Zkušenosti s provozem
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Ano tabulkové spotřeby podle výrobců jsou úplně mimo realitu. Taky jsem na ně byl nejprve naštvanej. Myslel jsem že je to podvod na nás zákazníky. Chytrej zákazník ale právě díky takovým stránkám jako spritmonitor.de ví kolik co bere. Takže na zákazníka žádnej podvod. Ale podvod to je na legislativu EU. Emisní morma ero5 je velmi přísná. Spotřeba aut se dneska vypočítává na zkušebně při simulovaném zatížení podle počítače z emisí které vyprodukuje. Pokud by spočítali emise na reálnou pravdivou naši spotřebu, tak by asi žádné auto nemohlo euro5 splnit. Co by to pro nás zákazníky znamenalo? Další kat. úpravy ŘJ. slabší i když papírově silný motor, ještě pomalejší akcelerace. Takže vlastně díky výrobcové, že jste tak bohatí a umíte si koupi i eropské kontrolní instituce. A my pssst, jezdíme za 4,9.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Airwaves neodpustím si reakci...Máme doma ix20 je to opravdu velmi dobré auto v poměru cena a výkon. Co se týče Roomsteru a Xsary ok, tam se dá souhlasit i když opět srovnáváš hlavně v případě Xsary hrušky a jabka.airwaves píše:Koupil. Až si na něj po třech měsících zvyknete a náhodou vás někdo sveze ve focusu, xsaře , astře nebo romsteru budete se smát blahem a radostí že máte co máte. Bude vám líto těch majitelů a budete naštvanej že vám nevěří a není jim pomoci....
Porovnávat, ale ix20 s Focusem je naprostý úlet. Focus je jedno z nejlépe podvozkově odlaďených aut v této třídě na světe. Pokud by si chtěl srovnávat podobné potom bys musel srovnávat spíše C-Max a i to je předem prohraná bitva. Jak na úrovni podvozku, motorů, jízdního komfortu(nezávislé zavěšení torzní tuhou nápravou nedoženeš), výbavy(když si připlatíš) a motory tam je Ford z jeho TDCi nebo novými benzíny Ecoboost...úplně jinde.
Samozřejmě za to vše připlatíš a ne málo a poměr cena výkon je bez diskuze proto i já jsem šel do ix20, ale až mi děti trochu vyrostou věř mi, že se budu opět spíše klonit k Focusu C-Max nebo S-Maxu nebo co potom bude...
Řídil jsem verze od FOCUS I až po Focus III gen. a řeknu ti s klidem ani na FOCUS I gen. ix20 nemá! Focus I. vs. II., III není facelift
Sorry, FOCUS vs ix20 to je předem prohraný boj ve všech aspektech.
ix20, 1.6 Style, White
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Spotřebu máme přesně takovou jaká je uváděna na spritmonitor.de. Proto se vždy pozastavuji nebo spíše ani nepozastavuji nad čísly, která tady na foru občas lítají...FISHkaa píše:tabulkové spotřeby jsou vždy mimo realitu a to díky stupidnímu a zastarelému systému testování. Pro reálné spotřeby mrkněte třeba sem:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
ix20, 1.6 Style, White
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
cheops007, souhlasím ale pouze v tom, že každé hodnocení je osobní. Každý hodnotíme pro sebe za sebe. Projezdil jsem několik focusů (máme ho v příbuzenstvu benzin i naftu) i c-maxů (máho soused ) a pro mě je ix20 po všech stránkách lepší. Nezlob se, já beru Tvoje hodnocení a ty zase ber moje. Já tvrdím oba fordy nejsou lepší než ix20. Komplex všech vlastností a i jak píšeš ceny, podmínky na našich komunikacích, způsob mé jízdy atd. atd. atd. pro MĚ je ix20 král. A i hrušky s jablkama jdou porovnávat. Nevím proč se to používá jako že něco se porovnávat nesmí nebo nejde vždyť jablko je kulatější a hruška špičatější......co? . Jsme každý individuální bytost a máme své vítěze. Jen prosím netvrďme generálně, že je něco lepší absolutně a pro všechny atd. Vždy dodejme pro mě... je třeba htp nej motor protože jezdím jen po městě. Každé pořadí v anketě modelů aut vyvolá vždy velkou diskuzi a někdy i útoky na autora. To se ale nás na tomto foru netýká. Jak říká jeden kolega ...každé zboží má svého kupce.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
.. souhlasím s cheops007'em - s produkcí fordu se ix20 nedá srovnávat v žádným případě. ix20 je relativně levný auto a podle toho to taky vypadá..
Mě osobně krom spotřeby a výkonu motoru, výhledu přes přední zbytečně tlustý sloupek a malých zadních okýnek v zadních dveřích asi nejvíc poslední dobou vadí vytahování oken, (jak se vypne motor tak nereagují tlačítka ovládání - v manuálu píšou že mají fungovat 30 sekund po vypnutí motoru, pokud někdo neotevře dveře, který ovšem někdo vždycky otevře, že... ).
Nebo světla - po vypnutí motoru zůstanou svítit, i rádio hraje .. když si toho nevšimnete, s největší pravděpodobností druhý den neodjedete...
osobně tyto prkotiny nechápu, i 20let starý scorpio bylo v těchto pohledech promyšlenější. (po otevření řidičových dvěří celá eletrika fungovala, včetně vyhřívaní sedaček a jejich eletrickému posuvu, světla po vypnutí motoru zhasla, rádio hrálo v první poloze klíčku...).
