Nový zákon=Nový omezovač rychlosti
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Nový zákon=Nový omezovač rychlosti
S příchodem nového zákona mi "vrtá hlavou" omezovač rychlosti.
Jezdit s dvoulitrem je teď utrpení. Nekoukám na cestu, ale na tachometr.
Nešlo by s tím něco udělat?
Prosím poraďte.
Jezdit s dvoulitrem je teď utrpení. Nekoukám na cestu, ale na tachometr.
Nešlo by s tím něco udělat?
Prosím poraďte.
- Reklama
Re: Nový zákon=Nový omezovač rychlosti
Taky jsem nad tim premyslel, ale omezovac je na nic, kdyz potrebujes "nouzove" predjet. Spis jsem si rikal, ze by nebylo spatne nejake pislkle, ktere pri prekroceni rychlosti nad 50 nejak pipne. Takova elektronika s jednocipem by nemusel byt nijak zvlast slozita, jenze nechci nic pripojovat nekam k budikum, takze jsem to pustil z hlavy a uzivam si pohodli...
Mimochodem - kdysi jsem meril presnost tachometru podle GPS a vyslo mi, ze Elantra 2001 meri vzdy o 5 km/h vice nez jede. Ovsem - na tuhle informaci nikomu zaruku nedam.
Mimochodem - kdysi jsem meril presnost tachometru podle GPS a vyslo mi, ze Elantra 2001 meri vzdy o 5 km/h vice nez jede. Ovsem - na tuhle informaci nikomu zaruku nedam.
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Podle homologačního předpisu EU tachomert nesmí ukazovat zápornou odchylku (tolerance je tuším - 0/+ 5 procent) Další vliv má postupné sjíždění pneumatik, které plusovou odchylku dále zvětšuje. Zjednodušeně: pokud budou pneumatiky "na plátno", tak tachometr bude ukazovat min o 15 km víc než je skutečná rychlost
-
- **
- Příspěvky: 340
- Registrován: 25 lis 2005, 21:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Je to tak dnes jsem si podle navigace měřil rychlost a když jsem jel 108km/h tak mi navigace ukazovale přesně 100km/h což je odchylka 8%Mám na autě 195/50/15 kdyby tam byly 195/60/14 podle vyrobce tak by odchylka ukazovala cca těch 5%
Lantra combi 2,0 16v DOHC 102kw, 98r.v zelená metaliza.snížena,sport.filtr. ale už prodaná ted Subaru ale vzpomínám na lantru
- zaludnikrs
- **
- Příspěvky: 371
- Registrován: 15 říj 2005, 13:47
- Kontaktovat uživatele:
No - bacha na to, ty raday, ktere "meri" rychlost, ji meri jen orientacne, tj. (pokud vim) nepodlehaji pravidelnemu metrologickemu overovani. Jestli se pletu, opravte me. Takze bych na jejich udaje az tak moc nespolehal, nebo alespon overil u vice kusu. Stalo se mi, ze pro 55 na tacho hlasi jeden 65 (Veseli n. Mor) a dalsi 50 (Slavkov u Brna).ryba píše:ja mam omereny takovym tim radarem co ukazuje rychlost, ze 60 tacho je 53-4 real. Takze pohoda.
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
- Bruce Lee
- **
- Příspěvky: 132
- Registrován: 16 čer 2005, 13:20
- Bydliště: Č.T.,Řeka,Třinec
- Kontaktovat uživatele:
cejchování radarů
Myslím,že radary by měly být cejchované tak jako foukačky na alkohol.Každy přístroj musí mít doklad o pravidelném přeměřování/cejchování.Jinak je při kontrole můžeš poslat do faku.
jj, je to tak radary samotné by měli po několik aměření, bývalo to 200x museli na kontrolu ke které byl vystaven certifikat o overeni meridla. Tento certifikat musí mít příslušná osoba u sebe, dále musí mít příslušná osoba zkoušky na měření a ty jsou zase potvrzené certifikátek který musí mít taktéž u sebe. Oba tyto certifikáty musí meřící osoba předložit na požádání. Aspoň to tak bejvalo, jak je to teĎ nevím. Ale ještě jsem nenarazil na blumy který by tohle měli v pořádku ...
