Závady u H1
Moderátor: Moderátoři
Re: Závady u H1
A ty si tez v kazde prdely
PS vari uz podla predpovede v stredu zasnezi,na weekend slnecno,pojdeme sa povozit nekam,kde je aspon polmetra snehu
PS z deutschlandu mi potvrdili objednavku,chladnicka vari dorazi v poradku.
PS2 a k zavadam,hmm,co ja vim,vsetko sa drbe,vcul sa mi zda,ze odchadza lozisko na vystupe z prevodovky,ale dam silnejsie radio,som kapanek paranoidny,mozno to je len tiahlo z radiacky.
PS vari uz podla predpovede v stredu zasnezi,na weekend slnecno,pojdeme sa povozit nekam,kde je aspon polmetra snehu
PS z deutschlandu mi potvrdili objednavku,chladnicka vari dorazi v poradku.
PS2 a k zavadam,hmm,co ja vim,vsetko sa drbe,vcul sa mi zda,ze odchadza lozisko na vystupe z prevodovky,ale dam silnejsie radio,som kapanek paranoidny,mozno to je len tiahlo z radiacky.
- Reklama
Re: Závady u H1
co sa urazas dedku??? len pis,sa nudim,nemam co citat
Re: Závady u H1
tak protoze mam stale problem se skubanim a a po konzultaci se servisem mi bylo sdeleno ze asi cerpadlo a tak shanim! nasel sem na polskem aukru ,ale pisou tam ze je to pro motory D4BF a ja mam D4BF-E myslite ze to bude pasovat?? nebo mam radsi nechat udelat nekde tady repasi?? popripade kde? diky za rozumy!
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závady u H1
Dnes se vyrovnal počet najetých kilometrů u mých obou aut. Moje téměř třiapůlletá Dacia Logan a můj čerstvě sedmiletý Hyudai H1 dosáhly oba vozy shodně počtu 64 752 Km. Večer, až přijedu domů z práce bude mít Dacia už asi o 70 km více najeto než Hyundai. Časově o polovinu novější auto se stalo technicky starším.
Pokud bych měl srovnat, které auto je „lepší“ nenalézám paralelu, každé je jiné, každé je svým způsobem skvělé, jenže určené k jinému způsobu a účelu použití. Hyundai je vhodný na dlouhé cesty a tak ho také používám, neboť při cestě do práce bych u něj ledva zahřál 2,5 litrový motor a to nemluvím o tom jak mizerně by se mi s 5,5 metru dlouhým vozem hledalo parkování v centru Prahy. Dacii používám ke každodennímu, byť krátkému ježdění, avšak i tak najede v průměru kolem 80 km denně. Jediným srovnatelným parametrem pro oba vozy se mi proto jeví poruchovost, resp. její převrácená hodnota – spolehlivost.
Jenže ani zde toho ke srovnání mnoho společného není.
Hyundai si zatím vyžádal opravy v ceně cca 24 tis. Kč (nezahrnuje periodický servis, ale jen odstranění závad). Dacia si za stejný počet ujetých kilometrů vyžádala opravy v hodnotě cca 34 tis. Kč, byť převážně hrazené v záruce, to ale není pro porovnání asi to hlavní. Na první pohled z čistě finančního hlediska by se tedy mohlo zdát, že Hyundai je „lepši“.
Jenže závady u Dacie byly spojeny výhradně s karoserií vozidla (plastová obložení, pazvuky, nová palubní deska, jiné stěrače když původní byly vadné, přední okno podřené vadnými stěrači, nová konstrukce předního sedadla řidiče atd.). Za celou dobu neměla Dacie jedinou mechanickou nebo elektrickou závadu (výměny prasklých žárovek nepočítám, to je normální spotřební materiál). Ani jednou mě vozidlo nenechalo tzv. ve „štychu“, ani jednou se nestalo, že bych neodjel nebo nedojel.
