občas spadne volnoběh
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
občas spadne volnoběh
Mám problém. Občas se mi stane, že mi začne padat volnoběh. Je to nahodilé a nenašel jsem žádnou souvislost. Prostě nastartuji, at za studena, nebo za tepla motoru nedrží volnoběh. Po chvili chodu motoru, někdy za chvíly, někdy za delší dobu se to spraví. Pokud to trvá delší dobu, tak resetnu ŘJ a zase je O.K. Na diagnostice samozřejmě závada nenastane a v záznamníku chyb nic. Před rokem z důvodu kolísání volnoběhu vyměněny cívky krok. motorku, potom O.K. Tak potřebuji poradit, jestli nemá někdo zkušenost, nebo kde začít, protože nahodilé závady, to je asi to nejhorší.
- Reklama
Re: občas spadne volnoběh
Myslim, ze by tam mel byt i nejaky spinac volnobehu - rika, ze mas plynovy pedal pusteny a ma se regulovat tim krokovym motorkem. Sel bych po kontaktech toho spinace.have píše:Před rokem z důvodu kolísání volnoběhu vyměněny cívky krok. motorku, potom O.K.
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Podivej - vařím z vody - takhle jsem to měl na Cliu (Bosh) a blbnul mi volnoběh - občas to i zdechlo. Problém byl v servu volnoběhu, to je takový čudlík, který vylízá nebo zalízá podle pokynu z řídící jednotky a pohybuje otočným segmentem, na který je přivedeno lanko plynu. Jenže má taky spínač, který je sepnout, když je pedál puštěný (= segment dolíhá na čudlík). Měl jsem prblém ve zkorodovaných kontaktech toho spínače. Je u Boshe uvnitř serva volnoběhu, musel jsem to kuchnout.have píše:ještě tak kdyby někdo věděl ve kterém místě ten spínač asi je ?
Vážně nevím, jak je to na Tvém autě, pouze tipuju, princip bude podobný.
Začni konektorem do motorku, spray na kontakty, napružit kontakty. Jestli jde ten motorek nějak rozumně kuchnout, opatrně to udělej a kukni, jestli je tam ten spínač. Také se můžeš podívat na hmaservice, jestli nějak nepomůže - mě to nejede. Víc Ti asi nepomůžu.
[/i]
Hyundai Elantra 2.0 CRDi 2001
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Renault Clio 1.2i 1984
Skoda MB-1000 DeLuxe 1967
Dík za ochotu, tak jsem zjistil, že kontakt je vyveden jednodrátově nad sáním a při volnoběhu má být ukostřen, tak až to začne padat, tak to proměřím. Jinak po kontaktech krok. motorku jsem šel prvně, ale jsou O.K.
Jaště prý může blbnout z jakéhokoliv důvodu tlak paliva, mám dojem, že se intarvaly závady zmenšují, tak asi počkám, až to klekne ůplně a pak bude vyhráno.
Jaště prý může blbnout z jakéhokoliv důvodu tlak paliva, mám dojem, že se intarvaly závady zmenšují, tak asi počkám, až to klekne ůplně a pak bude vyhráno.
A kde ten spinac byl .... Kdyby nahodou ...have píše:to DusanH :
hochu milej zlatej dík za radu , spínač jsem našel, vymontoval, vyčistil, namontoval a seřídil a je po problému. Co já se s tím natrápil , ještě jednou mooooc dík.
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
No jasne ... Nectes a nevis ... Mrkni do sekce tuning a je tam uprava pristrojovky ...Topek2 píše:tak takhle si představuju odpověď na otázku "a kde je ten.... "
super Have,jen více takovejch jo a Vito co ty budíky už máš? si slíbil foto
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200