Mě osobně krom spotřeby a výkonu motoru, výhledu přes přední zbytečně tlustý sloupek a malých zadních okýnek v zadních dveřích asi nejvíc poslední dobou vadí vytahování oken, (jak se vypne motor tak nereagují tlačítka ovládání - v manuálu píšou že mají fungovat 30 sekund po vypnutí motoru, pokud někdo neotevře dveře, který ovšem někdo vždycky otevře, že... ).
Nebo světla - po vypnutí motoru zůstanou svítit, i rádio hraje .. když si toho nevšimnete, s největší pravděpodobností druhý den neodjedete...
osobně tyto prkotiny nechápu, i 20let starý scorpio bylo v těchto pohledech promyšlenější. (po otevření řidičových dvěří celá eletrika fungovala, včetně vyhřívaní sedaček a jejich eletrickému posuvu, světla po vypnutí motoru zhasla, rádio hrálo v první poloze klíčku...).
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Asi si kúpil nejaký vadný kus. Mne okná fungujú bez problemov, radio sa vypne, tlmené svetlá zhasnú po pol min. od uzamknutia vozidla.
___________________________
Hyundai ix20 1,6 A/T style
___________________________
Hyundai ix20 1,6 A/T style
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
.. takže okna ti jdou normálně ovládat, bez nastartovanýho motoru? / bez klíče v zapalování?
.. no pravdou je, že jsem nikdy nebyl tak drsnej, abych zamčel (nechal svítit svetla, hrát rádio, stažený okna) a odešel, takže... to zkusím ...
.. no pravdou je, že jsem nikdy nebyl tak drsnej, abych zamčel (nechal svítit svetla, hrát rádio, stažený okna) a odešel, takže... to zkusím ...
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Okná idu ovladať, ako píšeš, 30 s po vypnuti motoru, kľúč je v zapalovaní. Po vytiahnuti kľúča radio zhasne.
Keď som prvý krát použil diaľkové svetlá tak som vypol motor a otvoril dvere, žiadny zvukový signal sa neozval a svetla stale
svietili. Zamknul som auto a čakal. Po 30 s zhasli.
_________________________
Hyundai ix20 1,6 A/T style
Keď som prvý krát použil diaľkové svetlá tak som vypol motor a otvoril dvere, žiadny zvukový signal sa neozval a svetla stale
svietili. Zamknul som auto a čakal. Po 30 s zhasli.
_________________________
Hyundai ix20 1,6 A/T style
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
stiskni na dálce zamykání dvakrát a při druhém stisku zhasnou i světla
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
-
- *
- Příspěvky: 38
- Registrován: 16 bře 2011, 19:40
- Bydliště: Rakovník
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Jenom k těm světlům, když necháš svítit a vypneš zapalování a zamkneš auto,tak Ti za 30 sek. zhasnou. Ráno když si otevřeš dálkou dveře tak se Ti zase rozsvítí abys to své auto našel nebo dobře viděl na cestu. To přeci říkají prodejci. Jinak je to velmi dobré auto.
Hyundai IX 20, Ara Blue - 1,6 - comfort - 10/2015
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Jj příjemné funkce leaving a coming home... Na iX35 je jenom coming... Takže závidím
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
...ja som nechal zapnuté svetlá, vypol motor, zamkol auto...po cca 20 sekundách od zamknutia sa svetla vypli ale len predné, zadné ostali svietiť aj podsvietenie palubovky....no veru neviem či je to tak má byť? ako je to u vás?? ďakujem
Hyundai ix20, 1,4CVVT, Style, celková spotreba 6,6L, 12.000 km
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Zdar, tak u mě se vše vypne.
Re: Ix 20 V praxi
Edit: No, takze, auto je doma necele 2 tyzdne, 1400 km za nami, skusenosti s ix20:
(Poznamka - predtym sme mali Hondu civic so 103kW motorom, ale mala malo dveri. Takze sme boli rozmaznani. Jediny dovod, preco sme znova nekupili Civic, bola cena. Holt, 4 tisicky sa na ulici len tak nepovaluju.)
Motor
Prekvapivo zivy. Poskytuje dobru rezervu vykonu na bezpecne predbiehanie aj na okresnej ceste. Ked si to porovnavam s testovacou jazdou na 1.4, je to nebe a dudy - 1.4 proste netahala tam, kde treba (z 80 na 120 bola leniva aj na 3-ke).
Priemerna spotreba
Zatial je 6.8, co je pri style jazdy mojej priatelky, ktora zatial spravila vacsinu kilometrov, prijemny udaj.
Kufor
Po spusteni dna do nizsej polohy pri zadnych sedadlach v zadnej polohe je obrovsky. Civic mal 400l a bol o poznanie mensi.
EDIT: milujem ten kufor! Vcera som bol v obchode po zimne pneu+disky (195/65/15 Kleber krisalp hp2) Pneumatiky tam vojdu pohodlne vedla seba nalezato! (To nebolo ani v honde).
EDIT: Pre googlicov - keby chcel niekto vediet, tak do kufra ix20 vojde aj kocik Teutonia BeYou (podvozok aj s vanickou) a zostane aj nejake miesto pre batozinou.