Realizované opravy závad u Hyundai H1 ani v jednom případě nebyly spojené s karoserií vozidla, která se jeví jako bezvadná, ale jednalo se hlavně o poruchy příslušenství vozidla – elektrické vybavení a jiné (akumulátor již po 3 letech a vadné další dva náhradní akumulátory měněné bezprostředně po zakoupení z důvodu úniku kyseliny prasklou vanou baterie, řídící jednotka komfortních funkcí, zadní brzdy, které jsou i konstrukční slabinou vozu – házivost bubnů, 2x ovládání topení a ventilace, 2x dveřní spínače, motorek ovládání levého okna atd.) na rozdíl od Dacie mě však vůz nechal 2x ve „štychu“. Poprvé když jsem jel na nákup do Globusu ve Zličíně a už neodjel, protože se přerušila baterka – náhlá smrt a podruhé, když odešla řídící jednotka komfortních funkcí. Tehdy auto sice bylo schopné jízdy, ale pouze do nejbližšího servisu. Nicméně poslední závada u H1 byla naposledy před necelými 11 měsíci (prasklý plášt motorku stěračů) a od té doby vůz funguje k plné spokojenosti.
Z pohledu ryze uživatelského se tedy Dacie Logan jeví jako spolehlivější, i když závady u H1 rovněž nebyly nijak dramatické, přesto organizovat zajištění opravy v důsledku závady u nepohyblivého vozu je vždy pro jeho uživatele vysoce nekomfortní a proto Dacie „o prsa“ zatím před Hyundajem ve spolehlivosti, alespoň u mých dvou konkrétních vozů vede.
Pokud bych měl srovnat, které auto je „lepší“ nenalézám paralelu, každé je jiné, každé je svým způsobem skvělé, jenže určené k jinému způsobu a účelu použití. Hyundai je vhodný na dlouhé cesty a tak ho také používám, neboť při cestě do práce bych u něj ledva zahřál 2,5 litrový motor a to nemluvím o tom jak mizerně by se mi s 5,5 metru dlouhým vozem hledalo parkování v centru Prahy. Dacii používám ke každodennímu, byť krátkému ježdění, avšak i tak najede v průměru kolem 80 km denně. Jediným srovnatelným parametrem pro oba vozy se mi proto jeví poruchovost, resp. její převrácená hodnota – spolehlivost.
Jenže ani zde toho ke srovnání mnoho společného není.
Hyundai si zatím vyžádal opravy v ceně cca 24 tis. Kč (nezahrnuje periodický servis, ale jen odstranění závad). Dacia si za stejný počet ujetých kilometrů vyžádala opravy v hodnotě cca 34 tis. Kč, byť převážně hrazené v záruce, to ale není pro porovnání asi to hlavní. Na první pohled z čistě finančního hlediska by se tedy mohlo zdát, že Hyundai je „lepši“.
Jenže závady u Dacie byly spojeny výhradně s karoserií vozidla (plastová obložení, pazvuky, nová palubní deska, jiné stěrače když původní byly vadné, přední okno podřené vadnými stěrači, nová konstrukce předního sedadla řidiče atd.). Za celou dobu neměla Dacie jedinou mechanickou nebo elektrickou závadu (výměny prasklých žárovek nepočítám, to je normální spotřební materiál). Ani jednou mě vozidlo nenechalo tzv. ve „štychu“, ani jednou se nestalo, že bych neodjel nebo nedojel.
Realizované opravy závad u Hyundai H1 ani v jednom případě nebyly spojené s karoserií vozidla, která se jeví jako bezvadná, ale jednalo se hlavně o poruchy příslušenství vozidla – elektrické vybavení a jiné (akumulátor již po 3 letech a vadné další dva náhradní akumulátory měněné bezprostředně po zakoupení z důvodu úniku kyseliny prasklou vanou baterie, řídící jednotka komfortních funkcí, zadní brzdy, které jsou i konstrukční slabinou vozu – házivost bubnů, 2x ovládání topení a ventilace, 2x dveřní spínače, motorek ovládání levého okna atd.) na rozdíl od Dacie mě však vůz nechal 2x ve „štychu“. Poprvé když jsem jel na nákup do Globusu ve Zličíně a už neodjel, protože se přerušila baterka – náhlá smrt a podruhé, když odešla řídící jednotka komfortních funkcí. Tehdy auto sice bylo schopné jízdy, ale pouze do nejbližšího servisu. Nicméně poslední závada u H1 byla naposledy před necelými 11 měsíci (prasklý plášt motorku stěračů) a od té doby vůz funguje k plné spokojenosti.
