i300cw EDF supercharged

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od enjoy »

A kvízová otázka pro tebe :D
Snižuje ti znečištěný vzduchový filtr akceleraci?Nebo zvyšuje ti akceleraci,pokud vyndáš vzduchový filtr?NE,viď.
Bude to nejspíš tím,že motor si bere vzduchu kolik potřebuje(škrtící klapka,pokud ti to něco říká) a má ho dost,to mi věř.tvoje vrtulka pod filtrem je natolik úsměvná,že bych ti nedoporučoval to nikomu ukazovat naživo.anebo můžeš,pokud jsi zplachovací a dobře snášíš výsměch :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od pilotzz »

89majlo96 píše:porovnavat toto s turbom je nonsens :D
Navyse keby to aj vyvolalo zvysenie tlaku vzduchu v airboxe, tak vzduchovy filter ho aj tak spomali.
Zaujmalo by ma aku zivotnost ma podla teba takato vrtulka ? Zapina sa ti to automaticky pri starte ?
Co je na tom nonsensuálního? Pro porovnání jsem právě uvedl přibližné otáčky (dávat regulátor s logováním proudu a otáček tam dávat určitě nebudu, zas tak přesně to vědět nepotřebuju..) aby někteří měli představu. Filtr samozřejmě zpomalí vždy proud vzduchu, který jím musí projít, ale ten tlak se nezvyšuje jen před ním, ale i za ním. Nezvyšuje se v řádu desítek kPa jako u turba, to je logické.
Životnost je dána pouze použitým BLDC motorem - tedy bezkartáčovým DC motorem a použitým regulátorem. Obojí se dá pořídit v řádu stovek nebo taky tisíců, na životnost má vliv zejména dimenzování regulátoru na co největší proud a jeho odstínění od sálavého tepla z motorobého prostoru. U motoru je rozhodující kvalita ložisek a vyvážení rotoru dmychadla. Vinutí a neodymové magnety mají odolnost běžně 100°C, u těch nejdražších pak až 160°C. Pokud se komponenty zkombinují rozumně, pak je živostnost ve stovkách hodin provozu.
Zapínání je otázkou vkusu každého soudruha. Já to tam namontil narychlo a měl pouze cca 2Ah kapacitu Lipol akumulátorů (cca 4-5minut na plný kule), zapínání probíhalo přes std. modelářskou RC aparaturu v 2,4GHz pásmu - vysílač s pákou na sedadle spolujezdce a zkoušení různých poloh "plynu EDF" mj. i pro zjištění hlučnosti - ta je při těch cca 200W téměř neznatelná, ale zásadně ovlivněná výběrem designu dmychadla a motoru. V průměrech okolo 65mm jich je k mání tak +-50 různých sestav a jejich hlučnost a výkony jsou rozdílné v násobcích..
Ověřil jsem si tak kromě několika tis. km nájezdu na filtr Simota i měřením na brzdě, že filtr sám o sobě nemá na schopnost motoru lépe dýchat a odevzdat vyšší výkon prakticky žádný vliv, tento "ventilátor" odpovídá náporovému sání při rychlosti okolo 200km/h a lze pozorovat velmi malé zlepšení akcelerace při příkonu cca 200W. Takže ty "hříbky" KN/Simota/a spol. v ohřátém motorovém prostoru jsou opravdu úsměvné, když ani náporové sání pomocí EDF s BA95 je sotva rozpoznatelné.
Zatím nezodpovězenou otázkou ještě zůstává právě větší podíl E85 a korekce ECU s ohledem na výstupy z lambdy a váhy vzduchu a ještě při vyšší wattáži EDF... to až zas někdy příště.. :?:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od severtom »

Sorry, ale známý se stejnou motorkou jako já si instaloval teploměr za větrák na chladiči kapaliny a po odmontování větráku se teplota výrazně snížila, takže vypnutý větrák výrazně BRZDÍ průtok vzduchu - v sání bude situace ještě mnohem horší.
Pokud při zapnutém větráku "lépe plníš motor", tak zbývajícícg 99% času mu vzduch ubíráš, tj. děláš špatnou věc.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od FISHkaa »

kdyby bylo potřeba, tak mám v kanclu dva větráčky z chladiče P4. To přidá taky spoustu koníků :mrgreen: :mrgreen:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od Yurii »

