Prvých 44 444Km
Moderátor: Moderátoři
Prvých 44 444Km
Po roku a pol mám 44 444km. Spotreba: prázdne auto pri jazde do 85Km/h 7,8, Dialnica 9,58 (max. 130Km/h), Dialnica (max. 180Km/h) 10,38. Plné auto (tzn. 800kg živej váhy) dialnica 10,8 (max. 140Km/h). Myslím, že spotreba dobrá. Všetky hodnoty sú reálne podla tankovania, nie podla PP- ten ani spotrebu neukazuje, iba dojazd...
- Přílohy
-
- DSC08838_0 – kopie.JPG (33.37 KiB) Zobrazeno 12745 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
krásná spotřeba při plném zatížení, ať žijou silný motory
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Ten nový H1, jak jsem si odzkoušel právě na srazu jede daleko dynamičtěji, spotřebou se to až tak neliší od starého. Průměrnou spotřebu nepíšeš. Já nikdy nevozím prázdné auto, mám postele se skříněmi vzadu + trvale uložené věci v ní může to vážit kolem metráku. Zapomínáš trošku, že tato auta mají vysoký odpor vzduchu narůstající s čtvercem rychlosti. Průměrnou spotřebu mám 9,18, ale podle rychlosti posunování umím jezdit za 7,6 až 11,2 litru. Například na sraz v sobotu jsem to jel po dálnici trvale kolem 130-140 km/h při spotřebě 9,8 litru (Bral jsem doma před cestou do plné u Čepra přímo na trubce produktovodu v Loukově za Bystřicí cca 35 km před Rožnovem rovněž do plné. ) Pomalé pojížděčky na srazu mezi Rožnovem, Kopřivnicí, Nošovicemi a Ostravou po kopcovitých silničkách včetně toho blbnutí na kluzné ploše jsem jezdil za 7,68 a cestu zpátky, (bral jsem do plné opět v Loukově), ještě nevím, zatím jsem další naftu nebral, ale jel jsem piánko a myslím že se vejdu tak do 8,8l (podle měřáku odhad.)
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Prvých 44 444Km
Priemernú spotrebu úplne presne neviem, palubný počítač mi nepíše spotrebu, iba dojazd. A spotrebu meriam iba občas, ale vždy je to +/- 0,5l tak ako som napísal.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Tohle já přesně vyhodnocuju, mám na to svůj vlastní udělaný prográmek, který mi počítá celkovou spotřebu od počátku ježdění, spotřebu mezi jednotlivými braními. (Podmínka přesnosti je brát vždycky do plné) Pak mi to sleduje kilometrické náklady provozní, kilometrické náklady integrální (obsahují pořizovací cenu) a kilometrické náklady amortizační. Dál mi to sleduje celkové náklady vložené do auta a to jak celkové tak po jednotlivých létech, pak mi to sleduje druhové členění nákladů (Nafta, oleje, díly, práce, finanční náklady (pojištění+dálniční) a ostatní náklady (mytí atd.). Dál mi to sleduje průměrnou cenu nafty v běžném roce a celkově o zahájení ježdění, počet litrů nafty, které jsem do vozu nalil celkově a v běžném roce. Dále mi to sleduje opotřebení letních i zimních pneu vzhledem k ujetým kvůli obměnám u letních i zimních. Mám tam blok i pro sledování splátek leasingu a nebo úvěru na auto, ale ten u H1 není aktuální. Dál mi to sleduje strukturu nákladů v druhovém členění. No a nakonec mi to sleduje pomocí Harris Wilsonovy funkce i prognózu v čase, kdy vůz dosáhne minima celkových integrálních nákladů, od té doby se pak integrální náklady zase budou zvyšovat, neboli je to tzv. point break, neboli okamžik, kdy by vůz měl být prodán nebo zikvidován, neboť ekonomika jeho provozu se už dále bude jenom zhoršovat.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Prvých 44 444Km
