Spotreba 2.0 CRDi VGT TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Spotřeba
Zdravím Joe, softwarová úprava řídící jednotky je dle všech dostupných názorů, zkušeností atd. zcela bezpečná. Jak už jsem napsal, mám u Tucsona VGT nový soft a kromě toho, že se skutečně auto citelně chová jinak, šla spotřeba cca o 0,2l dolů. Udělám teď takový malý test: týden budu auto šetřit jak to půjde, ale jezdím víceméně po Praze, kde pokořit 7,8l je skutečně oříšek. Ale jdu do toho.
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 srp 2006, 12:32
Jak jsem již informoval, napsal jsem o mém (našem) problému se spotřebou e-mail na Hyundai CZ Praha. Neočekával jsem že se stane zázrak a budeme vyzváni k návštěvě servisu kde někdo otočí patřičným šroubkem a naše auta budou jezdit za spotřebu uvedenou v TP. Že mi ale pan tech.ředitel po tom co jsem poměrně dopodrobna vypsal napíše, že "spotřeba je závislá na způsobu jízdy a charakteru tratě" a že "akcelerace vyžaduje určitou energii což má za následek zvýšenou spotřebu" to jsem opravdu nečekal. Pokud tento dopis nepsala sekretářka, je pan ředitel s odpuštěním naprostý diletant, který na svém místě nemá co dělat. Pro informaci všech stejně postižených majitelů tohoto auta uvádím níže napřed můj e-mail a potom tu vysoce kvalifikovanou a po tom všem co jsem napsal až ignorantskou odpověď pana tech. ředitele na něj.
Vážení pánové,
od 7.2.2005 vlastním vůz HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDI manual.přev., se kterým mám ujeto cca 20 tis.km a v podstatě bezezbytku splňuje to co jsem od něj očekával až na jednu důležitou věc. Moje skutečná spotřeba se téměř o 30 % liší od spotřeby proklamované v technické dokumentaci. Nemusím jistě zdůrazňovat, že při současných cenách pohoných hmot je údaj o spotřebě důležitým faktorem při rozhodování o koupi nového vozu.Tento problém jsem trvale řešil s prodejcem HYUNDAI AUTOSTYL Brno, Bubeníčkova, který jej údajně konsultoval i s Vámi ale prozatím bezvýsledně. Vzhledem k tomu, že po návštěvě serveru https://www.hyundaiclub.net jsem sjistil, že tento problém má celá řada majitelů tohoto vozu a i při různých testech motoristických odborníků se vysoká spotřeba projevovala, žádám vás o odpovědný přístup k tomuto problému a o sdělení Vašeho stanoviska k jeho řešení.Pro Vaši informaci přikládám můj příspěvek do diskuse na uvedeném webu, kde je stručně popsán můj problém se spotřebou.
Citace řipojil jsem můj příspěvek na webu ze čtvrtka 17.8.který je možno si přečíst.
A zde je ta vysoce fundovaná odpověď pana technického ředitele Jedličky.
Vážený pane,
na vozidle Tucson CRDi je prováděno pouze přeprogramování řídící jednotky pro zajištění správného kalkulování spotřeby vozidla a počítání ujete vzdálenosti. Obecně je spotřeba ovlivněna mnoha faktory, nicméně nejdůležitější je způsob jízdy s vozidlem a samotný technický stav vozidla. Naše zkušenost je taková, že lze s vozidlem opravdu zajet nízké hodnoty spotřeby, nicméně to je závislé na způsobu jízdy, charakteru tratě atd. Je potřeba si také uvědomit, že k akceleraci tohoto typu vozidla potřebujete určitou energii což má za následek samozřejmě vyšší spotřebu. Samozřejmě tím neříkám, že Vaše vozidlo je v pořádku, v případě jakýchkoliv pochybností je proto nutné vše řešit se servisem.
