Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Ano, turbo s VGT má proměnnou geometrii lopatek, jinak je motor stejný. Všechno je to o rozumném užívání. Pokud budu jezdit se sériovým motorem neustále v nejvyšších otáčkách, brzy ho utahám. Chiptuning, resp. zvýšený výkon, v mém případě slouží k bezpečnému předjíždění. Pokud jde o vstřikovače, užívám osvědčená aditiva a problémů se nebojím. Zdar! Ale nikomu jeho pochybnosti a výhrady neberu, mluvím jen z vlastní zkušenosti a pro vlastní potřebu. Pokud to někoho inspiruje, budiž, pokud ne, taky dobře.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
- Reklama
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
A ještě bych dodal: V době, kdy jsem kupoval elantru, neměl Hyundai silnější diesel na 83 kW.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Placebo má taky účinek - psychologický. Důležité je být s autem spokojen, i když je to třeba jen Škoda 1000 MB.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Stále experimentuji s egr, nedávno mne inspiroval článek na Tipcars.com
Tentokrát jsem odpojil kabel - lehce poškodil konektor
a tím pro ŘJ způsobil, že egr nevidí. Na rozdíl od ucpání podtlakové hadičky mám radost, že motor jde od nízkých ot. lépe za plynem a nechcípá ani se nedusí, jako předtím. Cítím nějakého toho koníka navíc. Ovšem žlutá kontrolka check stále svítí. Zjišťuji na BC sníženou spotřebu paliva cca o 0,2 l, ale na soudy je příliš brzy.
Tentokrát jsem odpojil kabel - lehce poškodil konektor
a tím pro ŘJ způsobil, že egr nevidí. Na rozdíl od ucpání podtlakové hadičky mám radost, že motor jde od nízkých ot. lépe za plynem a nechcípá ani se nedusí, jako předtím. Cítím nějakého toho koníka navíc. Ovšem žlutá kontrolka check stále svítí. Zjišťuji na BC sníženou spotřebu paliva cca o 0,2 l, ale na soudy je příliš brzy.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Takže přibyly další a nutno říci, že pozitivní zkušenosti. Při posledním tankování jsem jako obvykle dopočítával spotřebu a vyšla na cca 800 km v průměru 4,8 l/100. Proti předchozím hodnotám je to o 0,2 l méně. Ale jezdím na uzších pneu Barum Polaris II (185/65/15) a proti letním Fulda Progresso 195/60/15 mají o něco nižší valivý odpor. Ještě zajímavější údaj mám na BC nyní. Když jsem dal dohromady počet ujetých km a počet km do tankování, vyšla mi celková hodnota 1100 km. To je o cca 6 až 7 proc. víc než obvykle. Může to být způsobeno natankováním většího množství paliva, jenže plním vždy co se vejde a pak poměřuji vždy se starším údajem - dopočítám u pumpy spotřebu, jak jsem už uvedl. Tedy při střízlivém výpočtu to vychází na pětiprocentní pokles spotřeby. Tomu bych se nedivil, protože motor moc nevytáčím, nejezdím po dálnici a motor tedy dřív pracoval se stále zapnutým EGR ventilem, resp. s recirkulací výfukových plynů.
Jak už jsem psal dříve, motor je nyní živější v nižších otáčkách a má subjektivně větší sílu. Ve středu ráno jsem se před Mělníkem na rovince poměřil s octavií II pravděpodobně s motorem TDI PD. Maník za to za obcí šlápnul a snažil se mi ujet, já jel za ním a udělal totéž. Nejen, že mi neujel, ale při rychlosti cca 130 km/h jsem se mu přiblížil tak, že jsem se mu dostal za prdel a při cca 150 ho mohl předjet, což by elantra v pohodě zvládla, ale já už nechtěl riskovat. Jen jsem mu ukázal, že to jeho überauto moc nejede, i když si tihle chlapci myslí, že nad ně není. Závěr je ten, že doporučuji odpojit EGR všem dieselům. Je to i ekologické s ohledem na nižší spotřebu.
