Tak, a oddnes mam uz aj ja namontovane LPG
. este zostava vybavit vsetku tu byrokraciu okolo toho a konecne bude viac penazi v budelari
Edit:
Kedze tu zopar ludi malo zaujem o moje dojmy z montaze, tak skusim nieco napisat. Auto som kupil pred troma tyzdnami a kupoval som ho uz s tym, ze ho urcite cim skor chcem prerobit na LPG. Kedze momentalne kazdy den dochadzam do prace a denne urobim 130 km, tak prestavba bola asi jedina moznost ako nedat celu vyplatu na dochadzanie. (a casom budem asi dochadzat este z vacsej dialky - 230 km denne
teda aspon to na nejaky cas skusim a uvidim, ze ci sa to bude dat zvladat). Ked som isiel na prestavbu auto malo najazdenych 2100 km. Jasne, ze mi bolo povedane, ze mi pada zaruka, ale nejako som bol ochotny do toho ist, lebo este v ani jednom aute kde mame plynnebol s tym problem, tak snad nebude ani teraz.
Nad firmou, ktora mi to bude montovat som tiez moc neuvazoval, pretoze nasu staru feliciu aj otcovu novu octaviu sme davali prerbat v AutoEko Abraham a nikdy nebol ziadny problem. Auto som odviezol v utorok na vecer do Abrahamu a prestavba mala trvat do stvrtka. V stredu som sa tam zastavil (nedobrovolne, lebo som si v nom zabudol vstupnu kartu do prace) a vsetko islo podla planu. Uz tam bola aj nadrz a ked som ju videl, tak som bol spokojny, lebo som sa bal, ze tam bude nejaka mensia a ked budem z vacsej dialky dochadzat, tak budem musiet skoro kazdy den tankovat. Takto s touto nadrzou mi to vyjde na dva dni a to som happy. Majster povedal, aby som teda prisiel vo stvrtok, a bude to hotove. Tak vo stvrtok som o stvrtej prisiel. Pozreli sme si auto. Vsetko povysvetloval, ako casto co treba menit ( filter plynnej fazy kazdych cca 15000 km, napln do flashlube treba doplnat cca kazdych 7-100000 km. Na prvu kontrolu mam ist po najazdeni 2000 km, zatial mam na LPG 180km) a nakoniec sme sa boli previest. Jazda prebehla uplne v pohode. Nebolo vobec citit, zeby som isiel na LPG. Pokles na vykone som nejako nebadal Takze vsetko bolo v poriadku. Inak co sa tyka LPG systemu, tak som si povedal, ze pri tom, kolko rocne najazdim, tak nebudem setrit a vybral som si sice drahsi, ale podla majstra a mna lepsi holandsky sytem TELEFLEX GFI. Cena s montazou + flashlube + protokol o montazi 1470 €. Fotky zatial nemam lebo nastali komplikacie, o ktorych popisem nizsie. Kedze nadrz je vacsia, tak je potrebne niecim vyrovnat rozdiel medzi vyskou nadrze a dnom kufra, lebo nadrz je vyssie. Tak ako je to viediet v Zludovych fotkach. To budem riesit az po prihlaseni.
Prihlasenie LPG (zatial problem a uvidime ako sa to vyriesi):
V stredu, ked bolo auto este na montazi, tak som bol na obvodnom urade pre ziadost na zapisanie LPG v Galante. K zamestnancom sa radsej nevyjadrujem (vedel som mozno viac o tom ako oni), ale to uz je u nas normalne. Podla nich to cele musim stihnut do siedmych dni, ale v dielni mi povedali, ze to nemusi byt sedem dni. Neviem komu verit, ale to je jedno. Doma som si ziadost vypisal a cakal do stvrtku, kedy si pojdem pre auto. Ked som vo stvrtok prisiel domov, tak som naskenoval technicky preukaz a protokol o montazi a poslal mailom do zvtest Zilina ( a tu nastal zatial najvacsi problem, ked mi v piatok volali). Tam to treba poslat, aby preratali hmotnosti a vsetky ostatne veci, ktore sa budu menit v technicaku, aby to ti dochodcovia na tom urade potom len prepisali. Lebo nejde o hromadnu prestavbu, ale o retrofit. Pri retrofite netreba ist na STK ale treba zakladny technicky opis zo skusobne v Ziline. V piatok, ked som uz ocakaval email od zvtestu, tak mi namiesto toho zvonil telefon a pracovnik mi povedal, ze nesedi vaha, a ze pri tej hmotnosti plynoveho zariadenia mi budu musiet zobrat jedno miesto na sedenie. Hmotnost plyn. zariadenia je 60 kg. Maximalna hmotnost vozidla je 1720. Prevadzkova hmotnost je 1368 kg aj so soferom. Na osobu sa rata 75 kg.
1720-(1368-75)=427 kg - hmotnost LPG 60 kg = 367 kg a teraz ked tych 367 kg podelim 75 kg tak vyjde 4,89 osoby a to je styria. Aby to vyslo na pat miest presne treba dat dolu 8 kg. Tak mi povedal chlapik, aby som zavolal do dielne, ze nech mi tam da namiesto 60 kg 52kg a vyjde to. Majster povedal, ze to teda nejako neratali, lebo naposledy sa s takymto niecim stretli pri skode 120 a nie pri novych autach. Co uz. Tak som povedal, ze ci to nevieme zmenit, alebo nech mi tam da mensiu nadrz. Vraj tato co tam je jedina schvalena pri tomto type. Tak uvidime. Povedal, ze to nejako vymyslia. Tak cakam do pondelka ako to nakoniec vyriesime, ale o jedno miesto na sedenie urcite nechcem prist
. Podla mna ked to nejako urobime, potom to uz nikto nikdy nebude skumat.
Asi som sa trosku dost rozpisal, ale nejako to islo samo
Tak drzte palce, nech sa to vyriesi a potom ked to bude vsetko na svojom mieste a usporiadane v kufri, tak pridam aj nejake foto