Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Odskakování a hluk zadní nápravy.
Připadá mi to trochu jako smutný příběh ze sněmovny,jakmile někdo přijde s konstruktivním návrhem,který jinde dobře funguje a navíc je ověřen v praxi,hned se najdou takoví,kteří se jej snaží zpochybnit navzdory pádným argumentům. Mylně jsem se domníval,že se nám společným úsilím podaří dosáhnout nápravy ze strany výrobce,nastínil v čem je chyba a v praxi to ověřil. Stačilo by pár minut programátora,aby robot ve výrobě přivařil úchyt na správné místo,nic navíc by to nestálo a my všichni bychom měli auto s vynikajícími vlastnostmi. To místo kde měl držák původně být tam je a umístění horního oka tlumiče to jen potvrzuje. Jenže by to bylo lepší auto než VW a tak to dopadlo jinak. Oni dobře vědí,že my češi se nikdy nesjednotíme a jedinec stejně jako já zde nic nezmůže a s tím kalkulují. Někteří v vás najednou jako by nevěděli jak má dobré auto fungovat,jiným to nevadí,nebo raději uberou,protože je netíží,že ti za nimi to mají domů ještě spoustu kilometrů,a nebo přestoupili z nějakého vraku a to co mají jim připadá jako sen. Je zde i pár takových,kterým to vadí a chtěli by mít auto za jaké zaplatili,ale je jich málo na to abychom něčeho dosáhli. Hyundai IX20 je ve srovnání s jinými velmi dobré nadčasové auto,uživatelsky přívětivé s vysokou mírou aktivní bezpečnosti a navíc elegantní. Proto jsem se nechtěl smířit s tím,že se na našich silnicích nechová podvozek tak jak má a provedl po zvážení všech pro i proti a na základě svých zkušeností to co jsem považoval za správné. Auto je jak vyměněné,hluky a poskakování jsou pryč a zlepšila se i stabilita vozu při změně směru ve vyšších rychlostech. Ať už na to máte názor jakýkoliv,mne požitek z jízdy a dobré vlastnosti na 15" i 16" kolech uspokojuje rozhodně víc,než to,že se mohu pracovníkovi servisu podívat zpříma do očí. O nic jiného tu totiž nejde a žádná okolnost takové úpravě nebrání,o tom jsem již opakovaně psal. Dále už k tomuto tématu nemám co dodat,napsal a zdůvodnil jsem vám zde co jsem uměl a necítím potřebu svůj názor a poznatky stále obhajovat. Děkuji za vaše názory a přeji vám všem,aby vám auto dělalo jen radost. Franta
Dobrý den všem,založil jsem toto téma pro všechny,kteří mají problémy s oddskakováním a hluky zadní nápravy u nových vozů Hyundai IX20 všech motorizací.Výrobce se k tomuto vážnému problému nezná a vydává jej za uspokojivý stav.Jedná se však o vážnou konstrukční vadu ! Cituji výňatek z článku ve Světě motorů č. 40/2011: Jde o lomoz a odskakování zádi na nerovnostech.Boule v asfaltu dokáže záď v zatáčce odhodit metr stranou v rychlostech,v jakých by nikdo nic špatného nečekal....podvozek je tak špatný,že si toho všimne i vaše manželka na cestě do supermarketu......! Řešení existuje,v případě zájmu mne kontaktujte zde na fóru,nebo na 603424639. Franta
Rád bych zdůraznil,že ačkoliv se diskuzi nevyhýbám,je můj příspěvek věnován zejména těm,kteří výše popsané špatné vlastnosti pociťují a chtěli by je odstranit. Nemohu vyloučit,že podobně jako u vozů Kia montuje výrobce souběžně různé tlumiče a proto se vlastnosti projevují různě a někdo je spokojený a někdo ne. Věc je vážnější než vypadá,neboť kolo,které je ve vzduchu nebrzdí a o zásahu elektronické stabilizace tak lze s úspěchem pochybovat.Mimo to bude vůz díky rázům z hlediska torzní pevnosti karoserie rychleji stárnout. Nejlepší by samozřejmě bylo aby tento problém odstranil výrobce v rámci záruky,ale z mého pohledu je to cesta velmi složitá. IX 20 jezdí zatím málo a tlak na výrobce není jak vidím i podle odpovědí zde dostatečný. Kdo tedy má skutečný zájem a rád by měl auto takové jaké si při koupi představoval,může mne kontaktovat na frantaservis@gmail.com. Toto sdělení není komerční,prozatím jde jen o shromáždění faktů a průzkum. Franta.