Ergonomia
Trochu mi chyba pevna opierka na laket, ako bola v civicu, ale zato teraz mame kam dat flasu s vodou. Opierku mame stale vyklopenu - jej poloha je dimenzovana skor pre vyssie postavy, co ja ani priatelka nie sme.
Ovladacie packy hlasitosti a stopy na volante su kusok mimo - aspon nemam potrebu vkuse sa s tym babrat a nerozptyluje ma to. (Na civicu boli az prilis pohodlne umiestnene).
Ovladace svetiel su ok. Kto je zvyknuty na japonske auta, nemusi si zvykat na nic nove. (S vynimkou pochopenia, ako funguju denne prevadzkove svetla. Ked nam to vysvetlovala teta u predajcu, nebolo mi to celkom jasne, ale z navodu som bol este vacsi jelen. Tu sa potvrdilo to, co odjakziva kazdemu hovorim: "Oplatilo sa ti rozmyslat? Neoplatilo. Strata casu." Musel som si to asi 3x precitat a nerozmyslat nad tym, preco je to tak.
Ovladace stieracov su hore nohami. (Packou treba hybat opacne, nez som zvyknuty.)
vymena ziaroviek vpredu - jedna basen, priam sa mi nechce verit, ze sa este vyraba auto, u ktoreho kvoli vymene ziarovky netreba vybrat polku motora. (presnejsie netreba vyberat vobec nic)
Radenie rychlosti
Jednotku treba radit pomaly. Pri rychlom pohybe sa vzprieci. Ako som v priebehu casu zistil, ide o to, ze pri prudkom pohybe z N->1, ked paku pritlacim silno dolava, ma tendeciu liezt do polohy R, ktora je z logickych dovodov blokovana. Preto treba radit 1 kludnejsie.
EDIT: Bolo to treba len zabehnut.
Plynovy pedal je HROZNE MAKKY, nekladie takmer ziadny odpor. Dost krcovito potom musim drzat nohu. Da sa s tym daco spravit?
EDIT: dalo sa - zvyknut si
Odskakovanie zadnej napravy pri rychlom prejazde po nerovnostiach/vytlkoch - zatial sa nic nestalo, ale obcas to dost vydesi.
EDIT: len tak som skontroloval tlak pneumatik a skoro mi oci vypadli - 290kPa WTF? Samozrejme som to hned sfukol na predpisanych 220 (podla stitku na "zarubni" vodicovych dveri). Odvtedy je to odskakovanie prekvapivo citelne slabsie.
Kto ste si ten tlak nahodou este nekontrolovali, skontrolujte si.
Edit: 1 mesiac+nieco, 3500km, dovolenka v HR:
Spotreba - aj po dovolenke sa drzi na 6.7 (Podla pocitaca. Realne som to neprerataval.)
Plynovy pedal - zvykam si. Cesta na dovolenku prekvapivo v pohode aj bez tempomatu.
Opierka na laket - uz mi vobec nechyba. Vcera sedel v aute moj kamarat, ktory ma corollu verso - ako vysvitlo nepohodlnost tej opierky nie je v opierke, ale v umiestneni rychlostnej paky. Verso ju ma umiestnenu asi o 10 cm vyssie (opierky ma rovnako riesene), takze sa pohodlne saltuje aj pri vyklopenej opierke.
EDIT: 4000+nieco: vsimol som si, ze zle doliehaju dvierka skrinky pred spolujazdcom a nevypina sa tak jej osvetlenie. Dolepil som tam taku gumicku, na garancke to dam skontrolovat (vypinanie osvetlenia je riesene ako v chladnicke, takym mechanicky cicikom).
No, a skontrolujte si hladinu nemrzky. Pri studenom motore, tak ako je napisane na tej nadrzke - teplom totiz zvacsi svoj objem.
cca 15000:
Ziadne zmeny. Auto beha... Iba dolievame vodu do ostrekovacov a tankujeme. Spotrebu nejak nesledujeme - na dialnici do 120 je necelych 7, potom +1 liter na kazdych +10 km/h. Na okreskach pri 90-ke je samozrejme vyrazne menej.
Ine zvlastne ukazy zatiel nepozorujeme. Ked bude nieco nove, zase podelim sa so skusenostami.
EDIT: 60000+nieco
Tak, do 40000 ticho po pesine, ale nakoniec sa tie zvlastne ukazy predsa objavili :-)
Niekedy po 40tis som si vsimol, ze ubudlo DOST nemrzky. V servise s tym bola najprv manzelka a zadarmo jej ju doplnili s tym, ze to mame sledovat. Nejak to neriesili a pripisali to odvzdusnovaniu sustavy po vymene na garancke. Co sa nestalo, kvapalina stale niekam mizla. Znova som poslal manzelku do servisu, znova jej ju doliali. Takisto som si vsimol, ze nejak zacalo dolava utekat riadenie. Kedze to bolo velmi kratko pred 60tisicouvou garanckou, odlozili sme riesenie na garancku.
Na garancke sa na auto podrobnejsie a zistili:
Dohodli sme si datum opravy s tym, ze zadne tlmice vymenia obidva, motor rozoberu, aby sa zistila presna pricina netesnosti a potom sa uvidi co dalej. Takze v pondelok som auto zaviezol a vcera mi volali, ze teda posunuli tu vadu motora na vyssiu instanciu a riesenie je - dramaticka pauza - tramtadada - VYMENA MOTORA!
