Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Moderátor: Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
No dalo to trochu práce vymyslet jaký ohyb udělat dřív a taky sem potřeboval takový jednoduchý přípravek, protože osy ohybů se někde kříží a dělal jsem to normálně na velký ohybačce. Jen ten přední ohyb je "do zatáčky" a ten jsem tam vymlátil kladivem, ne přes kolejnici , ale přes kulatinu.
- Reklama
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
to musela byt dobra ohybacka na 5mm hlinik ja mam doma jednu do 1m dlzky,ale to je tak do 2mm hrubky,hlinik je asi najlepsi matros,ale neviem ci zozeniem taky za rozumnu cenu a ci to nebudem musie robit z oceloveho plechu a vhodne to vystuzit,to mozem ohybat aj na tej mojej ohybke a komplikovanejsie tvary mozem zvarit,hmm.Ty mas Karle vyhodu v moznosti spracovavat kovo material profesionalne,ze? Za taketo zakrytia ako si spravil by ti chlapci ruky poodtrhali od zaujmu
PS ja akratne zhanam tie skladacie stolicky,trosku sa to komplikuje,v USA ich nemaju na sklade este,vraj az v auguste,to je neskoro,u nemcov a cechov vyjdu skoro na stejno 63€/1650Kc plus doprava,tak nefim,asi od nemcov a poslat do UK,ved hladame dalej .Dalej vstrekovace,Hi-lift,baterka,GPS alarm,nejake nerezove riady a podobne blbosti. Zakrytia pridu na radu asi az na buduci rok,nebude casu sa s tym babrat tento rok.
PS na amazon.com maju nejaku chybu na stranke,neda s tam objednavat,nepracuje im presmerovavanie,kua
PS ja akratne zhanam tie skladacie stolicky,trosku sa to komplikuje,v USA ich nemaju na sklade este,vraj az v auguste,to je neskoro,u nemcov a cechov vyjdu skoro na stejno 63€/1650Kc plus doprava,tak nefim,asi od nemcov a poslat do UK,ved hladame dalej .Dalej vstrekovace,Hi-lift,baterka,GPS alarm,nejake nerezove riady a podobne blbosti. Zakrytia pridu na radu asi az na buduci rok,nebude casu sa s tym babrat tento rok.
PS na amazon.com maju nejaku chybu na stranke,neda s tam objednavat,nepracuje im presmerovavanie,kua
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Ohybačka je opravdu macek a hliník je někčí něž ocel. Teď už bych to dělal jinak. Zase z hliníku, ale jak píšeš z víc kusů trocu složitější a posvařované. Jinak ta tabule plechu 5mm 1500x1700, kterou jsem na to rozřezal stála asi 1600 kč a práce je moje, pochopitelně zadarmo . Takže žádná velká rána to není.
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
A uměl bys to udělat ještě jednou Když jsme ti jihočešiKarel Švarc píše:Ohybačka je opravdu macek a hliník je někčí něž ocel. Teď už bych to dělal jinak. Zase z hliníku, ale jak píšeš z víc kusů trocu složitější a posvařované. Jinak ta tabule plechu 5mm 1500x1700, kterou jsem na to rozřezal stála asi 1600 kč a práce je moje, pochopitelně zadarmo . Takže žádná velká rána to není.
STAREX 4x4..... trochu nahóru a MT pneu
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
No uměl, ale ty by ses měl ptát jestli udělam a to tě musím zklamat. Fakt sorry, ale nechci se stím zlobit a memám na to čas, každou volnou chvilku, a teď jich zrovna moc nemám, věnuju tý mojí piksle. Mám toho rozdělanýho tolik, že nevim kam dřív. Chtěl bych dodělat aspoň něco než začnou dovolený.Teď mě ještě brzdí finance a problémi se špatnýma dílama. Dělal jsem to postupně podle šablon a pořád ležel pod autem, kdybys to ale hodil na výkres tak ti to ve firmě (Qartal nebo Fr.Kopřiva) udělají a ani by nemuselo stát moc peněz. Protože, jak už jsem psal, původní místa uchycení nešla použit nebo se nehodila, přivařil jsem si úchyty kde jsem uznal za vhodné a pak se pral s kartonem na šablony, potom systémem pokus-omyl trefoval úhly ohnutí. Dělal jsem to zbytečně složitý, protože jse to chtěl mít z jednoho kusu, ale niní to dobrej nápad, je to kusanec a blbě se to tam dává, navíc když sem s tím sebral šutr a pak to sundal kvůli rovnání už mi to tam nesedělo a musel jsem to upravit. Omlouvám se, že jsem tě zklamal.
