Příčiny vysoké spotřeby

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Hardcam »

U ty jednodratovy lambdy je to mozna fuk (pokud neni chyba v konektoru), ale sestre kuna prokousala ctyrdratovou a hledat kombinaci ke dvema bilym a dvema sedym kabelum bylatakova pakarna, ze jsme ted po roce dali celou novou lambdu.
Nicmene bych Jirkovu zavadu uplne netipoval na lambdu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
tomikal
*
Příspěvky: 18
Registrován: 06 srp 2008, 22:34

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od tomikal »

u té klapky se vůbec neboj já ji čistim 4 krát do roka hyundai si to v pohodě sama nastavý jenom na 2 minuty sundej baterku pak nastartuj nech ho chvilku běžet na volnoběh občas přišlápni a nech ho projet v těhle otáčkách ti to ta spotřeba taky udělá májí bejt kolem 700 otáček
Uživatelský avatar
Engineer
Moderátor
Příspěvky: 3306
Registrován: 22 lis 2006, 22:15
Bydliště: Bratislava

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Engineer »

ísť úplne od základu a zbytočne nemenit veci ked nemusíš. ja som mal v LC-ku ten motor. A ak sa nemýlim tak klapka nie je elektronický riadená ale je tam iba čidlo polohy, polohu davas pedálom alebo ma niekto opraví? T.j. Že na klapke nastavis nulovú polohu. Inak na čistenie ti stačí čistič bŕzd handra a šroubovák (opatrne dovnútra aby si si neohol klapku)
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Jirka RCK »

Tak zítra očistím klapku a o víkendu se chystám najet na rampu a stříkat spodek, tak si projdu svody, jestli před lambdou nenasávaj falešnej vzduch. Ale nechci bejt optimista...řekl bych že mám bohatou směs a tipuju to na něco od elektroniky, nejspíš na tu lambdu...ale v tom případě nechápu, proč mi nesvítí chceck engine a jak jsem mohl projít emisema na STK...

EDIT: Tak sem zdárně vyčistil klapku, ale zjistil sem jednu věc... Po práci s odpojenou baterkou se nejspíš spouští nějakej servisní mód, a ten je v mojem případě lepší než klasickej... Všiml sem si, že prvních asi 100 kiláků má motor klidnější volnoběh a jde lépe do otáček. Když sem v létě měnil svíčky, tak sem to zaznamenal poprvé. Tenkrát mi dokonce hrubej odhad spotřeby podle hladovýho okna vyšel asi na 7,5l. Myslel sem, že tak pomohly svíčky, ale řekl bych že se to po 100 km vrátilo do původního stavu a dnes po čištění klapky (zase odpojená baterka) mám zase ten pocit zlepšení... :-k
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Bizon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 26 lis 2012, 20:39
Bydliště: Brno

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Bizon »

Zdravim vas,

dovolim si vas take pozadat o nazor/radu..

Moje spotreba je cca 9,2l. Jezdim sice vetsinou trasy 15km, ale v 5 rano kdyz neni provoz. Tzn. Jeden rozjezd od baraku a pak na prednosti.. Pote je plynula jizda, 3km 60kou a pak 10km 90kou..
Zpatky je to v podstate to stejny, jen o cca 2 rozjezdy vic ale uz s teplym motorem.. Jezdim ted opatrne na spotrebu.. Jeste jsem jen cca 140km mimo mesto, ve 2 prazdne auto a stabilne 90-100kou..
A spotreba 9.2 mi prijde opravdu hodne..

Vymenil jsem svicky, kabely, predni lambdu, vzduchovy filtr,..
Auto jede pekne, zadne kolisani, cukani, nic. Diagnostika taktez bez jedine chyby a hodnoty se zdaji byt ok..
Napadlo me jeste vycistit vahu vzduchu, ale pres diag se zda byt ok, tak nevim..
Vyfuk se take zda byt v pohode, jenom mezi koncovym a stredovym tlumicem jak je drzak zespod trubky, tak na volnobeh jde zespod nej lehce kour.. Zeby tam propoustel a melo to takovy vliv?
Na svodech sem taky zadnou prasklinu nenasel, auto je krasne tiche.. Na volnobeh sice trochu brni,ale to bych pripsal uz lehce vymackanym silentblokum....

Jedine co me napada je teplota vody.. Vim ze H mivaji provozni teplotu ukazovanou rucickou lehce pod pulkou ukazatele, ale kdyz jsem jel uz na provozni teplote, diagnostika mi ukazovala ze teplota vody byla mezi 78-81st.. Coz mmi prijde malo, predtim jsem mel stilo a tam byla provozni teplota 90st.. Napadlo me jestli tam
Puvodne nemel byt termostat s 88st a nedali mi tam 82st.. Ale kdybych to zmenil, tak aby mi furt nehucel vetrak...

Uprime, tak jak sem ted zkousel jezdit bych si predstavoval spotrebu tak 7l..
Accent 1.5 12V 66kw, r. 2000
Bizon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 26 lis 2012, 20:39
Bydliště: Brno

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Bizon »

Tak pri jizde mi teplota estoupne nad 80, vetraky sepnou u cca 97st..

Vyfukove potrubi zkontrolovano, parohy zkontrolovany.. Muzou mit na spotrebu vliv zapalovaci kabely? Svicky sem daval ngk, ale kabely jsem dostal k tomu nove TESLA, tak jsem je tam dal.. Nevim zda to muze mit vliv ale nekdo se nekde ptal, jaky dal svicky a kabely..
Skrtici klapka a vaha vzduchu procisteny,..

Jeste jsem zjistil, ze volnobeh mam cca 800ot..

A pri zaple diagnostice jsem jel do a z prace z prumernou spotrebou /dle PC/ za 4.8l, s velmi lehkou nohou temer mimo mesto.. Ale skutecna spotreba samozrejme neodpovida...

Hodi nekdo radu ci postreh do fora? :-D
Accent 1.5 12V 66kw, r. 2000
Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od MICHAL77 »

Na spotřebu může mít vliv cokoliv. Také to nyní řeším.
Nyní cca měsíc po technické se mírně zvedla spotřeba a auto při stání na semaforech a sešlápnuté brzdě začalo ztrácet volnoběh (spadl na cca 300 a pak se opět zvednul třeba nad 1000 a postupně klesl mezi 800 a 900). Svíčky jsou tam rok, káble také (vypadají OK) prošel jsem kdejakej kontakt (pročistil). Sázím že příčinou bude asi váha vzduchu, po jejím odpojení auto jede lépe (sice svítí kontrolka), ale na dobu než dojde nová to musí vydržet. Pak poreferuji zda to pomohlo a co spotřeba....
.........
Bizon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 26 lis 2012, 20:39
Bydliště: Brno

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Příspěvek od Bizon »

U me je vaha vzduchu OK, otacky kolisaji v ramci 20 ot.
Jeste pripadne zkus vycistit volnobezny ventil ;-) ja uz udelal kdeco a zkontroloval kdeco a uz nevim. Vse co mohlo mit vliv, jsem snad zkontroloval. Ted jedte budu zkouset jinou RJ, tak uvidim...
Accent 1.5 12V 66kw, r. 2000
Odpovědět

Zpět na „Accent - Motor a převodovka“