Z pohledu ryze uživatelského se tedy Dacie Logan jeví jako spolehlivější, i když závady u H1 rovněž nebyly nijak dramatické, přesto organizovat zajištění opravy v důsledku závady u nepohyblivého vozu je vždy pro jeho uživatele vysoce nekomfortní a proto Dacie „o prsa“ zatím před Hyundajem ve spolehlivosti, alespoň u mých dvou konkrétních vozů vede.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Závady u H1
"konecne" sa hlasim do "clubu postihnutych chorobou nefunkcneho predneho nahonu"
ako som avizoval v inom vlakne,pocas jazdenia po Bulharsku mi pri jednej situacie,vyzadujucej potrebu predneho nahonu mi tento odmietol poslusnost a dalsiu hodku som sa mordoval s dvihanim auta,podkladania kolies,pretoze mi zadne koleso bolo vo vzduchu a zatazene koleso ostalo bez pohybu kedze mam spodok komplet zakrytovany,nemohol som urcit spravnu diagnozu,iba predpoklad na vadnu membranu v podtlakovom zapinaci prednej poloosi. Dnes som zhodil krytie podvozku a skontrolovl stav.Zdemontoval podtlakovy valec a rozobral ho.Bolo ako som predpokladal-membrana bola popraskana a na jednom mieste prederavena,tym padom nedrzal podtlak a ani zapnutu poloos. Cely tento valec stoji 55 dolacov,objednam ho a do tej doby provizorne zalepim tu gumenu membranu,mozno to bude za cas fungovat. Pricinu vidim v tom,ze cez tu gumenu harmoniku sa dostava do valca vlhkost,kovove vnutro skoroduje a nasledne moze narusit gumu.Prakticky staci vymenit len tu membranu(napr. pouzit z nejakej AC pumpy,ale muselo by sa vyrobit rozoberatelne spojenie.Ked novy valec vydrzi 7 rokov ako tento,vdaka zan a ked sa este dobre utesni spolu so zakrytim podvozku,mal by byt pokoj na dlhsie.
ako som avizoval v inom vlakne,pocas jazdenia po Bulharsku mi pri jednej situacie,vyzadujucej potrebu predneho nahonu mi tento odmietol poslusnost a dalsiu hodku som sa mordoval s dvihanim auta,podkladania kolies,pretoze mi zadne koleso bolo vo vzduchu a zatazene koleso ostalo bez pohybu kedze mam spodok komplet zakrytovany,nemohol som urcit spravnu diagnozu,iba predpoklad na vadnu membranu v podtlakovom zapinaci prednej poloosi. Dnes som zhodil krytie podvozku a skontrolovl stav.Zdemontoval podtlakovy valec a rozobral ho.Bolo ako som predpokladal-membrana bola popraskana a na jednom mieste prederavena,tym padom nedrzal podtlak a ani zapnutu poloos. Cely tento valec stoji 55 dolacov,objednam ho a do tej doby provizorne zalepim tu gumenu membranu,mozno to bude za cas fungovat. Pricinu vidim v tom,ze cez tu gumenu harmoniku sa dostava do valca vlhkost,kovove vnutro skoroduje a nasledne moze narusit gumu.Prakticky staci vymenit len tu membranu(napr. pouzit z nejakej AC pumpy,ale muselo by sa vyrobit rozoberatelne spojenie.Ked novy valec vydrzi 7 rokov ako tento,vdaka zan a ked sa este dobre utesni spolu so zakrytim podvozku,mal by byt pokoj na dlhsie.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Závady u H1
Na ten píst se vys... Na co ti tam je, když máš volnoběžky. Teď zpravíš píst a za měsíc budeš měnit hadičky nebo něco jiného. Já vím, že se v tom rád vrtáš, ale oporadu je to nutné?
Re: Závady u H1
zdar tak po delší odmlce jsem znovu se závadou tady! přestalo mi fungovat žhavení! kontrolka se rozsvítí a hned zhasne ! relé funguje ,ale z ridicí jednotky nejde signal na žhaveni ! čím pak to? a ješte nemate nahodou nekdo nejaky manual ?? díky
Re: Závady u H1
Vcera som objednal ten piest a k nemu hned aj komplet hadicky.Nuz Karle,razim tezu,ked je to tam,tak nech to funguje,predsa komfort dialkoveho zapnutia predku je lepsi,ako stale chodit von zapinat volnobezky a rucne zaradovat spojku poloosi.Hlavne o ten diferak ide,nech sa zbytocne netoci. A ked zavrhnem to originalne riesenie,tak asi dam ten bowdenovy system od Charlieho(spravim si) ale dokial to bude fungovat,tak nech funguje. Inac tak ma napadla jedna myslienka ako ciastocne tomuto predchadzat. Totiz v zapnutej polohe je ta membrana drzana podtlakom oproti tlaku spatnej pruziny,cize ked sa necha dlho stat auto so zapnutym predkom ,tak ta ocelova pruzina neustale tlaci na ten piestik,aby sa vratil no otvorenej polohy a vtedy moze pri ciastocne narusenej membrane dojst k jej vacsej perforacii a naslednemu uniku podtlaku.Takze po skonceni jazdy prepnut na 2H a membrana nebude namahana podtlakom.Ja som tam stal asi dva dni so zaradenym predkom a vtedy to zrejme ta membrana uz nevydrzala.Dalej je treba do priestoru tiahla pod gumeny vlnovec dat nejaky odpudzovac vody a tesniaci material(skusim bielu lithnu vazelinu) aby cez otvor okolo tiahla sa nedostaval vonkajsi vzduch do valca,kde nasledne vplyvom vzdusnej vlhkosti koruduje vnutro. Ked to aplikujem na novy valec,tak to musi vydrzat.Ved sa uvidi.Karel Švarc píše:Na ten píst se vys... Na co ti tam je, když máš volnoběžky. Teď zpravíš píst a za měsíc budeš měnit hadičky nebo něco jiného. Já vím, že se v tom rád vrtáš, ale oporadu je to nutné?
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závady u H1
Dělal jsem v pátek 70 tisícový servis, konečně se snad poprvé stalo, že opravna sama od sebe objevila závadu, kterou jsem nenameldoval, neb jsem o ní nevěděl. Původně prkotina na 2 minuty - nesvítilo světlo u SPZ. Jenže se ukázalo, že šroubky nejdou povolit, tak celý kastlík včetně SPZ z levých dveří ven, flexou rozřezat zarezlé šroubky lampičky, které nešly povolit a kompletní odrezení lampičky. Z operace na 2 minuty se prý stala hodinová práce. Ještě mi ty šroubky ukázalli, abych jim prý vůbec věřil. Jinak u toho motoru D4BH jsou asi opravdu nějaké divné teplotní poměry uvnitř, protože dělali ventily a prý ty na 2. a 3. válci byly hodně povolené, na oba krajní přitom nemuseli prý ani šáhnout. (Naposledy je dělali před 10 tis. km). Cena 3860 Kč bez oleje, z toho 1 300 materiál a 2 560 práce. Olej vlastní Karlsson 15W 40 super diesel za 479,- Kč 5 litrů.
Moje lehce zanedbaná H1 se zase pomalu v průběhu září začíná zase dostávat do stavu A+. Měli dělat ještě nástřik spodku, ale ten co to měl dělat nedorazil ten den do práce. Takže někdy v průběhu října, jenže pro jistotu někde jinde, tam, co zaměstnanci chodí do práce. Ještě pak dám nové gumičky stěračů a můžu poprvé v historii toho auta vyrazit do zimního provozu.
Proti závadám, co tady píšou ostatní kluci bych řekl, že moje problémy jsou skoro jako žádné problémy.
Moje lehce zanedbaná H1 se zase pomalu v průběhu září začíná zase dostávat do stavu A+. Měli dělat ještě nástřik spodku, ale ten co to měl dělat nedorazil ten den do práce. Takže někdy v průběhu října, jenže pro jistotu někde jinde, tam, co zaměstnanci chodí do práce. Ještě pak dám nové gumičky stěračů a můžu poprvé v historii toho auta vyrazit do zimního provozu.
Proti závadám, co tady píšou ostatní kluci bych řekl, že moje problémy jsou skoro jako žádné problémy.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Závady u H1
no nechal jsem si udělat zvlastni tlacitko na zhaveni ,ala stara avie !! furt to neni ono ale ted nevím jak dlouho to mam drzet pac při delším držení mi zacne kontrolka zhaveni blikat a rozsviti se kontrolka diagnostiky!! nastesti pak zhasne
Re: Závady u H1
Takze podtlakovy valec dosiel z Koreje,vymenil som ho,aj suvisiace hadicky a ouha,aj tak nezaraduje,vakuova pumpa saje,spatny ventil drzi,pred el. ventilami podtlak je.Takze na rade su ventile,musim najst ich oznacenie.Ale nechce sa mi valat pod autom na ulici,asi to necham az ked sa vratim na SK.Horsie bude,ked natrafim na nejaku snehovu fujavice v decembri(co je dost pravdepodobne) tak to asi zaradim napevno a la Kajo a volnobezky to istia.No skoda,aj tak je to zaujimava zhoda okolnosti,ze prdla ta membrana a ze by zaroven aj ventily,hmm?? Alebo to zatrepem do Mitsubishi servisu,nech to premeraju,ved uvidim.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Závady u H1
To známe všichni, když se sere tak se sere Já ty elektroventily měnil taky. Ty moje byly přirezlé od vzdušné vlhkosti a zatuhle pro malé používání. Na vyměňování je toho tam dost. Celý ten vakuový systém se mi zpracovámím ani ideově nelíbí. To německý lanko není špatný, ale pořád se jim točí poloosy a planety v difu. Máš tam zesílené ruční volnoběžky, tak stejně musíš ven, tak proč ještě dělit poloosu pofidérním udělátkem.
Já když vidím že jedu mimo asfalt a že mi zadek stačit nebude tak si zapnu volnoběžky a jedu. A když pak potřebuju i předek, už si jen z kabiny zapnu tlačítko 4H popřípadě 4L a už mě nic nezastaví
Já když vidím že jedu mimo asfalt a že mi zadek stačit nebude tak si zapnu volnoběžky a jedu. A když pak potřebuju i předek, už si jen z kabiny zapnu tlačítko 4H popřípadě 4L a už mě nic nezastaví
Re: Závady u H1
tak uz som ich objednal,je to kompletna sada s hadickami aj so spatnym ventilom za 37 dolacov +doprava. Inac nasiel som vychytavku,ako ich ciastocne uchranit pred vlhkostou,ony su totiz rovno pod odtokom z kabinoveho filtra a ked prsi,tak to odkvapkava rovno na ne,staci tam dat nejaku hadicu a vyviest pod auto. Na starsich Starexoch vraj boli tie ventile umiestnene este horsie,niekde uplne naspodku.....neviem,cital som..... a zakladom preventiva,obcas zapnut,vypnut,nech sa prebehnu,mozno,keby som ich preplachol v benzine,tak by to pomohlo,ale neva,kym sa vratim zo SK do UK(dva tyzdne) tak pridu aj ventile a vymenim ich.