LPG TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: LPG TUCSON
Zdravím všechny,předně bych chtěl poznamenat,že forum u Hyundaie je poměrně dost slabé oproti třeba škodováckému eresu.myslím,že konkrétně lpg u tuscona je poměrně diskuzní.Po více než roce používání lpg v tusconu jsem nezaznamenal jakékoliv problémy s provozem.indikací check engine jsme si prošli koukám asi všichni,co lpg používáme.po kontrole sedel kvůli plynu,jsme také zjistili,že používání jakéhosi mazání je také jen vytahování peněz z nás řidičů.Průměrná spotřeba plynu je 11 litrů.jezdíl krátké i delší vzdálenosti,klima tak z 1/3,záleží na vankovní teplotě,teď na podzim se šíleně mlží okna,tak bez klimy to pomalu ani nejde.systém větrání je jaksi zvláštní.u ostatních aut,co jsem měl,jsem podobné problémy nezaregistroval,tedy v takové míře.Jakou největší problém tuscona s plynem považuji za nemožnost jezdit bez rezervy.je to naprostá byrokracie výrobce auta.Úplně mě může rozpálit doběla,když vidím,že sesterská Kia Sportage může bez problémů používat sadu na opravení a v Hyundai mi bez servítků odepíší,že vůz je schválen/homologován/pouze s rezervní pneumatikou.Copak je stodvacítka,nebo fáčko?Tohle je kus plechu a když to jde u Kie,proč zrovna tohle nejde?Nemá někdo známé,kdo by na tomto zbytečném byrokratickém problému zapracoval?Vidl jsem u zkušenějších jejich měřiče tlaku apod,ale kdo by se s policajtama hádal,že?tak pokud někdo má jakýkoliv nápad,nebo radu,tak sem s ní......
- Reklama
Re: LPG TUCSON
Šamote taky mě to hrozně vytáčí... To je stejný jako se zpětnou obsaditelností na 5 míst... Dříve nějaký chytrák zavedl povinnost mříže kvůli odpočtu DPH, byly jsme snad jediní v Evropě a platil takovej paradox, že jako podnikatel si můžeš koupit motorku s odpočtem DPH (bez mříže ), ale auto jedině s mříží. Důvod veškerý žádný, u některých aut se dokonce snížila i využitelnost nákladového prostoru (nedáš tam delší věci), jen se pár lidí napakovalo na těch, co chtěli ušetřit. Teď to konečně zrušili a když jsem zjišťoval jak vrátit 5 míst, tak u některých aut to jde úplně v pohodě, u některých s nějakým tím opruzem a Hyundaie to nejde kdyby ses rozkrájel. Důvody na tebe zkouší různý (znehodnocené kotevní body atp.), ale minimálně u mě je to čistě o tom vrátit zpátky pás a opěrku. Jen by se muselo chtít a ono se nechce. Na druhou stranu jim vlastně rozumím - proč by Hyundai měl chtít, když mi rád prodá nové auto ne? Takže na mě radši udělá dlouhej nos...
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: LPG TUCSON
keď som išiel inštalovať LPG tak som sa v duchu pripravoval na rozsvietenie kontrolky CHEK ENGINE- ako som čítal na rôznych fórach, skoro každý mal s tým problém. Rozhodol som sa pre LPG zn. BRC/ vraj je to jeden z najlepších systémom- podla odporúčania môjho dobrého známeho, ktorý servisuje LPG/ a išiel som do autorizovaného servisu BRC/ niečo na tom bude, kedže ten môj kamoš tiež inštaluje LPG - iné značky, a predsa ma odporučil inam/Moja prvá otázka na mechanika po príchode/ musel som sa objednať mali cca na mesiac plno-inštalovali 2 zariadenia denne/ bola čo s tou nešťastnou kontrolkou. A on na mňa kukal jak nemluvňa, že o čom hovorím. Tak som mu to celé objasnil.A on ,, že pokial všetko funguje, tak nemá čo svietiť a ich LPG/BRC/ pokiaľ je správne namontované a nastavené, nemá mať vplyv na chod motora a lamda sondu.Asi potýždni po namontovaní sa rozsvietila-povedal som si A UŽ JE TO TU! Bola to len uvolnená páska na hadici vzduchového filtra. A Vážení a milí odvtedy nič-už rok jazdím hore dole a kontrolka nič- auto šlape jak hodinky- ato fakt dosť jazdím, žiadna dodatočná škatulka a merania na počítačoch. Asi je to tak, že pokial je ten systém kvalitný/samozrejme aj viac stojí/tak by nemal byť problém. A samozrejme kvalitný servis/tý čo my to montovali boli zaškolení v BRC v Taliansku/.Keď som od nich odchádzal, tak mi povedali, že nech prídem,keď bude najaký problém. ale ža sa im vracia minimum zákazníkov. Takže nešetrite na zn. LPG.
