Denné svietenie LED světla
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Denné svietenie LED světla
no nevim jestli zrovna 0.1l jak pise zdenek ,urcite to bude kolem 0.5-08l /100 nebot pani sousede kteri to kdysi zavedli jako prvni RAKOUSKO a vsichni ostatni okolni staty se museli podle nich opicit tak oni jako prvni to uplne zrusili nebot spocitali kolik tisic neli milionu litru paliva rocne tim usetri. takze uspora tam rozhodne je, kdyz vemu u sebe 1.5crdi tak kdyz jezdim porad se svetly -mesto tak tam mam 5.5l/100 kdyz jezdim jen na denni tak jsem pri tom samem na 5l/100, takze u mne to dela 0.5l rozdil -stejna trasa,styl jizdy-jizda do prace a zpet.
u benzinu to muze delat rozdil az 0.8/100
vem si fakt ze alternator ma odpor protoze musi vyrabet proud pro nekolik svetel(cca 160W) a kdyz mas LED tak spotreba LED cini nejakych 8W-10W takze altik nema takovy odpor jako pri svetlach, takhle laicky vysvetleno,
u benzinu to muze delat rozdil az 0.8/100
vem si fakt ze alternator ma odpor protoze musi vyrabet proud pro nekolik svetel(cca 160W) a kdyz mas LED tak spotreba LED cini nejakych 8W-10W takze altik nema takovy odpor jako pri svetlach, takhle laicky vysvetleno,
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Reklama
Re: Denné svietenie LED světla
blbost, 0,8-1.5 litru paliva na každých 100km sebere zapnutá klimatizace a ta rozhodně nemá příkon 200W, jako všechny ty rozsvícená vlákna žárovek v autě.
Při zapnutém osvětlení vozu to nesebere více než 0,2l.
LED ušetří spíše náklady na výměnu těch žárovek či xenonových výbojek, tedy spíše neuštříte nic, pokud někdo dá za jejich instalaci 5tis Kč.
Já mám homologované LED za ca 1200,- i se startovacím modulem, montáž jsem si dělal pochopitelně sám a pořídíl jsem je hlavně proto, že mám origo xenonové výbojky a ty moc nemaj rády časté zapínání. Mít žárovky, tak na to kašlu.
Při zapnutém osvětlení vozu to nesebere více než 0,2l.
LED ušetří spíše náklady na výměnu těch žárovek či xenonových výbojek, tedy spíše neuštříte nic, pokud někdo dá za jejich instalaci 5tis Kč.
Já mám homologované LED za ca 1200,- i se startovacím modulem, montáž jsem si dělal pochopitelně sám a pořídíl jsem je hlavně proto, že mám origo xenonové výbojky a ty moc nemaj rády časté zapínání. Mít žárovky, tak na to kašlu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Denné svietenie LED světla
Pokud tam rozdil bude, tak pod rozlisovaci schopnosti (tu beru 0.1l/100km). Sice LED nemam, ale pamatuju zavadeni denniho sviceni a na spotrebe se mi to neprojevilo, tedy paliva. Na spotrebe zarovek jocaruser píše:Možno otázka mimo témy, ale ako sa vám zmenila spotreba po namontovaní denného LED svietenia? Je pravdivý rozdiel v spotrebe 0,5 L /100 km?
To 69pavel: 0.5-0.8l/100 ze sviceni? Takovy rozdil mi dela, kdyz jezdim s klimou (v extra vedrech) nebo bez ni a to je vykonove uplne jinde. Extra prikon do svetel je samozrejme pravdivy, ale tech rekneme 150W extra je v porovnani s variaci pozadovaneho vykonu motoru pro ruzne dopravni situace a jizdni styly podle nalady naprosto neviditelnych...
Kdybych to, vim ze malinko demagogicky, zjednodusil, a 150W napasoval na 0,5l, pak spotreba 5l -> 1,5kW prumerneho vykonnu pro bezne jezdeni, pritom realitu bych videl nekde o rad vys...