Na to co si uviedol Espero staci vytvorit tabulku v Exceli,nic komplikovane to nieje.alebo pouzivat iGO Primo,ktory ma tieto funkcie obsiahnute v sebe,vratane periodickych kontrol.pouzival som aj Spb finance,to je uctovny program pre PDA.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
No vždyť jo, já to mám v excelu, ale napsat to ve vzorcích musíš. Tím, že je to v excelu to má ale drobné nevýhody, některé vzorce z těch stovek (jen asi 5) se musí po každé změně upravit.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Prvých 44 444Km
No ved jo,stacia nejake premenne,previazat bunky,stanovit podmienky. kedysi v este DOSovskom Quatre som mal spravene mzdy pre zamestnancov a sledovanie skladu. ale to iGO staci,hlavne musis mat stale zapnutu GPS,potom mas presnu vzdialenost,priemerne rychlosti,vyskove profily,atd.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
existuje milion stranok, kde nemusis robit ziadne makra, vzorce.Espero píše:No vždyť jo, já to mám v excelu, ale napsat to ve vzorcích musíš. Tím, že je to v excelu to má ale drobné nevýhody, některé vzorce z těch stovek (jen asi 5) se musí po každé změně upravit.
ceskybenzin.cz
spritmonitor.de
export do csv uplne v pohode. naco vymyslat znova koleso
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Myslím, že iGo nebudu pořizovat, průměrné rychlosti jsou mi nanic, tedy používám je jen jako odhadovou veličinu když dělám cestovní plány na dlouhé cesty a tam zase jen proto, abych věděl zhruba kde a v jakém přibližném času a v jakém množství budu brát naftu. (Např. aby mi nevyšlo braní třeba o půlnoci někde uprostřed hor). No a na ty cestovní plány mám zase svůj excel. (trošku se tam blbě počítají časové intervaly, protože excel neumí pracovat se záporným časem, tedy odečítat čas, ale to je normální, matematicky opravdu čas nemůže být záporný). Jako odhadové časy počítám město 30 km/h, silnici 55 km/h a dálnici 100 km/h a docela mi to stačí.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Mexican píše:existuje milion stranok, kde nemusis robit ziadne makra, vzorce.Espero píše:No vždyť jo, já to mám v excelu, ale napsat to ve vzorcích musíš. Tím, že je to v excelu to má ale drobné nevýhody, některé vzorce z těch stovek (jen asi 5) se musí po každé změně upravit.
ceskybenzin.cz
spritmonitor.de
export do csv uplne v pohode. naco vymyslat znova koleso
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Já už to mám takhle naprogramované v excelu 20 let a používám to už asi pro 7. auto. Takže si to ponechám. Spíše je zajímavé, že po těch 7 vozech se mi ukazují jisté zákonitosti, týkající se třeba optimální délky provozování auta, v podstatě u všech aut se mi to pohybuje kolem 12 - 14 let. Platí to pro domácí ježdění, u podnikatelských aut by byl výsledek asi jiný. V podstatě to odpovídá průměrnému stáří vozového parku u nás. Neboli ti , kteří neseženou financování nového vozu pak pak pracně a neefektivně udržují staré vozy a ještě si libují, jak je prima, že to koupili tak levně. Ve skutečnosti na tom hodně prodělávají. Ale zdůrazňuju, to se týká aut tak od 12 let stáří.Mexican píše:existuje milion stranok, kde nemusis robit ziadne makra, vzorce.Espero píše:No vždyť jo, já to mám v excelu, ale napsat to ve vzorcích musíš. Tím, že je to v excelu to má ale drobné nevýhody, některé vzorce z těch stovek (jen asi 5) se musí po každé změně upravit.
ceskybenzin.cz
spritmonitor.de
export do csv uplne v pohode. naco vymyslat znova koleso
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Prvých 44 444Km
Hratky s cisielkami su sice pekna vec,ale kazde auto nepodnikatelske je prodelecne,zalezi len od uzivatela kolko je ochotny obetovat z rozpoctu na tych par vyhod,co drzba auta prinasa. ale ta h-1 je na tom myslim velmi dobre co s a tyka prevadzk. nakladov. akurat by mala byt lacnejsia,aby sa zmestila do 2-mesacneho priemerneho platu.to je moja pomyslna hranica nadobudzacej ceny auta. viac je uz vela.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvých 44 444Km
Ty mi nerozumíš, nejde o prodělek, ale o to, že všechna ta auta měla minimum integrálních nákladů počítaný jako časová prognóza, v rozmezí 12 až 14 let a šlo o nová auta. Se žádným jsem tak dlouho nejezdil, prodal jsem je vždycky dříve, ale ekonomicky to ode mne nebylo "rozumné". Každé mělo průběh a úroveň nákladů poněkud jiný, ale jejich ekonomická "smrt" se pohybovala v dost úzkém intervalu. U všech.
Jinak H1 má provozní nákady, aspoň ta moje cca 7,62 Kč na kilometr, ale integrální jsou zatím dost vysoké, cca 15,98 Kč (po posledním braní nafta minulý týden). je to tím, že s tímto autem jezdím málo. U dacie je to podstatně nižší, tam jsou provozní 3,26 Kč na kilometr a integrální zatím cca 7,80. Dalo by se říci, že provoz H1 je dvojnásobně drahý než u Dacie. Náklady H1 jsou ale téměř shodné s náklady na mojí dvoulitrovou Octavii v benzinu, kterou jsem měl před H jedničkou a z tohoto pohledu ty náklady vysoké nejsou.
Jinak H1 má provozní nákady, aspoň ta moje cca 7,62 Kč na kilometr, ale integrální jsou zatím dost vysoké, cca 15,98 Kč (po posledním braní nafta minulý týden). je to tím, že s tímto autem jezdím málo. U dacie je to podstatně nižší, tam jsou provozní 3,26 Kč na kilometr a integrální zatím cca 7,80. Dalo by se říci, že provoz H1 je dvojnásobně drahý než u Dacie. Náklady H1 jsou ale téměř shodné s náklady na mojí dvoulitrovou Octavii v benzinu, kterou jsem měl před H jedničkou a z tohoto pohledu ty náklady vysoké nejsou.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Prvých 44 444Km
Asi tomu fakt nerozumiem,len ci to nebude rozdielnym pristupom k tejto problematike,na vysvetlenie ja si nekupujem auto aby som ho v case,ked sa zacnu zvysovat naklady na jeho udrzanie v chode zasa predal a kupil dalsie. Ja ked raz kupim,tak vacsinou na stalo a predal som len z nutnosti a nie z ekonomickej vyhodnosti. Som raz aky typ...verny az za hrob Existuju ludia,ci meia auta aj niekolkokrat za rok,kupia povozia,so ziskom predaju a ten im pokryje naklady prevadzky,cize v podstate jazdia zadarmo,odhliadnuc od penazi vlozenych do prvotneho nakupu. Moj pristup je iny a nevadi mi to.Starexa som kupoval s tym,ze ho budem mat navzdy,ale mozno pride doba,kedy ho pustim,ale zatial to nemam vobec v umysle. Ked si zratam nadobudzaciu hodnotu a to mnozstvo co som do neho nalial a este nalejem,tak je to absulutne nerentabilne,rentabilnejsie by bolo si na tych par dovolenkovych jazd pozicat auto a vyslo by to lacnejsie.Ale mne to nevadi,som si toho vedomy a uzivam si situaciu,ze mam auto podla mojich predstav a naklady ma zatial netrapia.Ked ich budem musiet riesit,potom sa zamyslim.... A tak kupujem,vylepsujem,prerabam,robim,co ma bavi,chodim kde chcem aj s mojimi blizkymi a sme spokojni.A o to ide,ci nie?