![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
nepoznám ako je to u i30, ale robil som diplomovku z 5 stupňovej prevodovky, a ono je to trošku zamotané. Máš pravdu v tom, že hnané koleso treba zväčšiť, ale väčšinou nie je kam....
Hnacie zmenšiť väčšinou nejde, býva minimálne vzhladom na priemer hriadela, jeho namáhanie a priehyb.
Sila medzi zubmi je rovnaká , či je hnané koleso väčšie ,alebo menšie= maximálne krúťák motora krát prevody....ale ak zväčšíš priemer hnaného kolesa a sila medzi zubmi je rovnaká, tak sila pôsobí na väčšom ramene (predpokladám šikmé zuby) , a tento moment vyvolá väčšie reakcie v ložiskách, defacto priehyby hriadela, zníži sa hodnota lomu pri cyklickom namáhaní, čo má za následok buď pevnejší a drahší materiál.....