Hyundai Getz 1,3/63kw cvvt Elegance 5HB Tundra Green
Mercedes Benz class G 2.9tdi rv.89 + facelift 2005
Daewo Nexia 1.5i 8V rv.92
R.I.P - Honda Civic původně 1,5/66kw
R.I.P - Fiat 126p (polski)
Mercedes Benz class G 2.9tdi rv.89 + facelift 2005
Daewo Nexia 1.5i 8V rv.92
R.I.P - Honda Civic původně 1,5/66kw
R.I.P - Fiat 126p (polski)
No jo, ale snad se tady bavime o tech bezobsluznych indikatorech rechlosti, a ne o tom, com meri policajti. Nebo jsou radary, ktere indikuji tabuli rychlost a kdyz ji prekrocis, udelaji snimek??? Mel jsem za to, ze ne...xmrak píše:jj, je to tak radary samotné by měli po několik aměření, bývalo to 200x museli na kontrolu ke které byl vystaven certifikat o overeni meridla. Tento certifikat musí mít příslušná osoba u sebe, dále musí mít příslušná osoba zkoušky na měření a ty jsou zase potvrzené certifikátek který musí mít taktéž u sebe. Oba tyto certifikáty musí meřící osoba předložit na požádání. Aspoň to tak bejvalo, jak je to teĎ nevím. Ale ještě jsem nenarazil na blumy který by tohle měli v pořádku ...
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Obrana a obstrukce
Možnosti obrany při kontrole na silnici a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale alespoň zaměstnají úřady.
Hlavní zbraní je požadování kalibračního protokolu, který musí policista předložit na místě a to v originále nebo notářsky ověřenou kopii. Dále vám musí ukázat kalibrační známky na tele měřícího zařízení a jeho hlavě. V praxi to znamená vás naložit, zavézt k radaru, což na dálnici zabere půl hodiny. Pokud něco z toho na místě nemá, je potřeba toto uvést do protokolu a měření je neplatné. Lze také zvážit následné podání trestního oznámení za zneužiti pravomoci, eventuelně pokus o podvod. Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoušení měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar se na 2 týdny vyřadí z provozu. Když to tak udělají všichni, nebude čím měřit.
Pokud vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či nějaké jiné látky a uvedete to do protokolu, měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil.
V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky ověřenou kopii jeho OP, nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je skutečné tím, za koho se vydává. Atd...
Možnosti obrany při kontrole na silnici a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale alespoň zaměstnají úřady.
Hlavní zbraní je požadování kalibračního protokolu, který musí policista předložit na místě a to v originále nebo notářsky ověřenou kopii. Dále vám musí ukázat kalibrační známky na tele měřícího zařízení a jeho hlavě. V praxi to znamená vás naložit, zavézt k radaru, což na dálnici zabere půl hodiny. Pokud něco z toho na místě nemá, je potřeba toto uvést do protokolu a měření je neplatné. Lze také zvážit následné podání trestního oznámení za zneužiti pravomoci, eventuelně pokus o podvod. Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoušení měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar se na 2 týdny vyřadí z provozu. Když to tak udělají všichni, nebude čím měřit.
Pokud vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či nějaké jiné látky a uvedete to do protokolu, měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil.
V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky ověřenou kopii jeho OP, nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je skutečné tím, za koho se vydává. Atd...
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 1998 - RIP 10.9.2007 kolem 2 hodiny rano
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 2000 (2001 uvedeno do provozu) Facelift - Aktualne funkcni
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 2000 (2001 uvedeno do provozu) Facelift - Aktualne funkcni
Pokud na to mate povahu, tak muzete vesele komplikovat zivot policistum
Ale zase, kdo z nas ma vsechno tak v poradku aby pri komplikacich nenasli oni neco na oplatku....?
Ale zase, kdo z nas ma vsechno tak v poradku aby pri komplikacich nenasli oni neco na oplatku....?
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 1998 - RIP 10.9.2007 kolem 2 hodiny rano
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 2000 (2001 uvedeno do provozu) Facelift - Aktualne funkcni
Hyundai Lantra 2.0 GLS 16V 2000 (2001 uvedeno do provozu) Facelift - Aktualne funkcni