Dobrý den,
nemůžu se dostat k motoru svého háčka, máte někdo zkušenosti, jestli jde otevřít bez návštěvy v servisu? Nemám zdání, jestli se vyháklo lanko v půli cesty u motoru, nebo na konci u zobáčku. Díky
Otevírání kapoty I30CW
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Otevírání kapoty I30CW
Hmm, otvaral som kapotu len za normalnych okolnosti. Neviem ako to je v pripade, ze by lanko neplnilo ucel ... snad ale niekto pomoze...
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Re: Otevírání kapoty I30CW
Ak je to na CW tak isto ako na krátkych, tak na koniec, čo je v kabine sa pozrieš lahko.Páčka je držaná jednou skrutkou, myslím že krížový šroubovák, Ten plastový kryt strhneš dolu intuitívne, už si nepamätám presný postup, ale bol dole už 10 krát. Potom uvidíš bowden a budeš vidieť, či je na tejto strane funkčný....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Otevírání kapoty I30CW
Problém vyřešen. Po demontáži páčky a plastových dílů v okolí jsem se dostal k lanku. Po napnutí až k prasknutí se kapota uvolnila. Důvodem bylo uvolnění bovdenu z držáčků v místech napojení nad levým světlometem. Ale není mi jasné, jak k tomu došlo.
Re: Otevírání kapoty I30CW
Tak mne dnes potkal stejný problém u mého postaršího i30 FD. Když jsem chtěl otevřít kapotu, páčka otevírání kapoty šla zcela volně a kapota stále zajištěná. Můj postup opravy byl tento:
1. Odšroubování páčky.
2. Částečné uvolnění plastového prahu u řidiče tak, aby bylo možné demontovat plast u páčky - práh je tam nacvaknutý, takže tahem lze klipsy uvolnit.
3. Demontáž plastu u páčky - opatrně ať si neulomíte zobáčky, jako se to podařilo mně (naštěstí plast v pohodě drží i bez horního zobáčku)
4. Vyháknutí koncového válečku bovdenu.
5. Uchopení válečku do kombinaček a silné zatažení - voala - kufr otevřený.
V mém případě byla závada způsobena vyvléknutím koncovek plášťů bovdenu u spojky, která je umístěna na plastu před akumulátorem - viz foto.
Nevím, zda to vyskočilo používáním nebo špatným nasazením po opravě. Pro sichr jsem ale do plastu dole vyvrtal dírku a tenkým drátkem obě koncovky bovdenů zajistil, takže už vyskočit nemůžou.
6. Po opravě a vylepšení už jen montáž v opačném pořadí.
1. Odšroubování páčky.
2. Částečné uvolnění plastového prahu u řidiče tak, aby bylo možné demontovat plast u páčky - práh je tam nacvaknutý, takže tahem lze klipsy uvolnit.
3. Demontáž plastu u páčky - opatrně ať si neulomíte zobáčky, jako se to podařilo mně (naštěstí plast v pohodě drží i bez horního zobáčku)
4. Vyháknutí koncového válečku bovdenu.
5. Uchopení válečku do kombinaček a silné zatažení - voala - kufr otevřený.
V mém případě byla závada způsobena vyvléknutím koncovek plášťů bovdenu u spojky, která je umístěna na plastu před akumulátorem - viz foto.
Nevím, zda to vyskočilo používáním nebo špatným nasazením po opravě. Pro sichr jsem ale do plastu dole vyvrtal dírku a tenkým drátkem obě koncovky bovdenů zajistil, takže už vyskočit nemůžou.
6. Po opravě a vylepšení už jen montáž v opačném pořadí.
- Přílohy
-
- bovden.jpg (102.17 KiB) Zobrazeno 1047 x