Klima - kondenzat

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
grafx

Klima - kondenzat

Příspěvek od grafx »

Tak jeste jednou diky za privitani a za ujisteni, ze jsem v dobre spolecnosti... :D (provozni kapaliny kontroluji :), ta modra barva je opravdu fajn, hned se mi libila... :) )
Takze prvni dotaz se tyka klimatizace. Jeste jsem auto s klimatizaci nemel proto me zajima par veci. Princip klimosky mi je znam, navic se to tady docela rozebiralo, ale jedna vec zde nepadla...
Ted jsem jel delsi streku po dalnici a protoze bylo hodne teplo, mel jsem celou cestu zaplou klimu.... Pred Prahou mi uz ale prislo, ze skoro vubec nechladi, kdyz jsem ji vypnul a pustil vzduch z venku, zdal se mi chladnejsi nez pres klimu. Potom v garazi jsem si vsim ze odteka kondenzat a prekvapilo me kolik :!: tolik vody jsem necekal... Otazka zni, je mozne ze se nekde v systemu chlazeni voda zadrzuje tak, ze se zatopi vyparnik chladice a ten pak nechladi? Prijde mi to jako blbost, ale nic lepsiho me nenapada... Muze byt problem v odtoku kondenzatu, ucpany ci tak neco? Auto je nove a proto me to prekvapuje... Nebo mozna spatne klimu pouzivame. Jak rikam, nemam s klimou zkusenosti... Diky za rady :)
Reklama
 

DusanH
*
Příspěvky: 21
Registrován: 24 říj 2005, 12:19
Bydliště: HO

Re: Klima - kondenzat

Příspěvek od DusanH »

Klima muze teoreticky zamrznout, pokud chladis a mas (po)otevrene okno. Takze zasada c. 1 - kdyz chladim, mam zavrena okna. Jestli to chladi moc, muzes si pomoct regulatorem teploty (u rucni klimy).
Mnozstvi kondenzatu mne take prekvapilo, ale dokud je to voda, je vsechno ok. (=neni to mastne jako olej a neubyva voda v chladici).
Takze kontrolni otazka - mel jsi pri jizde zavrena okna?
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

vyborna odpoved, to same me taky napadlo. Pri vysokem pozadovanem vykonu jde opravdu hodne kondenzatu z vostin (horky a vlhky vzduch se srazi na studenem povrchu-roseni) a kdyz neni dobre odvaden pryc odpadem, zamrzne na ledovych vostinach a klima prestane davat vykon. Po zastaveni rozmrzne a vytece toho kvantum. Tento jev zpusobuji i otevrena okna. Takze jsem ti rekl takrka totez:)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
grafx

Příspěvek od grafx »

Jo jo, okna jsem mel zavrena, ale dival jsem se do prirucky a jak jiz nekdo tady na foru vzpomenul, pisou tam ze maji byt bocni pruduchy uzavrene... a to ja nemel... tak jestli to treba nebylo tim. Sice netusim jakym zpusobem mohou bocni pruduchy ovlivnit klimu, ale kdyz to pisou... A co kdyz mam prudeni zapnuto na sklo, pripadne na sklo a podlahu? Zkratka me zajimaji vase zkusenosti, pripadne zda ma nekdo podobnou zkusenost jako ja... :) Preci jenom, chladil jsem poprve :twisted: Diky
DusanH
*
Příspěvky: 21
Registrován: 24 říj 2005, 12:19
Bydliště: HO

Příspěvek od DusanH »

grafx píše:Jo jo, okna jsem mel zavrena, ale dival jsem se do prirucky a jak jiz nekdo tady na foru vzpomenul, pisou tam ze maji byt bocni pruduchy uzavrene... a to ja nemel... tak jestli to treba nebylo tim. Sice netusim jakym zpusobem mohou bocni pruduchy ovlivnit klimu, ale kdyz to pisou... A co kdyz mam prudeni zapnuto na sklo, pripadne na sklo a podlahu? Zkratka me zajimaji vase zkusenosti, pripadne zda ma nekdo podobnou zkusenost jako ja... :) Preci jenom, chladil jsem poprve :twisted: Diky
Jo, v prirucce je o bocnich pruduchach. Mam podezreni, ze je to pouze kvuli tomu, ze na boky vedou delsi trubky pod nazhavenou palubkou, takze chlazeni pak neni tak efektivni + mozne dusledky kondenzace v tech trubkach. Sam pouzivam oboji, zamrznutim se to jeste neprojevilo, stejne jako rozdil mezi smerovanim na sklo/jinam se projevil max. v mlzeni predniho skla.
Zamrznuti/vypnuti jsem nikdy nepozoroval, ale max. vykon klimy pouzivam jen chvili po rozjezdu, pak vent. na 1, v dnesnich horkach 2.
Pri odjezdu s vyhratym autem je dobre nejdrive vyvetrat (otevrit vsechna 4 okna) a az pak zavrit a pustit klimu.
Osobne jsem zamrznuti nebo vypnuti klimy nikdy nepozoroval.
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
grafx

Příspěvek od grafx »

Diky za informace :)
Uživatelský avatar
Strejcek
*
Příspěvky: 26
Registrován: 05 úno 2006, 18:30
Bydliště: Litoměřicko

Ahojky

Příspěvek od Strejcek »

Nemám s klímou problémy v celku v pohodě mi stačí mít jí puštěnou s 1 nebo 2 ventilátorem. Jen se mi poslední dobou zdá že cítím při puštěné klimatizaci podivný zápach jako by někde byla plíseň. Není to moc ale je to tam. Je možné že by se někde srazila voda, která by způsobila na něčem plíseň. Je fakt, že poslední dobou klima se fakt sejde a je hodně používaná. Auto nemám dlouho necelý měsíc tak taky zbírám zkušenosti kde se dá.
Elantra 2.0 CRDi 16V 2001
dříve - Forman - LPG
DusanH
*
Příspěvky: 21
Registrován: 24 říj 2005, 12:19
Bydliště: HO

Re: Ahojky

Příspěvek od DusanH »

Strejcek píše:Nemám s klímou problémy v celku v pohodě mi stačí mít jí puštěnou s 1 nebo 2 ventilátorem. Jen se mi poslední dobou zdá že cítím při puštěné klimatizaci podivný zápach jako by někde byla plíseň. Není to moc ale je to tam. Je možné že by se někde srazila voda, která by způsobila na něčem plíseň. Je fakt, že poslední dobou klima se fakt sejde a je hodně používaná. Auto nemám dlouho necelý měsíc tak taky zbírám zkušenosti kde se dá.
Ma se cistit kazdeho pul roku - pred sezonou a po. Tu svoji jsem jeste necistil a trochu smrdi zatuchlinou. Nez jsem nasel tohle DF jsem si myslel, ze staci pravidelna udrzba v servise. Ted resim dilema, jestli to necha vycistit hhned, nebo to pocka do podzimu. Asi to pocka, zas tak moc to nesmrdi...
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Elektronika“