Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Alinek
Příspěvky: 2
Registrován: 13 črc 2011, 12:44

Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od Alinek »

Ahoj,

najde se někdo, kdo má zkušenosti s chiplým motorem 2.2 CRDi v Santa Fe?

Podle odhadů by motor po chipu mohl mít cca 220-230 koní, tak mě zajímá, jestli to například udrží spojka a co na to pohon 4x4?

Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Stanley
***
Příspěvky: 780
Registrován: 10 lis 2009, 19:58

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od Stanley »

Auto se ti bude víc opotřebovávat ale to je normální.. Není to žádný extrém aby ses musel bát nějakých problému, hlavně musíš najít fakt profíka na úpravu těch map protože špatná úprava by tě mohla zavézt do sraček. Spíš jde hlavně o tu kvalitu té úpravy ECU..
Alinek
Příspěvky: 2
Registrován: 13 črc 2011, 12:44

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od Alinek »

Určitě bych to nechal dělat od nějaké renomované firmy, ne od žádnýho amatéra :)

PS pěkný auto v tvým avataru ;)
Uživatelský avatar
DusanCZ
**
Příspěvky: 117
Registrován: 18 zář 2009, 08:31
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od DusanCZ »

Alinek píše:Ahoj,

najde se někdo, kdo má zkušenosti s chiplým motorem 2.2 CRDi v Santa Fe?

Podle odhadů by motor po chipu mohl mít cca 220-230 koní, tak mě zajímá, jestli to například udrží spojka a co na to pohon 4x4?

Díky

A ja se zeptam jinak.
Proboha proc ? Proc chipovat auto co ma filtr pevnejch castic, aby se mi casteji regeneroval, aby mi driv odesel, aby jsem neudelal regeneraci vcas a musel do servisu na nucenou regeneraci. Kdyby to bylo prinosne, tak ten vykon takhle vysponuje uz automobilka. Uz takhle je ta 2,2 nafta dost na hrane
Santa Fe 2,2 CRDI 114KW 4X4 MR 2009 EXECUTIVE
Sleek Silver/černá kůže
rdvanek
Příspěvky: 4
Registrován: 06 srp 2010, 22:07

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od rdvanek »

Nechal jsem si namontovat CHIP od Mspeed ( http://mspeed.de/seiten/start.php?size=2 ) už v roce 2006.
Nárůst podle výrobce je: výkon z 110 KW na 136 KW a krouťák z 335 Nm na 410 Nm.
Hlavně jsem ocenil ten vyšší krouťák. Pozitivní bylo, že se spotřeba v podstatě nezměnila.
Začaly mi ale odcházet ložiska v nápravách, odhadem tak 8-10.
V záruce to nebyl problém, po záruce vycházela výměna tak na 3000,-
Nakonec mi ale odešlo ložisko na kardanu a když mi v servisu řekli, že se musí vyměnit celý kardan za 25000,- jen za materiál, tak jsem šel do kolen.
Sehnal jsem maníka, který mi vyměnil jen to ložisko za 2500,- a čip jsem vyndal. Teď jezdím asi rok bez čipu, tiše pláču, že je auto línější, ale ložiska zatím drží.
Jestli chceš, CHIP Ti klidně půjčím, nainstalování je otázka na 10min. Sám jsem si ho před cestou do servisu vyndaval a pak dával zase zpět. Je totiž externí, žádný zásah do řídící jednotky a ani servis nic nepozná. V řídící jednotce není žádný záznam.
Jediné co lhalo, byla spotřeba, kterou ukazoval počitač o cca litr nižší, než bez CHIPu.
yves_tr_cz
Příspěvky: 2
Registrován: 16 led 2012, 21:07

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od yves_tr_cz »

Alinek píše:Ahoj,

najde se někdo, kdo má zkušenosti s chiplým motorem 2.2 CRDi v Santa Fe?

Podle odhadů by motor po chipu mohl mít cca 220-230 koní, tak mě zajímá, jestli to například udrží spojka a co na to pohon 4x4?

Díky
Ahoj, pokud máš opravdu zájem o tuning (nezjistitelný a tudíž bez rizika ztráty záruky, protože se nepřepíše ani jeden bit v originální řídicí jednotce), tak mám řešení. Za 4.700 Kč ti dodám malou krabičku, která obsahuje řídicí jednotku a software, a to od německého výrobce. Výrobek má certifikát TÜV, odolný vůči vibracím a stříkající vodě, 2 roky záruka, součástí dodávky jsou sponky pro uchycení v prostoru, rozbočovací kabel a samotná jednotka. Instalace trvá do 5 minut i ženě (ano, výrobce má video, kde instalaci na VW provádí žena). Je to samozřejmě uzpůsobené pro režim s DPF. Zásadní výhodou je, že to za 2 minuty kompletně zdemontuješ a v servisu nic nepoznají. Nevyžaduje to vůbec žádné úpravy, prostě zasuneš a jedeš. Principiálně je to elektronika vřazená do komunikačního rozhraní mezi motorem a originální řídicí jednotkou. Běžně uživatelé reportují snížení spotřeby o 0,5 litru, výrobce uvádí úsporu až 1,5 litru. K těm poznámkám pochybovačů: ten výkon potřebuješ víceméně pouze nárazově a spíš na německé dálnici. Co se týče životnosti DPF, zde není důvod k obavám - jestliže spálíš méně paliva, máš méně sazí. Výrobce garantuje emisní parametry v kategorii EURO 5 (jako originál), takže není důvod si myslet, že DPF bude dostávat "kartáč", který ho "odkrágluje". Mezi námi, jedním z řešení je odstranit vnitřek DPF a použít software, který nebude DPF znát = fakticky vyřadit celý systém DPF, ale tak, aby to v servisu nebylo vizuálně patrné. I to jde a mnoho to nestojí. Řádově tisíce. Nový DPF je v řádu desítek tisíc Kč. DPF má totiž, kvůli potřebě poměrně vysokých teplot pro vyhoření uhlíku, vlastní naftový vstřik, který při regeneraci (na pokyn řídicí jednotky) doslova "chčije" naftu do výfukového potrubí, aby nafta hořela přímo ve filtru. Když každou chvíli šlapeš na plyn až na "tvrdou podlahu", stejně přerušuješ regeneraci bez ohledu na to, jestli je motor řízen originální jednotkou nebo touhle tuningovou. Hlavně z tohoto důvodu (z důvodu potřeby regenerace DPF) mají tyto nové ekologické vozy docela vysokou spotřebu, dá se říct zbytečně vysokou spotřebu. Takže kde je ekologie, když se na kilometry spotřebuje víc paliva? Pro šťouraly: ano, chápu a vím, že pevné částice jsou problém a jsou karcinogenní. No, a teď k dosaženým parametrům: 183kW (249 koní), točivý moment 500Nm. Mají ještě výkonnější verzi, ale ta je o 2.500 Kč dražší. Tam je to 188kW (256 koní), točivý moment 525Nm. Je otázka, stojí-li to za to. Ta výkonnější jednotka má ale, pravda, lepší hardware se vzorkovacím kmitočtem 100 tis. vzorků za vteřinu. I díky tomu jsou tam lepší parametry. Výrobce vyrábí jak hardware (lépe řečeno elektroniku, "pajšl"), tak i vyvíjí a aktualizuje software. Fungují od roku 1994.
Yves
Hyundai i30 Trikolor Exclusive (Ice Blue), 1.6 CRDi VGT 85kW, 255Nm
Uživatelský avatar
santafe007
**
Příspěvky: 122
Registrován: 06 bře 2007, 16:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od santafe007 »

Mam 5 let chipnute SantaFe. A vsem vrele doporucuji se na to vykaslat... A to i pres to, ze nemam negativni zkusennost... Moje doporuceni je, nechte auto tak, jak jste si auto koupili.

Sice nemam zadnou zavadu a vlastne popravde nevim, jak by auto jezdilo bez toho. Ale porad si to resim a lamu si hlavu tim, co bude. Tenkrat me to stalo 15000 Kc.
Hyundai neni blba znacka, ale je pomerne mlada a tolik zkusenosti jako treba VW nemaji. A hlavne nemaji motory a prevodovky tak pre-dymenzovane jako treba prave VW. Kdyz totiz nachipujete preba VW Golf s 1.9TDI, je to uplne neco jineho.
Co se tyce SantaFe, odchazeji jim motory. Maji slabou kliku

A pokud nekoho z Vas neodradi, co pisu, mam jeste jednu zkusenost.
Chip tunnig, jak se tomu vznesene rika, se da udelat ruzne.

Takove ty chytre krabicky ... BOXY... resi vetsinou jen tlaky a ty take rychle odrovnaji vztriky...
S chipem softwarem je to podobne, ale daji se nastavit nejen vztriky, ale i dalsi procesy, coz uz je mnohem koplexnejsi a take relativne setrnejsi k motoru i prevodovce.
Opravdu hodnotne nastaveni je vsak velmi obtozne sehnat. Pro SantaFe a motory 2.2CRDi se tato uprava nabizela v Rakousku a ve Svycarsku. Jednalo se „vyssi vykonovou verzi“ tehoz. A tato uprava byla realativne setrna vuci motoru a hlavne byla original o Hyundai MOBIS...
Chcete-li tedy fakt resit vykon auta, hledal bych tuto cestu.
Santa FE 2.2CRDi VGT Elegance AT
http://www.cydonia.cz
Uživatelský avatar
Bed@
**
Příspěvky: 241
Registrován: 03 dub 2011, 21:49
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od Bed@ »

Moje zkusenosti s tzv. RacingBoxy, PowerBoxy apod. jsou zde http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=23&t=375 muj osobni nazor je, ze nedoporucuji [-X

Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)

Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)


Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
powerx69
Příspěvky: 2
Registrován: 20 led 2012, 18:51

Re: Chiptuning Santa Fe 2.2 CRDi 145 Kw - zkušenosti

Příspěvek od powerx69 »

Já bych to nečipoval.Jestli máš zbytečných 50 000Kč jdi do toho,ale z výroby má tohle auto chabej setrvačník a vyšší výkony ho jen rychleji zruší.Já mám najeto 110000Km jezdím slušně a stejně setrvák nevydržel a protože se musel vyndat ven celej motor a rozebrat ,nechal jsem vyměnit i spojku,která by sice najela ještě 50,60tisíc km ,ale pak se posere a bude se motor rozebírat zase.Podotknu že za výměnu setrváku a spojky jsem dal méně než by dali jiní.Mám kámoše co má autoservis a na díly si dal minimální marži.
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“