Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
marco0
*
Příspěvky: 59
Registrován: 02 bře 2009, 09:53

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od marco0 »

Návratnosť prestavby LPG je strasne individualna. Zalezi na vela faktoroch, a samozrejme hlavne na najzdenych kilometroch, ale trebars aj od zakonodarcov! Ja mam drahy system teleflex - stalo to nejakych 68000sk, teraz je uz dostupny mozno o tretinu lacnejsi Solaris, ale zase v SR stal do noveho roku LPG od 0,44eur/l do 0,5 a benzin vtedy stal ku koncu roku 1,25. Takze pri prepocte spotreby benzinu a LPG pri jazde na LPG a benzinu, ak by som jazdil na benzin som setril 3000sk, teraz po novom 100eur mesacne, takze pri jazde 2000km mesacen sa vrati za 2 roky. Po prepocte na cenu nafty a benzinu mi vychadzal spotreba 6,0 benzinu a 6,6nafty na 100km, co na naftaku Santa fe asi nedosiahol nik. Teraz po znovuzavedeni spotrebnej dane na LPG je cena LPG 0,7 a benzin v sucasnosti 1,43-1,45. Navratnost teda zavisi aj od pomeru ceny benzinu a LPG. A v porovnani s naftakom od rozdielu medzi priplatkom za naftu a prestavbou.
Reklama
 

Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od koudý »

.. co to pořád máte s tou návratností? Snad jde o to, za kolik se dá s autem jezdit, a ne kdy to "prožere" investici do přestavby.

p.s.:
To auto v kilometrech Vámi vypočítaných už třeba ani nebudete mít. Pokud jej prodáte, s plynem má vždy větší hodnotu...
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od S0T0 »

koudý:

no nevím, každý si spočte jestli se mu to vyplatí nebo ne, ne? Jinak máš pravdu prodejní cena s LPG bude vyšší, ale rozhodně né o cenu přestqavby a navíc u nových aut přijdeš o nadstandartní záruku ( to co je nad zákonných 24měsíců..). A abych nebyl nařknut z antipatie k LPG, tak od srpna v i30 LPG bude a mimo epizody s TDI jsem měl LPG u většiny benzínů...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od FISHkaa »

Souhlas, přece při jakékoli investici do úspor musíš řešit návratnost! Ty by sis např. koupil LPG přestavbu za 100tis, když by cena paliv byla rozdílná o korunu a spotřeba stejná? :mrgreen:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od koudý »

S0T0 píše:koudý:

no nevím, každý si spočte jestli se mu to vyplatí nebo ne, ne? Jinak máš pravdu prodejní cena s LPG bude vyšší, ale rozhodně né o cenu přestqavby a navíc u nových aut přijdeš o nadstandartní záruku ( to co je nad zákonných 24měsíců..). A abych nebyl nařknut z antipatie k LPG, tak od srpna v i30 LPG bude a mimo epizody s TDI jsem měl LPG u většiny benzínů...
nezlob se, ale tato rozšířená argumentace, to je faktický nesmysl.

vyplatí se ti to přece v okamžiku, kdy nemáš km za 2,80kč ale za 1,5kč - t.j v okamžiku kdy jedeš z "montáže" na LPG.

nevíš,
1) kolik bude stát benzin nebo plyn za měsíc - rok - 3roky - 5let
2) jak dlouho to auto budeš mít.
3) spotřebu plynového systému
4) jakou budeš mít potřebu v budoucnu jezdit autem
5) opravy auta

nechci to tady plácat, jen pár příkladů.

A) najde se zásoba ropy někde pod atlantikem, najde se možnost výroby podobného paliva jako je benzin a proto KLESNE cena benzinu (i když je to nyní z pohledu dneška nepravděpodobné)

B) vůz budeš mít třeba za dva roky poškozen tak, že bude vyžadovat investici. To při jeho stáří uznáš jako nerentabilní...

C) do vozu ti bude "firmou" namontováno zařízení tak, že nebudeš spokojen se spotřebou ani s výkonem plynem poháněného motoru, budou časté poruchy LPG vtřikovačů a t.d..

a podobně..

Zkrátka je to rovnice o tolika neznámých, že nemá pro běžného smrtelníka reálné řešení.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od koudý »

FISHkaa píše:Souhlas, přece při jakékoli investici do úspor musíš řešit návratnost! Ty by sis např. koupil LPG přestavbu za 100tis, když by cena paliv byla rozdílná o korunu a spotřeba stejná? :mrgreen:
sorry, investice do LPG je investice do auta, připočítává se k jeho ceně.

jinak - u auta řešit návratnost je nesmysl, protože je to komodita, která zastarává a ztráci cenu spolu s počítači extrémě rychle . Pokud ti jde o peníze kup si staré levné plynové auto (pokud jej k životu potřebuješ). Tato investice se ti z tohoto pohledu vyplatí. Pokud auto za 20tis budeš mít 4roky, je už zadarmo...
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od FISHkaa »

s tímto tvrzením nesouhlasím. Rozumím, že investice do LPG je rovnice s více neznámými, ale v rámci primárního výpočtu můžeš společné proměnné (benzín, LPG) vyhodit :mrgreen:

