Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od suah »

lada 71: Ako vypocet nie je zly, len je prilis vseobecny. U jednotlivych ludi sa to moze lisit o tak velke sumy, ze vlastne rozhodne o tom, ci je vyhodnejsi diesel alebo benzin..
1) Cena paliva. Vychadzame z nejakeho nejasneho predpokladu, ze s benzinom sa da jazdit za 7 a s naftou za 5,5. Cize rozdiel nejaky liter a pol. [-X To je sice pekne, ale ked kupim auto nejakemu obchodnemu zastupcovi, ktory bude jazdit 150-160 po dialnici, tak ten rozdiel este narastie, kludne aj na trojnasobok. Alebo ked bude vozit plne auto (ci uz ludi alebo roznych hluposti). Naopak, pri plynulej, relativne pomalej jazde s lahkou nohou a autom moze byt rozdiel aj pod liter. Cize po 150k km, co sme si stanovali ako moralnu zivotnost auta, moze byt rozdiel na palive aj 200k CZK, aj 50k CZK. Zalezi od pouzitia..
2) Servisne prehliadky. Opat strasne individualne. Jednak je podla mna dost velka skupina ludi, ktori za rok najazdia max. 20k a teda chodia na prehliadky raz rocne (bez ohladu na to, ci maju diesel alebo benzin) a jednak vymena oleja po 30k? (hlavne, ak to bolo dosiahnute na kratkych trasach) Nastavenie geometrie po 30k? (na nasich cestach) Hmm..kazdy je strojcom vlastneho stastia. Cize prehliadky u nafty rozhodne lacnejsie nevyjdu, jedine za klasickeho prepokladu, ze auto je najma dialnicne priblizovadlo..
Nehovoriac o potencionalnych zdrojoch (relativne) obrovskych vydavkov, ako su trysky zanesene od kvalitnej nafty, filter pevnych castic, obcas nejake zapecene turbo, ktore zaruka velmi nepokryje a pokial sa vyskytnu este pred predajom auta, do vypoctov to zasiahne pomerne kvalitne.

Kazdopadne, nechcem nejako znevazovat nakup nafty, len si myslim, ze u nizsej strednej to stoji za dobre zvazenie a denno-denne benefity pri tankovani nemusia pokryt zvysene naklady za dobu zivostnosti auta. Ale ako clovek s benzinom by som uvital aspon vyrovnanie spotrebnych dani :lol: A teraz do mna.. :twisted:
Reklama
 

Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od vlado1979 »

Do mesta a na krátke trasy nafta nemá zmysel aj pri najazdení relatívne veľa km ročne. Pri dlhých presunoch po dialnici je už o čom uvažovať.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od lada 71 »

matysekul: Taky už jsem si všiml, že tu je někdo ze Štětí. Ale když píšeš skorosoused, tak to asi pocházíš z nějaké vísky kolem. Jinak, máme téměř stejné auto. Já jsem Hyundaista od 07/2010. I30 Comfort CRDi 85kW, modrá metla Vivid Blue, ale mám kratší verzy, ty máš mám takový dojem CW. Tak můžeme někdy udělat "mini sraz" ve Štětí a já se rád od tebe dozvím nějaké fígle, ohledně íčka. Zatím jsem s tím spokojen, ale nějaké drobnosti by se našli.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

Mates je primo ze steti...:)
taky bych dal nejakej srazek, za Matesem do Steti jezdim, tak kdybych ti nevadil, prijedu...:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
novaki
Příspěvky: 9
Registrován: 02 úno 2010, 13:19

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od novaki »

Ahoj všichni,
ničeho se nedoberete.Každý má svojí pravdu a tak je to v pořádku.
Já mám naftu 85kW s filtrem pevných částic,najeto 34000km.
Tankuji u značkových čerpadel a přidávám vif.Vše je zatím O.K.
Podle mě je motor to nejlepší na autě.
i30cw 1.6CRDi 85kW 6st. Crystal White
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Ruska.ruleta píše:Vibrace motoru se přenášejí na volant, po delší jízdě nad 50 km je to už nepříjemné "brnění" v rukách. Reklamoval jsem to, reklamace zamítnuta :(((
RR
TAK PROBLÉM VYŘEŠEN !!!
vzhledem k tomu, že nemám již zájem cokoliv zde komentovat hlavně po nadávkách na mou osobu a mou rodinu v jiném tématu (docella by mě zajímalo, k čemu je tu admin :(

Servis :hyu: nic nechtěl řešit, musel jsem sám zjistit příčinu. Oprava je velice jednoduchá, až triviální.
Kdo má stejný problém s vibrujícím volantem u CRDi, nech píše na PM.

RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od matysekul »

Kde je admin netusim a ani netusim,proc si davas do podpisu takovy citat,kdyz nejsi schopen pochopit vtip a nadsazku. Neber se tak vazne ;)
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od lada 71 »

Ruská ruleta: Nikdo na tvou osobu a rodinu v předešlích příspěvcích neútočil!!! Mám dojem, že jsi přez příliš vztahovačnej a hledáš problémy tam, kde nejsou. Přijeď v sobotu 16.4., na sraz na Děčínský Sněžník, posedíme, pojíme, popijeme, pokecáme o autech a o životě a bude nám fajn. Úsměv, veselou náladu a manželku vem s sebou :D/
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

Ták borci, teď něco ode mě! :mrgreen:

Jezdím mám cca 3 měsíce i30cw crdi 66kw.7
Ten kdo tady říká, že 66kw nebrat, že je slabý, tak ten tímto autem nikdy nejel.
Pokaždé, když autem jedu, nechápu, jak autíčko hezky táhne, na dálnici, když se na mě někdo lepí, jen přišlápnu plyn a jedu.
Ve městě se benzíňáky nechytaj ani náhodou, protože stačí šlápnout na plyn a všechny benzíňáci zůstávaj vzadu. Na trojku to dá z 30tky na stovku jako nic a řidič benzínu musí řadit a řadit.

Je fakt, že zrychlení není např z 100 na 160 za 2 sekundy, ale za 4.
V rychlostech nad 130 zrychluje pomaleji, ale naprosto jistě. Plně naložený auto, při zapnutém tempomatu, zařazenou 6tkou nemá problém s žádným kopcem. Samozřejmě, když chci v kopci plně naloženej zrychlit z 130 na 160, je lepší podřadit na 5(pochybuji, že 85kw verze to má jinak).
Ale kdybych chtěl auto co zrychluja plně naložený do kopce ze 100 na 160 za 2 s, tak si koupím 2litrovej bavorák, nebo audi a to jsou auta o několik řádů výše. A řekněme si upřímně, k čemu to je dobré? Rychlosti nad 160 si člověk může užít jen na některých částech německý dálnice a náklady jsou nepoměrné.

Mám i takový pocit, že je u 1,6ky těch 66kw omezeno softwarově, protože při zapnutí tempomatu auto zrychluje rychleji, než s nohou na plynu.
Jediný co mě trošku vadí je spotřeba, zatím jezdím na 6,8 nafty na 100.
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

standas píše:Na trojku to dá z 30tky na stovku jako nic a řidič benzínu musí řadit a řadit.
Hele a uz jsi to svoje auto opravdu ridil nebo ses ted probudil? :mrgreen:
Promin, ale to cos napsal je do posledniho puntiku nesmysl.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

Jojo, mám najeto teprve 1800, ale za tím co jsem napsal si stojím!
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

1/ 100-160kmh za 4s? Chci videt. Mozna bych poprosil i o ten dvoulitrovej baworak, co to zvladne za 2s. Klidne mi postaci video po rovince.
2/ ze mas trojku AZ :lol: do stovky je pekny, ja do 150kmh a radit nemusim od triceti - vzdycky bude benzinak min radit, ma totiz vetsi rozpeti otacek
3/ jak 66kW si lze odvodit treba z TDI Octavie...jezdit se s tim da, je to hlucnejsi, zere to vic nez 85/94kW, ale normalnim lidem to bohate staci
4/ logicky mas jiny soft nez 85/94kW, nemas napriklad VGT, ale WGT

Jedine s cim s tebou souhlasim je to, ze se zarazenou sestkou se to v nasich podminkach diky vysokymu kroutaku chova jako tank a vyjede kde co.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

Stopkama jsem to neměřil, takže ty sekundy jsou +- spíš pocitově. U nafťáku máš mnohem větší rozpětí kdy zařadit než u benzínu(benzin ti v malejch otáčkách chcípne).
Nevidím jediný důvod, proč by měl být 66kw hlučnější než 85kw. Spotřeba by papírově měla být stejná jak u 85 kw., ale jak jsem psal já jezdím za 6,8 a v papírech je 4,9. Navíc jsou obě dvě verze 1,6tky a co jsem četl tak 66kw je to samé co 85kw jen softvarově potlačen výkon a to z toho důvodu, že v některých zemích se platí pojištění dle výkonu a ne obsahu.
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

Jaký je rozdíl mezi VGT a WGT?
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8148
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Mexican »

ako majitel & fanusik CRDi musim povedat : Hahahahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahha.. zo 100 na 160 za 4 sekundy.. hmm pozrite napr sem:

Accent 82kW CVVT (teda o slusne percento silnejsi a o par kg lahsi to dal za 15 sekund)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“