Re: Zavady ceeda. edit: + i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

standas: To je o jízdním stylu. Příště místo 140 jeď 125 a uvidíš změnu...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od lada 71 »

standas píše:...Musím říct, že na to, že to má těch 66kw to táhne jak ....
Až bude zase někdy nějaká příležitost se někde srazit, tak bych byl rád, kdyby se tam objevil někdo s 1,6 CRDi - 66kW, aby se to mohlo v reálu porovnat, jaký je rozdíl mezi 66kW a 85kW. Jinak ohledně spotřeby, jak se koncem září malinko ochladilo, tak jsem od té doby celkem 3x tankoval obyčejnou naftu + VIF a spotřebu jsem měl 5,3 - 5,4. Teď v neděly jsem opět natankoval u Benziny Vervu Diesel a spotřeba mi padla na nějakých 4,9. Jezdím víceméně stejné trasy a i jízdní styl mám stejný, tak tu sníženou spotřebu připisuji hlavně vlastnostem Vervy, která má mimo jiné i daleko lepší výhřevnost, než obyčejná tafna. Celou zimu budu tankovat jen a jen Vervu a nemusím se bát, jestli ráno při -15°C nastartuju nebo nee.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Cvrček »

Dálnice jezdím 110 - je to nejideálnější rychlost v poměru odpor vzduchu x rychlost x spotřeba
(ale občas tak 1x týdně ji proženu cca 60 km tak 150-ti km rychlostí, aby nezlenivěla :)
Jinak po Praze jezdím s citem a předvídavostí (rozjedu a vyřadím, k dalšímu semaforu na červenou plynule dojíždím.
Žádný styl BRZDA x PLYN. Jezdit rychle umí každý, jezdit úsporně je výsada králů :mrgreen:

No a z kopce často používám "brždění motorem" - to proto, že stejně už je na silnicích dost husto,
a když předjedu 2 auta vpředu, za 2 km mě dojedou, protože nás buď zbrzdí příliš pomalu jedoucí auto,
nebo auto, které právě odbočuje..

No a teď řeknu to nejdůlěžitější: nebrzdím úmyslně provoz, jen svižnost jízdy přizpůsobím momentálním
optimálním podmínkám. A ono to vážně začne klesat.. MĚŘIČ pak nuluju každých 5.000 km.
Je ale jasný, že na výrobcem udávaných 4,1 (mimo město) se jen tak nedostanu..
Holt laboratorní podmínky.. Tož tak..
standas píše:
Cvrček píše:Tak mám 7500 km, od posledního měření dalších 2500 km. Spotřeba dle PP 4,7 l (a to ji proháním po dálnici i ve městě)..
Zapisuju si i tankování a ujeté km - rozdíl mezi PP a matematickým výpočtem: 0,17 l.
Co se týče dojezdu, pak 1,6 CRDI - nyní cca 900 km na plnou nádrž VERVA DIESEL.
=D> Jsem spokojený, to je to, co jsem hledal..
Jak ty to děláš?
Když chci jezdit úsporně, tak se pod 5,5 nedostanu ani náhodou, ledy bych musel jezdit pořád z kopce.
Teď jsem přesáhl 6000tis. a mám průměr město/neměsto 6,2. Včera jsem dával trasu Praha Jablonec Praha celou cestu jsem jel 140km/h se zapnutým tempomatem tam i zpět a průměr zase 6,2. Dojezd na plnou mi to dává něco mezi 700-800.
Musím říct, že na to, že to má těch 66kw to táhne jak ....
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Donald »

Milý Láďo, jak s Tebou souhlasím, pokud jde o kozy, nesouhlasím, pokud jde o naftu. Verva je opravdu prémiová nafta, kterou si Benzina nechává dobře zaplatit. Jenže prémiovost z ní dělají aditiva, jinak jde o totožnou NM, kterou dodává Česká rafinérská. Když používáš VIF aditiv diesel jako já, děláš totéž co Benzina. Má to však 2 přednosti: Dávkování si určuješ sám a můžeš přidat víc aditivu a tím i víc zvednout cetanové číslo. |A za druhé je tento způsob podstatně levnější. Moje ela se pase u Tank Ono, ale do žrádla ji přidávám VIF a jenom si pomlaskává.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od enjoy »

No...ty tankuješ naftu u TankONO za 33,50,- a Já Vervu za 33,90,-.obojí je to v praze a obojí dnešní ceny.
Jenom dodám,že proti TankONO nemám vůbec nic,sám jsem tam dobrý rok jezdíval,dokud jsem pracoval v Hostivaři.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od lada 71 »

Donald: Ani já nemám nic proti Tank Onu. Díky své cenové strategii tu je aspoň někdo, kdo drží ceny na trochu přijatelné úrovni a i když byli několikrát obviňovány z nekvalitní nafty, tak jsem nikdy nezaznamenal, že by jim někdy něco takového prokázaly. Kdysi něco nebylo v pořádku na čerpačce Ono na Mělníku, ale to prý nemělo nic společného s kvalitou PHM, ale jen prostě nějaké druhořadé nesrovnalosti. Pár let jsem pracoval v Teplicích a ještě se starou Astrou jsem tam jezdil pro benál. S obsluhou jsem se tak nějak zpřátelil a neměli prý žádný problém s tím, že by je někdo obviňoval z nekvalitní PHM, kdyby někdo odrovnal motor. Já, po celou dobu co mám teď CRDi, tankuju jen a pouze na Benzině, beru převážně Vervu a někdy si jen vystačím s Top Q a někdy, když jsou nějaké záchvěvy a ceny PHM vylezou tak, že mě to nasere, tak i já jedu k Tank Onu a v tom případě přidávám VIF Super Diesel Aditiv. Na Onu jsem diesel tankoval asi tak 5x, jinak pouze Benzina. Nikde jinde jsem nic jiného nebral. Ano, u nás jsou pouze 2 rafinérky, které vyrábějí PHM. Litvínov a Kralupy. Každý další distributor a článek v prodejním řetězci, MUSÍ brát PHM od těchto rafinérek. Následná aditivace, stejně probíhá v těch rafinérkách, na základě požadavku odběratele. Co tam dávají za aditiva nikdo z nás neví, páč u toho nejsme, ale velmi silně pochybuji, že by Benzina používala ouplně a naprosto stejné aditivum VIF, které je běžně dostupné v komerční síti. K tvé obhajobě, že si množství aditiva přidáváš sám a tím si ty sám určuješ, jaké konečné cetanové číslo bude nafta v nádrží mít, tak to je podle mě nesmysl. I kdybys do nádrže přidal 2 - 3x víc aditiva, než je doporučeno, tak se ti cetanové číslo nezvedne 2 - 3x. Mám takový dojem, že u VIFu uvádějí, že se cetanové číslo zvýší AŽ o 5 jednotek. Já mám prostě pocit, že s Vervou si ten můj motor rozumí líp, než s jinou naftou okořeněnou VIFem. Ale je možné, že si to prostě jen vsugerovávám a vlastně si sám na sebe vytvářím tzv. placebo efekt. Víc jak 35,- kč za litr bych teď momentálně za Vervu nedal, ale jak už psal kolega enjoy, když víš kde tankovat Vervu a máš to v místě bydliště nebo po cestě, kde jezdíš pravidelně, tak to je pohoda. Já naposledy tankoval teď v neděly 30.10., a na ONU byla cena nafty za litr 33,50,- kč a na Benzině v Praze na Krejcárku byla Verva za 33,90,- kč. No nekup to za ty prachy, když je to tak levný :D/ .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od enjoy »

Taktak,o Krejcárku mluvím...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

Nevím, jaké jsou teď zákony, ale nemyslím si, že by všechny tuzemské benzinky MUSELY brát PHM od českých rafinerií, alespoň dříve to tak nebylo.

