2.0, koupeno 3/2010, 40tkm, oleje menim po 10tkm a vzdy 5w40 (zatim 4 ruzne znacky Shell, Total, Mol, VAT, dalsi bude Motul a pak Mobi, pak uz jen stridani Mobil x Motul), naprosto bez problemu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Dnes prekrocenych 5000km a vsetko bez chyby Priemerna spotreba od novoty 7.4...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Hardcam píše:2.0, koupeno 3/2010, 40tkm, oleje menim po 10tkm a vzdy 5w40 (zatim 4 ruzne znacky Shell, Total, Mol, VAT, dalsi bude Motul a pak Mobi, pak uz jen stridani Mobil x Motul), naprosto bez problemu.
proto jsi byl bez auta?
my mame nejakych 42 tis najeto, pribylo dost sramu na laku, jinak zadny poruchy (tuk tuk)
Hard : to s tym striedanim olejov ako ponoziek nerobis dobre. Najlepsie je liat do motora jeden olej ktory tam je od zaciatku, alebo preplachnut motor a naliat novy inej znacky.
kazdy vyrobca dava do rovnakej viskozity oleja odlisne prisady ktore zlepsuju vlastnosti oleja a rozne prisady si nemusia vyhovovat. Olej nikdy z motora nevypustite vsetok, vzdy ostane film vo vnutri motora. Novy olej s povodnym nemusi vzdy spolu vychadzat a je mozne riziko ze sa nezhodnu az tak ze prebehne nejaka reakcia ktora moze vytvorit nejaky miniaturny film na castiach motora a tym zhorsuje vlastnosti mazania. Vyrobcovia olejov dokonca tvrdia ze oleje sa mozu miesat s rovnakou viskozitou len v nevyhnutnom pripade a potom treba olej cim skor vymenit. Cize asi vedia ze to nemusi robit dobrotu. Ja znacku menit nebudem, pokial budem mat i30 tak do nej budem liat iba Shell ktory tam je stale. Aj kamarat robi v peugeote, je mechanik a tiez mi odporucal nestriedat oleje.
majlo: http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3331
Jeste jsem pozadal jednoho fundovaneho kolegu, aby se tu stavil a neco napsal
Jasne, ze 5 znacek je az zbytecny, ale zatim jsem vybiral (zrovna ted jdu na postu pro Motul ) a jak jsem psal ke konci postu, zustanu u Motulu a Mobilu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
uzivatel moneom FF :"presne tak to robím aj ja, keď mi ostane napríklad 0,5 litra z predchádzajúceho 5l balenia a treba doliať približne 0,3l nového (pri cca 7500km z 10000km), ktorého bolo iba 4l, nebudem predsa dokupovať 1l balenie toho istého za 10,-€ keď tie 4l stáli 30,-€... ...keď sú všetky SAE 5W-40, VW 502.00, ACEA A3, (API radšej nepíšem... ...vieme prečo! ...aj tak je to jedno...)"
tento odbornik tvrdi ze je to jedno. Ale vyrobcovia tvrdia ze to jedno neni a je to len na nevyhnutne ucely, potom treba olej cim skor vymenit. Takze jemu verit asi nebudem, pretoze pochybujem ze sa zaobera studiami vlastnosti olejov v motore a ze spravil minimalne jednu studiu o pouziti oleja v motore. Verim len tomu na koho sa da spolahnut a olejovy priemysel je velka masineria ktora robi testy, studie a podobne vyskumy.