Edit: tak nez jsem to stihl odeslat, tak me mirpie predbehl se stejnou myslenkou ...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Denné svietenie LED světla
nebudeme se tady dohadovat nema to cenu, praxe sama ukazuje kudy vede cesta, kdyz to dokazali v rakousku spocitat a tam si jo chrani zivotni prostredi tak nema cenu se o tom tady dohadovat,proste nasi debilni pani co schvalujou zakony si musi vzit pokazde priklad jinde nebot nemaji svuj selsky rozum,je otazka jak dlouho jim bude trvat nez to debilni sviceni zase zrusi, nebot jak to tehdy nasi sousede rakusaci zavedli tak ti nasi poskoci byli mezi prvnimi kteri tam jezdili na rozumy coze to ma za prinos kdyz budeme cely den svitit a zavedli to i u nas. bohuzel zadny prinos krome vyssi spotreby a castejsi vymene zarovek to nema,takze u nas si ztoho mnou ruce akorat pumpari,stat(spotrebni dan) a vyrobci zarovek.
Nehod neubylo ba naopak jeste jich pribylo od zavedeni povinneho sviceni takze vysledek-lobby pro par jedincu,nic jineho.
jinak s tou klimou mas pravdu castecne, pokud si zapinam klimu a jezdim sni(motor ma 81kw tak na spotrebe to pocituji minimalne nebo skoro vubec(porad mam stejny prumer at uz mesto ci dalkovku)nebot nase motory jsou dostatecne vykonne,jedine na cem pozoruji rozdil tak v rozjezdech(akceleraci) kdy je to trochu lenivejsi, jinak spotreba se mi nemeni a pokud uz zmeni tak jsou desetinky 0.2-0.3l
neco jineho je kdyz mas motor 66kW a min , tam kdyz zapnes klimu tak nejen ze ti rapidne klesne sila motoru ale stoupne ti spotreba a tam uz muze jit jak pises 0.8-a vys/100
a ted kdyz to sectes tak to mas 0.8 klima 0.5 denni tak jedzdis o 1-1.5l za vic nez druhej ktery nema klimu a treba jezdi na LED.
fakt to nema cenu se tady dohadovat jestli to ma usporu vliv nebo nema,proste na spotrebu ma vliv vice faktoru, a to ocem tu pisem jsou jedny znich (klima,sviceni)
Nehod neubylo ba naopak jeste jich pribylo od zavedeni povinneho sviceni takze vysledek-lobby pro par jedincu,nic jineho.
jinak s tou klimou mas pravdu castecne, pokud si zapinam klimu a jezdim sni(motor ma 81kw tak na spotrebe to pocituji minimalne nebo skoro vubec(porad mam stejny prumer at uz mesto ci dalkovku)nebot nase motory jsou dostatecne vykonne,jedine na cem pozoruji rozdil tak v rozjezdech(akceleraci) kdy je to trochu lenivejsi, jinak spotreba se mi nemeni a pokud uz zmeni tak jsou desetinky 0.2-0.3l
neco jineho je kdyz mas motor 66kW a min , tam kdyz zapnes klimu tak nejen ze ti rapidne klesne sila motoru ale stoupne ti spotreba a tam uz muze jit jak pises 0.8-a vys/100
a ted kdyz to sectes tak to mas 0.8 klima 0.5 denni tak jedzdis o 1-1.5l za vic nez druhej ktery nema klimu a treba jezdi na LED.
fakt to nema cenu se tady dohadovat jestli to ma usporu vliv nebo nema,proste na spotrebu ma vliv vice faktoru, a to ocem tu pisem jsou jedny znich (klima,sviceni)
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Denné svietenie LED světla
U mne je klima hodne poznat, pokud musi opravdu dost chladit. Pokud s ni jedu ve 40 stupnich, tak do prudsich kopcu ji musim vypnout, abych nejel jako stara tatrovka A samozrejme spotreba vyleze nahoru, u me tak kolem toho pul litru na sto. Pokud s ni jezdim mimo horka, tak na spotrebe ji skoro nepoznam a taky na pribrzdovani motoru neni tolik citit.
Z pocatku jsem byl dost proti dennimu sviceni, ale uz jsem si nejak zvykl a je mi jedno Fakt je, ze jsou auta lepe videt (pokud nemaji svetla montovane ve vysi olizujici povrch vozovky, prip. "kvalitni" nehomologovane vyrobky se svitivosti nekolika mcd postavene z obyc. ledek misto vykonovych). Na druhou stranu jsou biti ti, kteri nesviti jako cykliste, chodci, ci ti, co zapomneli rozsvitit, protoze clovek si prece jen zvykne, ze co je na ceste, tak sviti.
A taky me desi ti, kteri jedou s dennim svicenim za sera nebo husteho deste. Zvlast zezadu jsou prakticky neviditelni. Ale to jsme uz OT, takze zpet k tematu ...
Ze zacatku jsem chtel taky LED svetla, ale prvni verze byly dost macate a nevedel jsem, kam s nimi, navic cena homologovanych byla docela vysoka, takze se to proste nevyplatilo. A ted, kdyz uz jsou k mani i relativne male a cena klesla, tak si rikam, ze to uz nema moc cenu, protoze asi za rok budu auto menit a nema smysl se s tim drbat.
Z pocatku jsem byl dost proti dennimu sviceni, ale uz jsem si nejak zvykl a je mi jedno Fakt je, ze jsou auta lepe videt (pokud nemaji svetla montovane ve vysi olizujici povrch vozovky, prip. "kvalitni" nehomologovane vyrobky se svitivosti nekolika mcd postavene z obyc. ledek misto vykonovych). Na druhou stranu jsou biti ti, kteri nesviti jako cykliste, chodci, ci ti, co zapomneli rozsvitit, protoze clovek si prece jen zvykne, ze co je na ceste, tak sviti.
A taky me desi ti, kteri jedou s dennim svicenim za sera nebo husteho deste. Zvlast zezadu jsou prakticky neviditelni. Ale to jsme uz OT, takze zpet k tematu ...
Ze zacatku jsem chtel taky LED svetla, ale prvni verze byly dost macate a nevedel jsem, kam s nimi, navic cena homologovanych byla docela vysoka, takze se to proste nevyplatilo. A ted, kdyz uz jsou k mani i relativne male a cena klesla, tak si rikam, ze to uz nema moc cenu, protoze asi za rok budu auto menit a nema smysl se s tim drbat.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Denné svietenie LED světla
DRL mám cca 3 roky a má to radikálny vplyv na spotrebu.........žiaroviek.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denné svietenie LED světla
u H7 a xenonov by som tie DRL riesil. U H4 len vtedy ak by sa mi to "pacilo" pretoze ziarovky nepraskaju, a moje konkretne naklady po 122 000km (kde je odsvietenych asi 115 000) je 70kc za vymenu jednej ziarovky. Doma u Fiesty (tama cca 46 000km a asi 40 000km odsvietene) boli ziarovky dve (h4) - naklady tam boli asi 350kc, lebo sm etam dali nejake spesl Tungsramy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Denné svietenie LED světla
69pavel - číslo 0,5l/100km navíc při zapnutých světlech je pořád hodně a pro tyhle rozumy nemusim jezdit do Rakous. Stačí si u auta, co umí počítat okamžitou spotřebu paliva na volnoběh pod 30km/h, přečíst čísla na displeji. Na omeze při zařátém motoru mám bez klimy a bez zapnutého osvětlení spotřebu přibližně 0,9-1,0l/hod. Jak zapnu klimu, vyletí to někam 1,6l/hod, pak pomalu klesá na asi 1,4-1,5l/hod až se ustálí otáčky. Pokud pustim i světla, na té spotřebě to nepoznám, při rozlišovací schopnosti 0,1l.
Proto píšu, že více jak 0,2l/100km to v žádném případě nebude, možná při zapnutých dálkách a všech mlhovek navíc, jinak ani omylem.
Takže vliv na spotřebu paliva je v tomto případě zanedbatelný. Znatelný vliv to má ale na životnost těch žárovek/výbojek.
Proto píšu, že více jak 0,2l/100km to v žádném případě nebude, možná při zapnutých dálkách a všech mlhovek navíc, jinak ani omylem.
Takže vliv na spotřebu paliva je v tomto případě zanedbatelný. Znatelný vliv to má ale na životnost těch žárovek/výbojek.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Denné svietenie LED světla
To Ti zavidim, ja uz kupoval aspon sest H4. I kdyz dve bych asi nepocital, zrejme to byly nejake zmetky, protoze odesly obe velmi zahy po vymene. Nasviceno cca 142.000 km. Pri cene kolem 60kc za kus je to porad par stovek a tedy levnejsi nez LED Krom toho jsem menil i parkovacky taky asi kolem 6 zarovek, dve v podsviceni konzoly a jednou osvetleni SPZ. Zadni lampy a blinkry zatim netknute.Mexican píše:u H7 a xenonov by som tie DRL riesil. U H4 len vtedy ak by sa mi to "pacilo" pretoze ziarovky nepraskaju, a moje konkretne naklady po 122 000km (kde je odsvietenych asi 115 000) je 70kc za vymenu jednej ziarovky. Doma u Fiesty (tama cca 46 000km a asi 40 000km odsvietene) boli ziarovky dve (h4) - naklady tam boli asi 350kc, lebo sm etam dali nejake spesl Tungsramy
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denné svietenie LED světla
jou, ono sa nasledne operuje ze ked mam denne led, tak ziarovky menit nemusim. Co je samozrjme nespravny pohlad. Pretoze za sera, za tmy svietit musim normalnymi svetlami. Ak by som to tak by voko zhodnotil, tak tretinu az 40% z toho by som musel svietit vsetkym co mam. A LEDky tiez nie su neomylne, sem tam vidim ze to borcom preblikava, pripadne su jednooki. Co sa da vyriesit kvalitnym vyrobkom z prevereneho obchodu. Tam je ta cena ale uz trochu vyssia
Vsetko ma svoje pre a proti. Na Fiestu sme to chceli namontovat minuly rok, ale dali sme radsej spravit automaticke zapinanie svetiel po nastartovani. Predsa len LED + krytky na hmlovky by cosi stali
Vsetko ma svoje pre a proti. Na Fiestu sme to chceli namontovat minuly rok, ale dali sme radsej spravit automaticke zapinanie svetiel po nastartovani. Predsa len LED + krytky na hmlovky by cosi stali
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Denné svietenie LED světla
Ja toho v noci moc nenajazdím....odhadom 80-90% jázd je cez deň, a z toho 80-90% sa dajú použiť DRL. Samozrejme, s príchodom zimy sa to mení-do práce za šera, z práce tiež, ale v pracovnej dobe ,keď svieti oskar sú použitelné. Nejazdím s nimi stále, mám aj takú páčku na volante, ktorú keď otočím, zapnú sa hlavné svetlomety, ale pravdou je, že oproti mne jazdia borci, ktorí aj za hustého dažďa nevedia tú páčku nájsť
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Denné svietenie LED světla
LEDky som najprv chcel hlavne preto, že to dobre vyzerá, ale rozmyslel som si to - návratnosť takej investície je dosť diskutabilná a okrem toho stále verím, že "múdre hlavy" prídu na to že svietiť v slnečný deň je debilina a zrušia to úplne. Ako píše Haer - oko zlenivie a vidí len čo svieti - cyklistov a chodcov vnímam oveľa menej (vlastná skúsenosť!). Rád by som videl aký to malo prínos ! (čo už neuvidím lebo chytrolíni zmenili spôsob vykazovania štatistík a razom je nehôd menej - keď sa nebude dariť plniť nejakú smernicu EU na zníženie nehodovosti, tak to zmenia zas - napr. "keď neni aspoň 10 mrtvých, nepovažuje sa to za dopravnú nehodu..... ale za poľutovaniahodnú mrzutosť, ktorú radšej ani neevidujeme.")
Sorry, viem, že odbočujem od témy, ale vytáča ma to!
Sorry, viem, že odbočujem od témy, ale vytáča ma to!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: Denné svietenie LED světla
Had21
Naše "múdre hlavy" nikdy rozum nedostanú.
Tie LED svetlá ako to tu čítam majú minimálny vplyv na spotrebu. To je tá technológia taká pridrahá aby ju výrobcovia montovali už vo výrobe?
Naše "múdre hlavy" nikdy rozum nedostanú.
Tie LED svetlá ako to tu čítam majú minimálny vplyv na spotrebu. To je tá technológia taká pridrahá aby ju výrobcovia montovali už vo výrobe?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Denné svietenie LED světla
pro mirpie,
je videt ze o problematice dobijeni a jak vlasrne funguje alternator fakt nemas paru nebot takovy nesmysl bys nenapsal ze kdyz zapnes svetla tak se ti na okamzite spotrebe zvedne o 0.1l, nechce si mi to podrobne rozepisovat takze jen toliko , kdyz mas volnobeh tak kontrolka sice zhasne nebot dochazi k nabuzeni vinuti a tim kontrolka zhasne ale pro dobijeni jsou dulezitejsi Ampery,cim vic budes budit tim vice amper ti bude davat, takze u tebe na volnobeh se proud pro svetla bere vicemene z kapacity baterie a altik nema odpor a pokud jo tak minimalni. kdyz zvednes otacky tak pote se teprve dobiji poradne baterie,zvysuje se budici prooud- dava vice amper,
nechce se mi prepocitavat kolik amper to dela tech 200W,ale kdyz nastartujes,zapnes svetla tak priklad- odeberes timto cca 20-25% kapacity baterie,nato abys to dobil do 100% musi pak treba altik bezet 30min ve zvysenych otackach pres 2000ot/min,na volnobeh bys to dobijel pul dne. treba ten kdo jezdi kratke trasy a casteji startuje tak by mel preventivne dobijet baterii venkovnim zdrojem do plne kapacity,nebot altik to nestaci nabit. i kdyz dnes uz davaji vykonne altiky ale je to zas na ukor neceho jineho.takze tak asi
je videt ze o problematice dobijeni a jak vlasrne funguje alternator fakt nemas paru nebot takovy nesmysl bys nenapsal ze kdyz zapnes svetla tak se ti na okamzite spotrebe zvedne o 0.1l, nechce si mi to podrobne rozepisovat takze jen toliko , kdyz mas volnobeh tak kontrolka sice zhasne nebot dochazi k nabuzeni vinuti a tim kontrolka zhasne ale pro dobijeni jsou dulezitejsi Ampery,cim vic budes budit tim vice amper ti bude davat, takze u tebe na volnobeh se proud pro svetla bere vicemene z kapacity baterie a altik nema odpor a pokud jo tak minimalni. kdyz zvednes otacky tak pote se teprve dobiji poradne baterie,zvysuje se budici prooud- dava vice amper,
nechce se mi prepocitavat kolik amper to dela tech 200W,ale kdyz nastartujes,zapnes svetla tak priklad- odeberes timto cca 20-25% kapacity baterie,nato abys to dobil do 100% musi pak treba altik bezet 30min ve zvysenych otackach pres 2000ot/min,na volnobeh bys to dobijel pul dne. treba ten kdo jezdi kratke trasy a casteji startuje tak by mel preventivne dobijet baterii venkovnim zdrojem do plne kapacity,nebot altik to nestaci nabit. i kdyz dnes uz davaji vykonne altiky ale je to zas na ukor neceho jineho.takze tak asi
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Denné svietenie LED světla
69pavel, spotreba svetiel je 200W. Vykon mojho motora je 74kW. Je samozrejme jasne, ze pri 2000-3000 otackach (nazvime to bezny prevadzkovy rezim auta) nedosahuje moj motor maximalny vykon, v tychto otackach to bude nieco okolo 25-35kW, pre jednoduchost vypoctu to zaokruhlim na 20kW. Cize svetla mi zeru 1% vykonu motora. Je to polozka tak zanedbatelna, ze staci o 10km/h silnejsi protivietor a ani vypnutim svetiel tu spotrebu nezachranim
Cize ak sa svetla podielaju na spotrebe 1%, bude to nieco okolo 0,06l na 100km, co by celkom odpovedal skusenostiam kolegov nado mnou (napriklad, ze to nebude ani 0,1l na 100km). Je samozrejme jasne, ze za zivotnost auta by som nesvietenim usetril mozno aj 100 litrov paliva, ale to by som musel chodit len cez den, inak by som si tu zivotnost dost skratil
Cize ak sa svetla podielaju na spotrebe 1%, bude to nieco okolo 0,06l na 100km, co by celkom odpovedal skusenostiam kolegov nado mnou (napriklad, ze to nebude ani 0,1l na 100km). Je samozrejme jasne, ze za zivotnost auta by som nesvietenim usetril mozno aj 100 litrov paliva, ale to by som musel chodit len cez den, inak by som si tu zivotnost dost skratil