ESSO (blahé paměti) bylo zásobováno výhradně palivy z vlastní rafinerie v Ingolstadtu. U OMV zase některé pumpy v jižních Čechách a na jižní Moravě braly PHM ze Schwechatu. A tuto rafinérku pro zásobování jižních pump nepoužívalo jen OMV, ale i jiné značky. Takže je klidně možné, že si přijedeš na Benzinu do Mikulova a máš tam naftu z rakouského OMV :)

Podotýkám, že toto není aktuální informace, bavil jsem se o tom s jedním zasvěceným člověkem před cca 2 lety.

Jinak máš pravdu, když člověk ví, kam a kdy jet natankovat, tak se dá ušetřit. Já se teď snažím využívat středy na LUK Oilu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od XMira »

Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od lada 71 »

Chasnik: Jo, jasně, máš pravdu, tomu bych rozuměl, že v regionech, kde se ji to vzdálenostně vyplatí, můžou brát PHM odjinud než z CZ. Konkrétně Tank Ono se údajně zaváží z rafinérky v Rakousku. Ale díky vlastnickému propojení Benziny (vlastní jí poláci z PKN Orlenu) a Unipetrolu Litvínov (taky to jsou poláci z Orlenu), tak bych pochyboval, že by dcera Benzina brala PHM někde jinde, než od své matky z Orlenu z Litvínova. Ale do kotle nikdo z nás nevydí, co tam všechno mýchají za sajrajty. Hlavně aby se ti šašci z vlády konečně domluvily a snížily spořební daň u nafty a ta byla následně levnější o 3,- kč.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

Jenom, aby na to distribuční řetězec patřičně zareagoval. Známe to všichni - ve zprávách se objeví zpráva, že ropa zdraží a druhej den jdou všichni nahoru. Potom se zase dozvíme, že cena ropy klesá a najedou všude slyšíš, že doprodávají drahé zásoby a že ta cena surové ropy zas' až tak moc vliv na koncovou cenu nemá a další žvásty.

Nakonec půjde spotřebka dolů a od distributorů se dozvíš, že kvůli zvyšujícím se nákladům (a vymluví se třeba na libyjský konflikt nebo epidemií oslí rýmy v Burkina Faso) by stejně zdražili a díky změně spotřebky to tím budou kompenzovat a budou tak hodní, že koncovému spotřebiteli nebudou cenu zvyšovat :(
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od enjoy »

k tomu není co dodat....
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
tricarkovej
**
Příspěvky: 130
Registrován: 18 kvě 2009, 15:28

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od tricarkovej »

Ahoj jak je tu psáno tankovat Verva Diesel je asi to nejlepší co se dá u náš koupit ikdyž cena je někdy vyšší vyplatí se to. Loni při velkých mrazech jsem tankoval Verva a bez problémů. Kamarádka jesdila na shell a málem zamrzla pak začala s Vervou a vše se ustálilo a v pohodě. V servisu i od známých automechaniků je to to nejlepší co se dá natankovat a být si jist že je to to pravé. Verva a aditivum a je to v poho a mám úplný klid že dělám to nejlepší. Jinak i spotřeba je znát jezdím teď výhradně po Brně a jezdím za 5.8 l i v zácpách.
I 30 1.6 99 kW GDI WEEKEND

I 30 1.6 66 kW crdi clasic
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Donald »

Tak hoši, ta cena na Krejcárku je zajímavá, fakt. Čím to?
Je zajímavé, že Hyundai stanovil pro můj CRDi cetan. číslo paliva 54, ale obyč. nafta u nás má jen cca c. č. 52. Proto je dobrý aditivovat a těch pět čísel k dobru je sakra znát. Nezapomínejme, že se eliminují i negativní vlastnosti biosložky, zvyšuje mazivost a čisticí schopnost. Pochopitelně že Verva je Verva, ale aditiv Benzina nakupuje, bude velmi podobný jako VIF (který je mimochodem rakouského původu), ne-li stejný.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Donald »

A jen tak na okraj - na Krejcárku čepují Top Q, nikoli Vervu, ta bude o 2 Kč dražší.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“