Stav auta / technicke rady / problemy TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
antiexe
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 bře 2010, 15:18
Bydliště: ZM

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od antiexe »

Caves, mam takyto problem: pri preradovani rychlosti, pokial klesnu otacky pod 2000, auto sa rozochveje. Preto motor vytacam na 3000, aby pri preradeni boli otacky nad 2000. Je to spravne? Alebo mam nieco chytene? Napr. dvohmotovy zotrvacnik?
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Tak něco je v nepořádku, protože já řadím i v nižších otáčkách a pěkně mi jede a řadí se v jakýchkoliv otáčkách :wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
hoki
*
Příspěvky: 68
Registrován: 24 zář 2007, 23:20

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od hoki »

Ahoj,

přidám se s otázkou - stává se mi, že se mi samovolně rozsvítí kontrolka ESP OFF... Většinou při brždění (dříve velmi prudkém, teď i při mírnějším). Za jízdy už nejde vypnout, jedině když vypnu motor... Nestává se to taky někomu, nebo nemáte tip co je špatně? A mohlo by to souviset s mým problémem s kolísáním otáček (teď už i na 4čku to v zátahu poskočí z 2500 na 3000 za zvýšeného zvuku a tam zůstávají a auto zrychluje)? Na diagnostice není nic, v servisu nemají představu co by to mohlo být.

Díky
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od Saimon »

To by mohlo být nějaké čidlo na kole nebo lanko ruční brzdy, že se zadírá :roll:
Na druhou stranu ESP ovlivňuje i výkon motoru :shock:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od DusMi »

hoki píše:Ahoj,
.....(teď už i na 4čku to v zátahu poskočí z 2500 na 3000 za zvýšeného zvuku a tam zůstávají a auto zrychluje)....
Ako Ti to postupne ide 6-5-4 tak to je jasna spojka....

S tym ESP by som to tiez tipoval na nejake cidlo, ABS funguje dobre na vsetkych kolesach?
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od Melda »

Hoki - ta kontrolka ESP se mi při prudkém brzdění rozsvěcí taky.Navíc jde prošlápnout brzd.pedál téměř na podlahu (při stojícím vozidle)(mám stejný typ auta, o rok starší)
Uživatelský avatar
antiexe
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 bře 2010, 15:18
Bydliště: ZM

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od antiexe »

Saimon píše:Tak něco je v nepořádku, protože já řadím i v nižších otáčkách a pěkně mi jede a řadí se v jakýchkoliv otáčkách :wink:
Bol som s autom u automechanika a ten mi povedal, ze moze uz byt opotrebovana spojka. Budem mat najazdene 100 tis. km. Je to mozen, ze by odisla tak zavcasu?
hoki píše:Ahoj,
přidám se s otázkou - stává se mi, že se mi samovolně rozsvítí kontrolka ESP OFF... Většinou při brždění (dříve velmi prudkém, teď i při mírnějším). Za jízdy už nejde vypnout, jedině když vypnu motor... Nestává se to taky někomu, nebo nemáte tip co je špatně? A mohlo by to souviset s mým problémem s kolísáním otáček (teď už i na 4čku to v zátahu poskočí z 2500 na 3000 za zvýšeného zvuku a tam zůstávají a auto zrychluje)? Na diagnostice není nic, v servisu nemají představu co by to mohlo být.

Díky
Mal som ten isty problem s ESP. Mne pomohlo nastavenie spinaca brzdovych svetiel voci brzdovemu pedalu.
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od DusMi »

Melda píše:Hoki - ta kontrolka ESP se mi při prudkém brzdění rozsvěcí taky.Navíc jde prošlápnout brzd.pedál téměř na podlahu (při stojícím vozidle)(mám stejný typ auta, o rok starší)
Preslapnut pedal takmer na podlahu je pri takmer akomkolvek stojacom vozidel s ABS uplne normalne.
antiexe píše: Bol som s autom u automechanika a ten mi povedal, ze moze uz byt opotrebovana spojka. Budem mat najazdene 100 tis. km. Je to mozen, ze by odisla tak zavcasu?
Vyrobca udava zivotnost 90 000km, 100 000 je pri Tucsone uplne normalne - tazke auto, silny motor....
Naposledy upravil(a) DusMi dne 24 říj 2010, 22:25, celkem upraveno 1 x.
hoki
*
Příspěvky: 68
Registrován: 24 zář 2007, 23:20

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od hoki »

DusMi píše:
hoki píše:Ahoj,
.....(teď už i na 4čku to v zátahu poskočí z 2500 na 3000 za zvýšeného zvuku a tam zůstávají a auto zrychluje)....
Ako Ti to postupne ide 6-5-4 tak to je jasna spojka....

S tym ESP by som to tiez tipoval na nejake cidlo, ABS funguje dobre na vsetkych kolesach?
Tak jsem byl v servisu... Naštěstí jsem měl kliku, protože auto ochotně předvedlo závadu i mechanikovi :-) Přijel jsem tam s tím, že problém svítící kontrolky ESP, která pak již za jízdy nejde vypnout je téměř tutově nasimulovatelný - nastartuju auto a nesvítí, jakmile zmáčknu trochu víc brzdu, tak se rozsvítí a nezbavím se jí jinak než vypnutím motoru (někdy ani to ne). Technik viděl a koukal :-) Připojil počítač a .... a nedostal se se svým zařízením za 300tis. nikam :-( Prostě ho to auto nepustilo...

Pak jsem mu vysvětloval ten problém s otáčkami a že to zkusíme projet jestli budu schopný mu to ukázat - štěstí se na mě usmálo, hned na první pokus (4. rychlostní stupeň) to krásně zakolísalo... Říkal, že to viděl a že už to nemusíme zkoušet, tak jsem to otočil a na cestě zpátky mu to předvedl ještě jednou a to na 4., 5. i 6. rychlostní stupeň ;-) Akorát dřív jen otáčky vyskočily a držely, tak teď se krásně houpou sem a tam...

Když jsme se vrátili na základnu, tak mě nepotěšili informací, že to auto tam potřebují nechat tak na týden!! :shock: Že prý rozeberou, zjistí co a jak a pak objednají díly atp. Blbé je, že auto denně potřebuju a těžko se nahrazuje jiným dopravním prostředkem :-k Navíc mám problém, že jsem chtěl ve středu/čtvrtek vyrazit na lyže, tak nevím jestli to risknout (cca 800 km celkem) nebo ne :-k No snad mě to někde nenechá... [-o<

Pikantní na to mě, že mi 9.11.2010 bude auto slavit 4. narozky, takže kvůli případné záruce musím kvaltovat :-( Myslíte si, že mi to uznají na záruku (auto má najeto 82 000 km), nebo na mě něco budou hrát, případně je to prostě nezáruční věc?

PS: nezkoušel jsem to nějak extra, ale nemám dojem, že bych mohl prošlápnout brzdu až na podlahu, je to možné? ABS se zdá být funkční, ale nezkoušel jsem to nijak zvlášť (moc často nebrzdím až na ABS, ale mám dojem, že jsem si ničeho moc nevšiml)
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Uživatelský avatar
antiexe
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 bře 2010, 15:18
Bydliště: ZM

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od antiexe »

hi, mam takuto otazku: ma Tucson 2.0 4WD 83kW, 12/2005 dvojhmotovy zotrvacnik?
pozeral som v obchode:
http://www.e-cat.cz/c-1382_567641_94716 ... pojka.html

a tam pri 83kW zotrvacnik nie je. Bud ho nemaju v obchode, alebo sa nemontoval do toho typu?
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od DusMi »

Stary Tucson mal dojhmotovy zotrvacnik, novy nie, aspon tak to viem ja.
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od DusMi »

hoki píše: ....nezkoušel jsem to nějak extra, ale nemám dojem, že bych mohl prošlápnout brzdu až na podlahu, je to možné....
Ak auto stoji a mas nastartovany motor, tak to, ze preslapnes brzdu az na podlahu je normalne, ide mi to tak tiez....
Uživatelský avatar
antiexe
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 bře 2010, 15:18
Bydliště: ZM

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od antiexe »

DusMi píše:Stary Tucson mal dojhmotovy zotrvacnik, novy nie, aspon tak to viem ja.
Dik, teraz uz iba zistit odkedy je stary a odkedy novy. Mam rok vyroby 12/2005 a podla VIN model 2006.
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od Saimon »

No to zajímá i mně :roll: Třeba záleží na kW, jestli je to 83kW nebo 103kW? V tom bych asi viděl ten rozdíl.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od DusMi »

Podla katalogov su Tucsony
do 2004
>2004
>2006
a teraz posledny 2010.

Ja mam tiez 2006 a furt mi nieco nesedi podla katalogu (bude nejaky prechodovy rok, tak to asi korejec skladal z coho prislo),
zotrvacnik som mam jednohmoty, vysuvacie lozisko spolu so vstavanym hydraulickym valcekom.
Medzi typmi napriklad nesedi olejovy filter a pod....
Osobne myslim, ze ten dvojhmoty zotrvacnik bol <2004, od KW to nezalezi (aspon podla toho co som si verifikoval pri objednavani)

Problem je ten, ze aj hyundai servis to hlada podla vinu, nie podla modeloveho roku....
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“