S pozdravem
Jedlička Antonín
Technický ředitel
HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Na základě tohoto dopisu jsem pochopil, že si z nás pravděpodobně dělají legraci a že se s tím vůbec nehodlají zabývat. Maximá lně jsou ochotni řící sekretářce, aby poslala obvyklý text který se posílá těm, kdo si u nich přípqdně obecně stěžuje na spotřebu. Sekretářka pak zkopíruje vzor do schránky a vloží jej do e-mailu.Z toho tedy pro mě vyplývá jediné, že "troubím do útoku" a budu muset postupovat dle zákona, jelikož došlo přinejmenším k porušení odst.1, § 8, zákona 34/1996 Sb. o ochraně spotřebitele.
Citace: §8-Zákaz klamání spotřebitele:
"Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné, nebo přehnané údaje anebo zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobků nebo služeb či úrovni nákupních podmínek."
Případně pokud nedokáže Hyundai dostat ani po několika reklamacích spotřebu do alespoň přijatelné úrovně, začít ji považovat za vadu neodstranitelnou a podle toho postupovat.
Velmi uvítám vaše názory a reakce na tento příspěvek.
Vážení pánové,
od 7.2.2005 vlastním vůz HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDI manual.přev., se kterým mám ujeto cca 20 tis.km a v podstatě bezezbytku splňuje to co jsem od něj očekával až na jednu důležitou věc. Moje skutečná spotřeba se téměř o 30 % liší od spotřeby proklamované v technické dokumentaci. Nemusím jistě zdůrazňovat, že při současných cenách pohoných hmot je údaj o spotřebě důležitým faktorem při rozhodování o koupi nového vozu.Tento problém jsem trvale řešil s prodejcem HYUNDAI AUTOSTYL Brno, Bubeníčkova, který jej údajně konsultoval i s Vámi ale prozatím bezvýsledně. Vzhledem k tomu, že po návštěvě serveru https://www.hyundaiclub.net jsem sjistil, že tento problém má celá řada majitelů tohoto vozu a i při různých testech motoristických odborníků se vysoká spotřeba projevovala, žádám vás o odpovědný přístup k tomuto problému a o sdělení Vašeho stanoviska k jeho řešení.Pro Vaši informaci přikládám můj příspěvek do diskuse na uvedeném webu, kde je stručně popsán můj problém se spotřebou.
Citace řipojil jsem můj příspěvek na webu ze čtvrtka 17.8.který je možno si přečíst.
A zde je ta vysoce fundovaná odpověď pana technického ředitele Jedličky.
Vážený pane,
na vozidle Tucson CRDi je prováděno pouze přeprogramování řídící jednotky pro zajištění správného kalkulování spotřeby vozidla a počítání ujete vzdálenosti. Obecně je spotřeba ovlivněna mnoha faktory, nicméně nejdůležitější je způsob jízdy s vozidlem a samotný technický stav vozidla. Naše zkušenost je taková, že lze s vozidlem opravdu zajet nízké hodnoty spotřeby, nicméně to je závislé na způsobu jízdy, charakteru tratě atd. Je potřeba si také uvědomit, že k akceleraci tohoto typu vozidla potřebujete určitou energii což má za následek samozřejmě vyšší spotřebu. Samozřejmě tím neříkám, že Vaše vozidlo je v pořádku, v případě jakýchkoliv pochybností je proto nutné vše řešit se servisem.
S pozdravem
Jedlička Antonín
Technický ředitel
HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Na základě tohoto dopisu jsem pochopil, že si z nás pravděpodobně dělají legraci a že se s tím vůbec nehodlají zabývat. Maximá lně jsou ochotni řící sekretářce, aby poslala obvyklý text který se posílá těm, kdo si u nich přípqdně obecně stěžuje na spotřebu. Sekretářka pak zkopíruje vzor do schránky a vloží jej do e-mailu.Z toho tedy pro mě vyplývá jediné, že "troubím do útoku" a budu muset postupovat dle zákona, jelikož došlo přinejmenším k porušení odst.1, § 8, zákona 34/1996 Sb. o ochraně spotřebitele.
