Vidim, ze kym som pracoval, tak sa tu rozvinula zaujimava debata.
Caruser, nechcem ti brat tvoj entuziazmus z hybridov, dokonca si viem predstavit, ze za 10 rokov bude mat hybridny pohon mozno aj polovica predavanych aut, minimalne z vyssich tried, kde sa ten cenovy rozdiel ukryje viac. Chcel som vsak poznamenat, ze v niektorych rezimoch jazdy je hybrid naozaj prinosom a v niektorych az tak nie:
V meste je hybrid naozaj prinosom - pretoze sa pri brzdeni nabija a pri rozbehoch tuto energiu vyuzije na pomoc spalovaciemu motoru (co je zrejme rezim s najvacsou spotrebou - a najvacsim rozdielom medzi elektrikou a benzinom). Tam si viem predstavit, ze hybrid moze mat bez problemov aj polovicnu spotrebu oproti benzinu. Ono, po pravde, auto cisto do mesta by rozhodne mala byt elektrika..
Ale tie dialnice? Chcel by som pocut jediny argument, v com je hybrid na dialnici uspornejsi. OK, moze mat nizsiu aktualnu spotrebu, ale len za cenu vybijania baterii. Na dialnici clovek velmi nebrzdi (a ak, tak pomerne intenzivne, co zrejme baterie moc nenabije), takze nabijanie baterii urcite nie je na programe dna. Takze si viem pomerne lahko predstavit, ze po 100km useku na dialnici bude okamzita spotreba hybridu este aj vyssia (hoc nie o vela) - lebo auto pojde cisto na benzin a este bude so sebou tahat aj zopar kil bateriek.
Rovnako si viem predstavit, ze cim menej usporna jazda, tym vacsia uspora u hybridov (lebo viac brzdeni a rozbiehani). Cize pri totalne uspornej jazde bude rozdiel v spotrebe urcite mensi..
A preto tazko povedat, po kolkych kilometroch sa tato investicia vrati a ci vobec..
Samozrejme o luxuse jazdy cisto na elektrinu teraz nevravim, teraz rozoberame len financnu stranku
![Dancing :D/](./images/smilies/eusa_dance.gif)