Tuhost řazení i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od mechoun »

Škoda, mohlo tu být o téma méně, kdybychom díky vědomostem cítili se synchrony. Mají totiž taky své meze :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Reklama
 

Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od laufas »

Vedomosti vyzraju na spatne razeni napriklad zpatecky? :P Ale kdeze
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od lada 71 »

tatchwud píše: :mrgreen: Chtěl bych Vás vidět při řazení dolů s meziplynem ve starších autech.To je lahoda..... :D/
Tak, tak. Mě tam jdou kvalty ouplně samy a každé přeřazení si vážně vychutnávám. Jako po másle. Už taky nějakou dobu jezdím a ještě v "pravěku" jsem měl tu čest, jezdit v autech jako jsou Škoda 1203, Praga V3S (Vejtřaska - auto z kterého byli i Amíci posraný, co všechno vyjede), IFA a Tatra 148. Kdo někdy jezdil v těchto autech, tak nikdo o něm nemůže říct, že neumí řadit :mrgreen: Ale vzpomínám na to jen a jen v dobrém. Taková Škoda 1203 měla 2x zalomenou řadící páku a na konci řadící páky byla vůle asi tak 5 cm, tak že každý kvalt se musel vážně hledat a trefit to tam přesně. No a o podřazování na Vejtřasce ani nemluvím. Kdo s tím kdy jezdil, tak má doktorát z řazení. Tam nestačilo jen dát nějaký meziplyn, ale meziplyn musel mít vážně ty správné otáčky, jinak to tam prostě neskočilo =D>
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od mechoun »

To mi povídej: Papíry na C-čko jsem kdysi dělal na Praga S5, tedy na vejtřasce s jednou zadní nápravou. A po Praze :-) :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
vena222
**
Příspěvky: 310
Registrován: 23 čer 2010, 18:54

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od vena222 »

lada 71 píše:
tatchwud píše: :mrgreen: Chtěl bych Vás vidět při řazení dolů s meziplynem ve starších autech.To je lahoda..... :D/
Tak, tak. Mě tam jdou kvalty ouplně samy a každé přeřazení si vážně vychutnávám. Jako po másle. Už taky nějakou dobu jezdím a ještě v "pravěku" jsem měl tu čest, jezdit v autech jako jsou Škoda 1203, Praga V3S (Vejtřaska - auto z kterého byli i Amíci posraný, co všechno vyjede), IFA a Tatra 148. Kdo někdy jezdil v těchto autech, tak nikdo o něm nemůže říct, že neumí řadit :mrgreen: Ale vzpomínám na to jen a jen v dobrém. Taková Škoda 1203 měla 2x zalomenou řadící páku a na konci řadící páky byla vůle asi tak 5 cm, tak že každý kvalt se musel vážně hledat a trefit to tam přesně. No a o podřazování na Vejtřasce ani nemluvím. Kdo s tím kdy jezdil, tak má doktorát z řazení. Tam nestačilo jen dát nějaký meziplyn, ale meziplyn musel mít vážně ty správné otáčky, jinak to tam prostě neskočilo =D>
Tak,tak.též jsem si V3S-ku musel vychutnat a s řezením na :hyu: nemám sebemenší problém.Jde uplně v pohodě =D>
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od tatchwud »

S tou 1203 to byla lahoda,Každý druhý řidič kvrdlal s tím 2x lomeným klackem a ten zvuk u toho byl kouzelnej. Naposledy jsem řadil s meziplynem s Fiatem 500.Jo to ještě nebylo plno věcí v autech. Posilovač řízení,samonavíjecí pásy,sedačky byly jako lavice, univerzální gumy na zimu i léto,úzké volanty z nedefinovatelné černé hladké hmoty...... :D/
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Nexus »