Ze dvou kusů to budeš mít jednoduší na rozměření, práci i montáž. Ty odkazy od Oltciťáka nejsou vůbec špatný, přinejmenším se můžeš inspirovat.
Ze dvou kusů to budeš mít jednoduší na rozměření, práci i montáž. Ty odkazy od Oltciťáka nejsou vůbec špatný, přinejmenším se můžeš inspirovat.
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Někdy vloni jsem našel na www. neumax.cz ochranný štít SHERIFF pro H-1WD. inzerovali ocel 2mm, na vanu a převodovku, samostatná instalace bez vrtání, dodání do 21 dní, cena 5 021,- Kč vč. DPH Ahoj Fík.
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Díky, vůbec nic se neděje, chtěl jsem si to jenom usnadnit, kartón, nůžky, fixa bude dobrá volbaKarel Švarc píše:No uměl, ale ty by ses měl ptát jestli udělam a to tě musím zklamat. Fakt sorry, ale nechci se stím zlobit a memám na to čas, každou volnou chvilku, a teď jich zrovna moc nemám, věnuju tý mojí piksle. Mám toho rozdělanýho tolik, že nevim kam dřív. Chtěl bych dodělat aspoň něco než začnou dovolený.Teď mě ještě brzdí finance a problémi se špatnýma dílama. Dělal jsem to postupně podle šablon a pořád ležel pod autem, kdybys to ale hodil na výkres tak ti to ve firmě (Qartal nebo Fr.Kopřiva) udělají a ani by nemuselo stát moc peněz. Protože, jak už jsem psal, původní místa uchycení nešla použit nebo se nehodila, přivařil jsem si úchyty kde jsem uznal za vhodné a pak se pral s kartonem na šablony, potom systémem pokus-omyl trefoval úhly ohnutí. Dělal jsem to zbytečně složitý, protože jse to chtěl mít z jednoho kusu, ale niní to dobrej nápad, je to kusanec a blbě se to tam dává, navíc když sem s tím sebral šutr a pak to sundal kvůli rovnání už mi to tam nesedělo a musel jsem to upravit. Omlouvám se, že jsem tě zklamal.
Ze dvou kusů to budeš mít jednoduší na rozměření, práci i montáž. Ty odkazy od Oltciťáka nejsou vůbec špatný, přinejmenším se můžeš inspirovat.
Spíš mě zaráží, jak píšeš, že všechen čas věnuješ svýmu autu, zeptám se, to jako úpravy, nebo opravy
Nevim, jestli mám mít strach, je to můj první korejec a v mym okolí (a to auta prodávám) nikdo s Hyundajem zkušenosti nemá a rád bych s tou věcí cestoval a spal v ní a ofroudil s ní a tak
Je jasný,že takhle to s Rexem už nikdy nebude, ale rád bych nabral zkušenosti od někoho, kdo v terénu auto aspoň trochu používal, páč předpokládám, že kopie myšáckýho podvozku je záruka kompromisu jízdy na i mimo cestu
- Přílohy
-
- Ukrajina 2009-150.JPG (188.97 KiB) Zobrazeno 5323 x
STAREX 4x4..... trochu nahóru a MT pneu
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Od všeho trochu. Nejdřív si vymyslim nějakou vychytávku, pak ji začnu dělat a v tom se posere nějaká součástka na druhy straně auta, takže pak toho mám na práci víc než stihnu. Samozřejmě opravy mají přednost. Nevím jak moc si si to tu pročítal, ale pár poruch se tu už řešilo. Teď napřiklad řeším brzdy. Chci vyměnit kotouče s destičkama (v loni mi zatuhl levý třmen a kotouč se sjel víc než je vhodné) a bubny s čelistma (tam je zase ovalita a už sem to nechal jednou přesoustružit). Všechno to trvá strašně dlouho, než si vyberu dodavatele, než to přijde a pak zjistim, že díly co mi přijdou nesedí a během toho sem musel nechat udělat kardan. Rozpočet se kratí a jak mám pak řešit nějaký úpravy. Když se sere tak se sere. Nadruhou stranu nejsou to neobvyklý závady a podkaly by mě ikdybych měl jiný auto. Snad kromě problémů s řazením čtyřkoly, ale to už je snad vyřešeno spolehlivě.
V terénu jsem spokojenej, kam sem ho poslal- tam projel, ale musíš mít střízlivý odhad. Absence mezimápravového difu mu v terénu spíš pomáhá a to zkížení taky není tak zlý. Na muldě de za předkem a zadek budeš mít ve vzduchu stejně. Obavy mám z bočního náklonu a rada co sem dostal, že nejlepší svahoměr je hnědá čára v trenkách mě sice pobavila, ale neuspokojila. Chtělo by to rozšířit a snížit těžiště, bohužel možnosti jsou dost omezené. Auto používám denně a tak to nemůže být zrovna Offspeciál, ale taková road dovolená po evropě sem tam s ofroadovou vložkou je celkem reálná. Jezdíme jen ve dvou a tak jsme pěkně v pohodlí se spoustou místa a ne namáčkaný ve střešním stanu.
Když si prolezeš i sesterská fóra, zjistíš že kolik je aut tolik je úprav. Každý máme jiný nároky.
V terénu jsem spokojenej, kam sem ho poslal- tam projel, ale musíš mít střízlivý odhad. Absence mezimápravového difu mu v terénu spíš pomáhá a to zkížení taky není tak zlý. Na muldě de za předkem a zadek budeš mít ve vzduchu stejně. Obavy mám z bočního náklonu a rada co sem dostal, že nejlepší svahoměr je hnědá čára v trenkách mě sice pobavila, ale neuspokojila. Chtělo by to rozšířit a snížit těžiště, bohužel možnosti jsou dost omezené. Auto používám denně a tak to nemůže být zrovna Offspeciál, ale taková road dovolená po evropě sem tam s ofroadovou vložkou je celkem reálná. Jezdíme jen ve dvou a tak jsme pěkně v pohodlí se spoustou místa a ne namáčkaný ve střešním stanu.
Když si prolezeš i sesterská fóra, zjistíš že kolik je aut tolik je úprav. Každý máme jiný nároky.
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Well Karol to napisal dobre Ono si treba stanovit priority,u teba Cibo je to horsie,lebo jazdis(alebo si jazdil) na offroade,tusim Samikovi,jestli se nepletu a ked presadnes do Starexa,to je ina vozba,tam kde si vdaka malosti a lahkosti Samika presiel,tam so Starexom nemas sancu,je vacsi,tazsi(omnoho)s vyssim taziskom.Bola by chyba ocakavat od neho plnihodnotne offroadove vykony,nie ze by to nedokazal po urcitych upravach,ale spytaj sa seba,preco si ho kupoval? Chces vozit rodinu aj na miesta mimo pevnej vozovky,pohodlne a bezpecne.To ti umozni na 100%. Je rozdiel ist s partiou offnadsencov testovat moznosti auta v terene a ist so svojimi najblizsimi a doviest ich bezpecne do ciela bez narusenia rodinnej pohody.Pretoze na tej zalezi a nie na tom,ze si presiel teren o ktorom si myslel,ze ho neprejdes a dolamal si pri tom auto.Ja ked chcem otestovat a znicit auto,tak mi staci vyjst 1 km za barak a dotiahnu ma s odtahovkou a nemusim sa vlacit 1000 km,aby som si znicil auto.To fakt nie. Moje priority pri vybere boli auto do 5m dlzky,vysky do 2m s pohodlnostou cestovania po cestach,pri zachovani rozumnej uspornosti jazdy a s moznostou jazdy na nezpevnenych komunikaciach so zvysenou trakciou na blate,snehu,piesku.nutorny priestor rieseny tak,aby sa dalo pohodlne prejst z prednych miest dozadu bez toho,aby som musel z auta vystupit.Starex mi to splna vsetko na 100%.Povodne po kupe som tiez spekuloval nad zadnou a prednou uzavierkou,velkymi gumami,bodyliftom,ale postupom casu prichadzam na to,ze je to zbytocne na nase ucely,pretoze to prinasa dalsie potreby,ktore sa musia riesit.Mna hneva napr. ten zadny samosvor,rad by som normalny,otvoreny dif a uzavieru k tomu,ale ked nebude,musim sa naucit zit aj s LSD.Radsej tu energiu a peniaze presuniem na zlepsenie zivota v aute pocas ciest,lebo to priamo ovplyvnuje nasu pohodu na cestach a nie fakt,ze vdaka uzavierke mozem ist o nieco tazsim terenom ako bez nej.Ale auto vzdy natrafi na svoje hranice moznosti(takisto ako ma hranice aj vodicova schopnost spravne diagnostifikovat teren a zvolit vhodnu taktiku prejazdu) cize je to vacsi boj o priority. Ja moje mam jasne dane,Karol takisto a ty si ich musis urcit. Dalej k tomu jazdeniu po terene,na cestach idem len do takych situacii,kde je viacmenej iste,ze ich prejdem,lebo jazdim sam,navijak nemam ani ine vyprostovadla.Ked ides s partiou,tak nad tym nerozmyslas,vhupnes do kazdej zablatenej jamy,ved niekto pomoze,ked to nedas vlastnymi silami,ale sam v cudzom prostredi si to sakra rozmyslis.Karol ma vyhodu,ze auto pouziva kazdodenne,ja len ked pridem na par dni na Slovensko(aj tak nevydrzim a idem niekde zapadnut ) Cize asi tolko moj pohlad na Tvoje otazky ohladom jazdy v terene.