Hyundai Tucson 2,7 i , 4x4, automat
Hyundai Tucson 2,7 i , 4x4, automat
Re: LPG TUCSON
Já mám systém elpigas a maximální spokojenost, mám s ním nalítané přes přes 30tkm a zatím jen jedna chyba, kdy mi na shellce přetlakovali nádrž a nějaká ta kulička se mi sekla a pořád mi to hlásilo že mám plnou nádrž ikdyž byla plná,takže nešlo natankovat,oprava asi hodku a cena za díl s prací 1000kč,jinak nulové investice, na výkonu to nejde nijak znát, nebál bych se říct že spíš naopak,auto jede líp a při dnešních cenách benzínu už nic jiného než LPG.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 110kw, 2006
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: LPG TUCSON
Ja mam system BRC,taky doporučený od kamarádů co to montují,mam od nich upravené již druhé auto a můžu jen doporučit,za dva roky 70tis. km a bez problemů,dvakrát výměna filtrů a kontrola seřízení.Ted se mi taky stávalo,když jsem někde čekal s nastartovaným motorem,tak se mi taky rozsvítil check engine,kontrola seřízení a je pokoj,byla chudá směs.Vím jen,po doporučení mi namontovali silnější vstřikovače a regulátor,úbytek výkonu žadný,taky mam pocit,že to jezdí líp na lpg,a ten pocit při tankování se nedá popsat.Nádrž toroid 65l,dojezd na 53l cca 320km kombi. Firma http://www.prestavba-lpg.cz ,je to spíš pro severočechy,ale vím že k nim jezdí i pražský a pochvalujou si(dobra cena/kvalita).Jo jinak trajet 2,7 6V a i na tu váhu(2t prazdny)je to svižný auto,jízda jak potřebuji.A ještě pánové což je důležité,jsme ekologičtější než ostatní.
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: LPG TUCSON
Auto mám akurát tak pár dní, no každé euro je dobré. A tak zvažujem aj riešenie cez LPG, ale známy, čo ho má, ma vydesil tým, že je tu problém s kontrolou každý rok a tých servisov, čo to robia na východe SK je málo + že plyn je príliš agresívny a odchádzajú mu nejaké súčiastky na motore. Už si nepamätám, čo to bolo. Podotýkam, že on má iba dáke malé čudojudo, teda nie Tucsona 2.0i.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
Re: LPG TUCSON
Ne každý motor snáší LPG dobře. Nejhorší závadou bývá opotřebení ventilových sedel, případně i ventilů jako takových. Jde o to, z jak kvalitního materiálu jsou udělané. Zrovna motor 2 l Hyundai ale asi bude OK, protože momentálně lze právě toto objednat s LPG už jako nové, třeba do ix35.
Já jsem to taky zvažoval. Mám ale nějak podezřelou smůlu na defekty a bez rezervy jezdit nehodlám. Kufr je už ta malý a ještě v něm rezervu. No tak to si radši koupím jiný auto.... Navíc při mých cca 12kkm/ rok by se mi to rentovalo asi tak za 2-3 roky, takže vlastně nikdy....
Já jsem to taky zvažoval. Mám ale nějak podezřelou smůlu na defekty a bez rezervy jezdit nehodlám. Kufr je už ta malý a ještě v něm rezervu. No tak to si radši koupím jiný auto.... Navíc při mých cca 12kkm/ rok by se mi to rentovalo asi tak za 2-3 roky, takže vlastně nikdy....
Re: LPG TUCSON
LPG sa neboj.GiorgioPO píše:Auto mám akurát tak pár dní, no každé euro je dobré. A tak zvažujem aj riešenie cez LPG, ale známy, čo ho má, ma vydesil tým, že je tu problém s kontrolou každý rok a tých servisov, čo to robia na východe SK je málo + že plyn je príliš agresívny a odchádzajú mu nejaké súčiastky na motore. Už si nepamätám, čo to bolo. Podotýkam, že on má iba dáke malé čudojudo, teda nie Tucsona 2.0i.
