Teplotní nestabilita / přehřívání?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Dobrá takže, takžemůžeme vycházet z toho že někde v motoru vzniká víc tepla než by mělo... ale kde? Věci kterých se týkala generálka můžeme automaticky vyloučit, pak už zbývá jenom turbo nebo moc vysoká teplota ve spalovacím prostoru... když k tomu přidám moc velkou bohatost směsi, možná je v prdeli regulátor tlaku paliva a motor ho dostává moc.

Na druhou stranu trochu pochybuju, že by moc benzínu a málo vzduchu ve válci způsobilo přehřívání motoru... no zkusím o víkendu vyměnit ten regulátor tlaku paliva a lištu se vstřikama co to udělá.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Takže mám možná důvod té bohaté směsi... HiScan mi ukazuje že na volnoběh je klapka otevřená na 8°, podle Hujera by tam měla být 0... uvidíme co s tím o víkendu provedu. :)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Piskotkiller
Moderátor
Příspěvky: 679
Registrován: 25 črc 2009, 21:26
Bydliště: Fidži

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Piskotkiller »

a nemáš moc napnutý táhlo plynu?a jsme u toho ty kundo! :mrgreen:
Hyundai Scoupe GT
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Hele brzdi trochu... nakonec je všechno správně!!! podle manuálu se má nastavení při volnoběhu pohybovat mezi 9-12 stupni... takže zase hovno... trošku to přešteluju a uvidíme co to provede.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Drahos
*
Příspěvky: 77
Registrován: 13 kvě 2011, 19:36

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Drahos »

To,že nemáš správne nastavený motor nemôže mať za následok jeho prehrievanie. Problém s otáčkami ano, dymivosť ano, vysoká spotreba ano, môžeš cítiť nespálený benzín z výfuku.Prehrievanie bude v chladiacej sústave. Tá vodná pumpa je nová? Ked si ju nemenil môže to byť ona. Mala by sa meniť vždy s rozvodmi. Ešte ma napadá, nemenil si prednú masku? poprípade nemontoval si prídavné svetlá priamo pred sanie chladiča? Ked ste to skladali nezapadla pred chladič handra? Nieje na nom nejaká ochranná folia? A s tým octom by som bol opatrný, nieje to rýchlovarná konvica. Predsa je to kyselina, teda pozor na hadice a tesnenia.
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Jam »

Ale může, hlavně předstih dokáže zatopit.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Takže auto nekouří, jen v nízkých otáčkách má příliš bohatou směs, ani na spotřebě to není moc znát pokud neběží delší dobuna volnoběh...spotřeba se stále drží kolem 8,2 litru město/dálnice 160kmh.

O víkendu vyměněná váha vzduchu, TPS vyšteloval jsem nastavení TPS aby bylo v rozmezí udávaném manuálem a pořád prd. Vodní pumpu jsem měnil s rozvody předloni a asi 12000km. Navíc mi odešel kompresor klimatizace, takže nemůžu správnému chlazení pomáhat sepnutím druhé sahary bo jinak se mi pálí spojka toho kompresoru.

Žádné cizí těleso před vstupem do chladiče není / teda kromě chladiče klimatizace který tam ale byl vždycky a je průchozí, nejsou ucpané lamely.

Vzhledem k tomu, že problémy s přehříváním začaly až potom co se auto skoro uvařilo a chvíli jsem jezdil bez jedné sahary... trochu se děsím špatné hlavy :( Ale nejde mi na rozum, že se neztrácí voda a nejde ani olej do vody.

Předstih se u Scoupe štelovat nedá... a k výměně lišty se vstřiky a reglem paliva jsem se zatím nedostal :(
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od black_sheep »

btw. Yurii, jak se štěluje TPS?
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Nešteluje, šteluje se doraz na klapce jenom.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Drahos
*
Příspěvky: 77
Registrován: 13 kvě 2011, 19:36

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Drahos »

A meral si tú teplotu aj s nezávislým teplomerom? Možno je vadné čidlo teplomeru a potom si myslíš, že máš závadu a pritom je všetko ok.
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od black_sheep »

Drahos píše:A meral si tú teplotu aj s nezávislým teplomerom? Možno je vadné čidlo teplomeru a potom si myslíš, že máš závadu a pritom je všetko ok.
ha! to je úvaha... :lol: to je kua dost možný bůhví co měří to čidlo; možná proto má pak bohatou směs :) však si psal že nepozoruješ žádné příznaky.. :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
whoode
**
Příspěvky: 186
Registrován: 17 zář 2010, 21:41

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od whoode »

buď teplotní čidlo pro řídící jednotku ( na accentu je u termostatu) mělo by se dat přeměřit ohmetrem , nebo ta hlava
každopadně když je bohatá směs tak by měla spíše ochlazovat ne? proto se při zajiždění někdy dávají větší trysky (karbec)
Hyundai Accent r.v. 2002 1,3litru 63kw
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

U obou čidel jsme si 100% jistý že fachčí správně... měřeno jak ohmmetrem, tak kontrolováno HiScanem... tud taky cesta nevede.
Jinak o víkendu najeto dalších 900km takže o tom že by motor nebyl zajetej se fakt mluvit nedá :) 8) Opět při jízdě "na klobouka", Dálnice do 4000 ot, překvapila nízká spotřeba 5,36!!! Takže motoru určitě nebude nic fatálního.

Každopádně něják se mi nezdají trubky sání, takže je zkusím vyměnit všechny od váhy vzduchu až do motoru a snad to bude jen přisávaným vzduchem.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Piskotkiller
Moderátor
Příspěvky: 679
Registrován: 25 črc 2009, 21:26
Bydliště: Fidži

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Piskotkiller »

Yurii píše:U obou čidel jsme si 100% jistý že fachčí správně... měřeno jak ohmmetrem, tak kontrolováno HiScanem... tud taky cesta nevede.
Jinak o víkendu najeto dalších 900km takže o tom že by motor nebyl zajetej se fakt mluvit nedá :) 8) Opět při jízdě "na klobouka", Dálnice do 4000 ot, překvapila nízká spotřeba 5,36!!! Takže motoru určitě nebude nic fatálního.

Každopádně něják se mi nezdají trubky sání, takže je zkusím vyměnit všechny od váhy vzduchu až do motoru a snad to bude jen přisávaným vzduchem.
Tak to ti nežeru :mrgreen:
Hyundai Scoupe GT
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Příspěvek od Yurii »

Tak jasně že sem nejel takhle celou dobu, normálně jsem pelášil tak 140-160 se spotřebou kolem osmi litrů :) Mne je fuk jestli mi to žereš nebo ne, důležitý je že to je pravda :)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“