Tak na první pohled je to blbost na druhou stranu se mi líbí že se na to Pilotzz zkusil podívat trochu vědecky i když výsledek asi veškerej-žádnej :)
Opravdu by mne zajímalo co by podobná věc provedla třeba s 500ccm motorem tam by mohlo to plnění způsobit slušnej rozdíl.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Průtokově napočítaná takováto věc která by byla jediným a přímým přívodem by mohla dělat divy. El kompresory se používají mají sice spotřebu, ale fungují.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od pilotzz »

severtom píše:Sorry, ale známý se stejnou motorkou jako já si instaloval teploměr za větrák na chladiči kapaliny a po odmontování větráku se teplota výrazně snížila, takže vypnutý větrák výrazně BRZDÍ průtok vzduchu - v sání bude situace ještě mnohem horší.
Pokud při zapnutém větráku "lépe plníš motor", tak zbývajícícg 99% času mu vzduch ubíráš, tj. děláš špatnou věc.
Asi úplně nerozumím tomuto sdělení. Pokud ventilátor odmontoval, jak může být nějaký jev důkazem spojeným s ventilátorem v určitém stavu (zapnutý/vypnutý), když tam není?
Když ho vypnul, tak se zhoršil průtok chladičem, a když ho odmontoval, tak se zase o něco zlepšil proti stavu kdy tam sice byl, ale vypnutý. To mi přijde celkem logické. Logiské proto, že plocha chladiče bývá zpravidla vždy větší než půdorys chladiče, který kryje část aktivní chladicí plochy. Ale nechme chadič chladičem…
Situace s tím mým dmychadlem je jiná:
* průřež sacího potrubí je řekněme 100.
* FSA (fan swept area = činná plocha EDF = „mezikruží“ = průřez podle průměru rotoru mínus průřez statoru) je řekněme 150
* a čelní plocha stojícího rotoru je řekněme 50.
Tzn. průřez dmychadla v klidu je 100 = průřezu potrubí.
Ta čísla jsou samozřejmě ilustrativní, ve skutečnosti to může být třeba takto:
S-potr.=20cm2 (modrá)
FSA=31cm2 (červená + modrá)
S-rotoru= 11cm2 (červená)
nebo
S-rotoru2=21cm2
Pak je podstatné, jestli platí, že S-potr < (FSA – S-rotoru“ )

Pro představu tu jsou fotky různých EDF. I laikovi v oboru aerodynamiky je jasné, že odpor, který kladou protékajícímu vzduchu v případě že stojí, bude totálně jiný u 3-4lopatkového rotoru a rotoru ala turbofan Trent1000 – viz ty dva zarámované vpravo nahoře…
Jinak průtok v potrubí si můžeš celkem jednoduše zkusit – povolíš dva šrouby a svlékneš lapač s trubkou a rukou nebo třeba přesně s anemometrem… (http://www.modelmania.cz/index.php?page ... g0Xzc5NA== ) Každopádně to není u 1,4ky žádnej super vysavač..
No a když použiješ náporový přívod resp. EDF bude spínat už od 1500RPM motoru, tak se o ztráty nemusíš starat, protože už při nějakých 60W obvyklé EDF pr. 68-70mm pokryje teoretickou potřebu vzduchu pro motor 1400ccm při 6200RPM (cca 4,4 m3/min) a při 200W bude schopno dodat cca 1,5-2násobek (cca 6,5-9 kubíků). U dvoulitru už bude situace zase jiná..
Přílohy
trent1000FAN.jpg
trent1000FAN.jpg (32.43 KiB) Zobrazeno 2625 x
EDFsupercharger.JPG
EDFsupercharger.JPG (26.83 KiB) Zobrazeno 2625 x
EDFcomparison.JPG
EDFcomparison.JPG (115.72 KiB) Zobrazeno 2625 x
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od 89majlo96 »

pilotzz píše: tento "ventilátor" odpovídá náporovému sání při rychlosti okolo 200km/h a lze pozorovat velmi malé zlepšení akcelerace při příkonu cca 200W. Takže ty "hříbky" KN/Simota/a spol. v ohřátém motorovém prostoru jsou opravdu úsměvné, když ani náporové sání pomocí EDF s BA95 je sotva rozpoznatelné.
To si zabil :mrgreen: akurat ze naporove sanie ma omnoho vacsiu ucinnu plochu filtra,vyssiu priechodnost ako ma tvoj filter v boxe a teply vzduch ti to taha z motoroveho priestoru tiez :wink:
Pokym neuvidim porovnanie z brzdy tak neuverim ze to je ucinne, lebo uz z pohladu to vyzera dost divno. A neni su nahodou lopatky turbin pre letecky priemysel konstruovane na to aby pohanali nieco dopredu ? Kdezto lopatky turba su konstruovane na plnenie niecoho velkym tlakom, to je podla mna dost dobry rozdiel, tak preto ten nonsens.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od pilotzz »

Řekl bych, že máš problém s porozuměním psaného textu a nemyslím, že to je kvůli "jïnému" jazyku :roll: Jinými slovy, nic jiného než tu po mě opakuješ jsem nepsal - tedy až na to tvé domyšlení, že můj filtr Simota v airboxu je menší a méně průchodný než jiný filtr v tomtéž airboxu, do kterého se přivede stejný vstupem vzduch náporem při rychlosti cca 200 km/h. :mrgreen:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od 89majlo96 »

citam co je napisane, ak si myslis ze som to zle pochopil tak si to napisal zle ty, ty si zacal o naporovom sani a hribikoch pod kapotou, tak sa uvedom ze kto nevie porozumiet textu.
A kedze asi TY nechapes textu tak ti to vysvetlim :!:
Naporove sanie sa mysli take ked mas otvor v narazniku alebo v kapote.
A reagoval som tam na tie tvoje spominane hribky (pretoze ked sa hovori o naporovom sani tak je to vacsinou zmeneny kit sania, ktory so seriou vela spolocneho nema) a nie na tvoj filter v airboxe. Vysvetli mi prosim ta ako moze byt filter v airboxe mensi ako v tom istom airboxe ? K takejto myslienke by som sa asi nikdy nedopracoval [-o<
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od pilotzz »

"Naporove sanie sa mysli take ked mas otvor v narazniku alebo v kapote."
No a? Nevím co "se myslí" nebo ty myslíš, já jsem psal, že dodávka vzduchu pomocí EDF odpovídá náporovému sání při rychlosti 200km/h. Jinými slovy - EDF je schopno urychlit vzduch na vstupu do airboxu na tuto rychlost, nebo ještě jinak - když pojedeš 200km/h a budeš mít díru v kapotě nebo v nárazníku, tak to bude totéž.

Tys mně vytkl, že můj filtr je menší než nějaký tvůj implicitní, který "se myslí" u náporového sání.. => prostě sis k mému textu doplnil svoje představy o náporovém sání, které pravděpodobně má větší/ průchodnější filtr a tím jsi chtěl dokázat nesmyslnost mých tvrzení, resp. pokusů, přičemž jsi pouze zopakoval, to co jsem napsal já - tedy že EDF sálo teplý vzduch z motorového prostoru. – copak toto není pravda?
A o "hříbku" jsem napsal, že umístěný v ohřátém motorovém prostoru nemůže mít ani takový efekt jako EDF dodávající stejně prohřátý vzduch. – to taky není pravda?

Takže buď nerozumím smyslu tvého sdělení, a nebo -lépe -příště stačí reagovat na to, co je napsáno, nebo uvést další vlastní definice, úvahy, argumenty. Zpochybňovat však smysl sdělení druhého tím, že ho opřeš o své vlastní nevyřčené definice, které autor kritizovaného sdělení před tím neznal, je jednoduše špatné pro efektivní komunikaci = výměnu informací i názorů. Spíše to pak může vypadat, že komentátor prostě chce za každou cenu něco říct/napsat, a jakoby v konfrontaci s druhým.. no a to je asi tak vše, co bych k tomuto definičnímu a výrazovému nedorozumění měl potřebu napsat, třeba se v tom poznají i jiní... :wink:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od 89majlo96 »

ja byt tebou tak zajdem k doktorovi, hlavne k nejakemu co sa ti pozrie do hlavy :mrgreen: Ten kto si tu doplna podtext si ty :lol:
Ty sa chces strasne len hadat za to ze to je neviem ake super riesenie sania, pritom je to uplna chujovina a mna tu chces dodrbavat na tom ze tu pisem od veci. Reagujem len na to co si napisal ty a ty sa to teraz snazis prekrucat. Si myslis ze som debil ked by som napisal taku myslienku ze tvoj filter v airboxe je mensi ako povodny filter v airboxe ? To my vysvetli PROSIM PROSIM ako sa to da, alebo nam tu skus vsetkym vysvetlit ze ako by sa dal dat este vacsi filter do povdoneho airboxu, to by sa tu kopec ludi potesilo =D> Ty stale nevies pochopit ze to je porovnavanie sportoveho filtra hriboveho a podvodneho placateho v airboxe. To by pochopilo 10 rocne decko.
Ty si budes furt mliet svoje. Pozri sa na to z objektivneho a nie z tvojho osobneho (zaujateho) hladiska a myslim si ze by si to mal byt schopny pochopit cele.
Este mala info pre teba posledny prispevok sa necituje. Engeneeera na teba :mrgreen:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od Farrael »