Takze do buducej stredy zostavame v servise, dam vediet, ako to cele dopadne :-)
EDIT: Po vymene motora
Vymena motora dopadla dobre, riesilo sa to, samozrejme, v ramci zaruky, takze nas to nestalo ani cent. Odvtedy ide ako hodinky.
Co sa tyka toho utekajuceho riadenia, na vine bol zrejme ten tlmic a udalosti na to nadvazujuce. Po vymene tlmica a rovno aj kolies na zimne (gumy mam na diskoch), uz riadenie neutekalo.
Dnes som tam nechal auto na pehodenie na letne kolesa, udajne po prevazeni kolies uz riadenie neuteka. Tak som zvedavy.
Na tu skrinku pred spolujazdcom, co jej nedoliehaju dvierka, som uspesne zabudal az dodnes - vraj objednali novu a na zaruku vymenia aj tu.
EDIT: Po vymene kastlika
V servise bola manzelka, vraj to dala za necelu hodku. Ci to este blbne, som si uprimne nevsimol. Ani neviem, kedy som naposledy cestoval po tme :-)
EDIT: 80000+nieco
Vecer byva uz konecne tma, takze som si vsimol, ze svetlo v kastliku sa aj po vymene nevypina. Granancka viac-menej OK; kastlik fixli a svetlo sa vypina. Na moje prekvapenie na nechali na zaruku vymenit tycky stabilizatorov. A skoro som zabudol - blblo predne osvetlenie interieru (jedna lampa ostavala zapnuta, aj ked druha sa automaticky vypla); riesilo sa to, podobne ako vsetky predchadzajuce problemy na zaruku - vymenou celeho toho svietidla.
EDIT: 80000+nieco+nieco
Po vymene stabilizatorov zacalo pri vyssich rychlostiach znova utekat riadenie dolava. (Dlhsiu dobu sme nesli na horniaky, tak sme si to vsimli az na rovnom useku dialnice.) Tipujem, ze na vine su, podobne ako predtym, zjazdene kolesa. Dnes som ich dal prehodit na zimne, tak uvidime, co sa zmenilo.
EDIT:
Bolo to, ako som pisal. Po prehodeni kolies sa vsetko dostalo do normalu.
EDIT: 101000
Ticho po pesince, ako sa vravi, auto slape. Odisla jedna diodka v tretom brzdovom svetle, bude sa to riesit ako reklamacia celeho svetla. Tych 5 rokov zaruky ma svoje caro.
Inak, stale v pohode jazdime na brzdovom materiali (kotuce aj dosticky) od vyroby.
EDIT: 101000+??? (nie vela, kazdopadne)
Pred par dnami som bol na vymene toho svetla. No a okrem toho, olupoval sa ten strieborny povlak na vnutornej klucke spolujazdcovych dveri. Tu mi vymenili tiez. A este jedna pikoska - pri cisteni auta som niekde zasantrocil taku tu gumenu podlozku z toho stredoveho tunela, pri USB vstupe. V servise mi povedali, ze bohuzial, samostatne sa objednat neda, len s celym tunelom :-D
Medizasom som aj vymenil jednu ziarovku v zadnom brzdovom svetle. Po odsrobovani tych 2 viditelnych srobov ho staci hrubou silou potiahnut. Drzi na takych 2 kolikoch, kore nie su navzajom rovnobezne, takze treba posobit pomerne silno. (Mam to aj odfotene. Ak nezabudnem, niekam to sem zavesim)
Inak auto stale slape jak besne. Motoricky je stale super. Ked si porovnam auta, co sme mali/mame, tak je zivsie oproti Civicu a dokonca aj oproti swiftu (sic!).
Brzodvy material este stale od vyroby, zimne gumy este stale tie prve, letne uz sme postupne kvoli defektom a comu vsetkemu vymenili asi vsetky.
EDIT: niekde medzi 115000 - 120000
Pred vianocami mi cavo na fabii roztrieskal Ufo. Den po tom, co sme dali konecne do poriadku podvozok. Tukanec v malej rychlosti, ale skoda za 7200 EUR. Power of totalka. Na pohlad to nevyzeralo zdaleka tak desivo. Plechy nedoktnkute, len naraznik a penumatika. Na pocudavanie mi z PZP fabie, co bolo v Kooperative prislo dost penazi a havarovane auto som predal tak, ze nakoniec som nebol nejak zvlast skodny. Co bolo najdrahsie? KABLOVY ZVAZOK, tvl, ktory sa pri naraze pripucil. 2500 Eur, zbytok polozky max za 300.
Od dobreho znameno tak nakoniec zobral novsie ufo v podstatne lepsom stave. Cervene!!! Manzelka si ho prisvojila :-))
Ale vratme sa k ix20...
EDIT: 150000-160000
(Poznamka - predtym sme mali Hondu civic so 103kW motorom, ale mala malo dveri. Takze sme boli rozmaznani. Jediny dovod, preco sme znova nekupili Civic, bola cena. Holt, 4 tisicky sa na ulici len tak nepovaluju.)
Motor
Prekvapivo zivy. Poskytuje dobru rezervu vykonu na bezpecne predbiehanie aj na okresnej ceste. Ked si to porovnavam s testovacou jazdou na 1.4, je to nebe a dudy - 1.4 proste netahala tam, kde treba (z 80 na 120 bola leniva aj na 3-ke).
Priemerna spotreba
Zatial je 6.8, co je pri style jazdy mojej priatelky, ktora zatial spravila vacsinu kilometrov, prijemny udaj.
Kufor
Po spusteni dna do nizsej polohy pri zadnych sedadlach v zadnej polohe je obrovsky. Civic mal 400l a bol o poznanie mensi.
EDIT: milujem ten kufor! Vcera som bol v obchode po zimne pneu+disky (195/65/15 Kleber krisalp hp2) Pneumatiky tam vojdu pohodlne vedla seba nalezato! (To nebolo ani v honde).
EDIT: Pre googlicov - keby chcel niekto vediet, tak do kufra ix20 vojde aj kocik Teutonia BeYou (podvozok aj s vanickou) a zostane aj nejake miesto pre batozinou.
Ergonomia
Trochu mi chyba pevna opierka na laket, ako bola v civicu, ale zato teraz mame kam dat flasu s vodou. Opierku mame stale vyklopenu - jej poloha je dimenzovana skor pre vyssie postavy, co ja ani priatelka nie sme.
Ovladacie packy hlasitosti a stopy na volante su kusok mimo - aspon nemam potrebu vkuse sa s tym babrat a nerozptyluje ma to. (Na civicu boli az prilis pohodlne umiestnene).
Ovladace svetiel su ok. Kto je zvyknuty na japonske auta, nemusi si zvykat na nic nove. (S vynimkou pochopenia, ako funguju denne prevadzkove svetla. Ked nam to vysvetlovala teta u predajcu, nebolo mi to celkom jasne, ale z navodu som bol este vacsi jelen. Tu sa potvrdilo to, co odjakziva kazdemu hovorim: "Oplatilo sa ti rozmyslat? Neoplatilo. Strata casu." Musel som si to asi 3x precitat a nerozmyslat nad tym, preco je to tak.
Ovladace stieracov su hore nohami. (Packou treba hybat opacne, nez som zvyknuty.)
vymena ziaroviek vpredu - jedna basen, priam sa mi nechce verit, ze sa este vyraba auto, u ktoreho kvoli vymene ziarovky netreba vybrat polku motora. (presnejsie netreba vyberat vobec nic)
Radenie rychlosti
Jednotku treba radit pomaly. Pri rychlom pohybe sa vzprieci. Ako som v priebehu casu zistil, ide o to, ze pri prudkom pohybe z N->1, ked paku pritlacim silno dolava, ma tendeciu liezt do polohy R, ktora je z logickych dovodov blokovana. Preto treba radit 1 kludnejsie.
EDIT: Bolo to treba len zabehnut.
Plynovy pedal je HROZNE MAKKY, nekladie takmer ziadny odpor. Dost krcovito potom musim drzat nohu. Da sa s tym daco spravit?
EDIT: dalo sa - zvyknut si
Odskakovanie zadnej napravy pri rychlom prejazde po nerovnostiach/vytlkoch - zatial sa nic nestalo, ale obcas to dost vydesi.
EDIT: len tak som skontroloval tlak pneumatik a skoro mi oci vypadli - 290kPa WTF? Samozrejme som to hned sfukol na predpisanych 220 (podla stitku na "zarubni" vodicovych dveri). Odvtedy je to odskakovanie prekvapivo citelne slabsie.
Kto ste si ten tlak nahodou este nekontrolovali, skontrolujte si.
Edit: 1 mesiac+nieco, 3500km, dovolenka v HR:
Spotreba - aj po dovolenke sa drzi na 6.7 (Podla pocitaca. Realne som to neprerataval.)
Plynovy pedal - zvykam si. Cesta na dovolenku prekvapivo v pohode aj bez tempomatu.
Opierka na laket - uz mi vobec nechyba. Vcera sedel v aute moj kamarat, ktory ma corollu verso - ako vysvitlo nepohodlnost tej opierky nie je v opierke, ale v umiestneni rychlostnej paky. Verso ju ma umiestnenu asi o 10 cm vyssie (opierky ma rovnako riesene), takze sa pohodlne saltuje aj pri vyklopenej opierke.
EDIT: 4000+nieco: vsimol som si, ze zle doliehaju dvierka skrinky pred spolujazdcom a nevypina sa tak jej osvetlenie. Dolepil som tam taku gumicku, na garancke to dam skontrolovat (vypinanie osvetlenia je riesene ako v chladnicke, takym mechanicky cicikom).
No, a skontrolujte si hladinu nemrzky. Pri studenom motore, tak ako je napisane na tej nadrzke - teplom totiz zvacsi svoj objem.
cca 15000:
Ziadne zmeny. Auto beha... Iba dolievame vodu do ostrekovacov a tankujeme. Spotrebu nejak nesledujeme - na dialnici do 120 je necelych 7, potom +1 liter na kazdych +10 km/h. Na okreskach pri 90-ke je samozrejme vyrazne menej.
Ine zvlastne ukazy zatiel nepozorujeme. Ked bude nieco nove, zase podelim sa so skusenostami.
EDIT: 60000+nieco
Tak, do 40000 ticho po pesine, ale nakoniec sa tie zvlastne ukazy predsa objavili :-)
Niekedy po 40tis som si vsimol, ze ubudlo DOST nemrzky. V servise s tym bola najprv manzelka a zadarmo jej ju doplnili s tym, ze to mame sledovat. Nejak to neriesili a pripisali to odvzdusnovaniu sustavy po vymene na garancke. Co sa nestalo, kvapalina stale niekam mizla. Znova som poslal manzelku do servisu, znova jej ju doliali. Takisto som si vsimol, ze nejak zacalo dolava utekat riadenie. Kedze to bolo velmi kratko pred 60tisicouvou garanckou, odlozili sme riesenie na garancku.
Na garancke sa na auto podrobnejsie a zistili:
- Netesnost medzi hlavou a blokom motora; nemrzka prerazala do oleja a s chutou mizla coraz rychlejsim tempom. Auto islo na garancku s hladinou nemrzky tesne na L-kom
- Vyteceny jeden zadny tlmic (co vysvetlilo utekanie riadenia)
- Rozbabrane nastavenie jedneho svetla
Dohodli sme si datum opravy s tym, ze zadne tlmice vymenia obidva, motor rozoberu, aby sa zistila presna pricina netesnosti a potom sa uvidi co dalej. Takze v pondelok som auto zaviezol a vcera mi volali, ze teda posunuli tu vadu motora na vyssiu instanciu a riesenie je - dramaticka pauza - tramtadada - VYMENA MOTORA!
Takze do buducej stredy zostavame v servise, dam vediet, ako to cele dopadne :-)
EDIT: Po vymene motora
Vymena motora dopadla dobre, riesilo sa to, samozrejme, v ramci zaruky, takze nas to nestalo ani cent. Odvtedy ide ako hodinky.
Co sa tyka toho utekajuceho riadenia, na vine bol zrejme ten tlmic a udalosti na to nadvazujuce. Po vymene tlmica a rovno aj kolies na zimne (gumy mam na diskoch), uz riadenie neutekalo.
Dnes som tam nechal auto na pehodenie na letne kolesa, udajne po prevazeni kolies uz riadenie neuteka. Tak som zvedavy.
Na tu skrinku pred spolujazdcom, co jej nedoliehaju dvierka, som uspesne zabudal az dodnes - vraj objednali novu a na zaruku vymenia aj tu.
EDIT: Po vymene kastlika
V servise bola manzelka, vraj to dala za necelu hodku. Ci to este blbne, som si uprimne nevsimol. Ani neviem, kedy som naposledy cestoval po tme :-)
EDIT: 80000+nieco
Vecer byva uz konecne tma, takze som si vsimol, ze svetlo v kastliku sa aj po vymene nevypina. Granancka viac-menej OK; kastlik fixli a svetlo sa vypina. Na moje prekvapenie na nechali na zaruku vymenit tycky stabilizatorov. A skoro som zabudol - blblo predne osvetlenie interieru (jedna lampa ostavala zapnuta, aj ked druha sa automaticky vypla); riesilo sa to, podobne ako vsetky predchadzajuce problemy na zaruku - vymenou celeho toho svietidla.
EDIT: 80000+nieco+nieco
Po vymene stabilizatorov zacalo pri vyssich rychlostiach znova utekat riadenie dolava. (Dlhsiu dobu sme nesli na horniaky, tak sme si to vsimli az na rovnom useku dialnice.) Tipujem, ze na vine su, podobne ako predtym, zjazdene kolesa. Dnes som ich dal prehodit na zimne, tak uvidime, co sa zmenilo.
EDIT:
Bolo to, ako som pisal. Po prehodeni kolies sa vsetko dostalo do normalu.
EDIT: 101000
Ticho po pesince, ako sa vravi, auto slape. Odisla jedna diodka v tretom brzdovom svetle, bude sa to riesit ako reklamacia celeho svetla. Tych 5 rokov zaruky ma svoje caro.
Inak, stale v pohode jazdime na brzdovom materiali (kotuce aj dosticky) od vyroby.
EDIT: 101000+??? (nie vela, kazdopadne)
Pred par dnami som bol na vymene toho svetla. No a okrem toho, olupoval sa ten strieborny povlak na vnutornej klucke spolujazdcovych dveri. Tu mi vymenili tiez. A este jedna pikoska - pri cisteni auta som niekde zasantrocil taku tu gumenu podlozku z toho stredoveho tunela, pri USB vstupe. V servise mi povedali, ze bohuzial, samostatne sa objednat neda, len s celym tunelom :-D
Medizasom som aj vymenil jednu ziarovku v zadnom brzdovom svetle. Po odsrobovani tych 2 viditelnych srobov ho staci hrubou silou potiahnut. Drzi na takych 2 kolikoch, kore nie su navzajom rovnobezne, takze treba posobit pomerne silno. (Mam to aj odfotene. Ak nezabudnem, niekam to sem zavesim)
Inak auto stale slape jak besne. Motoricky je stale super. Ked si porovnam auta, co sme mali/mame, tak je zivsie oproti Civicu a dokonca aj oproti swiftu (sic!).
Brzodvy material este stale od vyroby, zimne gumy este stale tie prve, letne uz sme postupne kvoli defektom a comu vsetkemu vymenili asi vsetky.
EDIT: niekde medzi 115000 - 120000
- reklamacia - odpadla z vonkajsej klucky spolujazdca taka chromova ozdoba. Podla prispevkov tu na fore to vyzera, ze rozhodne nie som sam.
- reklamacia - znova zacali blbnut cuvacie senzory. Vymenili vsetky 4.
- Prva vymena brzdoveho materialu - predne kotuce aj dosticky. Neverili by ste, ake mozu byt v tomto cenove rozdiely medzi Bratislavou a Trnavou.
- Posledna garancka.
- Dali sme nove letne pneu (Goodyear Efficientgrip performance). Rozdiel oproti povodnym Continentalkam (Kvoli bizarnym defektom sme ich postupom casu aj tak vsetky priebezne vymenili) je silno citit. Najlepsie v tej vode, co stoji po dazdi v strede cesty okolo Zlatych pieskov.
- Pri otvarani/zatvarani vodicovho okna sa ozyva nenormalny rachot. Cim skor do servisu. Do konca zaruky zostava uz len mesiac. Fixnute est v ramci zaruky. Uvolnil sa nejaky plast, co chranil otvaraci mechanizmus dveri pred hacikovnanim.
- Druha vymena celneho skla. Takmer presne po roku sme zase chytili kamen na ceste. Par dni po oprave sa z tych miest, pod sklom ozyvalo pukanie a vrzganie, potom ustalo. (Mal som naplanovanu aj naspat navstevu servisu, ale nez prisiel cas, prestalo to. Tesnit to tesni zatial dobre; voda nam nikam nepreraza.)
- Pri vymene ziarovky som nasiel nahryznute vysusene slepacie vajce. Kukal som na to jak puk. O dva tyzdne sa zahada rozlustila... Bol som na navsteve u rodicov. Na vidieku. Isiel okolo jeden zo susedov a hovori: "Ilja, to je tvoje auto? Minule som videl, jak poden vliezla kuna aj s volakym vajcom!" :-D
- Pri tej vymene ziarovky som niekde zasantrocil ten deklik zo svetla. Tipujem, ze za to moze ten nemec, co mi stale schovava veci.
- Skrkol som PZ blatnik-dvere-naraznik. Auto si pobudlo tyzden v servise. Opravene ako nove. Este ze mame havarijnu. Skrkanec sice nebol extra vazny, ale na par miestach to uz islo do ziveho. Co treba pochvalit - umytie a vycistenie v cene - a bolo vyborne (mame 2 deti a plznuceho bieleho psa).
- Objavil sa hrozny hluk od prednej napravy. Najprv som to pripisoval zimnym pneu a vysokym teplotam, ale ani po vymene na nove letne to neprestalo. Hluk zavisi od rychlosti auta, nie od otacok, tak sa nadejam, ze to bude len nejake lozisko. O par dni ma caka 140000 prehliadka, tak som zvedavy, co mi tam povedia.
- Edit: Na prehliadke zistili, ze su to obe predne loziska. Hluk, odkedy sme ho spozorvali, pomerne rychlo narastal. Podla vsetkeho niekto (teda bud ja alebo manzelka) preletel cez nejaku nerovnost a naprava dostala ranu. Auto je prave dnes v oprave. Kajšmentke.
- Okrem toho chodi vsetko ako ma. Zadny brzdovy material je stale od vyroby. Zadne tlmice od tej zarucnej vymeny, predne stale povodne. Spojka sa tiez drzi...
- Kupili sme ojazdeny Civic Ufo, lebo Swift mal malo dveri a rodina sa zase rozrastla, takze musi prec. Ked ho dam do poriadku, mozem znova porovnavat :-D
- Davame do poriadku Ufo. Podvozok ma na maderu. V kazdom pripade, musim povedat, ze aj s vytecenymi prednymi tlmicmi a rozbitymi loziskami je ten podvozok citelne lepsi. Ked porovnavam motor, tak skutocne nejde do otacok tak ochotne ako Hyundai. Je aj vyrazne rozdielne sprevodovany.
- Pikoska: z nicoho nic auto nechce nastartovat. Starter spravi iba cvak-cvak-cvak-cvak - dokial drzim otoceny klucik. Bateria je este stale fabricka. Rano skusim nastartovat s kablami, ze ci je zly starter alebo bateria. (Bola to bateria. Chvala bohu.)
- Zacala sa olupovat farba na vnutornej klucke vodica. Kajsmentke. Som zvedavy, kto sa prvy poreze.
Pred vianocami mi cavo na fabii roztrieskal Ufo. Den po tom, co sme dali konecne do poriadku podvozok. Tukanec v malej rychlosti, ale skoda za 7200 EUR. Power of totalka. Na pohlad to nevyzeralo zdaleka tak desivo. Plechy nedoktnkute, len naraznik a penumatika. Na pocudavanie mi z PZP fabie, co bolo v Kooperative prislo dost penazi a havarovane auto som predal tak, ze nakoniec som nebol nejak zvlast skodny. Co bolo najdrahsie? KABLOVY ZVAZOK, tvl, ktory sa pri naraze pripucil. 2500 Eur, zbytok polozky max za 300.
Od dobreho znameno tak nakoniec zobral novsie ufo v podstatne lepsom stave. Cervene!!! Manzelka si ho prisvojila :-))
Ale vratme sa k ix20...
EDIT: 150000-160000
- Konecne sa zodrali zadne dosticky.
- Spojka je uz tiez na vymenu. Odhadovana cena v autorizovanom servise cca 450 Eur.
- Dalsia vymena celneho skla. V poistovni z nas musia mat radost jak svina. Manzelka z nejakeho dovodu proste pritahuje letiace predmety, ked sedi za volantom.
- A zase raz daco odislo - snimac spiatocky - prejavovalo sa to tym, ze obcas sa pri zaradeni spiatocky nezapli senzory ani cuvacie svetla, po 2 tyzdnoch nesli uz vobec. Oprava vysla nastastie len 64 EUR.
- Uvazujeme nad tym, ze sa ho zbavime, ked mensia dcera zacne konecne chodit.
Naposledy upravil(a) ilja dne 14 čer 2018, 10:41, celkem upraveno 24 x.
ix20 1.6 Style, Honda Civic 8g 1.8
EX: Honda Civic 8g Type S
EX: Toyota Corolla E10 1.3
EX: Renault 5 1.4
EX: Honda Civic 8g Type S
EX: Toyota Corolla E10 1.3
EX: Renault 5 1.4
Re: Ix 20 V praxi
Takze moje dojmy po skoro 2 mesiacoch uzivania :
Priestor : Velky ! Vpredu, vzadu, sirka, dlzka, vyska - perfektne. Este maly postreh k tej vyske: Nad zadnymi sedadlami pri verzii s panoramatickou strechou je cca o 5cm menej miesta na hlavu ako v prevedeni bez sklenej strechy. Maximalny objem kufra som este nevyuzil, ale urcite postacuje ( auto bolo kupovane kvoli priestrannosti a prevozu detskeho kociara v blizkej buducnosti ) .Pri mojej vyske 179 cm si za seba sadnem - i ked nie moc pohodlne aj ked su zadne sedadla posunute uplne vpred. Vtedy je kufor obrovsky. Vcera som prevazal dva matrace 200x90 , takze ix20 je mozne po sklopeni sedadiel vyuzit aj ako mensi stahovak
Kedze sme sa dostali poctom najazdenych kilometrov nieco nad 2000 km, konecne som mu dupol na krk . Klukata trasa do kopcov , motor nemal problem, bol som prekvapeny ako auto drzi stopu a naklana sa naozaj minimalne .
Dalsie + :
Vysoky posed ---> pohodlne nastupovanie a vystupovanie a dobry rozhlad ( aj vdaka obrovskym spatnym zrkadlam ) , rovna podlaha vzadu, 3x 12V zasuvka v interieri, USB port, 3-blik smerovych svetiel , tichy, ochotny a pre potreby bezneho motoristu vykonnostne postacujuci motor , na nekvalitnych cestach dobre odhlucnenie, prijemny volant a riadenie.
Nejake - :
Chyba mi bedrova opierka. Moje 11-rocne Punto ju malo . A tiez malo lepsie svetla ( tyka sa klasickych a nie projektorovych svetlometov ) Zriedkavo sa tazsie radi 1. rychlost , alebo spiatocka. Potesila by moznost uplne sklopit operadlo spolujazdcovho sedadla .
Zaver :
S autom som maximalne spokojny a vrelo by som ho odporucal kazdemu, kto hlada kratke rodinne a zaroven priestorne auto , v ktorom sa da variovat vnutorny priestor podla potrieb. Zakladny motor postacuje na beznu jazdu .
Este spotreba : po 2000 km cca 7 litrov - 70% mesto, 30% medzimesto.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/470170.html
Priestor : Velky ! Vpredu, vzadu, sirka, dlzka, vyska - perfektne. Este maly postreh k tej vyske: Nad zadnymi sedadlami pri verzii s panoramatickou strechou je cca o 5cm menej miesta na hlavu ako v prevedeni bez sklenej strechy. Maximalny objem kufra som este nevyuzil, ale urcite postacuje ( auto bolo kupovane kvoli priestrannosti a prevozu detskeho kociara v blizkej buducnosti ) .Pri mojej vyske 179 cm si za seba sadnem - i ked nie moc pohodlne aj ked su zadne sedadla posunute uplne vpred. Vtedy je kufor obrovsky. Vcera som prevazal dva matrace 200x90 , takze ix20 je mozne po sklopeni sedadiel vyuzit aj ako mensi stahovak
Kedze sme sa dostali poctom najazdenych kilometrov nieco nad 2000 km, konecne som mu dupol na krk . Klukata trasa do kopcov , motor nemal problem, bol som prekvapeny ako auto drzi stopu a naklana sa naozaj minimalne .
Dalsie + :
Vysoky posed ---> pohodlne nastupovanie a vystupovanie a dobry rozhlad ( aj vdaka obrovskym spatnym zrkadlam ) , rovna podlaha vzadu, 3x 12V zasuvka v interieri, USB port, 3-blik smerovych svetiel , tichy, ochotny a pre potreby bezneho motoristu vykonnostne postacujuci motor , na nekvalitnych cestach dobre odhlucnenie, prijemny volant a riadenie.
Nejake - :
Chyba mi bedrova opierka. Moje 11-rocne Punto ju malo . A tiez malo lepsie svetla ( tyka sa klasickych a nie projektorovych svetlometov ) Zriedkavo sa tazsie radi 1. rychlost , alebo spiatocka. Potesila by moznost uplne sklopit operadlo spolujazdcovho sedadla .
Zaver :
S autom som maximalne spokojny a vrelo by som ho odporucal kazdemu, kto hlada kratke rodinne a zaroven priestorne auto , v ktorom sa da variovat vnutorny priestor podla potrieb. Zakladny motor postacuje na beznu jazdu .
Este spotreba : po 2000 km cca 7 litrov - 70% mesto, 30% medzimesto.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/470170.html