Spotřeba i10 lehká noha
Moderátor: Moderátoři
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Tu spotrebu jsem cekal kolem 8 litru na dalnici. udivuje mne ale spotreba mimo mesto, ze je opravdu tak nizka. Za 3 tydny vyrazime na cestu i my, po navratu budu reportovat.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
- Reklama
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Amalfi, byly ideální podmínky. V noci žádný provoz, kvůli srnkám a jiné noční "havědi" jsem jel opatrně ( do 90 km/hod.)Amalfi píše:Tu spotrebu jsem cekal kolem 8 litru na dalnici. udivuje mne ale spotreba mimo mesto, ze je opravdu tak nizka. Za 3 tydny vyrazime na cestu i my, po navratu budu reportovat.
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 12/2010 - 31.12.2012 = 6,34/100 km - ujeto celkem 15 500 km
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Ahojte tak jsme zpet, najeli jsme sakum prdum 2800 na obou autech, s i10 spotreba 5.9 a s i20 6.0 rychlosti do 120 na dalnici ale protoze nam v noci vzdy prselo tak i mene 100-110 kvuli manzelky, ktere rizeni v noci dela problemy.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Ahoj.Jsem tu nový a asi budu na zdejším fóru se svým nafťáčkem za raritu.Má ho v dieselu i můj kamarád,takže si vyměňujeme zkušenosti z provozu.On má najeto cca 30 000km protože ho má o půl roku déle a já mám teď 26 000km.Máme je na každodenní dojíždění do práce (on napříč Prahou,já napříč Chomutovem),nákupy po městě a krátké víkendové výlety po okolí.
Poslední tři měření spotřeby (při podílu cca 1:1 město/okresky...tudíž bez dálničního provozu) jsem měl spotřebu v rozmezí 4,4 až 4,6 l (mírně se lišil poměr město/okresky v jednotlivých měsících).Téměř všechny cesty byly v obsazení řidič + jeden spolujezdec (a občas popojížděčky po městě s nákupem od marketu k marketu).
Nutno říct,že jsem řidič co dodržuje rychlostní limity(přesto ale nezdržuji ploužením se pod devadesátkou) a baví mne jezdit s lehkou nohou.Jezdím na ,,standartní" naftu a sám si přidávám aditiva VIF (vitěz několika testů),což mi sice navyšuje cenu o cca 50 hal na litr,ale díky zvýšení cetanového čísla o 5 jednotek motůrek lépe ,,jede", nemusím tolik šlapat na plyn a od té doby mi poklesla i spotřeba o cca 0,4 l/100 km.Takže ve výsledku zůstane pár drobných doma ale hlavně se o něco prodlouží životnost paliv.čerpadla a vstřik.trysek a motor má perfektní start i za silných mrazů a je méně hlučný.
Karlík
Poslední tři měření spotřeby (při podílu cca 1:1 město/okresky...tudíž bez dálničního provozu) jsem měl spotřebu v rozmezí 4,4 až 4,6 l (mírně se lišil poměr město/okresky v jednotlivých měsících).Téměř všechny cesty byly v obsazení řidič + jeden spolujezdec (a občas popojížděčky po městě s nákupem od marketu k marketu).
Nutno říct,že jsem řidič co dodržuje rychlostní limity(přesto ale nezdržuji ploužením se pod devadesátkou) a baví mne jezdit s lehkou nohou.Jezdím na ,,standartní" naftu a sám si přidávám aditiva VIF (vitěz několika testů),což mi sice navyšuje cenu o cca 50 hal na litr,ale díky zvýšení cetanového čísla o 5 jednotek motůrek lépe ,,jede", nemusím tolik šlapat na plyn a od té doby mi poklesla i spotřeba o cca 0,4 l/100 km.Takže ve výsledku zůstane pár drobných doma ale hlavně se o něco prodlouží životnost paliv.čerpadla a vstřik.trysek a motor má perfektní start i za silných mrazů a je méně hlučný.
Karlík
Re: Spotřeba i10 lehká noha
4,4-4,6 se mi zdá hodně. Za 5 jezdí Oktávka 1,9 TDI i 10 jezdí za 5 na benzín
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Dobrá....odhalil jsi mne.....nechtěl jsem tu psát skutečnou spotřebu,protože by mi ji stejně nikdo nevěřil a byl bych tady hned od prvního ,,vstupu" za lháře
Karlík
Karlík
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Přeloženo : Lhal jsem,abych nebyl za lháře Dobrý DOST OT jdu pojíst
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: Spotřeba i10 lehká noha
I lež může mít v některém okamžiku větší cenu než pravda.A předejít zbytečnému flame není špatný počin.
Nech si chutnat.
Karlík
Nech si chutnat.
Karlík
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i10 lehká noha
1,9 TDi jazdi za 5 jedine u majitelov oktaviek. mimo mesta. A je to Euro 3Smrťák píše:4,4-4,6 se mi zdá hodně. Za 5 jezdí Oktávka 1,9 TDI i 10 jezdí za 5 na benzín
4,5 na primarne mestku prevadzku je skvela spotreba
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba i10 lehká noha
V tom stylu jak je popsáno. 4,5 l nafty u tak malého vozu není nic moc.
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Nemůžu porovnávat,s tou Oktávkou ani benzínovou i10 jsem nejezdil...třeba je to fakt moc,ale když si vezmu že papírový údaj o spotřebách uvádí Hyundai město 5,3 l/100 a mimo 3,8 l/100 nafty,tak jsem prakticky na nich.Takže myslím že při 90 km/h jezdit pod 4 l/100 není pro tohle autíčko žádná velká ,,ostuda".Nemám s ,,prckama" zkušenosti...s prvním autem (Ford Mondeo 1,8 benzín) jsem jezdil ve smíšeném provozu za 7,5 l/100 a s pozdější Astrou 1,7 TD za 5,5l/100.To byly ale čtyřválce a navíc naprosto odlišná motorová technika..... jak říkám,nemám ze své praxe možnost objektivního porovnání.
Karlík
Karlík
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Neviem, prečo by to nemala byť dobrá spotreba - skutočná kombi- a 4,5 l je v pohode. Kebyže jazídš väčšinu okresky a budeš sa plížiť ako "rekordéri" s benziňákmi (70-80) tak Ti výjde aj 3,8-3,9.
Ten VIF dávaš stále, či len sem-tam?
P.S.: Oktávka a za 5l??? - leda vo sne! (alebo na papieri od výrobcu) - ten kto s TDíčkom chodí podľa toho na čo ten motor má (a že má na dosť) tak pod 6-7 nejde!
Ten VIF dávaš stále, či len sem-tam?
P.S.: Oktávka a za 5l??? - leda vo sne! (alebo na papieri od výrobcu) - ten kto s TDíčkom chodí podľa toho na čo ten motor má (a že má na dosť) tak pod 6-7 nejde!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Had21: aj CRDI v i10 by jezdilo za víc, kdyby na to šlapal jak se dá...5l je u starších TDI s rotačkami jednoduše docílitelných, u novějších s PD už se musí člověk snažit.
jinak při tom podílu města je 4,5l pěkná spotřeba, docela by mě zajímalo jak by klesla při čistém mimoměstu, nebo delší štrece
jinak při tom podílu města je 4,5l pěkná spotřeba, docela by mě zajímalo jak by klesla při čistém mimoměstu, nebo delší štrece
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i10 lehká noha
No.... Karlikamater nepísal, akým štýlom jazdí (len že dodržuje limity, ako sa rozbieha o tom reč nebola), ale čo ja viem, tak s dieslom sa nikto moc neloudá - práve v tom jej jeho výhoda, nie v absolútnom minime dosiahnuteľnej spotreby ale v relatívnej úspornosti aj pri dynamickej jazde. Kým pri cielene úspornej jazde je rozdiel oproti benzínu asi minimálny (na i10 viac než pol litra to asi nebude a to naozaj neni terno), ale nerváci (ako ja ) ušetria viac!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: Spotřeba i10 lehká noha
Ahoj kolegové.
Pokusím se (nejspíš zmateně a na přeskáčku) zodpovědět či vysvětlit co vás zajímá.
Takže ten VIF dávám stále (letní a zimní verzi)...dle info z netu je to to samé aditivum co dávala ,,nebožka Benzina" do své ,,nej" nafty (TOP Q nebo tak nějak se jmenovala) a ve srovnávacích testech to aditivum,potažmo i ta nafta porážela (dražší) aditiva a paliva od věhlasné konkurence.
