crashtest na nové santa fe
Moderátoři: miooo, Moderátoři
crashtest na nové santa fe
Už jste někdo konečně někde na netu našli crashtest na novou santu? Docela by mě zajímalo jak dopadla. Díky.
santa fe 2,2 crdi, manuál, elegance
- Reklama
Euro NCAP tuším ještě není. V americké obdobě se dělala zatím jen zkouška čelního nárazu (SF 3.3 V6, diesel tam nedělají) v níž získalo celkově 5G (hlava-krk, hruď, nohy L/P, záchytný systém) tj. maximum stejně jako starý model Santy.
Oproti prvotnímu starému modelu (r.v.2001) měl nový model lepší výsledek v oblasti hlava/krk (šlo o nejvyšší model 3.3V6 s bočními airbagy a aktivními opěrkami hlavy, ) a v oblasti pravé nohy řidiče. U starého modelu byly tyhle dva mínusy zlepšeny u vozů od r.v. březen 2002, kdy byly přidány airbagy (první vozy byly bez nich) a změněna konstrukce plynového pedálu (ten od té doby neohrožuje při havárii pravou nohu řidiče).
Testy na boční a zadní náraz se u nového SF zatím nedělaly.
Jinak pro zajímavost, nové SF je v USA již počítáno do segmentu středních SUV (starý model byl malý SUV). Mezi středními SUV dopadly při čelním nárazu hůře než SF: Kia Sorento, Mitsubishi Montero, Buick Rendezvous, Jeep Liberty. U nás rozšířená Sorento má např. hodně špatný záchytný systém, po nárazu narazí hlava do B sloupku a sedadlo je vtočeno do dveří. Stejný problém s B sloupkem má i Tucson (Kia Sportage), kde jsou navíc strašně zranitelné nohy - levá je po nárazu prakticky na odpis (nejhorší možné hodnocení), pravá na tom není o moc lépe (druhé nejhorší možné hodnocení).
Toť asi tak vše, aspoň zatím.
Oproti prvotnímu starému modelu (r.v.2001) měl nový model lepší výsledek v oblasti hlava/krk (šlo o nejvyšší model 3.3V6 s bočními airbagy a aktivními opěrkami hlavy, ) a v oblasti pravé nohy řidiče. U starého modelu byly tyhle dva mínusy zlepšeny u vozů od r.v. březen 2002, kdy byly přidány airbagy (první vozy byly bez nich) a změněna konstrukce plynového pedálu (ten od té doby neohrožuje při havárii pravou nohu řidiče).
Testy na boční a zadní náraz se u nového SF zatím nedělaly.
Jinak pro zajímavost, nové SF je v USA již počítáno do segmentu středních SUV (starý model byl malý SUV). Mezi středními SUV dopadly při čelním nárazu hůře než SF: Kia Sorento, Mitsubishi Montero, Buick Rendezvous, Jeep Liberty. U nás rozšířená Sorento má např. hodně špatný záchytný systém, po nárazu narazí hlava do B sloupku a sedadlo je vtočeno do dveří. Stejný problém s B sloupkem má i Tucson (Kia Sportage), kde jsou navíc strašně zranitelné nohy - levá je po nárazu prakticky na odpis (nejhorší možné hodnocení), pravá na tom není o moc lépe (druhé nejhorší možné hodnocení).
Toť asi tak vše, aspoň zatím.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz