Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Ahojte, omlouvám se za duplicitní téma (také v sekci Tucson).
Nevíte, jestli výrobce povoluje použít pro motor 2.0 CRDI VGT 103kW oleje se sníženou HTHS viskozitou 2,9 mPa.s? Předepsáno je B4 (HTHS 3,5 mPa.s) nebo vyšší.
Se sníženou viskozitou jsou např. A5/B5, nebo pro motory s filtry pevných částic C1, C2.
Příp. lze nahradit B4 třídou C3 (stejná HTHS 3,5 mPa.s) ?
Jo a ještě jedna věc ... může mít tento motor (rok 2006) již filtr pevných částic? Jeden servisák mi tvrdil, že jo a druhý, že ne
Jaký olej lejete vy? Já zatím Mogul Extreme (B4), ale nevím, nakolik je "dobrý".
Nevíte, jestli výrobce povoluje použít pro motor 2.0 CRDI VGT 103kW oleje se sníženou HTHS viskozitou 2,9 mPa.s? Předepsáno je B4 (HTHS 3,5 mPa.s) nebo vyšší.
Se sníženou viskozitou jsou např. A5/B5, nebo pro motory s filtry pevných částic C1, C2.
Příp. lze nahradit B4 třídou C3 (stejná HTHS 3,5 mPa.s) ?
Jo a ještě jedna věc ... může mít tento motor (rok 2006) již filtr pevných částic? Jeden servisák mi tvrdil, že jo a druhý, že ne
Jaký olej lejete vy? Já zatím Mogul Extreme (B4), ale nevím, nakolik je "dobrý".
- Reklama
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Má filtr pevných částic a olej používej aby tam bylo C3
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
U nových olejů je většinou už s B4 i to C3 ... někde píšou jen C3, pak se v tom prase vyznej.
K tomu filtru pevných částic - v týdnu budu auto zvedat - víš, jak to asi vypadá a kde je přesně umístěn?
K tomu filtru pevných částic - v týdnu budu auto zvedat - víš, jak to asi vypadá a kde je přesně umístěn?
-
- **
- Příspěvky: 110
- Registrován: 15 lis 2009, 12:38
- Bydliště: Martin, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Najvacsiu istotu budes mat ked tam nalejes to co doporucuje vyrobca. Neviem co vsetci zacinaju spekulovat nad olejmi. Daj tam to co tam ma byt.
Hyundai Accent 1.5 12V 1997
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Nevím jak to máte v příručce u Tuscona, ale možná je příčinou takovéhle diskuze nepřesně uvedené parametry olejů v příručce k vozu. Každopádně bylo mi doporučeno užívat do Santy VGT olej 5W30 A3 B4 , filtr pevných částic nemám. Ale tato viskozní třída je uváděna v příručce pouze do +10 C tak svádí k užívání v příručce neuvedeného oleje 5W40 který ale se právě v turbu může může z důvodu vyšší hustoty a tím menšího průtoku turbem pálit a způsobí zničení turba. Turbo se vlastně tím olejem i chladí a tak ho dost potřebuje. Do všech podobných motorů (od VM motori, Kia, Chevrolet) se běžně a celoročně lejou 5W30...... a netuším proč Hyundai to teplotní omezení na +10C uvádí
Jinak DPF, nebo filtr pevných částic bývá umístěn zhruba uprostřed vozu a je to takový asi 1 metr dlouhá a cca 15-20cm tlustá roura která má na vstupu a výstupu čidla, tudíž se tam vedou nějaké dráty, tedy pokud za katem nejdeš podobný bazmek do kterého vedou nějaké dráty (čidla by měla být minimálně 3) máš tam ten slavný DPF
Jinak DPF, nebo filtr pevných částic bývá umístěn zhruba uprostřed vozu a je to takový asi 1 metr dlouhá a cca 15-20cm tlustá roura která má na vstupu a výstupu čidla, tudíž se tam vedou nějaké dráty, tedy pokud za katem nejdeš podobný bazmek do kterého vedou nějaké dráty (čidla by měla být minimálně 3) máš tam ten slavný DPF
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Ano filtr pevných částic je uprostřed. Jinak olej má být Castrol Magnatec C3 5W-30.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Hoši vy nevíte že všechny oleje pro českou republiku se stáčejí v Kralupech a to od dvou výrobců!!!
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
to by mě zajímalo jak to ty obchodníci dělaj, když mi objednal olej z ciziny, přijde hezky zabalenej v krabici...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
ale já jsem se o dodávkách z ciziny nezmiňoval!!
Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW
Včera jsem dělal "servis" při 90tkm, olej jsem nalil Mogul 5W/30, B4/C3, DPF jsem našel A to jsem žil v přesvědčení, že ho tam nemám ...