Dobrý den všem,založil jsem toto téma pro všechny,kteří mají problémy s oddskakováním a hluky zadní nápravy u nových vozů Hyundai IX20 všech motorizací.Výrobce se k tomuto vážnému problému nezná a vydává jej za uspokojivý stav.Jedná se však o vážnou konstrukční vadu ! Cituji výňatek z článku ve Světě motorů č. 40/2011: Jde o lomoz a odskakování zádi na nerovnostech.Boule v asfaltu dokáže záď v zatáčce odhodit metr stranou v rychlostech,v jakých by nikdo nic špatného nečekal....podvozek je tak špatný,že si toho všimne i vaše manželka na cestě do supermarketu......! Řešení existuje,v případě zájmu mne kontaktujte zde na fóru,nebo na 603424639. Franta
Rád bych zdůraznil,že ačkoliv se diskuzi nevyhýbám,je můj příspěvek věnován zejména těm,kteří výše popsané špatné vlastnosti pociťují a chtěli by je odstranit. Nemohu vyloučit,že podobně jako u vozů Kia montuje výrobce souběžně různé tlumiče a proto se vlastnosti projevují různě a někdo je spokojený a někdo ne. Věc je vážnější než vypadá,neboť kolo,které je ve vzduchu nebrzdí a o zásahu elektronické stabilizace tak lze s úspěchem pochybovat.Mimo to bude vůz díky rázům z hlediska torzní pevnosti karoserie rychleji stárnout. Nejlepší by samozřejmě bylo aby tento problém odstranil výrobce v rámci záruky,ale z mého pohledu je to cesta velmi složitá. IX 20 jezdí zatím málo a tlak na výrobce není jak vidím i podle odpovědí zde dostatečný. Kdo tedy má skutečný zájem a rád by měl auto takové jaké si při koupi představoval,může mne kontaktovat na frantaservis@gmail.com. Toto sdělení není komerční,prozatím jde jen o shromáždění faktů a průzkum. Franta.
- Přílohy
-
- SACHS-800.jpg (62.18 KiB) Zobrazeno 33616 x
Naposledy upravil(a) frantaservis dne 14 lis 2011, 02:40, celkem upraveno 7 x.
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Pan redaktor který to napsal, není profesně zcela v pořádku. Když pracoval v AotoOjetinách, tak si vysloužil odebrání novinářského přístupu na stránky škodofky za kritiku motoru HTP. Ještě se tím chlubil. Ano ten motor měl problémy ale jak to napsal....bylo hloupé a sprosté. A to škodofku zrovna nemusím. . Teď přestoupil do světa motorů a musí kopat za škodofku, musí odpracovat staré hříchy. Svět motorů já považuji za firemní časopis škodofky. Pokud asi vezmete naše auto na závodní dráhu a dáte ho do ruky profíkovi tak může být jeden z deseti závěrů takovýto. Jenže v běžném provozu při dodržování předpisů při rodinném použití je vám takový test k ničemu.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 16 led 2012, 16:05, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
priznám sa, že raz ráno, keď som išiel do práce som tesne, ako mi skočila oranžová na semafore rázne pridal asi na 60 km/h a išiel takou rýchlosťou do zákruty. Vtedy ma zadok auta hodil asi pol metra do boku šmykom a dosť to bolo citeľné, ešte som si povedal, že keby bolo napršané, auto dám na bok alebo zoberiem oproti semafóry... Odvtedy som opatrný pri zákrutách, samozrejme, že tento šmyk a hodenie auta bolo spôsobené rýchlosťou do zákruty a ničím iným...
Ale že by to bolo s tým zadkom auta až také strašné? Závažné? také,ako opisoval ten redaktor, ktorého tu spomínate? Vôbec nie a pokiaľ niekto hľadá závady na konkurenčnom vozidle prečo ich hľadá? Lebo sa bojí a je si vedomý, že Hyundai je dosť silný, ak nie lepší konkurent ?!!! Zbytočne reagovať na nejaké články a nezmysly. Nehovorím, že Hyundai nemá svoje chyby, mal som ich už zopár, ale ktoré auto ich nemá ?
Ale že by to bolo s tým zadkom auta až také strašné? Závažné? také,ako opisoval ten redaktor, ktorého tu spomínate? Vôbec nie a pokiaľ niekto hľadá závady na konkurenčnom vozidle prečo ich hľadá? Lebo sa bojí a je si vedomý, že Hyundai je dosť silný, ak nie lepší konkurent ?!!! Zbytočne reagovať na nejaké články a nezmysly. Nehovorím, že Hyundai nemá svoje chyby, mal som ich už zopár, ale ktoré auto ich nemá ?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Najpredavanejsi miniMPV v CZ = Roomster
druhy najpredávanejší?....ix20!!!
