2,5 CRDi a chiptuning
Moderátor: Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
2,5 CRDi a chiptuning
V poslední době stále častěji koketuju s myšlekou trochu to našťavit a hlavně krotit spotřebu. Na netu je u nás fůra firem co mi přehrají software v origo řídící jednotce, ale nenašel jsem nic joko u našich německých kolegů na allrad-starex.blogspot.com/ . Chtěl bych jen přidat další krabičku s možností přepínání a ne přehrávat původní. Další vec, která mi vrtá hlavou je, že se zaručují, že nedojde ke snížení životnosti nebo zhoršení emisí. Uvít jakékoli dlší info a nejlíp osobní zkušenosti (Kde, za kolik, jak to chodí, servis atd.).
- Reklama
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Moja H-1 má 5 rokov, 185000km čipnutá je 3,5roka (170PS 400Nm), jazdí v lete za 7,5-7,8l v zime tak 8,5-9l. Čipli mi to v "Profituning" v Bratislave a zatiaľ som spokojný.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Ake mas gumy(rozmer,typ) ty mas "zadokolku" ? kolko ti to zralo predtym? Davas aj nejake aditiva?
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Áno, je to zadokolka, pre mňa bola dôležitá nosnosť, lebo robím s papierom, hoci kratšia verzia a navyše Starex 4x4 je opticky určite krajší... Pneumatiky mám Michelin Agilis aj letné aj zimné, rozmer 205/70 R15 zosilnené. Aditíva nepridávam, ale zatiaľ moja H-1 neochutnala nič iné ako V-Power Diesel.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Už jsem si vybral firmu, ale po telefonickém rozhovoru s technikem mám trochu problém. Bylo mi řečeno, že se do auta dávaly dva druhy řídících jednotek. Bosch, se kterou není problém udělat cokoliv si budu přát a druhá (na jméno si nevzpomenu) se kterou nezmůžou nic. Taky mě ujistil, že mi to v servisu řeknou, ale jak už se stává nepřijemným pravidlem, kyselý ksichty v Hyundai CB mi neřekli nic, že to nemají jak zjistit (jen rozebrat a podívat na štítek na jednoce o které ani neví kde vlastně je). Varuji všechny před návštěvou servisu v Č.B. jen díky monopolu tady na jihu je trh ještě nepohřbil, jeijich neochota zdělovat jakékoli informace, pomohát řešit zákazníkův problém a výraz "Pane Bože co zase chce?" Mě vytáčí do ruda. Takový lidi nemají ve službách co dělat. Žil jsem v domění, že z VIN kódu a dalších čísel lze zjistit uplně všechno.
Může mi někdo poradit něž to začnu rozebírat?
Může mi někdo poradit něž to začnu rozebírat?
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Nazdaaar Karle zijes? No mal by tam byt Bosch EDC15/15+ obidva typy chipuju napr. tu http://www.profituning.sk/chiping?bid=16 a ked ti to nevie povedat priamo v tej chipovacej firme,tak ruky prec,ved ked to napichne na stroj,tak presne zisti aky typ riadiacej jednotky mas v masine.Inac nachadza sa pod sedadom vodica,akurat treba odskrutkovat este plechovy kryt(ten sa mi nepodarilo,su tam srouby s krizovou hlavou a nepouzil som uderovy sroubovak na povolenie)preco by si ty ako zakaznik mal zistovat,aku mas ECU?????
PS edit: takze sa asi mylim,co sa tyka umiestnenia,myslel som ze je pod sedadlom,ale na jednom fore spominali,ze je v pristrojovke,tak som otvoril Microcat a kua,fakt,podla tvaru to vypada,ze je fakt pod pristrojovkou a pod sedadlom je nieco ine.Vyhoda,neutopime ECU
PS edit: takze sa asi mylim,co sa tyka umiestnenia,myslel som ze je pod sedadlom,ale na jednom fore spominali,ze je v pristrojovke,tak som otvoril Microcat a kua,fakt,podla tvaru to vypada,ze je fakt pod pristrojovkou a pod sedadlom je nieco ine.Vyhoda,neutopime ECU
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Dík za info. Jasně ve firmě mi to řeknou, jen jsem to chtěl vědět než tam pojedu ( firma je v praze) a na slovensko je to trochu z ruky.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
U známého v autoelektro servisu mi to mapojil na počíač a hned mě ujistil, že tam mám Bosch. Trvalo to asi deset minut, fakt nevim proč s tím u nás v hyundai servise dělali takový drahoty, jestli čekili že je budu prosit nebo co, fakt nevim.
No výsledkem je, že je načipováno
Z 103kW na 126kW a z 315Nm na 380Nm. První dojmy jsou příjemný, jako by vám z auta sebrali tak 500kilo. Lehčeji se rozjíždí a nad 2000 tisíce otáček když se roztočí turbo to jede jako dělo. Se spotřebou ještě počkám, mám to tam chvilku. Při zachování stylu jízdy tomu nemusim tak šlapat na krk, takže by to nemuselo tak žrát (teď v zimě jezdim za 11litrů ) škoda jen že mi to asi dlouho nevydrží, za chvilku si zviknu a pak budu jen o trochu svižněji a žrát to bude zase
Dělala mi to firma ProfiChip z Brna za 4990kč a přijeli kemě domů trvalo to asi půl hodiny. Přehrávala se řídící jednotka a původní systém mám zálohovaný na CD. Původně sem chtěl zajet k nim na provozovnu do Prahy a nechat to změřit na brzě před a po, abych věděl o kolik to přišlo za těch osm let provozu a okolik to nakyne skutečně. No přijeli ke mně, měl to cestou k jiným zákazníkům a nic mi nepřiúčtoval. Teď mě to trochu hlodá
No co dělat, auto jede a jede líp, to mi musí stačit.
No výsledkem je, že je načipováno
Z 103kW na 126kW a z 315Nm na 380Nm. První dojmy jsou příjemný, jako by vám z auta sebrali tak 500kilo. Lehčeji se rozjíždí a nad 2000 tisíce otáček když se roztočí turbo to jede jako dělo. Se spotřebou ještě počkám, mám to tam chvilku. Při zachování stylu jízdy tomu nemusim tak šlapat na krk, takže by to nemuselo tak žrát (teď v zimě jezdim za 11litrů ) škoda jen že mi to asi dlouho nevydrží, za chvilku si zviknu a pak budu jen o trochu svižněji a žrát to bude zase
Dělala mi to firma ProfiChip z Brna za 4990kč a přijeli kemě domů trvalo to asi půl hodiny. Přehrávala se řídící jednotka a původní systém mám zálohovaný na CD. Původně sem chtěl zajet k nim na provozovnu do Prahy a nechat to změřit na brzě před a po, abych věděl o kolik to přišlo za těch osm let provozu a okolik to nakyne skutečně. No přijeli ke mně, měl to cestou k jiným zákazníkům a nic mi nepřiúčtoval. Teď mě to trochu hlodá
No co dělat, auto jede a jede líp, to mi musí stačit.
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Děkuju za informace. Taky o tom uvažuji, ale pořad né a né se rozhoupat. Zajímala by mě ta spotřeba po chipu .
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Nuz teraz chod Karle na nejaku nezavislu valcovu stolicu,daj to odmerat,aspon budes mat istotu,ze ti neskreslili vysledky pri merani u nich(tych,co cipovali) som cital,ako sa lahko daju zmanipulovat tie vysledky na brzde. Ale vari to mas OK,spravene poriadne.
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
no a myslite ze jde nacipovat i ten starsi typ? mam namysli rv.99 59 kw?
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
nevim,zisti,chod na nejaku stranku a zadaj mitsubishi a tvoj motor a budes vediet. Ty mas riadiacu jednotku? Ak ano,tak by to mohlo ist.Vyhoda pri nasom motore je,ze existuje totozny motor so 125kW,cize chip z 103kW verzie na vyssi vykon by nemal priniest ziadne rizika na jeho zivotnost,hmm
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Pokud zaznamenal pozitivní rozdíl a je spokojen, je zbytečné vyhazovat prachy za měření.
Jistě by neukázalo přesně slibovaný nárust, ale důležité je, že ke zlepšení došlo a řidič je schopen zlepšení zaznamenat.
Levnější a lepší je si najet nějaký kopec a odměřit si rychlost (km, ne kvalt), jakou ho zdolám před a po čipu.
Jistě by neukázalo přesně slibovaný nárust, ale důležité je, že ke zlepšení došlo a řidič je schopen zlepšení zaznamenat.
Levnější a lepší je si najet nějaký kopec a odměřit si rychlost (km, ne kvalt), jakou ho zdolám před a po čipu.
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Už jsem tu doporučoval firmu Camp Performance, najdete na mereni-vykonu.cz.
Mám vynikající zkušenost, změří auto před a po chipu, dají graf o průběhu výkonu a točivého momentu. Zkušenosti za volantem jsou vynikající. Okamžitý zátah, žádná turbodíra, auto jde lépe za plynem, klesla spotřeba. Fakt je, že člověk jezdí více dynamicky, svádí to k předjíždění. Prostě radost jezdit. Vzhledem k tomu, že výkonové parametry motorů jsou často upraveny jen kvůli marketingu, netřeba se rozumného chipování bát. V mém případě mechanický základ motoru 2 l 83 kW má v poslední verzi 11O kW a výrobce neuvádí pokles životnosti. Ale doporučuji - kvalitní syntetický olej každých 15 tisíc km a při tom měnit filtry nejen olejový, ale i vzduchový. A do každé nádrže aditiv VIF diesel.
Mám vynikající zkušenost, změří auto před a po chipu, dají graf o průběhu výkonu a točivého momentu. Zkušenosti za volantem jsou vynikající. Okamžitý zátah, žádná turbodíra, auto jde lépe za plynem, klesla spotřeba. Fakt je, že člověk jezdí více dynamicky, svádí to k předjíždění. Prostě radost jezdit. Vzhledem k tomu, že výkonové parametry motorů jsou často upraveny jen kvůli marketingu, netřeba se rozumného chipování bát. V mém případě mechanický základ motoru 2 l 83 kW má v poslední verzi 11O kW a výrobce neuvádí pokles životnosti. Ale doporučuji - kvalitní syntetický olej každých 15 tisíc km a při tom měnit filtry nejen olejový, ale i vzduchový. A do každé nádrže aditiv VIF diesel.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20 led 2011, 09:36
Re: 2,5 CRDi a chiptuning
Zdravím, taky přemýšlím o chipu, ale nezkoušel někdo zaslepit AGER ventil, mělo by to mít vliv na záběr turba. Motor by měl mít stálý tlak. Sníží se tím taky spotřeba a zlepší náběh turba.
Nemá někdo zkušenost.
Nemá někdo zkušenost.