Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

2002 - 2009

Moderátoři: Tringi, Moderátoři

Odpovědět
Reklama
 

Uživatelský avatar
majoza1
*
Příspěvky: 75
Registrován: 17 pro 2010, 19:35
Bydliště: Slovakia

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od majoza1 »

Neviete nahodou ci su sportove filtre od vyrobcu uz impregnovane? Alebo ci je to vobec potrebne, aby mi to nenabralo vodu za jazdy ked prsi, lebo ho mam umiestneny v narazniku za hmlovkou a mam tento kit: http://tuning.autodoplnky.cz/air-intake ... -s18025752
dik za info.
Hyundai Coupe 2.0L GLS 105kW r.v. 2004
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

impregnacia je len kvoli tomu aby to zachytilo ciastocky prachu a nie vodu. Ked to pride do kontaktu s vodou tak ju nasaje.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Markus Huhtimo
**
Příspěvky: 272
Registrován: 30 dub 2010, 14:38
Bydliště: Ostrava

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od Markus Huhtimo »

Přesně tak, není to proti vodě, ale proti částečkám prachu. Sání je potřeba umývat a impregnovat, tak jednou za dva měsíce alespoň! Jsou na to čistící sady, osobně mám KaN sadu, vydrží to docela dlouho...
Tuscani Tiburon 2.0 TURBO - under construction (Shinning white, Koni suspension, Eibach lowering springs, Nokian supersport tyres, Kosei wheels, Brembo brakes, etc.)

Daily driven : Genesis Coupe 3,8 V6, designed by Markus
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

ja som chcel kupit sportovy intake system, ale docital som sa dost negativnych veci, skodi to vahe vzduchu, valcom, piestnym kruzkom a zhorsuje to akceleraciu.Takze filter je minulostou a tolko som ho chcel :roll: Ale radsej budem bez neho a peniaze dam do niecoho ineho ako by som mal za par rokov robit generalku motora kvoli vybrusenym valcom v tom horsom pripade. V tom lepsom menit vahu vzduchu alebo casto cistit skrtiacu klapku. Lebo filtre uvolnuju do vzduchu impregnacny olej. :?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
kaliber
**
Příspěvky: 347
Registrován: 28 kvě 2009, 20:30
Bydliště: Slovensko

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od kaliber »

majlo 10b/10b konečne tu niekto napísal to čo si myslím aj ja. =D> =D> =D>
http://www.milujemauta.sk
http://www.facebook.com/pages/MilujemAutask/488043791208895?ref=ts&fref=ts
http://hancik.blog.sme.sk/
http://milujemautask.blog.pravda.sk/author/milujemautask/
http://milujemautask.blog.auto.cz/
Uživatelský avatar
Stanley
***
Příspěvky: 780
Registrován: 10 lis 2009, 19:58

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od Stanley »

V některých situacích už je sportovní filtr třeba a vůbec neškodí motoru, na MAF sensor se dá koupit redukce (extender) a impregnace uvolňována do škrtící klapy není nic špatného jelikož už tak si bere motor přepálený olej z víka ventilů a to je daleko horší proto se v některých případech dává oil catch can. Existují i dry flow filtry a nepotřebují mít impregnaci. Člověk to nesmí tak hrotit, není to taková hrůza jak si myslíte. Jen při turbomotorech je třeba dbát na kvalitu toho filtru protože tam nějaký shit za pár stovek jak začne uvolňovat tu látku a špínu do lopatek toho turba tak to není moc dobré.
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

akurat vcera som sa zameral na tie filtre bez impregnacneho oleja. Ked by som isiel do sportoveho filtra tak jedine taky ktory nepotrebuje impregnaciu. Najviac sa mi pozdava AEM Dryflow. A potom filtre od Greedy ktore maju spongiovity charakter a pouzivaju sa prevazne na turbo zastavby. Ibaze neviem ci sa da verit tej spongii. Pri dry filtroch nehrozi spinenie vahy vzduchu, ale co s nasavanym prachom ? Ake male (v mikrometroch) ciastocky zachyti obycajny papierovy filter ? Pri odstraneni airboxu su nevyhody tie ze filter saje teply vzduch od motora a nedokaze vyrovnat podtlak vzniknuty pri prudkom pridani plynu (chvilocku trva pokym sa rozbehne do otacok) Ak je permanentne vo vysokych otackach tak saje fajn, ale na bezne vozenie do mesta to nie je. Cize trebalo by na novom potrubi vytvorit novy airbox ktory bude mat litraz zhodnu (popripade vacsiu) s povodnym airboxom, ale len s castou ktora je za filtrom (cista zona airboxu). Pred airbox umiestnit sporotvy filter ktory ale bude mat tepelny stit, bez toho je to naprd. Najlepsie sa mi to paci pri filtri SATISFACTION COLD AIR INTAKE.
Tu je vidiet ako je to zlozene http://www.youtube.com/watch?v=IxG9kZaeZjA
Dalej vsak nestaci len taketo zapasovanie pod kapotu. Osobne by som filter aj s airboxom nasadil co najblizsie k motoru. Teplo mu vadit nebude pretoze by bolo vsetko tepelne odtienene airboxom a tepelnym stitom filtra. A este by som na otvor filtra nasadil hadicu (husi krk) a potiahol niekam do mriezky v narazniku aby sal napor vzduchu. Ale tu zase hrozi riziko nasatia vody, cize medzi filter a airbox by musel prist este bipass filter ktory by zamedzil nasatiu vody alebo vlhkosti do motora. Takto by som si predstavoval dokonalu montaz sportoveho filtra s minimalnymi nasledkami pre zivotnost motora a s maximalnym narastom vykonu.
Najvascou prekazkou takejto montaze je fakt ze dry filtre sa s tepelnym stitom nevyrabaju a zohnat kruhovy airbox bez toho aby som nekupil cely set sa neda. Vacsinou su sety z bavlnenych filtrov ktore sa musia impregnovat a s tym sa neviem stotoznit. Jedine vychodisko by bolo dat vyrobit airbox aj tepelny stit filtra z nerezeoveho tenkostenneho plechu, alebo z hliniku (drahsia varianta, ale ucinnejsia, hlinik ma mensiu teplenu vodivost). Takto by som si predstavoval svoju originalnu zastavbu filtra, financne by to bolo drahsie ale ucelnost by bola 100 % Pokial nepridem na moznost dat si niekde spravit za rozumny peniaz na mieru tie nerezove kryty, alebo pokial nenatrafim na vhodny plastovy kryt ktory by bol pouzitelny na uchytenie hadic a filtra tak sportovy filter pod mojou kapotou nebude.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Stanley
***
Příspěvky: 780
Registrován: 10 lis 2009, 19:58

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od Stanley »

Abys měl filtr odkrytý od tepla můžeš si pořídit něco v tomhle smyslu http://www.simota.com.au/HTML/Final%20I ... iagram.jpg
Nebo jednoduše udělat cold air intake s tím AEM dryflow například. Sada trubek se dá koupit kolem 1000 Kč i se sponkama + přechodky a popř. jde dokoupit v polsku za málo. Filtr jde koupit na eBay a jestli máš strach, že filtr bude mít kontakt s vodou, tak ten bypass filtr si můžeš koupit. Aby se poškodil motor, musel by být filtr celý ponořený ve vodě. Když se podíváš tak se prodávají i kity water injection nebo alky/methanol injection kity. S vodou bych to tak nehrotil pokud nejezdíš v záplavách.. Jen bych ho posadil trochu výše (né úplně dole u mlhovky ale pod tím plechem, kde začíná nárazník třeba). Je hodně variant do kterých můžeš jít a záleží jen na tobě jakou zvolíš.