Taketo skoky su na smiech...ze aj o meter...siel som uz mnohymi typmi zakrut a jám...a ništ. Ked mate aj nejaky mali naznak,skontrolujte tlak v pneu. Na druhu stranu,nie som v meste zrovna zavodný typ,ale i tak.
druhy najpredávanejší?....ix20!!!
Taketo skoky su na smiech...ze aj o meter...siel som uz mnohymi typmi zakrut a jám...a ništ. Ked mate aj nejaky mali naznak,skontrolujte tlak v pneu. Na druhu stranu,nie som v meste zrovna zavodný typ,ale i tak.
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Svět motorů nebrat vážně, naposled test I40 a Superb a samo Superb je lepší má větší kufr a více místa na zadních sedadlech. Ale to že je užší, dražší to už nevadí. Mám služební OII a v zatáčce dokáže taky uskočit i předek. Pravduou je že tvrdší a na nerovnostech to neplechu udělá.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Osobně to vidím jako velmi nebezpečnou vlastnost. Pro víkendové jezdce důchodového věku, kteří nepřekračují rychost 50km v hodině ve městě i za ním, to není problém.
Problémem tato nekalá vlastnost může nastat v rukou mladšího řidiče, který občas někam spíchá.
Říká se, že auto je tím lepší, kolik chyb řidičovi odpustí - toto auto vás nechá ve štychu, když to trochu přeženete.
Zkrátka bacha na hrby v zatáčkách. A při stavu dnešních silnic ať si závěr udělá každý sám.
Problémem tato nekalá vlastnost může nastat v rukou mladšího řidiče, který občas někam spíchá.
Říká se, že auto je tím lepší, kolik chyb řidičovi odpustí - toto auto vás nechá ve štychu, když to trochu přeženete.
Zkrátka bacha na hrby v zatáčkách. A při stavu dnešních silnic ať si závěr udělá každý sám.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj ve spolek. Mám najeto cca 15tis. km a za tu dobu mě podvozek překvapil asi 4x. Přitom jedenkrát to bylo opravdu až kritické. V malé rychlosti okolo 60km/h odskočila záď takovým způsobem, že jsem málem netrefil nájezd na most. Stejné místo jsem poté projížděl ještě 2x a pokaždé došlo k velmi citelnému odskoku s výraznou změnu směru jízdy! Drobné odskoky vůbec nepočítám, těch si člověk s ix20 užije požehnaně. Chování zadní nápravy je pro mě největší slabinou ix20.
Podvozek ix20 se chová nejlépe, když je plně zatížený.
Podvozek ix20 se chová nejlépe, když je plně zatížený.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Že by "žigul syndrom"?...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
No je pravda, že na Getzovi není zadní náprava taky žádná sláva, ale je fakt, že nemůžu říct, že by mě někdy zrovna vyděsila. Zkrátka nenaložené auto v zatáčkách občas trochu podskočí. Je pravda, co píše DEE - je velký rozdíl mezi naloženým a prázdným autem.
Ale nevidím v tom žádné drama. Pár tisíc jsem najezdil i s Roomsterem a o nápravách a podvozku bych taky uměl vyprávět. Zkrátka, když si je člověk vědom toho, že má vzadu vlečenou náprava, vysoké auto a tužší naladění, tak s tím dokáže žít naprosto bez problémů. A ix20 si na závodění asi nekupuje nikdo, ne?
Ale nevidím v tom žádné drama. Pár tisíc jsem najezdil i s Roomsterem a o nápravách a podvozku bych taky uměl vyprávět. Zkrátka, když si je člověk vědom toho, že má vzadu vlečenou náprava, vysoké auto a tužší naladění, tak s tím dokáže žít naprosto bez problémů. A ix20 si na závodění asi nekupuje nikdo, ne?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Myslím,že jste v H 20IX nejspíš nikdy nejel,skutečnost je taková,jak se v článku píše,ať je redaktor zaujatý nebo není. Z technického hlediska je zvolená konstrukce nesmyslná a ubírá se právě opačným směrem než u VW koncernu. Divné,ne? Pokud máte o věc skutečný zájem,sledujte prosím toto vlákno. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Souhlasím,stejně jako někdo zde na Fóru uvedl,že Svět motorů nadržuje Škodovce,musím konstatovat,že V Německém Rüsselsheimu,kde byl podvozek H20IX "vyladěn odvedli Němci pěkný kousek práce. Bohužel však jen pro sebe a německé vozy. Nepříliš dobré koncernové tlumiče Hyundai/Kia jsou proti všem současným poznatkům uchyceny v takovém místě,kde nemohou svoji funkci uspokojivě plnit. Na svém voze jsem toto uchycení bez zásahu do konstrukce vozu a homologací změnil a výsledek je překvapivý. Hluky a odskakování jsou pryč,jízdní vlastnosti jsou skvělé! Zkrátka Němci to dobře věděli......... FrantaDEE píše:Ahoj ve spolek. Mám najeto cca 15tis. km a za tu dobu mě podvozek překvapil asi 4x. Přitom jedenkrát to bylo opravdu až kritické. V malé rychlosti okolo 60km/h odskočila záď takovým způsobem, že jsem málem netrefil nájezd na most. Stejné místo jsem poté projížděl ještě 2x a pokaždé došlo k velmi citelnému odskoku s výraznou změnu směru jízdy! Drobné odskoky vůbec nepočítám, těch si člověk s ix20 užije požehnaně. Chování zadní nápravy je pro mě největší slabinou ix20.