Tiez som par tyzdnov po kupe santa fe 2,4 presiel na LPG. Je to nadherne vozenie. Vlastne ani nevies kedy ides na LPG a kedy na benzin. Montovali mi to pri Kosiciach (Energas - Nizna Mysla). Pozeram ze ty si z PO, tak na tvojom mieste vyskusam Korejovce (pri Svidniku) nepocul som na nich ziadnu kritiku. Vraj montuju BRC, co je dobra znacka. Na moje Santa fe mi povedal v Korejovciach cenu okolo 1200-1300Eur uz aj s prihlasenim. Tu v Energase ma to stalo +/- tiez tolko.
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
Re: LPG TUCSON
Kedy ti zvykne zapnúť LPG? Ide o to, že chodím často krátke trasy - ráno 10 km, poobede 10 km - málokedy idem von na dlhšiu cestu. Či je to ekonomické. Nateraz mi spotreba kolíše medzi 8-9 l/100 km. Ak je čapavica na cestách aj 12l .
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
Re: LPG TUCSON
Toho som sa tiez bal, kedze tiez jazdim kratke trasy. Do prace to mam 4km. Teraz v zime (riadnej) rano nastartujem, ocistim okna.. asi po 2 min vyrazam a po 2-3km mi to prepne. Tu prepinacu teplotu mam nastavenu na 40stupnov. Pri najblizsej navsteve LPG servisu (kontrola je po 1500km) si to necham znizit na 30-35stupnov. Cize tieto cesty do prace a z prace nie su prilis efektivne. Nastastie ich realizujem 1-2x do tyzdna (mam aj firemne auto:o) Ale akonahle idem dalej (nakupy, navstevy.. clovek ani nevie a hned ma po meste 10-15km..) tak chodim vysmiaty. Na tvojich 10km sa to podla mna oplati. Ber to tak ze v lete ti to prepne takmer hned (1-2min). Ja som to dal namontovat z toho dovodu ze takmer kazdy vikend jazdim 100km tam a 100km spat (k svokre) A to uz setrim riadne. Pri poslednom tankovani som mal spotrebu 10,2LPG, co je ako 5L benzinu.
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
Re: LPG TUCSON
A ako je to s nakladami navyse. Vraj sa musi castejsie robit STK a vraj to robia az dakde v Starej Lubovni. To iba z dopocutia, neviem, co je na tom pravdy. Pripadne este nieco tam treba pocitat, ze ma bude stat viac, nez u benzina?
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG TUCSON
GiorgioPO: častěji dělat STK? Kdes na tom byl? Pokud nemáš nový auto tak se technická dělá jednou za dva roky (aspoň u nás v čr). Pokud si myslel revize plynu (těsnost) tak správně by měla být jednou za rok - neznám nikoho kdo by to dělal. Vždy před stk si zajedeš kdekoli plyn montují, očichají zda-li neutíká což je otázka max minuty, dostaneš papír a myslím do měsíce musíš udělat technickou. To je buď za páďo nebo zpravidla zadarmo v servise, kde ti to montovali. Na stk platíš dvojí emise, takže je to dražší o pár stovek. Jinak kromě počáteční investice mě nenapadá nic, co by tě mělo stát víc. Sice svíčky by se prý měly měnit častěji a stačí obyč bosch, ale mě minulé NGK vydržely 100tis při jízdě na plyn. A pokud si vybereš horší systém /vstřikovače/ tak holt budeš občas muset měnit jako já (řádově 150kč/ks u magic). Jinak standartně membrána a filtry vydrží cca 50tis km, ale není naškodu třeba po 20tis ten filtr vyklepat, občas je tam pěkný bordel pokud budeš mít kvalitní systém a dobře seštelovaný, budeš mít stejnou spotřebu, tišší chod motoru (plyn cca 105 oktanů) a pokud vím tak na slovensku plyn stojí míň než 50% ceny benzinu? Já tankuju litr za 15,4kč, benzin stojí dejme tomu 35kč/l takže náklady mám cca 44%
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: LPG TUCSON
Nexus:svatá pravda velebnosti
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: LPG TUCSON
quako2 a iní: Nejako som v manuáli nenašiel, ako odčítať teplotu motora? Vie niekto poradiť. Tak by som si asi najlepšie sám určil, kedy by mi pri 40°C zapol plyn a vedel posúdiť efektívnosť zmeny. Pri akej teplote je to už červená a koľko má jeden dielik stupňov?
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
Re: LPG TUCSON
Zapina mi cca pri tej cervenej ciarke
http://imageshack.us/photo/my-images/198/budik.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/budik.jpg/
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw