i10 a nafta
Moderátor: Moderátoři
Re: i10 a nafta
"Legendárna Octavia TDI" bez euro obmedzení má dneska koľko - 10 rokov? Kúpiť starú čáru a pchať do nej prachy na opravy je hooodne múdry ťah . Okrem toho oktávka má vpredu aj vzadu previsy jak autobus - s tým parkovať na preplnenom sídlisku sú ďalšie zbytočné nervy navyše. Píšu jej (oktávke) 5,5 litra? Borci aj na benzínovej i20 vedia jazdť za 4,7 - ale ako - ja sa nepotrebujem týrať.... A posledná vec: Karlik píše že má priemerku 4,4-4,6 a nemám dôvod mu neveriť, lebo za to isé chodí aj Corsa (nejazdím na spotrebu) - takže nie 5,5!
Ale odbočil som od témy.
Pre Karlikamater: Vymenoval si nejaké závady, motor si nepomínal - ten ide dobre? (nejaké problémy so štartovaním, nepravidelný chod, atď...?) Nenašiel som nikde aký má výkon a krútiaci moment. Do novej Kia Rio (a že vyzerá dobre) idú montovať taký istý - trojvalec 1,1 a píšu mu 55 kW a 170 Nm (pri 1.500-2.750 ot.). Spotrebu mu Kia píše fantasmagorických 3,9 priemer, ale aj bez toho to vyzerá dosť zaujímavo....
Ale odbočil som od témy.
Pre Karlikamater: Vymenoval si nejaké závady, motor si nepomínal - ten ide dobre? (nejaké problémy so štartovaním, nepravidelný chod, atď...?) Nenašiel som nikde aký má výkon a krútiaci moment. Do novej Kia Rio (a že vyzerá dobre) idú montovať taký istý - trojvalec 1,1 a píšu mu 55 kW a 170 Nm (pri 1.500-2.750 ot.). Spotrebu mu Kia píše fantasmagorických 3,9 priemer, ale aj bez toho to vyzerá dosť zaujímavo....
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: i10 a nafta
Výkon 55 kW , krouťák 155 Nm v rozsahu 1900 - 2600 ot ,mix (dle firemních papírů) 4,3 l/100.
Co se týká motoru tak v záběhu bral ve smíš.provozu i 6,5 l/100.S motorem (co se týká závad) naprostá spokojenost...jen mne ze začátku vždy zaskočil hvízdavý zvukový,,nástup" turba při akceleraci.Často jsme s manželkou vyhlíželi odkud vyjede sanitka,protože je neuvěřitelně totožný s jednou frekvenční pasáží ve zvuku sirény záchranky.
Velmi kladně mne překvapily starty...téměř okamžité (cca 3vt žhavení)i v zimě a okamžitě šlape.Nikdy sem ještě nemusel držet klíček déle jak cca 1-2 vt,natož abych musel startování opakovat! Oproti mé předchozí Astře nebe a dudy Údajně na tom mají svůj podíl i ta aditiva VIF (zkušenost i dalších uživatelů).
Co se týká např.řazení,tak opět milé překvapení...vedení lehké (stačí držet ř.páku třemi prsty) a jednoznačné (s tlumeným ,,klapnutím")....motor jako by si ,,kvalt" u konce dráhy chodu ř.páky ,,sám podal" ....nevím jak to slovně vyjádřit.Jediný problém je podřazování z 3 na 2 a ze 2 na 1....tu jde dost ztuha.
Pedály jsou spíše pro řidiče s ,,citem v nohách" protože se dají ovládat skoro ,,foukáním"....spojka jde až na podlahu zmáčknout dvěmi prsty! o nutnosti citu na brzdy není třeba mluvit (4 kotouče na tak lehké a malé auto ) a pod plyn jsem si musel dát molitanový špalek na větší ,,protitlak",protože mne bolela noha z neustáleho nadlehčování chodidla...90tkou na 5tku po rovině jede na cca 1/4 zdvihu plynu....stačilo si trochu ,,ulevit"a položit nohu na plyn bez ,,nadlehčování" a rázem jel člověk v policií ,,bodovaném pásmu".Je fajn,že mezi všemi pedály není žádný velký rozdíl v ovládací síle,takže to má člověk brzy ,,v krvi".Celková dojem je v tomhle veskrze kladný.Kamarád (co ho má taky) se mi kvůli molitanu pod plynem smál jen do té doby než jel na Moravu na dovolenou...už ho tam má taky.
Co se týká motoru tak v záběhu bral ve smíš.provozu i 6,5 l/100.S motorem (co se týká závad) naprostá spokojenost...jen mne ze začátku vždy zaskočil hvízdavý zvukový,,nástup" turba při akceleraci.Často jsme s manželkou vyhlíželi odkud vyjede sanitka,protože je neuvěřitelně totožný s jednou frekvenční pasáží ve zvuku sirény záchranky.
Velmi kladně mne překvapily starty...téměř okamžité (cca 3vt žhavení)i v zimě a okamžitě šlape.Nikdy sem ještě nemusel držet klíček déle jak cca 1-2 vt,natož abych musel startování opakovat! Oproti mé předchozí Astře nebe a dudy Údajně na tom mají svůj podíl i ta aditiva VIF (zkušenost i dalších uživatelů).
Co se týká např.řazení,tak opět milé překvapení...vedení lehké (stačí držet ř.páku třemi prsty) a jednoznačné (s tlumeným ,,klapnutím")....motor jako by si ,,kvalt" u konce dráhy chodu ř.páky ,,sám podal" ....nevím jak to slovně vyjádřit.Jediný problém je podřazování z 3 na 2 a ze 2 na 1....tu jde dost ztuha.
Pedály jsou spíše pro řidiče s ,,citem v nohách" protože se dají ovládat skoro ,,foukáním"....spojka jde až na podlahu zmáčknout dvěmi prsty! o nutnosti citu na brzdy není třeba mluvit (4 kotouče na tak lehké a malé auto ) a pod plyn jsem si musel dát molitanový špalek na větší ,,protitlak",protože mne bolela noha z neustáleho nadlehčování chodidla...90tkou na 5tku po rovině jede na cca 1/4 zdvihu plynu....stačilo si trochu ,,ulevit"a položit nohu na plyn bez ,,nadlehčování" a rázem jel člověk v policií ,,bodovaném pásmu".Je fajn,že mezi všemi pedály není žádný velký rozdíl v ovládací síle,takže to má člověk brzy ,,v krvi".Celková dojem je v tomhle veskrze kladný.Kamarád (co ho má taky) se mi kvůli molitanu pod plynem smál jen do té doby než jel na Moravu na dovolenou...už ho tam má taky.
Re: i10 a nafta
Takže. keď to zhrniem - neni sa na čo sťažovať (prečo som ja b.... nevzal benzín)! Hvízdanie turba som si všimol len v Corse, na i20 zatiaľ nie, takže to neviem zatiaľ porovnať. Celkovo mi i10 1.1 CRDi výjde ako super autíčko. Len jedno mi nedá - koľkože stálo a aký bol rozdiel oproti benzínu (v rovnakej výbave a s podobným výkonom) - ak to neni tajomstvo?!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28 srp 2011, 21:37
Re: i10 a nafta
Ahoj.Nevím jestli máš na mysli porovnání fungl nových aut v té době (tam byl rozdíl při shodném stupni výbavy mezi benzinem a dieselem jen cca 35 000.-.....byl to nejmenší rozdíl u všech výrobců,např.Kia Picanto měla rozdíl 45 000,- přestože používala stejné motory Hyundai).
To mé předváděcí bylo ve verzi Comfort s příplatkovou klimatizací a příplatkovou modrou metalízou za 277 000,-( za těch 300 km co najelo jako předváděcí, mi dali slevu 18 000,- což byla v té době cena těch příplatků za klima a metalízu...takže jsem ,,vysolil" 259 000,-...jsou v tom ještě 2 000,-za pískování kódů na okna).V té době přešel Hyundai na prodloužení záruky,takže mám 6 let na karoserii a 5 let na zbytek.Dali mi taky malý dárek...čtyři zimní pneu Pirelli.
Karlík
PS: Aby nedošlo k nedorozumění s jinými majiteli i10.....to co tu uvádím jsou data která byla v akčních letácích dealera kde jsem kupoval....kamarád kupoval jinde a tam zas měli jiné akce ,dárky a zvýhodnění (např. 7 let záruka ).
To mé předváděcí bylo ve verzi Comfort s příplatkovou klimatizací a příplatkovou modrou metalízou za 277 000,-( za těch 300 km co najelo jako předváděcí, mi dali slevu 18 000,- což byla v té době cena těch příplatků za klima a metalízu...takže jsem ,,vysolil" 259 000,-...jsou v tom ještě 2 000,-za pískování kódů na okna).V té době přešel Hyundai na prodloužení záruky,takže mám 6 let na karoserii a 5 let na zbytek.Dali mi taky malý dárek...čtyři zimní pneu Pirelli.
Karlík
PS: Aby nedošlo k nedorozumění s jinými majiteli i10.....to co tu uvádím jsou data která byla v akčních letácích dealera kde jsem kupoval....kamarád kupoval jinde a tam zas měli jiné akce ,dárky a zvýhodnění (např. 7 let záruka ).
Re: i10 a nafta
Chcel som len pre zaujímavosť porátať návratnosť dieslu, takže presne to som chcel - rozdiel v cene rovnako vybaveného benzínu a dieslu v dobe kúpy (bez zliav).
Ak beriem priemerku dieslu 4,5 a benzínu 5,5, pri cene benzínu 33,90 Kč a nafty 32,90 Kč, rozdiel v cene je 35000Kč - zrovná sa (len spotrebou) pri skoro 100.000 km. Samozrejme, keď som prešiel tému spotreba i10 boli tam aj väčšie cifry - môžeme rátať aj so šiestimi litrami - vtedy by to bolo 63.000 km. Nič neuskutočniteľné, takže nedá sa tvrdiť, že by nafta bola zlá investícia....
Ak beriem priemerku dieslu 4,5 a benzínu 5,5, pri cene benzínu 33,90 Kč a nafty 32,90 Kč, rozdiel v cene je 35000Kč - zrovná sa (len spotrebou) pri skoro 100.000 km. Samozrejme, keď som prešiel tému spotreba i10 boli tam aj väčšie cifry - môžeme rátať aj so šiestimi litrami - vtedy by to bolo 63.000 km. Nič neuskutočniteľné, takže nedá sa tvrdiť, že by nafta bola zlá investícia....
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i10 a nafta
za predpokladu ze sa tebe nic nepokazi. To mas tak. Aka je sanca ze tvoj benzinovy motor 1,4 sa zadrie pri 100 000km? 5-10% Aka je sanca napr u mna, ze sa vysypu vstreky, turbo, atd - 0%. A odpoved preco nula je, ze tych 100 000km som uz mal. Ak to posunieme na 150 000km, tak ta sanca ze sa nieco pokazi je nejake percento u mna a nejake percento u teba (pochopitelne kvoli narocnosti prvkov a kvalite paliv u nas je sanca u mna vyssia). Podobne ako s defektom. Co znamena ze ak si budem davat trochu pozor a vyhybat sa miestam kde hypoteticky ten defekt mozem dostat a eliminujem vady materialu tym, ze budem sledovat a kontrolovat tak sa ta moznost vyrazne znizisuah píše:Za predpokladu, ze sa nic nepokazi..
take tie hororove story ako sa vsetky diesle sypu je proste JPP. A ako som pisal vyssie -zo sirokej motoristickej zakladne okolo s autami rozneho veku, techniky (CR, PD) a kilometrov poznam len jeden pripad ked bol problem v motore (vstreky). A to tam su auta ako Golf TDi variant s 250 000km, Audi A8 2,5TDi s 230 000km, viacero Accentov od 50 000 do 150 000km, Peugeoty 307 s 80 a cca 140 000km, Soul s cca 85 000km, mnoho nsich firemnych oktaviek niektore uz s CR s najazdom asi 25-30 km rocne ktore maju 2-4 roky. Od brucha mozno 30-40 aut. Rozne jazdne rezimy, rozny majitelia. Prve vozidla, jazdene vozidla. Takze ja teda neviem, bud mam stastie na okolie, alebo to nebude az take zle
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i10 a nafta
5-10% šance ,že se zadře při 100000 běžný benzínový motor bez turba? Bez oleje ano. Je úžasné sledovat,že fanatik do nafty obviňuje druhé z fanatismu. Místo diskuse jen obhajoba toho jak jsem dobře koupil. Každému přeji,ale mám jiný názor. Samozřejmě falešný To je všechno závistí ,ale možná nechci v zimě prvních 10km mrznout
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i10 a nafta
na tom internete je nalepkovanie ludi hrozne jednoduche. Je mi uplne fuk ak Smrtak ako majster off topicu oznaci za fanatika. Nemusim sa hajit, ze nabeh km za cas cco jazdim je tak pol na pol. Je mi to fuk, retoze mi na jeho nazore absolutne nezalezi. Internetove svaly su v reale velmi krehke. Najma ak su nafuknute clovekom, ktory jednak ze CRDi od nejazdi, ale podla vypovedi ani . Ak by som skutocne nemal do coho pichnut, siel by som pt na Fiat forum, ake su to hrozne plecky (pretoze som to pocul od znameho znamej ktory je montazna jama v autoservise
tema je i10 a nafta. Ma z mojho pohladu opodstatnenie a kupcov si najde. Aj ked len par. A kedze sa to zas zacina dostavat do tradicnej smysky flamu benzin vs diesel, tak to asi zabalim. Ano, ten chudak majitel i10 CRDi bude hrozne plakat ked sa mu ten poruchovy CRDi zosype. Ja sa vlastne divim ze to moje auto este jazdi. Vlastne sa nedivim a preto mozem s pokojnym srdcom CRDi doporucit do kazdeho auta, ktore jazdi typologicky vhodne trasy pre tento typ pohonu. Aj do i10. neexistuje jediny dovod preco nie
tema je i10 a nafta. Ma z mojho pohladu opodstatnenie a kupcov si najde. Aj ked len par. A kedze sa to zas zacina dostavat do tradicnej smysky flamu benzin vs diesel, tak to asi zabalim. Ano, ten chudak majitel i10 CRDi bude hrozne plakat ked sa mu ten poruchovy CRDi zosype. Ja sa vlastne divim ze to moje auto este jazdi. Vlastne sa nedivim a preto mozem s pokojnym srdcom CRDi doporucit do kazdeho auta, ktore jazdi typologicky vhodne trasy pre tento typ pohonu. Aj do i10. neexistuje jediny dovod preco nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i10 a nafta
Klid. Na Fiat forum si klidně zajdi. Upřímně řečeno raději Fiat Punto 1,2 8V 51kw než i10 v ropě. A tvrdil někdo ,že je Hyundai plečka? Co sem pleteš Fiat? Sám si OT Montážní jámo Napadáš a urážíš,přeji Ti natankovat nějakou sračkovou naftu a budeš mít po ptákách. Za chvilku mizím ,můžeš pokračovat
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i10 a nafta
Radsej Lexus LS460 nez Fiat Punto... kazdy jazdi tym cim chce a na co ma. takze si jazdi fiat a chod ho chvalit na Fiatforum. Diskvalifikoval si sa sam avojim tvrdenim. Nazor tu je a ja osobne ho beriem. Ak cakas, ze ta tu majitelia i10 zacnu prikrmovat ako diskuzneho trola informaciami na zaklade ktorych strcis Punto zo skaly, tak to sa asi nestaneSmrťák píše:Klid. Na Fiat forum si klidně zajdi. Upřímně řečeno raději Fiat Punto 1,2 8V 51kw než i10 v ropě.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i10 a nafta
Klid. Však říkám ,ať si každý jezdí čím chce.Rozhodně nenahradím Punto I10 v ropě. Nech si ty trapné osobní poznámky. A já myslel,že je to o diskusi a ne o chválení. Tak pokračuj v samochvále
Re: i10 a nafta
Diky Smrťáku, nepojdeme na jedno?
Mexican, dnes mas nejaku agresivnu naladu. Drzme sa, prosim, faktov. Ved aj sam vravis, ze sanca, ze nieco odide na turbo motore je proste vyssia ako ze sa pokazi atmosfera. Ale ved v pohode. Nafta bude chodit za 4, benzin za 10. Oboje je mozne. Kazdy nech si kupi, co chce.
A ako pozeram, celkom sa bavite. Tak co budem rusit.
Mexican, dnes mas nejaku agresivnu naladu. Drzme sa, prosim, faktov. Ved aj sam vravis, ze sanca, ze nieco odide na turbo motore je proste vyssia ako ze sa pokazi atmosfera. Ale ved v pohode. Nafta bude chodit za 4, benzin za 10. Oboje je mozne. Kazdy nech si kupi, co chce.
A ako pozeram, celkom sa bavite. Tak co budem rusit.
Re: i10 a nafta
Já už končím. Nerad bych byl sprostý. Jdu na 4 a potom do práce. Mimochodem vlastním Fiat Punto 1,2 8V 44kw. Když jezdím svižně tak 5,4,když na úsporu tak cca.4,5 litru. Přemýšlím čí ho nahradit. Potřebuji větší vůz,kvůli rodině. Mimochodem naprosto spolehlivé auto. Ahoj
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i10 a nafta
tak preco hladas na teme i10 ked potrebujes vacsie auto? a preco i10 a nafta? ja sa neviem dockat odpovede preco mas potrebu tu diskutovat. V elantra fore ta nevidiet, u i30 tiez nie. nebolo by lepsie travit cas tam?Smrťák píše:Já už končím. Nerad bych byl sprostý. Jdu na 4 a potom do práce. Mimochodem vlastním Fiat Punto 1,2 8V 44kw. Když jezdím svižně tak 5,4,když na úsporu tak cca.4,5 litru. Přemýšlím čí ho nahradit. Potřebuji větší vůz,kvůli rodině. Mimochodem naprosto spolehlivé auto. Ahoj
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023