laufas píše:Ne, opravdu se to neuci. Nevidim duvod
máš pravdu - neučí a to jsem autoškolu dělal před cca 2 rokama, ale podle mě to je chyba. Při každém podřazení můžeš synchronům tak ulehčit práci, že tam každý kvalt jde jedním prstem, chce to trošku cviku a jde to. A když bys teda nebral synchrony v potaz, myšleno jsou tam tak ať pracují a proto meziplyn používat nebudu, zařadit jde i tak. To máš pravdu, ale co když potřebuješ předjet a musíš podřadit, tak to děláš jak?! Z pětky hodíš trojku, pomaličku pouštíš spojku a ztratíš rychlost, nebo ji pustíš rychle, že to trhne s celým autem? Což bezpochyby prospívá motoru, převodovce i spojce a posádka to taky ocení :mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od 89majlo96 »

z 5 na 3 : vyradim, pridam trochu plynu a supnem tam 3
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Nexus »

pravda že taky nepoužívám meziplyn, jaký musel být u V3S - dvojité sešlápnutí spojky, to je zbytečnost dokud nějak fungují synchrony. Ale jak píše majlo, při vyřazení přidám plyn abych srovnal otáčky a kvalt tam zapadne sám a je jestli jestli tam trojku pošlu při 40km/h nebo při 110, trefím se +-100ot a okamžitě mám k dispozici výkon motoru s hladkým zařazením, že to posádka sotva pozná, až na zaražení do sedaček které pak následuje:mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od laufas »

Nexusek píše:
laufas píše:Ne, opravdu se to neuci. Nevidim duvod
To máš pravdu, ale co když potřebuješ předjet a musíš podřadit, tak to děláš jak?! Z pětky hodíš trojku, pomaličku pouštíš spojku a ztratíš rychlost, nebo ji pustíš rychle, že to trhne s celým autem? Což bezpochyby prospívá motoru, převodovce i spojce a posádka to taky ocení :mrgreen:
Spojka, pridam trochu plynu, soupnu tam 3, pustim spojku a uz jen slapu na plyn. V podstate jak rekl Majlo :-)
i30 1.4 + kn, 12/2007
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od willy50 »

Pokud už s meziplynem tak s dvojitým vyšlápnutím spojky.
Někteří si tady s těmi synchrony sami sobě odporujete.
V3Ska, no ale kdo řadil Tatru 148 s elektropneumatickým řazením?
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od 89majlo96 »

zo zaciatku som to tak robil. Ked som chcel podradit z 5 na 3 tak som stlacil spojku, vyradil 5 do N, pustil spojku, pridal plyn, znovu stlacil spojku a hodil tam 3-jku ale kopalo to ako kon. Zda sa mi setrnejsie k ustrojenstvu spojky aj prevodovky pridat plyn pri stlacenej spojke a ked synchro funguje ako ma tak nevidim problem.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od willy50 »

Dá se to "zjednodušit na dva kroky:
1) mačkám spojku, vyřazuji a zároveň přidám plyn
2) promáčnu spojku podruhé, řadím a plynule přidávám plyn
Jak jednoduché :mrgreen:
Po pravdě dávám meziplyn jen někdy, při předjíždění, když potřebuju co nejrychlejší reakci, jinak to např. při brzdění motorem považuju za zbytečnost, nemyslím si, že by to převodovce nějak moc vadilo.
Felda i Fabka najeto dost přes 100tkm, žádné známky problémů s převodovkou nebo spojkou.
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od laufas »

Jakej je rozdil v tom, ze nevymacknu tu spojku? Mam na mysli ten ''muj'' postup popsany vyse :-)
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od 89majlo96 »

s prevodovkou ktora ma synchronne radenie stupnov skoro ziadny. Ked neboli prevodove stupne synchronizovane tak si musel upravit natocenia ozubenych kolies medziplynom. Podla mna podradoanie s medziplynom pri nespravnom odhadnuti potrebnych otacok motora viac zatazuje ustrojenstvo prevodovky ako klasicke podradenie.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“