Já to budu řešit tak, že sání bude napojené přes oil catch can aby filtrovalo ten sajrajt, který jde z víka do sání a tím se i zvýší oktanové číslo benzínu v motoru.. Osobně bych radši chtěl dryflow filtr ale zvolil jsem levnější cestu a to od značky Simota, klasická bavlna, která se impregnuje. Jak už jsem psal, motoru ten olej z filtru nevadí, maximálně tomu MAF sensoru ale na něm budu mít MAF extender (nádstavec) takže to by mělo být taky ok. Šel jsem do Simota jelikož je to best buy for the buck.. Ani ne 1000 Kč za filtr, který vydrží okolo 350hp. Toto řeším spolu s dalšíma xxxx věcma abych uvedl do provozu Alpine stage 2 supercharger kit :)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

presne ten filter od simoty ktory si sem dal som chcel kupit, ale odradil ma nakoniec ten bavlneny filter. Ako vyzera ten MAF extender ? Hod link na nejaky. A s tou vodou, viem predavaju aj navleky na filtre proti vode, ten ale sposobi zhorsenie priechodnosti vzduchu, nie velmi, ale vsetko sa pocita :D
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Stanley
***
Příspěvky: 780
Registrován: 10 lis 2009, 19:58

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od Stanley »

Tohle je ono http://www.splitsec.com/products/vc2-5/VC2-5-s.jpg
Hlavní funkce ale je ta, že když proudí třeba 2x víc vzduchu přes MAF tak ono to začne házet chyby a tohle ten MAF jakoby oblbuje :)
Když už tak to radši ten bypass ale musí být za tím sensorem, mezi ním a klapou totiž musí být uzavřená roura.
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

no tak to by som ho tam nemal ako dat, lebo nemam vahu na potrubi, ale je sucastou celeho prvku skrtiacej klapky
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
sanco
Příspěvky: 7
Registrován: 21 bře 2011, 21:56

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od sanco »

Páni podľa môjho názoru u sania je samozrejme nutné zachovať prívod nasávania studeného vzduchu pretože zvýšenie teploty nasávaného vzduchu o cca 30 °C môže predstavovať pokles hmotnostného prietoku vzduchu až o 11%, preto to čo získame na lepšej priechodnosti športového filtra, ľahko môžeme stratiť na saní z teplého priestoru. Avšak zároveň platí čím jednoduchší systém, čím menej lomení, menej potrubia,tým lepšie. Preto žiadny bypass, žiadne zvody potrubia prepojené priamo na filter a podobne.
Práve dnes som si bol vyzdvihnúť svoje nové K&N sanie a hneď som si ho aj nahodil. Je to pravdepodobne to isté čo máš Ty Markus. A príde mi to dosť podobné ako si mal Ty Stanley.
Musím pravdu povedať, že som zvedavý ako to bude u tohto typu K&N sania, pretože je sice umiestnený v priestore motora, avšak bol k tomu aj husí krk, ktorý má jeden koniec v predu dole na mreži pod nárazníkom a druhý koniec 4 cm z ľavej strany filtra vháňa studený vzduch.
Markus Hutimo, Ty si postrehol nejaké zníženie výkonu?
Coupe 2005, 2.0
K&N sanie
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od 89majlo96 »

ja ti bypas nekazem robit, ale videl som ako dopadol znameho civic ked nechtiac vbehol do hlbokej kaluze a vcucol vodu. A ked nechas filter v priestore motora bez tepelneho stitu tak ti bude ten teply vzduch sat tak ci tak, mozes k nemu priviest aj 5 hadic. Ved skus otvorit kapotu ked je motor zohriaty, aj ty ucitis teplo co sala z motora a to nemusis byt zavrety ani pod kapotou.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Stanley
***
Příspěvky: 780
Registrován: 10 lis 2009, 19:58

Re: Air intake /Sportovní sání/--jaké--kde--??

Příspěvek od Stanley »

To jsem měl dávno takhle taky vyřešené, máš pravdu sanco. To je ale docela špatný způsob umístění toho filtru. Měl jsem to tak provizorně aby to mělo dobrý zvuk :D Od té doby jsem se učil a šlo to nahoru, pokrok nezastavíš.
Odpovědět

Zpět na „COUPE 2G“