Podvozek ix20 se chová nejlépe, když je plně zatížený.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ano,je to přesně tak ((Chasnik píše:Že by "žigul syndrom"?...
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Souhlasím s Vaším názorem,je to jak píšete,přesto však není třeba výše popsané vlastnosti zadní nápravy shovívavě tolerovat,jsou odstranitelné a to je pak autíčko,jedna radost,jako to moje )) FrantaErik-TT píše:priznám sa, že raz ráno, keď som išiel do práce som tesne, ako mi skočila oranžová na semafore rázne pridal asi na 60 km/h a išiel takou rýchlosťou do zákruty. Vtedy ma zadok auta hodil asi pol metra do boku šmykom a dosť to bolo citeľné, ešte som si povedal, že keby bolo napršané, auto dám na bok alebo zoberiem oproti semafóry... Odvtedy som opatrný pri zákrutách, samozrejme, že tento šmyk a hodenie auta bolo spôsobené rýchlosťou do zákruty a ničím iným...
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Né, nejel. Ale na základě tvzení jedno přispěvovatele se čtyřma příspěvkama a jednoho článku ze světa motorů (který jsem neviděl) bych zrovna s uchycením tlumičů nehýbal. Už jen proto, že ostatní to jako tak tragický problém nevidí. Tím myslím jak členy fóra, tak novináře.frantaservis píše:Myslím,že jste v H 20IX nejspíš nikdy nejel,skutečnost je taková,jak se v článku píše,ať je redaktor zaujatý nebo není. Z technického hlediska je zvolená konstrukce nesmyslná a ubírá se právě opačným směrem než u VW koncernu. Divné,ne? Pokud máte o věc skutečný zájem,sledujte prosím toto vlákno. Franta
Přestaňte tedy (pochopil jsem, že si vykáme) dělat tajnosti a hoďte nějaké fotky, informace, nebo něco jinak užitečného. Né jen citaci z nějakého článku. Nebo z toho kouká business?
A teď do mě!
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Nevím, jestli členové sekce ix20ky četli příspěvky o New Accentech, ale spousta majitelů právě New Accenta řešili ty samé problémy jako Vy, s odskakující zadní nápravou .... a příčina byla jediná špatné tlumiče. Po výměně tlumičů za kvalitní ( KYB ) tento neduh úplně zmizel. Pár jedinců měli tlumiče od výrobce dobré, ale většina z nás, jsme si je měnili na svoje náklady servis se k tomu většinou stavěl zády a nebo nabízel ( v některých případech ) výměnu, ovšem opět za stejnou značku tlumičů, jakými byl vůz osazen z výroby.
Máte na výběr .... buď se handrkovat se servisem o výměně, ovšem s nejistým výsledkem, že nové tlumítka budou kvalitnější nežli ty původní a nebo to řešit koupí tlumičů značkových a mnohem kvalitnějších ... ovšem za svoje
Dneska si užívám pohodovou a hlavně bezpečnou jízdu na tlumičích Kayaba a další naši členové na komponentech od Monroe nebo Sachs .... mě vyšly na 8 000 kč a výměnu jsem si dělal sám ... takže úspora za práci.
Máte na výběr .... buď se handrkovat se servisem o výměně, ovšem s nejistým výsledkem, že nové tlumítka budou kvalitnější nežli ty původní a nebo to řešit koupí tlumičů značkových a mnohem kvalitnějších ... ovšem za svoje
Dneska si užívám pohodovou a hlavně bezpečnou jízdu na tlumičích Kayaba a další naši členové na komponentech od Monroe nebo Sachs .... mě vyšly na 8 000 kč a výměnu jsem si dělal sám ... takže úspora za práci.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný