OK FISHkaa, podme do debaty, tak ako ked som rozprudil 2x4 versus 4x4
Hod toto pls. ako samostatnu temu
Moj nazor je, ze vymeny oleja su predovsetkym dobrou zarobkovou cinnostou pre autoservisy a tak su pri dnesnych kvalitach olejov v mnohych pripadoch robene zbytocne prilis casto.
Ako cerstvy vodic bez skusenosti som dostal vo firme na starost Ford Transit a pomylil som si interval vymeny oleja - namiesto 15.000 km som si myslel, ze to je 50.000 km - auto fungovalo plne zatazene az do 50.000 km - az na to, ze poslednych 1.000 km pri brzdeni zacal svietit olej - v servise zalamovali rukami, lebo olej odtial netiekol, ale vychadzal doslova ako mast, taky bol husty. Po vymene oleja fungoval dalej bez poruchy (samozrejme, ze sme uz menili olej po 15.000 km) az kym ho firma nepredala, ked mal najazdenych 500.000 km a motoricky bol stale v super stave.
Kolega zase kaslal na firemnu Fabiu a isiel na prvu vymenu az po 60.000 km a autu sa nic nestalo. Teraz ma asi 150.000 km, chodi na vymeny asi po 30.000 km, lebo nema cas na dodrziavanie 15.000 km a stale bez akychkolvek problemov s motorom.
Mozno bolo naozaj potrebne menit olej castejsie v minulosti, ked nebol chemicky priemysel na dnesnej urovni, ale dnes je to podla mna aj vzhladom na presnost vyroby motorov, co som spominal v predchadzajucom prispevku, zbytocne robit castejsie ako odporuca vyrobca - resp. aj tu su urcite rezervy.
A co si myslite o tomto?
http://hnonline.sk/c4-10052240-21845940-k00000_d
Podla mna toto znici silny lobing vyrobcov olejov, aby neprisli o svoje zisky. Moze to skoncit kupenim celeho tohto vyskumu a znicenim jeho vysledkov v snahe predist strate obrovskych ziskov podobne ako ked v USA vyvijali el. auto.
www.youtube.com/watch?v=Q6GDCuJalx8