Citace: §8-Zákaz klamání spotřebitele:
"Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné, nebo přehnané údaje anebo zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobků nebo služeb či úrovni nákupních podmínek."
Případně pokud nedokáže Hyundai dostat ani po několika reklamacích spotřebu do alespoň přijatelné úrovně, začít ji považovat za vadu neodstranitelnou a podle toho postupovat.
Velmi uvítám vaše názory a reakce na tento příspěvek.
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
Osobně se mě tento problém naštěstí netýká, ale zcela s tebou souhlasím, dělají si z nás prdel. Počítají s tím, že to nikdo nedokope k soudu.
Jinak shodou okolností jsem se tento týden rozhodl zkusit jezdit ve městě s min spotřebou (SantaFe 2.4 benál). Jsou to takové couračky a styl jízdy, že na 1 se jen lehce odlepím (téměř bez plynu), pak hned 2 a vyšší stupeň řadím ještě před 2.000 ot/min, takže tachometrovou 50 jezdím na čtyřku někde kolem 1.800 ot/min, křižovatky/semafory dojíždím už z dálky na neutrál. Jako jízda je to hrozná, sice překvapivě provoz nějak zvlášť nebrzdím (ale on tady ani moc velký není), nicméně furt mě to láká podřadit a jezdit si pěkně v pohodě v otáčkách. Na druhou stranu spotřeba je teď po 48 km cca 6,3 l/100km a průměrná rychlost 31 km/hod. Rozhodně ale takhle jezdit nehodlám, protože je to děs běs, chtěl jsem jen zkusit za kolik se tak dá jezdit.
Jinak shodou okolností jsem se tento týden rozhodl zkusit jezdit ve městě s min spotřebou (SantaFe 2.4 benál). Jsou to takové couračky a styl jízdy, že na 1 se jen lehce odlepím (téměř bez plynu), pak hned 2 a vyšší stupeň řadím ještě před 2.000 ot/min, takže tachometrovou 50 jezdím na čtyřku někde kolem 1.800 ot/min, křižovatky/semafory dojíždím už z dálky na neutrál. Jako jízda je to hrozná, sice překvapivě provoz nějak zvlášť nebrzdím (ale on tady ani moc velký není), nicméně furt mě to láká podřadit a jezdit si pěkně v pohodě v otáčkách. Na druhou stranu spotřeba je teď po 48 km cca 6,3 l/100km a průměrná rychlost 31 km/hod. Rozhodně ale takhle jezdit nehodlám, protože je to děs běs, chtěl jsem jen zkusit za kolik se tak dá jezdit.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Spotřeba
V tomto případě jsou dvě možnosti:
1) Napsat dopis do renomovaného motoristického časopisu např. Svět motorů, kde se popíše problém a reakce ofic. zastoupení a čekat ,co se bude dít. Novináři jsou přeci " sedmá velmoc". Věřím, že by se v tom povrtali.
Nebo:
2) Napsat oficiální stížnost do automobilky v Korei. Zhostil by se toho někdo, kdo výborně ovládá angličtinu písmem ??? Popsal bych tam objektivně problém a opět reakci ofic. zastoupení. Nachal bych to podepsat všem zájemcům. Pokud by to ale bylo pár lidí, nemá to šanci na úspěch.
Klidně bych přispěl na poštovné!
1) Napsat dopis do renomovaného motoristického časopisu např. Svět motorů, kde se popíše problém a reakce ofic. zastoupení a čekat ,co se bude dít. Novináři jsou přeci " sedmá velmoc". Věřím, že by se v tom povrtali.
Nebo:
2) Napsat oficiální stížnost do automobilky v Korei. Zhostil by se toho někdo, kdo výborně ovládá angličtinu písmem ??? Popsal bych tam objektivně problém a opět reakci ofic. zastoupení. Nachal bych to podepsat všem zájemcům. Pokud by to ale bylo pár lidí, nemá to šanci na úspěch.
Klidně bych přispěl na poštovné!
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 srp 2006, 12:32
Dnes jsem podnikl další kroky a sice rozjel jsem pátrání po oficiální instituci měřící spotřebu podle metodiky EHS, kterou není vůbec snadné sehnat (ani instituci ani metodiku).Mám čísla obou směrnic EHS ale metodický prováděcí pokyn se mi zatím nepodařilo sehnat. Pokud se mi podaří najít alespoň tu zkušebnu, nechám udělat certifikovanou zkoušku ve všech třech režimech s protokolem, abych vyvrátil pochybnosti o objektivnosti měření spotřeby. Nápad s motoristickým časopisem není špatná myšlenka, možná by ji šlo jako další krok použít. Pokud ale nebudeme mít oficiální měření s protokolem, nemáme v ruce dost pádný argument. Jednání přes Koreu mi připadá dost zdlouhavé a v podstatě to pro nás ani není partner. Navíc se schvalování technické způsobilosti pro česko odehrává u nás a jeho součástí je i údaj o spotřebě uvedený v TP a propagačních materiálech. Jakmile budu mít nové informace ozvu se.
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
Vypis smernic jsem nazel zde, ale je to na tyden studia
http://www.bozpinfo.cz/pravo_eu/smernic ... 60301.html
Nejaka mereni mozna delaji zde
http://www.usmd.cz/ehkupravy.php
bohuzel nemam dost casu se tomu venovat ale premerit bych to
nechal.
Pavel2005
http://www.bozpinfo.cz/pravo_eu/smernic ... 60301.html
Nejaka mereni mozna delaji zde
http://www.usmd.cz/ehkupravy.php
bohuzel nemam dost casu se tomu venovat ale premerit bych to
nechal.
Pavel2005
TUCSON 2.0CRDI AT
Zkusil jsem namontovat vzduchovy filtr K&N. Predtim jsem mel spotrebu ve meste 12.8 ted mam 14.3. Jedu stejne nic jineho se nestalo jen ten filtr . Myslim ze kdyz do oleje naleji slick tak vzroste na 20.
Normalni spotrebu to ma jen 70kmh/rovina a nic nedelat ani s volantem ani pedalama.
Ten motor stoji za ....
Vypadato ze tam vratim ten papirovej.
Pavel2005
Normalni spotrebu to ma jen 70kmh/rovina a nic nedelat ani s volantem ani pedalama.
Ten motor stoji za ....
Vypadato ze tam vratim ten papirovej.
Pavel2005
TUCSON 2.0CRDI AT
Pánové, jsem u vás jen na návštěvě od sousedů, ale vidím, že mé problémy má více majitelů H. V roce 2001 jsem si koupil Santa Fe 2,4i kde byla uváděna spotřeba13,1/7,8/9,8. S tím městem by se dalo vyjít, ale ten zbytek není ani teorie ale sci-fi. I když jsem jel mimo město a čistě jen na spotřebu tak jsem se 10 l. ani nepříbližil.(Rekord 10,7) Samozřejmě, že se tato spotřeba s rostoucím počtem kilometrů nijak nesnížila. Na můj dotaz u stánku H na autosalonu v Brně, co s tím, jsem se dozvěděl, že je to má vina, že jsem to auto špatně zajel. Čili je vidět, že arogance v této firmě vládne již delší dobu.
Ale ať jsem spravedlivý: Po 200 000 km jsem stařenku prodal a pořídil si Novou Santu 2,2 VGT a nevycházím z údivu. Auto je lepší nejen o generaci, ale řekl bych i o třídu. A navíc ropák je více než úsporný. Při opatrné jízdě do 110 km/hod se dá spotřeba držet okolo neuvěřitelných 6,5 -6,8 l a při jízdě na plno po dálnici (900 km s průměrem okolo 130) to nešlo nad 9,1. A to má nový santík o dva metráky více než ten první. Takže tady se skutečnost od reklamy vůbec neliší. Možná,že Korejci už někde ve světě dostali po prstech a začali si dávat pozor
Ale ať jsem spravedlivý: Po 200 000 km jsem stařenku prodal a pořídil si Novou Santu 2,2 VGT a nevycházím z údivu. Auto je lepší nejen o generaci, ale řekl bych i o třídu. A navíc ropák je více než úsporný. Při opatrné jízdě do 110 km/hod se dá spotřeba držet okolo neuvěřitelných 6,5 -6,8 l a při jízdě na plno po dálnici (900 km s průměrem okolo 130) to nešlo nad 9,1. A to má nový santík o dva metráky více než ten první. Takže tady se skutečnost od reklamy vůbec neliší. Možná,že Korejci už někde ve světě dostali po prstech a začali si dávat pozor
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
dle me by mohla byt pricina ve vyssi spotrebe:
a) spatne zajety motor-pokud mate auto zcela nove,nema cenu jezdit hned na spotrebu,ale zhruba po 1500km ho tocit do vyssich otacek samozrejme v ramci logiky,casto stridat rezimy pomalu rychle.Pokud resite spotrebu od zacatku,budete mit linou mrchu co zere pri sebevetsim seslapnuti nad pomery,na ktery je motor zvykly
b)podivat se na spravny tlak v pneu
c)jet na diagnostiku a podivat se,zda neni neco v elektronice spatne
d)podivat se za provozu na na prubeh map v ridici jednotce a toto pripadne doladit(pokud to Vase Tusconci umoznuji)
a) spatne zajety motor-pokud mate auto zcela nove,nema cenu jezdit hned na spotrebu,ale zhruba po 1500km ho tocit do vyssich otacek samozrejme v ramci logiky,casto stridat rezimy pomalu rychle.Pokud resite spotrebu od zacatku,budete mit linou mrchu co zere pri sebevetsim seslapnuti nad pomery,na ktery je motor zvykly
b)podivat se na spravny tlak v pneu
c)jet na diagnostiku a podivat se,zda neni neco v elektronice spatne
d)podivat se za provozu na na prubeh map v ridici jednotce a toto pripadne doladit(pokud to Vase Tusconci umoznuji)
k tomu,co je teoreticky uvadene jako spotreba od vyrobce...na to bych moc nekoukal,vemte si pomer vykon/vaha Vaseho auta...jako pri normalnim zamysleni tu hodnotu kombinovanou udrzite pouze s lehkou nohou vzhledem k Vasemu vykonu...neco jineho je 140ps verze..tam ta spotreba si myslim bude i je lepsi nez u slabsich verzi,protoze auto si lepe poradi s tezsim autem....
p.s. co by meli rikat majitele subarek to by kazdy musel vratit a reklamovat sve auti
p.s. co by meli rikat majitele subarek to by kazdy musel vratit a reklamovat sve auti
To máš sice pravdu, ale když už pomineme klamavou reklamu, tak nevím jak se budeš tvářit, až ti zaměstnavatel nebo finančák poškrtá náhrady za služební cesty, protože údaj v tech. průkaze je o tři litry nižší, než jakou spotřebu vykazuješ ty
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
- bernard.kratochvil
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09 lis 2005, 11:52
- Bydliště: Vsetín
Vyměnil jsem filtr KN, a svičky s otevřeným jiskřištěm BRISK, pocitově se mi zdá, že to jede lépe v nižších otáčkách a hladčeji, výkonově asi o něco málo víc, ale ne žeby Ferrari. a spotřeba je nižší o par deci, .takže ve výsledku to asi za to stálo, jsem pod deseti v benzínu. a další rozdil asi 3,5 dcl dělá tachometr, když jsem ho porovnával s GPS. Jinak celkově se mi zdá, že to začíná pomalu jezdit lépe, mám tam 14000km, 1. garančka byla asi v 9000km. No uvidím dál co to udělá. Zatím se mějte a TUCSONU Zdar.
BEN,,,,Tucson 2,0i 16V DOHC CVVT duben 2005,, LPG sekvenční listopad 2007