Ono se totiž LPG kupuje proto, aby se v konečném důsledku ušetřilo za osobní/firemní přepravu. A neřešit návratnost mi přijde trochu z cestné... [-X
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od koudý »

FISHkaa píše:s tímto tvrzením nesouhlasím. Rozumím, že investice do LPG je rovnice s více neznámými, ale v rámci primárního výpočtu můžeš společné proměnné (benzín, LPG) vyhodit :mrgreen:

Ono se totiž LPG kupuje proto, aby se v konečném důsledku ušetřilo za osobní/firemní přepravu. A neřešit návratnost mi přijde trochu z cestné... [-X
.. jak můžeš vyhodit ze vzorce úspornosti hlavní proměnné - cenu benzinu a lpg??? co ti tam zůstane ? to jak se cítíš když dupeš na plyn pedál když jedeš na LPG nebo na benzín?
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od FISHkaa »

psal sem společné pro oba typy pohonu :mrgreen: Myslel sem např. běžné servisní náklady na automobil...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od S0T0 »

koudý píše:
vyplatí se ti to přece v okamžiku, kdy nemáš km za 2,80kč ale za 1,5kč - t.j v okamžiku kdy jedeš z "montáže" na LPG.
No já považuju za nonsense toto... když zahrnuješ do rovnice tolik neznámých, jednou položkou je i cena přestavby, tudíž začínáš šetřit v okamžiku, kdy provozem na LPG ušetříš proti provozu na benzín tolik, kolik stála přestavba. Jinak většina proměnných co jsi napsal je relevantní a majitel by se měl nad těmito i dalšími věcmi zamyslet před svým rozhodnutím o případné přestavbě. Kdybys to počítal tak, že koupíš věc za 30000Kč a hned šetříš to ee...musíš zaplatit investici..jinak by to dopadlo jak většina rozhodnutí našich oranžových v parlamentu...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od koudý »

S0T0 píše:
koudý píše:
vyplatí se ti to přece v okamžiku, kdy nemáš km za 2,80kč ale za 1,5kč - t.j v okamžiku kdy jedeš z "montáže" na LPG.
No já považuju za nonsense toto... když zahrnuješ do rovnice tolik neznámých, jednou položkou je i cena přestavby, tudíž začínáš šetřit v okamžiku, kdy provozem na LPG ušetříš proti provozu na benzín tolik, kolik stála přestavba. Jinak většina proměnných co jsi napsal je relevantní a majitel by se měl nad těmito i dalšími věcmi zamyslet před svým rozhodnutím o případné přestavbě. Kdybys to počítal tak, že koupíš věc za 30000Kč a hned šetříš to ee...musíš zaplatit investici..jinak by to dopadlo jak většina rozhodnutí našich oranžových v parlamentu...

.. chápu tvoji interpretaci, oranžový komiky bych taky řídit tuhle zemi nenechal, ale není to stejné... i při prodeji toho auta ho prodáš za více přestavené na LPG, než bez něj.. tyto peníze navíc získané při prodeji vozu jsou kde? to je bonus navic?

.. tím, že předěláš auto na plyn, tím získáš zcela jiné auto. Jiné je ze všech pohledů. Motor bere i jiné palivo, auto má jinou celkovou váhu, tudíž jiné jízdní vlastnosti, jiný celkový dojezd, vyžaduje jiný servis, máš jinak velký zavazadlový prostor, motor má jiný výkon, z pohledu STK a emisí se to posuzuje z pohledu jiné legislativy, nemůžeš do podzemních garáží a pod.

Tudíž je to o tom - např. koupíš si auto v pořizovací hodnotě 150 tis kč, co žere 2,8kč/km, nebo si koupíš auto v pořizovací ceně 175tis, co žere 1,5kč/km?

Váš pohled, kdy si plyn musí "prožrat" svoji pořizovací cenu mi příjde jako trošku - a to bez urážky - chorobná šetrnost. Pokud to vezmu do filozofického extrému, chcete mít v okamžiku "prožrání" něco lepšího za cenu horšího, co jste kdysi koupili.

k tomuto tématu mnou bylo řečeno vše. Dále to rozebírat mi příjde zbytečné. Každý ať si to přebere a počítá jak chce.
pěkný den všem.

"nejlevnější auto je to, které si nikdy nekoupíš"
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od kubad »

:shock:
osobně vidím jediný přínos přestavby v úspoře nákladů na km a ta se mě musí vrátit protože jinak po všech stránkách jen a jen ztrácím, mám těžší a horší auto s dražším servisem, a ten přínos při prodeji je imho hodně sporný [-X
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
peleho
*
Příspěvky: 23
Registrován: 16 úno 2011, 22:40

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od peleho »

Po ujetí asi 10000 km od montáže LPG musím konstatovat velkou spokojenost. Autíčko jede v pohodě. Byli jsme s ním i v Chorvatsku a Rakousku a i tam se dá v pohodě LPG natankovat, i když v R je čerpaček méně.
Hyundai ix35 2.0i, 4X4 Style, 2010, LPG Prins VSI
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od FISHkaa »

tak už se finalizuje oficiální nabídka na přidání LPG v autorizovaných servisech :hyu: 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai ix35 2.0i přestavba na LPG

Příspěvek od Chasnik »

Fakt jo? No to jsem zvědav na podmínky...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“