechat trvale zapnutou (za cenu zvýšení spotřeby o 2 litry na sto u benzínu) a regulovat si teplotu přidáváním topení.
Jediné, co má podle mého skromného názoru v autě smysl, je dvouzónovka, protože vzadu bývá nechutné horko a navíc každý z nás požaduje trochu jinou "ideální" teplotu. A to není otázka manuálu/automatu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Ahoj,
Kompresor, jako kompresor, je jedno zda je v ledničce, v klimatizaci, nebo v tep. čerpadle. Princip je stejný, jen jsou jiné tlaky chladiva a teploty. Dnes se používají nejčastěji pístové a scrool (ty bohužel nejsou jako otevřené, zatím, třeba zde) dále rotační atd.
1, pravidlo platí na všechny výkony kompresorů, jde o mazání, ne o výkon
2, spotřeba s klimou nenaroste o 2 litry (beru průměrnou spotřebu).
3, dvouzónová klimatizace je rozdělena na levou stranu (pro řidiče) a pravou (pro spolujezdce, ne ??)
Ohledně problematiky chlazení a topení jsem strávil hledáním na netu (na rovinu, fóra jsou na nic) a stavbou tepelného čerpadla rok. Letos máme za sebou 5 bezproblémovou topnou sezonu s TČ. Největší problém je správně vše vypočítat a pak samotná stavba primárního okruhu s chladivem (zde jsou třeba speciální nástroje a nářadí).
Kdo chce stavět RD a nebo už má rozestavěno, hodně mi pomohl p.Žeravík http://www.eltex-km.cz
RR
Kompresor, jako kompresor, je jedno zda je v ledničce, v klimatizaci, nebo v tep. čerpadle. Princip je stejný, jen jsou jiné tlaky chladiva a teploty. Dnes se používají nejčastěji pístové a scrool (ty bohužel nejsou jako otevřené, zatím, třeba zde) dále rotační atd.
1, pravidlo platí na všechny výkony kompresorů, jde o mazání, ne o výkon
2, spotřeba s klimou nenaroste o 2 litry (beru průměrnou spotřebu).
3, dvouzónová klimatizace je rozdělena na levou stranu (pro řidiče) a pravou (pro spolujezdce, ne ??)
Ohledně problematiky chlazení a topení jsem strávil hledáním na netu (na rovinu, fóra jsou na nic) a stavbou tepelného čerpadla rok. Letos máme za sebou 5 bezproblémovou topnou sezonu s TČ. Největší problém je správně vše vypočítat a pak samotná stavba primárního okruhu s chladivem (zde jsou třeba speciální nástroje a nářadí).
Kdo chce stavět RD a nebo už má rozestavěno, hodně mi pomohl p.Žeravík http://www.eltex-km.cz
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
severtom: dvouzonovka neresi vpredu vzadu, ale vlevo vpravo... aspon u VW group.... dozadu je to trizona a vic
nicmene i obyc automatika je pohoda... clovek ma jen nastavenou aut a nemusi se starat... jak pise Ruska.ruleta
nicmene i obyc automatika je pohoda... clovek ma jen nastavenou aut a nemusi se starat... jak pise Ruska.ruleta
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Dík za dobré info Ruska.ruleta, som sa zase poučil.
Na Fabii I (1.4, 16V) potvrdzujem to trhnutie pri zapnutí klímy. Pri zapnutej klíme je to taká strata výkonu, že sa takmer ani do kopca nevieš pohnúť. Vždy som myslel, že je to dané vekom a hovoril som si, že ktovie kedy mi to začne robiť aj na i30. Tak dúfam, že nezačne...
Na Fabii I (1.4, 16V) potvrdzujem to trhnutie pri zapnutí klímy. Pri zapnutej klíme je to taká strata výkonu, že sa takmer ani do kopca nevieš pohnúť. Vždy som myslel, že je to dané vekom a hovoril som si, že ktovie kedy mi to začne robiť aj na i30. Tak dúfam, že nezačne...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Neboj, i30 má "hloupý kompresor" a tak při zapnutí trhne. Pokud vím, ani autom. klima nereguluje výkon kompresoru, jako to umí jiná auta, ale jen přimíchává teplý vzduch. PP ukazuje o 1,5 litru víc při otáčkách 2000-2200, které dost často používám. Vzhledem k tomu, že výkon kompresoru je přímo úměrný otáčkám, bude při vyšších otáčkách nárůst spotřeby vyšší.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
No ja zatiaľ na i30 trhnutie necítim (manuál). Či to nebude tým, čo píše ruleta, že už je to s tým postupným nábehom napätia, nie okamžitým.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Těch cca 6 let je u WW group !
Jak je na tom to netuším. Ohledně toho moc na netu není (hlavně na cz). Zde mohla úprava přijít později. Moje dvě auto mají "bez trhové" spouštění.
RR
Jak je na tom to netuším. Ohledně toho moc na netu není (hlavně na cz). Zde mohla úprava přijít později. Moje dvě auto mají "bez trhové" spouštění.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Tak to bych se hádal, aut. klima je vpodstatě vždy lepší, protože si jak bylo řečeno vše dělá sama a hlídá si teplotu-nestane se ti, že by ses vychladil moc. O vlivu kolísání teplot na lidský organismus nemluvě. Vlezu do auta v zimě nastavím to na MAX(30°C) a jedu si, auto se příjemně vyhřeje a pohodička, většinou teda volím spíš 25°C ale to je jedno. V létě naopak můžu zapnout třeba 22-25 a auto si to drží samo a já se můžu v klidu a pohodě věnovat řízení a ne že musím pořád zapínat a vypínat klimu a regulovat si teplotu ručně, že už je mi moc zima nebo zase moc horko. Když chci odmlžit přední okno, nemusím točit spoustou ovaladačů, stačí mi jen zmačknout jedno tlačítko a vše se udělá samo. A když mám odmlženo přepnu si zase jen jednim čudlíkem automat a klima si věe udělá sama, sníží intenzitu foukání atd. Mám vyzkoušeny oba typy a automatiku si nemůžu vynachválit.severtom píše:Teoreticky je to pravda, jenže na Feldě jsem měl klimu 8 let, mechanickou, na dálnici do kopců při jízdě s karavanem jsem ji vypínal určitě průměrně 6x za čtvrt hodiny a kompresoru nic nebylo. S těmi hláškami o zapínání max. 6x za hodinu máš úplnou pravdu, ale jen ve velkých klima jednotkách v budovách apod., kde je příkon třeba 5 kW na jeden kompresor a systém musí běžet každý den v roce min. 14 hodin denně, nebo i 24h (pokud má jednotka i topení - režim tep. čerpadla).
Kdo si neumí klimu ručně zapnout/vypnout, příp. instalovat termostat, tak si nejspíš koupí automatickou, jenže ta nemá žádnou výhodu oproti ruční, protože i tu ruční se můžeš rozhodnout nechat trvale zapnutou (za cenu zvýšení spotřeby o 2 litry na sto u benzínu) a regulovat si teplotu přidáváním topení.
Jediné, co má podle mého skromného názoru v autě smysl, je dvouzónovka, protože vzadu bývá nechutné horko a navíc každý z nás požaduje trochu jinou "ideální" teplotu. A to není otázka manuálu/automatu.
Dřív jsem ji nechtěl, protože jsem se bál, že to nemá dostatečnej rozsah a v zimě se nebudu moct pořádně vyhřát, ale 30°C si myslím stačí
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Ahoj vsem.
Mam sluzbni 30ku kombi a ohledne automaticke klimy jeden dotaz. Dokonce to ma i to spesli klimaticky predni okno - nezkoumal jsem, dostal jsem takto predanoou info.
Kudy vam fouka studeny vzduch pri zapnuti AUTO? u mne i u kamarada (ma navic Blue s 80KW) to fouka pouze v hlavnich ctyrech otvorech v palubovce.
Pri kratke ceste do 20km je to jedno, protoze auto se sotva vychladi, a ja jsem rad, ze to trochu fouka studene. Problem je pri delsi ceste, kdy to neprijeme fouka jen temito ctyrmy otvoramy. Ano daji se kazdy zvlast zavirat, coz delam kdyz jedu sam - tedy necham pusteny smer vzduchu pouze do prostoru spolujezdce..sice to trosku fouka na mne jako ridice zezadu, jak se vzduch v aute toci, ale da se...alspon pri mensim rozdilu teplot /in-out/
Nejvetsi problem je, kdyz vezu spolujezdce, tedy nemam moznost to nikam pustit. Dokonce jsem zkusil uplne uzavreni vyduchu, zda to nefouka alespon malinko na nohy ci sklo - proste ne
V prodejne mi rekli, ze jsem jedinej co mi to vadi... N aotazku, proc to nefouka dolu a nahoru odpovedeli, ze by mohlo prasknout predni sklo.co na to rici.
Koupil jsem si tedy teplomer do zapalovace se dvema tepelotama a zacinam pouzivat poloautomat na kterem si nastavuji sam, kam to ma foukat a jakou rychlosti.
Zaver pro mne i pro kolegu je to:
1. pouziti pouze poloautomatu
2. sledovat si teplotu sam
3. tomu se nerika automaticka klima
Prosim o nazory, jsem fakt zoufalej, jelikoz mi auto musi vydrzet tak 3 roky.
Mam sluzbni 30ku kombi a ohledne automaticke klimy jeden dotaz. Dokonce to ma i to spesli klimaticky predni okno - nezkoumal jsem, dostal jsem takto predanoou info.
Kudy vam fouka studeny vzduch pri zapnuti AUTO? u mne i u kamarada (ma navic Blue s 80KW) to fouka pouze v hlavnich ctyrech otvorech v palubovce.
Pri kratke ceste do 20km je to jedno, protoze auto se sotva vychladi, a ja jsem rad, ze to trochu fouka studene. Problem je pri delsi ceste, kdy to neprijeme fouka jen temito ctyrmy otvoramy. Ano daji se kazdy zvlast zavirat, coz delam kdyz jedu sam - tedy necham pusteny smer vzduchu pouze do prostoru spolujezdce..sice to trosku fouka na mne jako ridice zezadu, jak se vzduch v aute toci, ale da se...alspon pri mensim rozdilu teplot /in-out/
Nejvetsi problem je, kdyz vezu spolujezdce, tedy nemam moznost to nikam pustit. Dokonce jsem zkusil uplne uzavreni vyduchu, zda to nefouka alespon malinko na nohy ci sklo - proste ne
V prodejne mi rekli, ze jsem jedinej co mi to vadi... N aotazku, proc to nefouka dolu a nahoru odpovedeli, ze by mohlo prasknout predni sklo.co na to rici.
Koupil jsem si tedy teplomer do zapalovace se dvema tepelotama a zacinam pouzivat poloautomat na kterem si nastavuji sam, kam to ma foukat a jakou rychlosti.
Zaver pro mne i pro kolegu je to:
1. pouziti pouze poloautomatu
2. sledovat si teplotu sam
3. tomu se nerika automaticka klima
Prosim o nazory, jsem fakt zoufalej, jelikoz mi auto musi vydrzet tak 3 roky.
i30cw 1,6 CRDI 06/2011