PS urcite ale vsetkym doporucim ako zakladnu vec,vymena diskou za 7" sirky s ET=12mm,to auto sa ukludni,rozsiri,stabilita je vacsia uplne ucividne.To by mala byt prva uprava na tomto aute,potom tlmice a samo pneumatiky,tie rozhoduju o vsetkom. Ak chces nejake videa s off tematikou,pohladaj si na youtube gerbiH1,je to spanel,ktory s tym autom robil vsakovake blbosti,neskor,ked sa mu narodilo male dieta,tiez prehodnotil svoje potreby a teraz uz viacmenej len kempuje.Sledujem ho na jednom spanielskom fore. toto je napr. on http://www.youtube.com/watch?v=mU7roJce ... re=related
A co zvladnu tieto Delicy,to zvladne aj Starex,podvozok je ten isty...http://www.youtube.com/watch?v=5-bta0Ou ... ure=fvwrel
PS urcite ale vsetkym doporucim ako zakladnu vec,vymena diskou za 7" sirky s ET=12mm,to auto sa ukludni,rozsiri,stabilita je vacsia uplne ucividne.To by mala byt prva uprava na tomto aute,potom tlmice a samo pneumatiky,tie rozhoduju o vsetkom. Ak chces nejake videa s off tematikou,pohladaj si na youtube gerbiH1,je to spanel,ktory s tym autom robil vsakovake blbosti,neskor,ked sa mu narodilo male dieta,tiez prehodnotil svoje potreby a teraz uz viacmenej len kempuje.Sledujem ho na jednom spanielskom fore. toto je napr. on http://www.youtube.com/watch?v=mU7roJce ... re=related
A co zvladnu tieto Delicy,to zvladne aj Starex,podvozok je ten isty...http://www.youtube.com/watch?v=5-bta0Ou ... ure=fvwrel
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
V Samurai jsem snad ani nikdy neseděl, natož vlastnil (nic proti nim).
Offroadové expedice jezdím s Jeepem JK, ale jak už jsem v prvním příspěvku psal, Rexe jsem pořídil jako autobus na cestování s mojí rodinou mimo cesty s možností přespání v autě, páč třeba spaní s 2,5 letou dcerou v rumunsku v horách ve stanu je vo hubu. A vůbec nečekám od tohodle osobáku žádný zázraky, je mi jedno, že to nemá špéry, že je to vysoký , dlouhý atd. To pro cesty, kde to auto bude jezdit není důležitý.
Spíš se ptám na věci, které jsou oproti offroadům odlišné a které neznám a hlavně mi nikdo neumí v mym okolí poradit, protože tohle auto ani nikdy neviděli. Povinností, spíš radostí je auto trochu přizvednout, to prostě musí být, pneu 30" MT, oplechovat podvozek, vybádat bydlík. Vyšší podvozek nepotřebuju, kola mě budou stát zbytečně prachy, když mám 2 sady 29", ale prostě to chci
Offroadové expedice jezdím s Jeepem JK, ale jak už jsem v prvním příspěvku psal, Rexe jsem pořídil jako autobus na cestování s mojí rodinou mimo cesty s možností přespání v autě, páč třeba spaní s 2,5 letou dcerou v rumunsku v horách ve stanu je vo hubu. A vůbec nečekám od tohodle osobáku žádný zázraky, je mi jedno, že to nemá špéry, že je to vysoký , dlouhý atd. To pro cesty, kde to auto bude jezdit není důležitý.
Spíš se ptám na věci, které jsou oproti offroadům odlišné a které neznám a hlavně mi nikdo neumí v mym okolí poradit, protože tohle auto ani nikdy neviděli. Povinností, spíš radostí je auto trochu přizvednout, to prostě musí být, pneu 30" MT, oplechovat podvozek, vybádat bydlík. Vyšší podvozek nepotřebuju, kola mě budou stát zbytečně prachy, když mám 2 sady 29", ale prostě to chci
STAREX 4x4..... trochu nahóru a MT pneu
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
No tak vidíš, máš jasno . "To nevím, tohle auto jsem jěště neviděl" uslyšíš odevšud a není se čemu divit opravdu jich moc nejezdí. A taky na ně nikdo nic nedělá, takže si všechno musíš udělat sám- zato k obrazu svému
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Já vám řeknu kde jich jezdí mraky- této značky. Když sem jezdil po Egyptě tam jich je tisíce tam je tato značka v oblybě
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
aj v turecku,ale len zadokolky. S tymi pneu opatrne,ono sa tam da dat aj 33"(ked odrezes z naraznikov ) ale aby ti to auto utiahlo,s CRDi motormi nieje problem,ale tie starsie mozu mat problem potom s vykonom. Ohladom nacerpania info o prerabke mam oblubenu stranku(uz som sem daval link,ale zopakujem) http://www.foro4x4.com/foro/index.php?topic=3191.0 aurcite si vyberes na svoje potreby. Ohladom podvozku techniky auta je to krizenec Pajera 1 a 2.Ty by si nemal mat rozpajatelnu poloosu,iba zapinanie v redukcke a automaticke volnobezky,to sa zacalo davat od r.2002,cize ani tie klasicke problemy s podtlakovym ovladanim by ta nemali trapit,ale zasa budu volnobezky..
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
Tak volnoběžky mám manuální, za což jsem rád. Pneu rozhodně max těch 30", potom přesně jak říkáš, motor by to v tomhle případě těžko utáhnul a zároveň letí spotřeba nahoru, jsem tak na 80% rozhodnutej pro BFG KM2 30x9,5R15.
Furt bádám , jak vyřešit přizvednutí zadku Pera z Patrola fungujou výborně na Pajero, na tohle MHD to asi nikdo ještě nezkoušel.
V OffroadCB to řešili podložkama (jinak tenkrát jsem Rexe viděl snad poprvý a byla to láska na první pohled )
Trochu se mi ty podložky "nelíbí", ale je to vyzkoušený a je jich všude poměrně hodně a možná to snesou i origo tlumiče
Furt bádám , jak vyřešit přizvednutí zadku Pera z Patrola fungujou výborně na Pajero, na tohle MHD to asi nikdo ještě nezkoušel.
V OffroadCB to řešili podložkama (jinak tenkrát jsem Rexe viděl snad poprvý a byla to láska na první pohled )
Trochu se mi ty podložky "nelíbí", ale je to vyzkoušený a je jich všude poměrně hodně a možná to snesou i origo tlumiče
STAREX 4x4..... trochu nahóru a MT pneu
Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku
A urcite mas manualy? Ak ano,tak su zmenene,lebo original by mali byt automaty a tie sa serinkaju. Ohladom zadnych strun,vyhrabal som fotku,ked som menil zadne rameno(povodny majitel odtrhol na nom silentblok,tak som vymenil cele rameno) a vyska je 37cm a smerom k lozku ramena su uzsie,Pajo to ma riesene tusim inac,nema take siroke zadne ramena.Ved nieje nic jednoduchsie zhod rameno(staci iba predny cap)aby si mohol vybrat strunu a porovnaj s patrolackou.Tiez ma to zaujima,ak by to pasovalo,dam aj ja namiesto podloziek. Inac vsetci davaju podlozky na Starexy,niektori si dali robit struny na zakazku niekam do Ciech(nemcuri a rakusaci)ale za strasne prachy.Tlmice mozu ostat povodne,ale potom nebudes mat take preperovanie,moje tlmice maju asi o 6cm vacsie preperovanie,musel som upravovat drziak zadnej brzdovej trubky,lebo by sa roztrhla(dal som 5cm medzikus medzi drziak a ram,hadicka ostala povodna) Keby som ja mal teraz menit gumy,asi by som isiel do KM2,rozmer 235/85/16 a upravil trosku blatniky na spodku(len zaklepat staci) Vacsie gumy ani nie kvoli svetlej vyske,ale kvoli znizeniu otacok motora pri rychlych presunoch po dialnici,mimochodom pri mojich 30" ukazuje pri 160km skutocnej rychlosti asi 156 podla tachometra.
- Přílohy
-
- zadna-struna.jpg (75.57 KiB) Zobrazeno 5271 x