Už jsem mu to musel opravit, aby mě to nebilo do očí...
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od pilotzz »

89majlo96 píše:ja byt tebou tak... Engeneeera na teba
Až vyrosteš a budeš se muset v životě s někým normálním domluvit, budeš muset reagovat zejména na vyřčené a psané, jinak s tebou moc cizích lidí dobrovolně komunikovat nebude.
Ty totiž nereaguješ na to co píšu, ale na to, že to co píšu není v souladu s nějakými tvými představami o náporové sání.
Pokud jsi nepochopil moje rýpnutí s velikostí filtru v airboxu, je to tím, že jsi nepochopil, že ty sis sám vymyslel ve svojí hlavě co je to náporové sání, a to že má nutně větší filtr. Následně si s touto svojí představou argumentoval, že moje EDF sání je na… (proto moje reakce s větším/menším filtrem)
A přitom moje sdělení pouze bylo, že ani hříbek v ohřátém motorovém prostoru nemůže nic přidat, když ani EDF sající z motorového prostoru téměř nic nepřidá.
Jsi schopen toto sdělení napotřetí pochopit? Zatím jsi dvakrát dokázal, že nikoliv – viz tvůj blábol „Ty sa chces strasne len hadat za to ze to je neviem ake super riesenie sania, pritom je to uplna chujovina“. Pokud napoprvé došlo k nepochopení mého užití sousloví „náporové sání“, pak jsem očekával, že jsem to napodruhé dovysvětlil. Asi marně, jinak by tvoje reakce vypadala jinak, třeba nějak „ok, ale náporové sání podle mě je…“
Podsouváš mi něco, co jsem nejen že nenapsal, ale dokonce naopak - jasně jsem ti už napsal, že vliv EDF sajícího ohřátý vzduch z motorového prostoru je téměř neznatelný. Přesto máš potřebu psát uvedený blábol.
A pokud si chceš ověřit objektivitu máš dvě možnosti – vyzkoušet si moji „úpravu“ sám, možná ti to pomůže více než téměř neznatelně nebo možná o něco míň, a nebo pošli výpis z našeho dialogu do nějaké psychologické poradny a požádej o stanovisko, kdo z nás potřebuje odbornou péči, nebo to dej v práci přečíst právníkovi nebo komu chceš a budeš mít o kus blíže k objektivitě..
Pro mě je to určité ponaučení jak se příště vyvarovat chyb v komunikaci.

No a pro některé další chronické mazače předchozích příspěvků – nevím, jestli je to nějaké zde adminem/správcem/majitelem fóra vyžadované pravidlo (jednoduše nemám čas ani chuť číst všude všechno, tak jsem to možná přehlédl..), nicméně je to pro efektivní komunikaci nelogický požadavek. Kdyby přispěvovatel nejprve zopakoval na koho a na co vlastně reaguje, možná by si občas pořádně rozmyslel co a jak napsat a ostatní čtenáři vlákna by měli před sebou na sebe navazující informace a ne mnohdy výkřiky do tmy. Ale na druhou stranu chápu, že zvyk je železná košile, a že když se mi to nelíbí, tak tu nemusím... :-k
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i300cw EDF supercharged

Příspěvek od Chasnik »

Šmaryjá, kluci, nezdá se vám, že se hádáte o nějakém bezvýznamném detailu? Obecně mě otráví každé diskuse, které se dostanou do roviny osobního napadání mezi diskutujícími :(

Myslím, že debata na dané téma už těžko může dál postoupit, nejlepší by to bylo tady zamknout. Pokud sem tedy pilotzz nechce nahodit data z reálného měření výkonu. To by bylo jediné, co by tu diskusi mohlo smysluplně posunout dál.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „i30 Úpravy (tuning)“