AD max.ždímání...já to zatím neměl zapotřebí,ale kolega musel rychle z Kolína do H.K. a zpět ,takže (tomu svému) ,,šlapal na krk"(prý ale max.cca o 10 km/h nad povolené limity) a když to pak sesumíroval,tak mu vyšla smíšená spotřeba 5,6l /100km.
AD loudání...jezdím tak abych na křižovatce moc nezdržoval ty silnější za mnou a za městem dám pětku (mezi 90 - 100 km/h motor točí cca 2200 až 2400 ot.což je ve středu pásma rozsahu max.točivého momentu,takže docela optimální) a pokud mne nic neomezuje (míněny značky a předpisy),tak ji ,,vyndám" až v cíli.Rozhodně nepatřím mezi ,,úsporné loudaly" s 80 na tachometru....to je tak akorát o průšvih.....nervózní střelci v naštosované koloně jsou pak schopni riskovat předjíždění za jakkoliv nepřehledné situace.
AD rozjezdy...pod dojmem moderní techniky (turbo s variabilní geometrií lopatek...mělo by lépe ,,plnit" už za nižších otáček) jsem očekával nižší turboefekt.Opak je pravdou (možná je to opět dané pouze tříválcovou konstrukcí ,nevím).Po ,,normálním" sešlápnutí plynu auto ,,akceleruje" jako cyklista ve vedle mne(do cca 1900 ot) pak ale začne hvízdat turbo a auto ,,vystřelí" takže jsem nakonec rád že ten přede mnou získal určitý náskok,protože bych mu byl v kufru.Je to jako bych měl pod kapotou do 1900 ot motor z Malucha a nad těch 1900 to mé předchozí 115 końové Mondeo....učil jsem se znovu odhadovat kdy ještě stihnu vyjet z vedlejší....ta výkonová díra mne zaskočila a je fakt nepříjemná.
Pokusím se (nejspíš zmateně a na přeskáčku) zodpovědět či vysvětlit co vás zajímá.
Takže ten VIF dávám stále (letní a zimní verzi)...dle info z netu je to to samé aditivum co dávala ,,nebožka Benzina" do své ,,nej" nafty (TOP Q nebo tak nějak se jmenovala) a ve srovnávacích testech to aditivum,potažmo i ta nafta porážela (dražší) aditiva a paliva od věhlasné konkurence.
AD max.ždímání...já to zatím neměl zapotřebí,ale kolega musel rychle z Kolína do H.K. a zpět ,takže (tomu svému) ,,šlapal na krk"(prý ale max.cca o 10 km/h nad povolené limity) a když to pak sesumíroval,tak mu vyšla smíšená spotřeba 5,6l /100km.
AD loudání...jezdím tak abych na křižovatce moc nezdržoval ty silnější za mnou a za městem dám pětku (mezi 90 - 100 km/h motor točí cca 2200 až 2400 ot.což je ve středu pásma rozsahu max.točivého momentu,takže docela optimální) a pokud mne nic neomezuje (míněny značky a předpisy),tak ji ,,vyndám" až v cíli.Rozhodně nepatřím mezi ,,úsporné loudaly" s 80 na tachometru....to je tak akorát o průšvih.....nervózní střelci v naštosované koloně jsou pak schopni riskovat předjíždění za jakkoliv nepřehledné situace.
AD rozjezdy...pod dojmem moderní techniky (turbo s variabilní geometrií lopatek...mělo by lépe ,,plnit" už za nižších otáček) jsem očekával nižší turboefekt.Opak je pravdou (možná je to opět dané pouze tříválcovou konstrukcí ,nevím).Po ,,normálním" sešlápnutí plynu auto ,,akceleruje" jako cyklista ve vedle mne(do cca 1900 ot) pak ale začne hvízdat turbo a auto ,,vystřelí" takže jsem nakonec rád že ten přede mnou získal určitý náskok,protože bych mu byl v kufru.Je to jako bych měl pod kapotou do 1900 ot motor z Malucha a nad těch 1900 to mé předchozí 115 końové Mondeo....učil jsem se znovu odhadovat kdy ještě stihnu vyjet z vedlejší....ta výkonová díra mne zaskočila a je fakt nepříjemná.