Dálkové ovládání
Moderátor: Moderátoři
Dálkové ovládání
Zdravím, chtěl bych poprosit o radu, jest-li má někdo zkušenost kam připojit dálkové ovládání centrálního zamykání. Vůz je z roku 2010. Díky...
- Reklama
Re: Dálkové ovládání
jak to myslíš - novou montáž kompletu, nebo si myslíš , že tam je modul a jen jej aktivovat ?
každopádně pokud to nemá dálkové ovládání pak se musí vložit celý modul ,
takže specifikuj dotaz
každopádně pokud to nemá dálkové ovládání pak se musí vložit celý modul ,
takže specifikuj dotaz
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Dálkové ovládání
Myslím vložit celý modul, nemá to dálku. Dělal jsem to u Octavie a tam to nebyl problém. Tady nemohu najít řídicí jednotku centrálního zamykání.
Re: Dálkové ovládání
dle mne řídící jednotak tam asi nebude,raději se zeptej v servise, můžu se podívat u tchána, mu přidali jednotku dálkového ovládání origo v servise,ale kde ji zapojili jsme se nedívali,skusím ti to zjistit
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Dálkové ovládání
pokud neni dalka orig. musi se vytahnout ovladani ze dveri ridice.Neni tam motorek.pak se tam muze doda neorigo a dopoji se to do svazku.central se ovlada ze dveri ridice.
Sbaro
Sbaro
Re: Dálkové ovládání
Dělal jsem montáž dálkového ovládání Jablotron CL-305CLIK na Hyundai i20. Důvod byla ztráta klíče. Nechtěli jsme měnit zámky. Cílem bylo otevírat auto dálkáčem. V případě otevření klíčem se spustí poplach a nelze nastartovat. Postup není zcela jednoduchý a není určitě pro elektrozačátečníky. Celé zapojení se dělí na tři části. Zapojení dálkového ovladače, zapojení alarmu a zapojení pro nenastartování auta.
Zapojení dálkáče spočívá v zapojení ovládání dveří a signalizace blinkry. Jednoduše lze zapojit signalizaci blinkry. Dvěma šrouby se vyndají zadní světla, na žárovce blinkru jsou dva dráty, na jednom z nich se při blikání objevuje napětí. Na ten vodič se napojí vodič ovládání blinkrů přímo z jednotky jablotron. Nehledal jsem vodič ve svazku, ale natáhl jsem nový. Stejně tak na druhé straně. Složitější je ovládání dveří. Servo ovládající dveře má čtyři vodiče. V odemčeném stavu jsou všechny ukostřeny. V uzamčeném se jeden "odkostří". Jednotka Jablotronu dává pouze spínací impulsy. Proto jsem pro otevírání a zavírání dveří použil této jednotce ještě dvě dvojitá relé zapojená jako monostabilní klopný obvod. Princip tohoto monostabilního obvodu je jednoduchý. Relé, které sepne jednotka jablotronu přivede ze své druhé jazýčkové části napětí na svoji řídící cívku. Tím zůstane trvale sepnuté, stejně jako funguje tyristor, který by bylo možné též použít. Rozpojení se provede druhým relé, které je zapojeno v sérii s řídící cívkou prvního relé. Impuls jednotky jablotron přepíná jazýček relé na kostru a"z kostry". V zamčené stavu neodebírá proud, v otevřeném stavu 50mA. Ovládací výstup relé doporučuji zapojit na dveře spolujezdce, aby zůstala aktivní možnost ovládání centrálu knoflíkem na dveřích řidiče. Konektor, kde vodiče ze dveří končí je pod volantem. Na dvou vodičích bude docházet při zamčení dveří ke změně kostry. Podle toho lze vodiče identifikovat. Vodič od spolujezdce je nutné přestřihnout a napojit se na část u konektoru. Nutná demontáž spodní části přístrojové desky na straně řidiče. Je to pár šroubů a klipů.
Zapojení alarmu je snadné. Kostřící vodič dveřního spínače se připojí na výstup DOOR jednotky jablotronu. Napětí které se objevuje při sepnutí spínací skříňky se přivede na vstup KEY. Lze ho brát z pojistkové skříňky.
Zapojení "nestartování" lze provést mnoha způsoby. Přerušením vodiče spojkového čidla, přerušením napětí zapalovací cívky atd.
Případné dotazy adresujte na fiba.vp@seznam.cz
Zapojení dálkáče spočívá v zapojení ovládání dveří a signalizace blinkry. Jednoduše lze zapojit signalizaci blinkry. Dvěma šrouby se vyndají zadní světla, na žárovce blinkru jsou dva dráty, na jednom z nich se při blikání objevuje napětí. Na ten vodič se napojí vodič ovládání blinkrů přímo z jednotky jablotron. Nehledal jsem vodič ve svazku, ale natáhl jsem nový. Stejně tak na druhé straně. Složitější je ovládání dveří. Servo ovládající dveře má čtyři vodiče. V odemčeném stavu jsou všechny ukostřeny. V uzamčeném se jeden "odkostří". Jednotka Jablotronu dává pouze spínací impulsy. Proto jsem pro otevírání a zavírání dveří použil této jednotce ještě dvě dvojitá relé zapojená jako monostabilní klopný obvod. Princip tohoto monostabilního obvodu je jednoduchý. Relé, které sepne jednotka jablotronu přivede ze své druhé jazýčkové části napětí na svoji řídící cívku. Tím zůstane trvale sepnuté, stejně jako funguje tyristor, který by bylo možné též použít. Rozpojení se provede druhým relé, které je zapojeno v sérii s řídící cívkou prvního relé. Impuls jednotky jablotron přepíná jazýček relé na kostru a"z kostry". V zamčené stavu neodebírá proud, v otevřeném stavu 50mA. Ovládací výstup relé doporučuji zapojit na dveře spolujezdce, aby zůstala aktivní možnost ovládání centrálu knoflíkem na dveřích řidiče. Konektor, kde vodiče ze dveří končí je pod volantem. Na dvou vodičích bude docházet při zamčení dveří ke změně kostry. Podle toho lze vodiče identifikovat. Vodič od spolujezdce je nutné přestřihnout a napojit se na část u konektoru. Nutná demontáž spodní části přístrojové desky na straně řidiče. Je to pár šroubů a klipů.
Zapojení alarmu je snadné. Kostřící vodič dveřního spínače se připojí na výstup DOOR jednotky jablotronu. Napětí které se objevuje při sepnutí spínací skříňky se přivede na vstup KEY. Lze ho brát z pojistkové skříňky.
Zapojení "nestartování" lze provést mnoha způsoby. Přerušením vodiče spojkového čidla, přerušením napětí zapalovací cívky atd.
Případné dotazy adresujte na fiba.vp@seznam.cz