Jak už jsem psal dříve, motor je nyní živější v nižších otáčkách a má subjektivně větší sílu. Ve středu ráno jsem se před Mělníkem na rovince poměřil s octavií II pravděpodobně s motorem TDI PD. Maník za to za obcí šlápnul a snažil se mi ujet, já jel za ním a udělal totéž. Nejen, že mi neujel, ale při rychlosti cca 130 km/h jsem se mu přiblížil tak, že jsem se mu dostal za prdel a při cca 150 ho mohl předjet, což by elantra v pohodě zvládla, ale já už nechtěl riskovat. Jen jsem mu ukázal, že to jeho überauto moc nejede, i když si tihle chlapci myslí, že nad ně není. Závěr je ten, že doporučuji odpojit EGR všem dieselům. Je to i ekologické s ohledem na nižší spotřebu.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Docela si mě inspiroval...slibuju,že až mi ujede Oktávka Tdi,tak si to taky nechám udělat.zatím mi ale neujíždějí,ba naopak
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Máme tu konec roku a to znamená, veselit se. Tak snad svým dotazem někoho pobavím a to je vždy lepší, než někoho rozbrečet Už je to tak, několikrát jsem to tu už zaregistroval i v diskusích na jiíných forech, ale pánové, mám tragické mezery ve vzdělání. Já vůbec nevím, co to je henten EGR ventil . Jaký účel a jakou funkci má v motoru? Proč tam je a co by se s autem stalo, kdyby tam nebyl? Kde ho v autě najdu (já ho hledat nebudu, ale chci bejt chytrej). Mohl bych si to někde vyhledat, ale já bych to rád slyšel od vás a vysvětlit to tak nějak lidsky. Takže HARDE, máš slovo a všichni ostatní samozřejmě taky. Díkes.Donald píše:....Závěr je ten, že doporučuji odpojit EGR všem dieselům. Je to i ekologické s ohledem na nižší spotřebu.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
část spalin se vrací zpátky do spalovacího procesu,tím se má docílit nižších emisí.. prostě kurvítko navíc.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Hehe, to ses Lado zeptal toho pravyho. Ti reknu muj vyklad, jak to vnimam - blba krabicka, ktera vraci cast spalin zpet do okruhu, aby se snizila produkce emisi. Vsichni ji doporucuji zaslepit - tzv. EGR OFF. Ja jsem ji ale po dobu vlastnictvi CRDi vubec nevnimal, nejak se se driv moc nezabyval tim strachanim se a zkoumanim vseho v aute. Takze je mi jasny, ze jsem ti vubec nepomohl ...lada 71 píše: Takže HARDE, máš slovo a všichni ostatní samozřejmě taky. Díkes.
Ale az mi jebne v kouli a koupim si petkovyho Golfa f dehtu (krome ukradeni a jeho rozsireni na kazdym rohu nemam vytku) a budu to "tunit", tak budu delat chytryho. Ale s touto variantou nepocitam
Teorie z netu:
EGR - mýty, fakta, zaslepení
Účel EGR
Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru. Podle režimu motoru jde o 0-10% objemu nasávaného vzduchu. Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalováním.
Má to nějaký vliv na katalyzátor?
Funkční i zaslepený EGR nemá žádný vliv na katalyzátor. Třícestný katalyzátor řeší reakce mezi kyslíkem, vodíkem, uhlíkem a jejich sloučeninami. Dusík a jeho oxidy neřeší žádný běžný katalyzátor a tyto látky jím normálně procházejí.
Studený motor
Velmi častá pověra – funguje to jen na studeném motoru. Není to pravda. Stačí si na teplém motoru z motorového prostoru různě přidávat plyn a kmitání pístku v EGR je jasně vidět.
Důsledky pro motor
Především se karbonem zadělává klapka sání a krokový motor, který je častou příčinou problémů zejména s volnoběhem. Spalovací proces probíhá za nižších teplot a tedy s menší účinností. Zní to divně – přece do sání cpu horký plyn. Jenže ten horký plyn zabírá část objemu, který normálně zabírá směs vzduchu s benzínem. No a ten chybějící benzín se nespálí.
Zvýší zaslepení výkon?
Zde se hádají dva nesmiřitelné tábory – jedni tvrdí, že hmatatelně (zejména majitelé 1.6 motorů pocítí jakýkoli nárůst), druzí, že jde o psychický efekt. Výrobce se k tomu pochopitelně asi nevyjadřuje. Teoreticky (viz minulý bod) musí nahrazení sajrajtu smysluplnou směsí vést ke spálení většího objemu použitelné směsi a tedy k nárůstu výkonu v těch režimech, kde EGR normálně plní největší objem – prudká manipulace s plynem. Třeba motory 2.0 100kW měly před Ecotec úpravou 110 kW.
Nevede to ke zvýšení spotřeby?
Pokud v minulém bodu píšu, že se nasaje více směsi, tak by to bylo logické. Jenže pak se tolik nemusí autu „šlapat na krk“ a nikdo si zatím na zaslepení nestěžoval v tomto smyslu.
Odstraní zaslepení navěky problémy s EGR?
NE! EGR i po zaslepení normálně pracuje (akorát neprotékají ty plyny) a při jeho poruše řídící jednotka normálně hlásí chybu EGR. I proto se při zaslepení nesmí na EGR nic nechat odpojené. Jsou na webu úspěšné pokusy nahradit celý EGR příslušnými odpory, ale masovou záležitostí se to nestalo.
Co udělat po zaslepení?
Nejčastěji nic. Ale když už je to zaslepené, není od věci pročistit sací trakt a krokový motor od karbonových usazenin. Pohodlnější cesta je chvíli dávat do paliva aditiva sloužící k dekarbonizaci motoru. Nic agresivního, aby se odloupnuté usazeniny nedostaly do válců.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Harde z toho co si vyštrachal na netu tak strašně stříká,že to napsal člověk co nikdy ani neviděl auto na zvedáku
Bylo by krásný,kdyby se k tomu konečně vyjádřil někdo kdo opravdu ví.
Jinak z hurá akcí "já to odpojím a pojede to líp" mám vyloženě strach
Bylo by krásný,kdyby se k tomu konečně vyjádřil někdo kdo opravdu ví.
Jinak z hurá akcí "já to odpojím a pojede to líp" mám vyloženě strach
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
To napsal nekdo z Vectra fora... necetl jsem to, tak jestli je tam nejaka vyliozene blbost, tak to smazu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Jo, jo. Podobný elaborát jsem od Harda čekal . Moto: "Nemusíte v dnešní době o autech znát a vědět všechno, ale je dobré znát Harda a mít na něj kontakt" . Díkes.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi
Děkuji Hardcamovi a všem, co se zapojili do diskuse.
Sám jsem z toho nadšený a prokousával jsem se i dalšími fóry, abych doplnil zkušenosti jiných.
Moje metoda je jednoduchá a primitivní, leč funguje: Odpojit kabel od EGR ventilu, což úplně stačí. Pro jistotu jsem ještě ucpal podtlakovou trubičku. Jiní doporučují ucpat přívody k ventilu, třeba i z obou stran, což je sice možné, ale komplikované.
Výsledek v mém případě je překvapující - jednak zvýšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách, což je patrné i pocitově. Druhak snížení spotřeby, což se dá měřit. Vychází mi to přes 5 procent, ale nechci se unáhlovat, protože stále doměřuji. Nicméně jsem přišel na dvě nové věci.
Dříve spíná turbo. Zatímco před úpravou bych to odhadoval někde kolem 1600 až 1750 otáček, nyní o 200 ot./min níže. Tím pádem se zvyšuje účinnost motoru právě v tomto spektru otáček, což má příznivý vliv na spotřebu a krouticí moment. Je to zřejmě dáno tím, že veškerá energie výfukových plynů jde nyní na roztočení turba, zatímco dříve se část vracela do sání se všemi nežádoucími účinky na čistotu systému a snížení výkonu.
V diskusi jsem naprazil na otázku ekologickou. Nemám výčitky, naopak si myslím, že odstranění EGR ventilu ekologii prospívá. Jak pravil Bursík, nejekologičtější energie je ta, co nebyla spotřebována a tudíž vyrobena. Ergo kladívko, pokud uspořím 5 procent paliva, snížím emise víc než kdybych měl v činnosti EGR omezující v malé míře NOx.
Sám jsem z toho nadšený a prokousával jsem se i dalšími fóry, abych doplnil zkušenosti jiných.
Moje metoda je jednoduchá a primitivní, leč funguje: Odpojit kabel od EGR ventilu, což úplně stačí. Pro jistotu jsem ještě ucpal podtlakovou trubičku. Jiní doporučují ucpat přívody k ventilu, třeba i z obou stran, což je sice možné, ale komplikované.
Výsledek v mém případě je překvapující - jednak zvýšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách, což je patrné i pocitově. Druhak snížení spotřeby, což se dá měřit. Vychází mi to přes 5 procent, ale nechci se unáhlovat, protože stále doměřuji. Nicméně jsem přišel na dvě nové věci.
Dříve spíná turbo. Zatímco před úpravou bych to odhadoval někde kolem 1600 až 1750 otáček, nyní o 200 ot./min níže. Tím pádem se zvyšuje účinnost motoru právě v tomto spektru otáček, což má příznivý vliv na spotřebu a krouticí moment. Je to zřejmě dáno tím, že veškerá energie výfukových plynů jde nyní na roztočení turba, zatímco dříve se část vracela do sání se všemi nežádoucími účinky na čistotu systému a snížení výkonu.
V diskusi jsem naprazil na otázku ekologickou. Nemám výčitky, naopak si myslím, že odstranění EGR ventilu ekologii prospívá. Jak pravil Bursík, nejekologičtější energie je ta, co nebyla spotřebována a tudíž vyrobena. Ergo kladívko, pokud uspořím 5 procent paliva, snížím emise víc než kdybych měl v činnosti EGR omezující v malé míře NOx.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)